لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

روش‌های کسب درآمد از سئو

 روش‌های کسب درآمد از سئو

SEO بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ در دنیای مدرن است و مناسب افرادی است که می‌خواهند به صورت آنلاین کسب درآمد داشته باشند. یادگیری مهارت سئو سطوح مختلفی دارد که باید پله پله این سطوح را طی کنید.

سوال اصلی تمامی کسانی که می‌خواهند وارد حوزه SEO شوند این است که آیا سئو می‌تواند ما را میلیونر کند یا نه؟ در واقع پاسخ به این سوال برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد چون کسب درآمد از سئو کاملا به مهارت و توانایی فرد در مقیاس کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. اگر مهارت شما به قدری باشد که بتوانید پروژه‌های اندک اما بزرگ و با کیفیت بگیرید، قطعا درآمد بسیار بالایی خواهید داشت.

اینکه از چه راه‌هایی می‌توانید سئو را به عنوان یک مهارت پولساز ببینید را در ادامه بررسی می‌کنیم. در واقع لیست زیر، انواع راه‌های کسب درآمد از سئو است:

  1. می‌توانید در یک آژانس تخصصی سئو مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید.
  2. برای خود یک سایت خدمات یا فروش محصول بسازید و با کمک سئو تجارت خود را راه بیاندازید.
  3. یک سایت مخصوص Dropshipping ایجاد کنید و از طریق سئو به دیده شدن محصول افراد دیگر در سایت خودتان و فروش آن‌ها کمک کنید.
  4. می‌توانید به عنوان یک مشاور خدمات سئو فعالیت کنید.
  5. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و از طریق تبلیغات و معرفی شرکت‌های وابسته، کسب درآمد کنید.
  6. می‌توانید خدمات سئوی خود را زیر نظر برند و آژانس دیگر ارائه دهید. یعنی شما جای خالی تخصص را در یک شرکت دیگر پر می‌کنید ولی کارمند آن شرکت نیستید.
  7. پروژه‌های سئو برای متخصصان دیگر بگیرید و از این طریق درصدی از هزینه پرداختی کارفرما را دریافت کنید.
  8. دوره‌های آنلاین آموزش سئو تهیه کنید و آن‌ها را در سایت خود به فروش برسانید.
  9. سمینارهای آموزشی یا بهبود دانش سئو برگزار کنید.
  10. 10.  صرفا به عنوان ارائه دهنده خدمات نویسندگی وبلاگ یا شرح محصول فعالیت کنید.
  11. 11.  به عنوان ارائه دهنده خدمات لینک‌سازی، سئو تکنیکال و حتی کیورد ریسرچ فعالیت کنید.

هر کدام از موارد موجود در لیست قابلیت بسط دادن و گسترش دارند، حتی می‌توانید در هر مورد تیم‌سازی هم انجام دهید. مطمئن باشید اگر نظم، علاقه به یادگیری و تعهد کاری داشته باشید، به سرعت رقم‌های بسیار بالایی در این حوزه کسب می‌کنید.

برای مطالعه بیشتر: آموزش سئو مفدماتی

بخش‌های مختلف SEO

آموزش سئو به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. این سه بخش مثل چرخ‌دنده‌های موتور ساعت عمل می‌کنند و اگر هر بخش به درستی کار نکند، روی عملکرد بخش‌های دیگر و البته عملکرد کلی سئو اثر منفی می‌گذارد. حتی اگر به عنوان یک علاقه‌مند یا فرد تازه‌کار در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به SEO  نگاه کنید، متوجه خواهید شد که علت وابستگی این سه بخش چیست. فقط کافی است کمی در مورد آن‌ها مطالعه کنید.

سئو داخلی سایت

 

سئو داخلی شامل تمام اقدامات لازم برای بهینه‌سازی صفحات وب و محتوای موجود در آن‌ها است. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • بهینه‌سازی URLها
  • کلمات کلیدی
  • تهیه محتوای متنی
  • انتخاب عنوان
  • بهینه‌سازی عنوان‌ها
  • بهینه‌سازی تگ‌ها
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • بهینه‌سازی ویدئو

سئو داخلی را در اصطلاح با نام on-page SEO معرفی می‌کنیم. تمامی اقداماتی که در این بخش از سئو انجام می‌شود، مستقیما روی عوامل داخلی صفحات اثرگذاری دارند. اصلا به همین دلیل هم به آن سئو داخلی گفته می‌شود. بیایید در ادامه نگاهی به برخی از عناصر موثر ور رایج در این بخش از سئو بیندازیم.

