لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

عوارض و مشکلات حین استفاده از بریس های ارتودنسی

در هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی، بدون تردید ممکن است مشکلات متعدد و عوارض ارتودنسی برای بیمار ایجاد شود. خوشبختانه، اکثر این مضرات ارتودنسی دندان را می‌توان به صورت موقت تا زمان ملاقات با متخصص ارتودنسی در تهران کنترل کرده یا حتی در برخی موارد بطور کامل بر طرف نمود.

رایجترین مشکلاتی که در حین درمان ارتودنسی برای بریس ها رخ می دهد

شل شدن یا تغییر شکل سیم‌های ارتودنسی

این شرایط یک مشکل عادی در هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی است. به این ترتیب در صورتی که سیم‌های ارتودنسی شکسته یا شل شوند، در عمل می‌توانند به بافت گونه، زبان یا لثه آسیب وارد کنند. در صورت مواجه شدن با این شرایط می‌توانید با یک مو چین استریل یا پاک کن تمیز، سیم ارتودنسی را به محل اولیه آن باز گردانید. در صورتی که سیم از حفره آن خارج شده است، سعی کنید سیم را به داخل حفره باز گردانید.

در صورتی‌که غذاهای سخت یا چسبنده مصرف کنید، رزین ارتودنسی دندان ممکن است ضعیف شده یا بشکند. هنگامی که این شرایط برای فرد اتفاق افتد، ممکن است براکت بر روی دندان‌ها شل شده و به داخل لثه‌ها، زبان یا گونه فرو رود.

در صورتی‌که بند ارتودنسی شل شد، برای ملاقات با متخصص ارتودنسی برای چسباندن مجدد یا جایگزینی آن هماهنگی لازم را انجام دهید.

بهتر است بخوانید

·       مجله ارتودنسی

·       ورزش سلامتی و رژیم غذایی

شل شدن جدا کننده‌ها

فضاساز یا جدا کننده حلقه‌های لاستیکی هستند که بین دندان‌های فرد معمولاً برای مدت چند روز قرار می‌گیرند. این ابزارها می‌توانند یک فضای کوچک بین دندان‌ها به صورتی ایجاد کنند که بندهای ارتودنسی به راحتی بین دندان‌ها قرار گیرند. به این منظور می‌توان از انواع مختلف جدا کننده‌های ثابت یا ارتجاعی برای بیمار استفاده کرد. به هر حال گاهی اوقات این ابزارها از محل خود خارج شده یا می‌افتند. در صورتی که با این شرایط مواجه شدید، لازم است از متخصص ارتودنسی برای ملاقات وقت بگیرید تا مشکل با انجام اقدامات لازم بر طرف شود.

مشکلاتی که در هنگام استفاده از بریس‌ها برای دهان و دندان رخ می‌دهد

1.     ناراحتی

2.     بهداشت دهان، بیماری لثه و پوسیدگی یا لک شدن دندان‌ها

3.     تحلیل ریشه دندان

4.     صدا دادن یا درد در مفصل فک

5.     بازگشت دندان به حالت اول

6.     زخم و ناراحتی محدود در دهان

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ایمپلنت دندان، لمینت دندان و.. میتوان اشاره کرد.

چند توصیه برای درست تمیز کردن دندان ها

امروزه رعایت بهداشت دندان و دهان از ارزش والایی برخوردار است و مسواک زدن نیز از مرسوم ترین راه های رعایت بهداشت است که شما باید سعی کنید تا هر روز از آن استفاده کنید ولی این نکته را بدانید که مسواک مداوم نیز تنها راه نیست و ما به شما چند توصیه برای درست تمیز کردن دندان هایتان را به شما معرفی میکنیم تا با رعایت آن ها هر چه بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بهتر است بدانید

·       سلامت دندان

·       ترمیم و زیبایی دندان

مسواک زدن شما باید در حد معمول باشد زیرا اگر این کار را به طور کامل انجام ندهید میکروب هایی در بین دندان و لثه های شما گیر خواهد کرد که این مورد باعث از بین رفتن لثه ها خواهد شد و پوسیدگی دندان و اگر هم خیلی محکم مسواک بزنید باعث خراش و آسیب رسیدن به دندان های شما خواهد شد و اتصال محکم و درست لثه با دندان هایتان سست خواهد شد و در نهایت باعث عفونت و آسیب جدی‌تر لثه ها خواهد شد. پس همیشه سعی کنید مسواک زدن خود را در حد معمولی نگه دارید. با  بهترین کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد همراه باشید.

چند توصیه برای درست تمیز کردن دندان ها

1.زمان کافی برای مسواک زدن بگذارید

همیشه سعی کنید تا واقعا سه تا چهار دقیقه از روز خود را صرف مسواک زدن و رسیدن به بهداشت دندان هایتان کنید و این زمان صرف کردن ربطی به برقی یا دستی بودن مسواک شما ندارد.

