لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

 

کسانی که دوست دارند درآمد خوبی از سئو داشته باشند و البته به این حوزه از دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارند، حتما باید در مورد مدیر سئو بیشتر بدانند. اگر یک نگاه ساده به روش‌های بازاریابی بیاندازیم می‌بینیم که بازاریابی و تبلیغات از فضای سنتی خارج شده است و در حال پیشروی در پلتفرم‌های دیجیتال هستند. خب در این شرایط نیاز به چه پوزیشن شغلی زیاد می‌شود؟ مسلما هر شغلی که به دیجیتال مارکتینگ مربوط باشد و  البته به حوزه سئو هم وصل شود، نیاز اصلی این بازار خواهد بود.

مدیریت SEO هم یکی از همین پوزیشن‌های شغلی عالی است که می‌توانید از طریق آن درآمد دائمی و خوبی داشته باشید. در واقع مدیر SEO کسی است که با کمک جستجوی ارگانیک، ترافیک و خلاقیت خود درآمد بیشتری برای یک کسب و کار آنلاین ایجاد می‌کند.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو تهران

 

اگر می‌خواهید به یک مدیر سئو تبدیل شوید، باید مهارت‌هایی که باعث موفق شدن شما می‌شوند را بشناسید و آن‌ها را یادبگیرید. برای این کار ما وظایف یک مدیر موفق سئو را بررسی خواهیم کرد. این وظایف در قالب نکات کوتاه اما جامع گفته خواهند شد ، چون در آینده قرار است جزئیات هر بخش را به طور مفصل بررسی کنیم.

مدیر سئو به چه کسی گفته می‌شود؟

مدیران سئو با شرکت‌هایی کار می‌کنند که سعی دارند جایگاه خودشان را در بین صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند. مدیر سئو وظیفه دارد که به این شرکت‌ها کمک کند کلمات کلیدی و استراتژی سئو مناسبی برای تطبیق‌پذیری با الگوریتم‌های گوگل را به کار بگیرند. در واقع قرار است این فرد باعث تسریع مراحل دیده شدن یک کسب و کار آنلاین توسط مشتری‌ها شود.

مدیران SEO همیشه با یک تیم دیجیتال مارکتینگ ارتباط دارند و از طریق آن‌ها می‌توانند محتوای آنلاین یک شرکت و استراتژی‌های بازاریابی را کنترل کنند. این همکاری مسلما به کسب رتبه بهتر و افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

 یکی از ویژگی‌های بارز این افراد، داشتن آگاهی و علم استفاده از ابزارهای تحلیل اطلاعات است. همچنین آن‌ها درک عمیقی از دستورالعمل‌های موتورهای جستجوی مختلف دارند و می‌دانند صفحات و اقدامات سئو سایت از چه فیتلرهایی رد می‌شوند.

مدیر SEO دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

مدیر SEO مسئولیت‌های متفاوتی در مورد فعالیت‌های آنلاین یک کسب و کار دارند. این فرد حتی روی دیجیتال مدیا هم تسلط دارد و مدام روی اقدامات آنلاین یک شرکت نظارت دارد تا در نهایت به ترافیک، فروش و به صورت کلی هدف تعیین شده دست پیدا کند. برای اینکه بیشتر با مسئولیت‌های مدیران بهینه‌سازی موتورهای جستجو آشنا شوید، ما برخی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کیورد ریسرچ

کلماتی که محتوای شما بر اساس آن‌ها بهینه می‌شوند، نقش مهمی در سئو و نمایش محتوا دارند. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید، باید از فرآیند کیورد ریسرچ استفاده کنید. کیورد ریسرچ کمک می‌کند شما بهترین موضوعات، عنوان‌ها و همچنین پاسخ‌ها را برای رقابت در نتایج جستجو انتخاب کنید.

خب با این اوصاف، طبیعی است اگر بگوییم کیورد ریسرچ یکی از مهمترین وظایف مدیر سئو است. یک مدیر حرفه‌ای سئو، به خوبی ابزارهای کیورد ریسرچ را می‌شناسد و همیشه روی نکات انتخاب کلمات کلیدی درست و موثر تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست؟

آنالیز بازار

مدیران SEO متخصصان آنالیز بازار هستند و می‌دانند مشتریان دقیقا برای پیدا کردن جواب کدام سوال خود از موتور جستجو استفاده می‌کنند. آن‌ها همیشه راهی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان خود پیدا کرده و یا حتی می‌سازند. آن‌ها از دانش و مهارت آنالیز بازار برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می‌کنند و در اصل پرتاب کننده کسب و کار شما به بالاترین نقطه فروش هستند. قدرت پیش‌بینی بازار و تجارت در یک صنعت خاص هم از دیگر ویژگی‌های فردی است که تحلیل بازار و شرایط را به خوبی انجام می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر: خدمات حرفه ای سئو