بیشنر بدانید: دوره جامع سئو

همه چیز در مورد آموزش سئو(SEO) و مراحل آن

همه چیز در مورد آموزش سئو(SEO) و مراحل آن

 

SEO یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ است. در واقع سئو یکی از مهارت‌هایی است که تقاضای آن در تجارت الکترونیک روز به روز بیشتر می‌شود. تقریبا تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک، برای بقای خود به این مهارت نیاز دارند. بنابراین طبیعی است که علاقه‌مندان به بازاریابی و فضای آنلاین با شوق زیادی بخواهند این مهارت را بیاموزند. شاید به نظر برسد که آموزش سئو یک فرآیند پیچیده، سخت و البته زمان‌بر است، اما وابستگی بین اجزای مختلف سیستم کمک می‌کند تا با رعایت اصول اولیه، بتوانید پیشرفت قابل توجهی در سئو داشته باشید.

به هر حال اگر شما علاقه‌مند به یادگیری و کسب مهارت SEO هستید، مقاله‌ی پیش‌رو را تا انتها بررسی کنید تا دیدگاه کلی اما دقیقی از فرآیند آموزش SEO بدست آورید. مطابق با اصول آموزشی هر مهارتی، بهتر است ابتدا از تعریف و توضیح مفاهیم اولیه شروع کنیم.

مقاله مرتبط: آموزش سئو حضوری

تعریف سئو

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization، به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این فرآیند بهینه‌سازی در واقع برای دیده شدن صفحات و محتوای شما در فضای وب انجام می‌شود. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، با هدف دریافت نامحدود مخاطب و مشتری وارد فضای اینترنت شده‌اند. اگر صفحات وبلاگ یا محصولات آن‌ها به راحتی در دسترس کاربران قرار نگیرد، عملا فعالیت بیهوده‌ای در این فضا دارند. کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود و همچنین پیدا کردن محصول و خدمات مورد نیازشان، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند.

ادمین سایت وظیفه دارد که در دوره‌های آموزش سئو شرکت کند و مهارت‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را بیاموزد. هدف اصلی یک کارشناس یا ادمین SEO، جذب ترافیک ارگانیک برای سایت است.

ترافیک ارگانیک به معنای جذب مخاطب بدون انجام تبلیغات و صرف هزینه برای ارتباط با کاربر است.”

البته جذب ترافیک از طریق تبلیغات مستقیم هم یکی از وظایف مدیر سایت است، اما SEO روی ترافیک رایگان تمرکز بیشتری دارد.

اهمیت سئو

 

دلایل زیادی برای شرح اهمیت سئو وجود دارد ولی آنچه که باید در پروسه آموزش سئو در نظر بگیرید، چند دلیل اصلی مهم بودن این پروسه است. این دلایل تاثیر زیادی روی رشد کسب وکار دیجیتال و همچنین پرزنت خدمات شما دارند.