2.همیشه با نظم مسواک بزنید

معمولا همه ما عادت داریم تا دندان‌های جلویی‌مان را بیشتر مسواک بزنیم زیرا بیشتر در معرض دید ما هستند حتی گفته شده افراد راست‌دست طرف راست دهان‌شان و افراد چپ دست، طرف چپ دهان‌شان را نادیده می‌گیرند در مسواک زدن که این کار اشتباه است.

3.استفاده از مسواک های دارای موهای نرم با بلندی‌های متغیر

شما بهتر است در انتخب مسواک‌‌هایتان هم دقت کافی را به کار ببرید و از مسواک های نرم برای مسواک زدن استفاده کنید زیرا این مسواک ها برای لثه‌ و دندان های شما مناسب‌ترند نسبت به بقیه نوع از مسواک ها همچنین این مسواک ها کار تمیزکردن میان دندان‌هایتان را نیز بهتر انجام می‌‌دهند.

از خدمات کلینیک تاج به ایمپلنت دندان، لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و... میتوان اشاره کرد.

۱۲ ترفند اساسی برای آرایش عروس که به تنهایی می‌توان انجام داد

روز عروسی یک تاریخ خاص در طول زندگی هر زنی است. بسیاری از خانم ها در تمام مدت زندگی خود به فکر چنین روزی هستند، آن ها میخواهند که در چنین روزی از ابتدا تا آخر فقط بدرخشند به همین خاطر به دنبال بهترین سالن  و آموزشگاه آرایشگری در سطح شهر خود هستند.

مرحله اول آرایش عروس : اعمال پرایمر

اولین اقدام در آرایش صورت عروس است. از پرایمر برای صاف و یکدست کردن پوست استفاده می‌شود.

مرحله دوم آرایش عروس : اعمال فونداسیون صورت

در این مرحله باید از فونداسیونی استفاده کنید که حاوی spf یا ضد آفتاب نیست. ماده ضد آفتاب، پوست را بسیار درخشان و براق می‌کند.

مرحله سوم آرایش عروس: کانسیلر

کانسیلر در فرم های مختلف، آرایش شما را کامل می‌کند، این ماده آرایشی برای پوست بسیار مناسب است. زیرا خطوط و تیرگی‌ های زیر چشم را می‌پوشاند.

مرحله چهارم آرایش: آرایش ابروها

از لوازم آرایش ابروی خوب و مناسبی مانند مداد ابرو، ژل ابرو و یا موم برای مرتب کردن، تیره کردن و حالت دادن به ابروها استفاده کنید.

مرحله پنجم آرایش عروس : آرایش چشم ها

معمولا مواد آرایشی پایه برای سایه چشم به این صورت است که باید آرایش چشم با لباس عروس هماهنگ باشد.

مرحله ششم آرایش : برجسته سازی برخی از نقاط صورت

با استفاده از سایه های مناسب صورت، نقاط استخوانی صورت را پوشش دهید.

مرحله هفتم آرایش عروس: اعمال رژگونه

با استفاده از یک قلم موی وسیع، رژگونه را بر روی صورت و بر روی خط گونه اعمال کنید.

مرحله هشتم آرایش: استفاده از برنزه کننده‌ها

از برنزه کننده ها باید در طول قسمت خارجی بینی، چانه و پیشانی استفاده شود.

مرحله نهم آرایش عروس : استفاده از پودر خشک

با استفاده از یک قلم موی بزرگ پودر خشک را روی تمام صورت اعمال کنید.

مرحله دهم آرایش: آرایش لب ها

برای برجسته سازی لب با یک خط لب شروع کنید و سپس رژ لب را با یک قلم مو ظریف یا هر وسیله دیگری به صورت یکنواخت پخش کرده سپس آن را براق کنید.

مرحله دوازدهم آرایش عروس : پاک کردن آرایش اضافی

برای پاک کردن آرایش اضافی از صورت، از یک پد یا اسفنج آرایشی تمیز استفاده کنید.

مرحله آخر آرایش عروس : استفاده از اسپری فیکس کننده

برای ماندگاری آرایش برای یک مدت زمان نسبتا طولانی، از یک اسپری فیکس کننده مناسب استفاده کنید.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش تاتو، آموزش اکستنشن مژه، آموزش اکستنشن مو و... میتوان اشاره کرد.

تهیه خمیردندان خانگی

خمیردندان‌ها دارای مواد شیمیایی، رنگ‌ها و طعم دهنده‌ها هستند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی در خانه خمیردندان درست کنید. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

روش اول تهیه خمیردندان خانگی

در این روش از موادی چون جوش شیرین، روغن نارگیل و اسانس نعناع استفاده می‌کنیم. برای تهیه خمیر دندان خانگی به این روش ابتدا مقدار یکسانی از روغن نارگیل و جوش شیرین را به آرامی با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی بوده و به تمیز شدن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. جوش شیرین هم یکی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی است که دارای خاصیت قلیایی بوده و برای سفیدی و رفع بوی بد دهان موثر است. در مرحله بعد چند قطره اسانس نعناع به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید

·       مجله ترمیم و زیبایی دندان

·       مجله سلامت دندان

روش دوم

در این روش نیز  از جوش شیرین، روغن نارگیل، اسانس نعناع و زرد چوبه استفاده می‌کنیم. زردچوبه به علت دارا بودن خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی می‌تواند به عنوان یکی از ابزار‌های مناسب برای سلامتی دهان و دندان و سفید کردن آن استفاده شود. برای تهیه این خمیردندان مقدار یکسانی از روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و چند قطره اسانس نعناع به آن اضافه کرده و در مرحله آخر زردچوبه را اضافه می‌کنیم.