چطور CTR را افزایش دهیم؟

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله کپی رایتینگ در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

4. استفاده از URLهای صریح و شفاف

همه URLهای شما باید سئو فرندلی باشند، یعنی باید مختصر، مفید و قابل فهم باشند. حتما بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در آدرس اینترنتی استفاده کنید چون همین کار باعث می‌شود نرخ کلیک صفحات شما تا 45%  افزایش پیدا کند.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو

5. استفاده از اسکیما یا داده‌های ساختار یافته

 

این که از نشانه‌گذاری معنایی یا Schema استفاده کنید، باعث می‌شود ساختار محتوایی بهتری برای انواع محتواهای سایت خود داشته باشید. به لطف اسکیماهای مختلف، موتورهای جستجو می‌توانند ماهیت صفحات شما را بهتر درک کنند و جایگاه هر صفحه را در SERP به طور تفکیک شده ایجاد کنند. مثلا صفحات قیمت محصول و سوال‌های متداول در نتایج جداگانه هم قابل نمایش خواهند بود.

6. تنظیم لینک‌های سایت

این لینک‌ها عناصری هستند که اجازه می‌دهند کاربران مستقیما از نتایج جستجو به بخش‌های مختلف صفحه دسترسی پیدا کنند. لینک‌های سایت را می‌توانید در یک ردیف یا ستون، درست زیر توضیحات درج کنید. با این کار صفحه مورد نظر بیشتر برای کاربران در صفحه نتایج قابل توجه است. بنابراین CTR و پتانسیل ترافیک بیشتری کسب می‌کند.

البته موتورهای جستجو به صورت خودکار این لینک‌ها را تنظیم می‌کنند، اما می‌توانید با ایجاد یک ساختار سایت کاملا واضح، اضافه کردن لینک‌های داخلی با Anchor textهای مرتبط، نوشتن توضیحات alt تصاویر و نمونه‌هایی مشابه این‌ها، شانس دریافت لینک برای صفحات شما افزایش پیدا می‌کند.

7. اضافه کردن اطلاعات کسب و کار روی نقشه

موتورهای جستجو نتایج را بر اساس لوکیشن کاربر تنظیم می‌کنند. یعنی زمانی که شخصی در حال جستجوی محصول یا خدمات محلی هستند یا حتی برای یک رویداد مکان خاصی را جستجو می‌کنند، SERP لیستی از مشاغل مربوطه را در لوکیشن مورد نظر به شما نمایش خواهد داد.

پس اگر شرکت شما دارای آدرس فیزیکی مشخصی است، باید آن را در Google My Business، Bing Places for Business، Yahoo Local و سایر فهرست‌های تجاری ثبت کنید. به این ترتیب لوکیشن و اطلاعات ضروری برای سرچ‌های محلی کاربران روی نقشه نمایش داده می‌شود.

8. بهینه‌سازی داخلی صفحه

گاهی اوقات، نتایج جستجو یک قطعه ویژه را نشان می‌دهند. مثلا یک بلوک با متن و تصویر خاص یا یک لیست متفاوت می‌تواند این قطعه ویژه باشد. وجود چنین تفاوتی باعث می‌شود نسبت به دیگر صفحات توجه بیشتری را به خود جلب کند. خب نتیجه چنین تفاوتی چه خواهد بود؟ مسلما تعداد کلیپ‌های دریافتی بسیار بیشتر از دیگر صفحات خواهد بود.

برای اینکه یک قطعه ویژه طراحی کنید، باید بتوانید ساختار درستی برای آن ایجاد کنید. مطمئن شوید که صفحه خود را به بخش‌های منطقی تقسیم کرده‌اید، از لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار استفاده کنید، حتی می‌توانید از آیتم‌های بصری مثل جدول و نمودار هم استفاده کنید.

9. استفاده هدفمند از کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی هدفمند، بسیار خاص‌تر عمل می‌کنند و باعث افزایش CTR می‌شوند.

نکته مهم در مورد این کلمات این است که کمتر جستجو می‌شوند اما کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. “

اگر روی بهینه‌سازی صفحات برای کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید، احتمالا نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کند.

10. آنالیز رقبا

حتما بررسی کنید که رقبای شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما چطور عمل کرده‌اند و به چه صورت در SERP دیده می‌شوند. این کار باعث می‌شود برگ برنده‌ی هر رقیب را پیدا کنید و بر اساس آن محتواها و صفحات خود را بهینه کنید. پیاده‌سازی این کار به طور مداوم، باعث بهبود CTR شما خواهد شد.