  1. سئو باعث ایجاد تعامل بین کاربر، فروشنده و متخصصان می‌شود. به همین دلیل ترافیک بسیاری زیادی به سمت سایت جریان پیدا می‌کند. ترافیک بیشتر هم اغلب منجر به فروش بیشتر خواهد شد.
  2. SEO فرآیند مطلوبی برای ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مخاطبان است. اگر اصول سئو را به درستی انجام دهید، فیدبک‌های مناسبی هم از کسب و کارهای معتبر و بزرگ دریافت خواهید کرد. همچنین مخاطبان شما به صورت دومینو عمل می‌کنند و اثر مثبتی که از سایت شما دریافت کرده‌اند را به نفرات بعدی منتقل خواهند کرد. پس قطعا اعتبار بیزنس شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. از طریق سئو می‌توانید خواسته‌های مشتری خود را بهتر درک کنید. در واقع تنها راه شنیدن صدای مشتری در دنیای وب، سئو است. در حین آموزش SEO بیشتر در مورد روش‌های ارتباط و درک مشتری صحبت خواهد شد. اما در کل در نظر داشته باشید که فروش زمانی اتفاق می‌افتد که شما سفر مشتری را به خوبی بررسی کنید و سئو بهترین روش برای محقق کردن آن است. شما باید همواره نتایج جستجو SERP را آنالیز کنید و سیگنال‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید.
  4. مهمترین اصل بازاریابی، تجربه کاربری است که سئو برای بهبود همین اصل طراحی شده است. اگر می‌خواهید سایت خود را در رتبه بالاتری قرار دهید، باید بدانید که تجربه کاربری بخش بزرگی از این فرآیند است. یادتان باشد که گوگل روی مخاطبان خود بسیار حساس است و تمام الگوریتم‌های خود را برای راحتی همین کاربران کدنویسی کرده است. مهمترین عوامل بهبود تجربه کاربری، سرعت بالای صفحه و کاهش تعداد دفعات کلیک برای رسیدن به هدف است.
  5. سئو محلی کمک می‌کند خدمات محلی در سطح گسترده‌تری به کاربران معرفی شوند. با کمک این نوع سئو کاربران می‌توانند در سریعترین زمان ممکن، خدمات و محصولات نزدیک به محل اقامت خود را بدست بیاورند. این یکی از بهترین راه‌‌های برندسازی است.
  6. سئو تاثیر مستقیمی روی چرخه فروش کسب و کار شما دارد. تقریبا همه افراد برای پیدا کردن جواب سوال خود و همچنین محصول و خدمات مورد نیاز خود، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. حالا تصور کنید که محتوای شما به صورت حرفه‌ای برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند. قطعا شانس اینکه مخاطب شما به مشتری بالقوه شما تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند. یادتان باشد که بیش از 80 درصد از مشتری‌ها قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند. پس باید برای رویارویی با این حجم از مشتری، آمادگی داشته باشید.
  7. فرآیند SEO اگر مطابق با اصول و قوانین موتورهای جستجو انجام شود، بازدهی بسیار فوق‌العاده‌ای برای یک کسب و کار آنلاین خواهد داشت. از طرفی هزینه‌ای که صرف دریافت خدمات سئو می‌شود، در برابر نرخ بازگشت آن بسیار ناچیز است. بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت سودآور است.

بیشنر بدانید: دوره متخصص سئو

مراحل کمپین SEO چیست؟

مراحل کمپین SEO

  • قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

برای مطالعه بیشتر: دوره سئو

 

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

  • قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

  • قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

  • قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

  • قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

بیشتر بدانید: آموزش سئو تکنیکال

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

تمام کسانی که وارد صنعت SEO می‌شوند، می‌خواهند یک کمپین سئو موثر و کارآمد را اجرا کنند. کمپین SEO معمولا بخش مهمی از یک استراتژی بلند مدت بوده و شامل بخش‌های متحرک بسیاری مثل کیورد ریسرچ، ممیزی محتوا، آنالیز سئو، سئو داخلی، لینک بیلدینگ و بسیاری از موارد دیگر است. هدف اصلی این کمپین هم بهبود رتبه صفحات و سایت در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.

بیش از 60 درصد بازاریابان کمپین‌های موثر و قدرتمند سئو را ایجاد می‌کنند تا بتوانند به طور همزمان به چندین شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مثل افزایش ترافیک، کمک به رتبه‌بندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط، بهبود نرخ تبدیل و موارد دیگر کمک کنند. بزرگترین جذابیت این کمپین‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است، چون همزمان چندین هدف بازاریابی را پوشش می‌دهند.

ویژگی‌های یک کمپین سئو تاثیرگذار

 

برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در این مسیر استفاده کنید.

سلامت وب‌سایت:

حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک می‌کند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.

کیورد ریسرچ:

مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله کیورد ریسرچ چیست؟ را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.

تولید محتوای با کیفیت:

 بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانع‌کننده‌‌ای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی می‌توانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.

سئو داخلی:

فرآیند سئو داخلی برای بهینه‌سازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث می‌شود که کاربرهای شما راحت‌تر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را می‌سازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • تگ‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ‌های H1
  • چگالی کلمات کلیدی

 

بیشتر بدانید: آموزش سئو

لینک‌سازی هدفمند:

بک‌لینک اعتبار سایت را نشان می‌دهد و در حالت ایده‌آل وجود بک‌لینک‌های زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما می‌‌شود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکته‌ای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که

کیفیت بک‌لینک‌ها بسیار مهمتر از کمیت آن‌ها است. کیفیت را فدای کمیت نکنید.”

لینک‌های اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکل‌ساز می‌شوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینک‌های رانده شده به لینک‌های تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.

تعامل در سوشال مدیا:

اشتراک‌گذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرم‌ها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.