روش سوم

مواد مورد استفاده در روش سوم جوش شیرین، پروکسید هیدروژن، عصاره نعناع و افزودنی‌های اختیاری مثل گلیسیرین و آب هستند. جوش شیرین را درون ظرفی ریخته و گلیسیرین را به آن اضافه کنید. گلیسیرن در اینجا نقش شیرین کننده را دارد و به سلامت دندان و لثه نیز کمک می‌کند، استفاده از آن به صورت اختیاری است. در مرحله بعد پروکسید هیدروژن و عصاره نعناع را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.

تهیه خمیردندان ذغالی

مواد مورد نیاز در این روش ذغال چوب فعال، پوست پودر تخم‌مرغ و روغن نارگیل است. ذغال فعال به علت ویژگی ترکیبی که دارد برای سفید کردن دندان‌ها به کار می‌رود. ذغال فعال خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌تواند با باکتری‌ها و مواد سمی مبارزه کند و پلاک و جرم موجود روی دندان‌ها را از بین ببرد. برای تهیه این خمیردندان ذغال فعال را با پوست پودر تخم‌مرغ مخلوط کرده و سپس روغن نارگیل را به آنها اضافه کنید. مخلوط را با یک قاشق غیر فلزی به خوبی مخلوط کرده تا حالت خمیری شکل شود.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری، طرح لبخند و... میتوان اشاره کرد.

غذاهای مناسب برای ارتودنسی

برای کسانی که تحت درمان با ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) هستند، این سوال پیش می آید که طی این دوره چطور باید غذا بخورند. به  عبارتی چه غذاهایی را میتوانند بخورند و چه خوراکی هایی را نباید بخورند. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل به این سوالات و سوالات مشابه دیگر در خصوص غذاهای مناسب برای ارتودنسی دندان پاسخ دهد.

آیا میتوانم با وجود بریس شکلات بخورم؟

شکلات معمولا منعی برای مصرف ندارد زیرا سفت و سخت نیست و بعد از گاز زدن خیلی زود خورد یا نرم میشود. اما از آنجایی که ممکن است حاوی قند زیادی باشد بهتر است طی درمان ارتودنسی از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید و بعد از مصرف حتما دهان و دندان خود را تمیز کنید.

آیا میتوانم حین ارتودنسی سیب گاز بزنم؟

سیب به خودی خود سفت است و گاز زدن سیب کامل با پوست برای دندان هایی که ارتودنسی شده اند ضرر دارد و خطرناک است. با این وجود بعد از پوست کندن و قطعه قطعه کردن آن میتوانید سیب میل کنید.

آیا با وجود بریس میتوانم بادام زمینی بخورم؟

نه. بادام زمینی جزء غذاهای مناسب برای ارتودنسی نیست. به دلیل بافت بادام زمینی و احتمال وارد شدن آسیب به بریس به هیچ عنوان بادام زمینی و آجیل های مشابه آن را مصرف نکنید.

چرا نباید حین درمان پاپ کرن مصرف کرد؟

قطعاً از خوردن پاپ کورن طی ارتودنسی دندان باید خودداری شود. هسته های سخت می توانند به براکت های شما صدمه بزنند ، و قطعات کوچک جویده نشده آن ها می تواند بین براکت ها و سیمها گشر کرده که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

چرا با بریس نباید نوشابه نوشید؟

نوشیدنی های گازدار شیرین را نه به خاطر آسیب به بریس ها بلکه به خاطر حجم بالای قند و احتمال پوسیدگی دندان حین ارتودنسی نباید مصرف کرد. چنانچه به هر دلیل از این نوشابه ها خوردید، باید دهان و دندان خود را شستشو داده و تمیز کنید.

من عاشق آدامسم، آیا میتوانم با بریس آدامس بجوم؟

به هیچ  عنوان حین ارتودنسی مخصوصا ارتودنسی ثابت با بریس فلزی، دیمون، سرامیکی و لینگوال (ارتودنسی نامرئی) آدامس نجویید. آدامس میتواند به دستگاه های شما متصل شده و مشکلاتی برایتان به وجود بیاورد. سعی کنید که تا بعد از درمان آدامس نجوید.

بهتر است بدانید

·       مجله ارتودنسی دندان

·       مجله ورزش سلامتی و رژیم غذایی