لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

روش‌های کسب درآمد از سئو

 روش‌های کسب درآمد از سئو

SEO بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ در دنیای مدرن است و مناسب افرادی است که می‌خواهند به صورت آنلاین کسب درآمد داشته باشند. یادگیری مهارت سئو سطوح مختلفی دارد که باید پله پله این سطوح را طی کنید.

سوال اصلی تمامی کسانی که می‌خواهند وارد حوزه SEO شوند این است که آیا سئو می‌تواند ما را میلیونر کند یا نه؟ در واقع پاسخ به این سوال برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد چون کسب درآمد از سئو کاملا به مهارت و توانایی فرد در مقیاس کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. اگر مهارت شما به قدری باشد که بتوانید پروژه‌های اندک اما بزرگ و با کیفیت بگیرید، قطعا درآمد بسیار بالایی خواهید داشت.

اینکه از چه راه‌هایی می‌توانید سئو را به عنوان یک مهارت پولساز ببینید را در ادامه بررسی می‌کنیم. در واقع لیست زیر، انواع راه‌های کسب درآمد از سئو است:

  1. می‌توانید در یک آژانس تخصصی سئو مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید.
  2. برای خود یک سایت خدمات یا فروش محصول بسازید و با کمک سئو تجارت خود را راه بیاندازید.
  3. یک سایت مخصوص Dropshipping ایجاد کنید و از طریق سئو به دیده شدن محصول افراد دیگر در سایت خودتان و فروش آن‌ها کمک کنید.
  4. می‌توانید به عنوان یک مشاور خدمات سئو فعالیت کنید.
  5. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و از طریق تبلیغات و معرفی شرکت‌های وابسته، کسب درآمد کنید.
  6. می‌توانید خدمات سئوی خود را زیر نظر برند و آژانس دیگر ارائه دهید. یعنی شما جای خالی تخصص را در یک شرکت دیگر پر می‌کنید ولی کارمند آن شرکت نیستید.
  7. پروژه‌های سئو برای متخصصان دیگر بگیرید و از این طریق درصدی از هزینه پرداختی کارفرما را دریافت کنید.
  8. دوره‌های آنلاین آموزش سئو تهیه کنید و آن‌ها را در سایت خود به فروش برسانید.
  9. سمینارهای آموزشی یا بهبود دانش سئو برگزار کنید.
  10. 10.  صرفا به عنوان ارائه دهنده خدمات نویسندگی وبلاگ یا شرح محصول فعالیت کنید.
  11. 11.  به عنوان ارائه دهنده خدمات لینک‌سازی، سئو تکنیکال و حتی کیورد ریسرچ فعالیت کنید.

هر کدام از موارد موجود در لیست قابلیت بسط دادن و گسترش دارند، حتی می‌توانید در هر مورد تیم‌سازی هم انجام دهید. مطمئن باشید اگر نظم، علاقه به یادگیری و تعهد کاری داشته باشید، به سرعت رقم‌های بسیار بالایی در این حوزه کسب می‌کنید.

برای مطالعه بیشتر: آموزش سئو مفدماتی

بخش‌های مختلف SEO

آموزش سئو به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. این سه بخش مثل چرخ‌دنده‌های موتور ساعت عمل می‌کنند و اگر هر بخش به درستی کار نکند، روی عملکرد بخش‌های دیگر و البته عملکرد کلی سئو اثر منفی می‌گذارد. حتی اگر به عنوان یک علاقه‌مند یا فرد تازه‌کار در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به SEO  نگاه کنید، متوجه خواهید شد که علت وابستگی این سه بخش چیست. فقط کافی است کمی در مورد آن‌ها مطالعه کنید.

سئو داخلی سایت

 

سئو داخلی شامل تمام اقدامات لازم برای بهینه‌سازی صفحات وب و محتوای موجود در آن‌ها است. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • بهینه‌سازی URLها
  • کلمات کلیدی
  • تهیه محتوای متنی
  • انتخاب عنوان
  • بهینه‌سازی عنوان‌ها
  • بهینه‌سازی تگ‌ها
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • بهینه‌سازی ویدئو

سئو داخلی را در اصطلاح با نام on-page SEO معرفی می‌کنیم. تمامی اقداماتی که در این بخش از سئو انجام می‌شود، مستقیما روی عوامل داخلی صفحات اثرگذاری دارند. اصلا به همین دلیل هم به آن سئو داخلی گفته می‌شود. بیایید در ادامه نگاهی به برخی از عناصر موثر ور رایج در این بخش از سئو بیندازیم.

بیشنر بدانید: دوره جامع سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.