 برای مطالعه بیشتر: دانلود رایگان دوره سئو

چطور CTR را افزایش دهیم؟

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله کپی رایتینگ در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

4. استفاده از URLهای صریح و شفاف

همه URLهای شما باید سئو فرندلی باشند، یعنی باید مختصر، مفید و قابل فهم باشند. حتما بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در آدرس اینترنتی استفاده کنید چون همین کار باعث می‌شود نرخ کلیک صفحات شما تا 45%  افزایش پیدا کند.

5. استفاده از اسکیما یا داده‌های ساختار یافته

 

این که از نشانه‌گذاری معنایی یا Schema استفاده کنید، باعث می‌شود ساختار محتوایی بهتری برای انواع محتواهای سایت خود داشته باشید. به لطف اسکیماهای مختلف، موتورهای جستجو می‌توانند ماهیت صفحات شما را بهتر درک کنند و جایگاه هر صفحه را در SERP به طور تفکیک شده ایجاد کنند. مثلا صفحات قیمت محصول و سوال‌های متداول در نتایج جداگانه هم قابل نمایش خواهند بود.

بیشتر بدانید: دوره آنلاین سئو

 

6. تنظیم لینک‌های سایت

این لینک‌ها عناصری هستند که اجازه می‌دهند کاربران مستقیما از نتایج جستجو به بخش‌های مختلف صفحه دسترسی پیدا کنند. لینک‌های سایت را می‌توانید در یک ردیف یا ستون، درست زیر توضیحات درج کنید. با این کار صفحه مورد نظر بیشتر برای کاربران در صفحه نتایج قابل توجه است. بنابراین CTR و پتانسیل ترافیک بیشتری کسب می‌کند.

البته موتورهای جستجو به صورت خودکار این لینک‌ها را تنظیم می‌کنند، اما می‌توانید با ایجاد یک ساختار سایت کاملا واضح، اضافه کردن لینک‌های داخلی با Anchor textهای مرتبط، نوشتن توضیحات alt تصاویر و نمونه‌هایی مشابه این‌ها، شانس دریافت لینک برای صفحات شما افزایش پیدا می‌کند.

7. اضافه کردن اطلاعات کسب و کار روی نقشه

موتورهای جستجو نتایج را بر اساس لوکیشن کاربر تنظیم می‌کنند. یعنی زمانی که شخصی در حال جستجوی محصول یا خدمات محلی هستند یا حتی برای یک رویداد مکان خاصی را جستجو می‌کنند، SERP لیستی از مشاغل مربوطه را در لوکیشن مورد نظر به شما نمایش خواهد داد.

پس اگر شرکت شما دارای آدرس فیزیکی مشخصی است، باید آن را در Google My Business، Bing Places for Business، Yahoo Local و سایر فهرست‌های تجاری ثبت کنید. به این ترتیب لوکیشن و اطلاعات ضروری برای سرچ‌های محلی کاربران روی نقشه نمایش داده می‌شود.

8. بهینه‌سازی داخلی صفحه

گاهی اوقات، نتایج جستجو یک قطعه ویژه را نشان می‌دهند. مثلا یک بلوک با متن و تصویر خاص یا یک لیست متفاوت می‌تواند این قطعه ویژه باشد. وجود چنین تفاوتی باعث می‌شود نسبت به دیگر صفحات توجه بیشتری را به خود جلب کند. خب نتیجه چنین تفاوتی چه خواهد بود؟ مسلما تعداد کلیپ‌های دریافتی بسیار بیشتر از دیگر صفحات خواهد بود.

برای اینکه یک قطعه ویژه طراحی کنید، باید بتوانید ساختار درستی برای آن ایجاد کنید. مطمئن شوید که صفحه خود را به بخش‌های منطقی تقسیم کرده‌اید، از لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار استفاده کنید، حتی می‌توانید از آیتم‌های بصری مثل جدول و نمودار هم استفاده کنید.

9. استفاده هدفمند از کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی هدفمند، بسیار خاص‌تر عمل می‌کنند و باعث افزایش CTR می‌شوند.

نکته مهم در مورد این کلمات این است که کمتر جستجو می‌شوند اما کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. “

اگر روی بهینه‌سازی صفحات برای کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید، احتمالا نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کند.

10. آنالیز رقبا

حتما بررسی کنید که رقبای شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما چطور عمل کرده‌اند و به چه صورت در SERP دیده می‌شوند. این کار باعث می‌شود برگ برنده‌ی هر رقیب را پیدا کنید و بر اساس آن محتواها و صفحات خود را بهینه کنید. پیاده‌سازی این کار به طور مداوم، باعث بهبود CTR شما خواهد شد.

 برای مطالعه بیشتر: مشاوره سئو