نکته پایانی

عوامل زیادی روی CTR تاثیر می‌گذارد اما نکته مهم ماجرا این است که سئو و CTR در یک سیکل قرار دارند و بهبود هر مورد باعث بهبود دیگری خواهد شد. بنابراین اینکه تسلط کافی روی نکات گفته شده داشته باشید بسیار حیاتی و مهم است.

برای مطالعه بیشتر: خدمات سئو وب سایت

نحوه محاسبه نرخ کلیک با استفاده از فرمول ساده

نحوه محاسبه نرخ کلیک

محاسبه نرخ کلیک بسیار فرمول ساده‌ای دارد.

 

کافی است تعداد کلیک‌های مخاطب را تقسیم بر تعداد کل بازدیدها کنید و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این محاسبات درصد کلیک صفحه یا تبلیغ شما خواهد بود.

محاسبه دستی این عدد در دنیای الگوریتمی امروز جایی ندارد، چون سیستم‌ها و ابزارهایی وجود دارند که CTR یک صفحه یا لینک را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند.

محاسبه CTR صفحه نتایج سرچ برای یک صفحه خاص بدین صورت است که سئو باید داده‌های مورد نیاز خود را Google Search Console دریافت کند و بر اساس آن‌ها درصد کلیک را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری عملکرد یک تبلیغ  برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی هم می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از داشبورد Google Ads دریافت کنید.

بیشتر بدانید: دانلود رایگان دوره سئو

اهمیت CTR برای صفحات وب

هر چه نرخ کلیک وب‌سایت بیشتر باشد، ترافیک آن هم بیشتر خواهد بود. اینکه این درصد را برای صفحات خود کنترل کنید بسیار مهم است. حتی اگر نیاز بود، باید بتوانید قطعات مختلف صفحات خود را تقویت کنید که این نرخ بیشتر هم بشود. چه مزایایی با کار روی پروژه افزایش تعداد کلیک برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود؟

رقابت موثر در SERP

اینکه صفحه وب شما با یک بخش ساختاریافته و مناسب داشته باشد، شانس بیشتر دیده شدن در صفحه نتایج را دارد و حتی ممکن است کلیک‌های بسیار بیشتری هم دریافت کند.

دریافت رتبه بالاتر

CTR جزو عوامل رفتاری است که هر دو گزینه تعامل و علاقه کاربران را ارزیابی می‌کند. نکته جالب این داستان در این است که اثرگذاری درصد کلیک روی رتبه‌بندی و موفقیت تبلیغات بسیار واضح است اما موتورهای جستجو چیز زیادی در مورد تاثیر آن بر رتبه‌بندی ارگانیک بیان نمی‌کنند.

عوامل کاربر محور زیادی هستند که اثرگذاری آن‌ها مورد بررسی رسمی قرار می‌گیرد، مثل Google page experience. اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه دقیق تاثیرگذاری نرخ کلیک روی موتورهای جستجو وجود ندارد. اما ما با توجه به اینکه 5 صفحه اول وب حدود 70 درصد کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، می‌گوییم که نرخ کلیک به صورت بالقوه می‌تواند یک سیگنال رتبه‌بندی مثبت باشد.

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله کپی رایتینگ در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

مطالعه بیشتر: مشاوره آنلاین سئو

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

 

ما بارها در مورد سئو و اهمیت آن برای تجارت الکترونیک صحبت کرده‌ایم. حتی نحوه عملکرد الگوریتم‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم اما برای اینکه مخاطبان ما بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از علم سئو داشته باشند، همیشه سعی کردیم که خیلی جزئی‌تر مطالب را بررسی کنیم. این بار نوبت به CTR یا همان نرخ کلیک رسیده است.

برای شروع، بدانید که موتورهای جستجو اعتبار ویژه‌ای برای صفحات وبی که CTR بالایی دارند در نظر می‌گیرند. چرا؟ چون در شرایطی که پرداختی با کمک کلیک انجام شود، هر چی تعداد کلیک‌ها بیشتر باشند، موتورهای جستجو هم درآمد بیشتری خواهند داشت. نرخ کلیک‌های سایت برای کسی که درخواست را تبلیغ داده‌اند هم بسیار مهم است.

کاربران زمانی از گوگل استفاده می‌کنند که سوالی برایشان پیش آمده باشد و نیاز دارند تا پاسخ خود را خیلی سریع پیدا کنند. یعنی کاربر به خوبی میداند که چه می‌خواهد.

حالا تصور کنید که یک آگهی جستجوی پولی و مرتبط با موضوع سرچ مخاطب ایجاد کرده‌اید و کاربر آن را می‌بیند. خب قطعا روی آن کلیک خواهد کرد و پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. ما قرار است این بخش از سئو و فرآیند جذب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: خدمات سئو آموزشی

نرخ کلیک چیست؟

 

CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و معیاری است که با آن می‌توانیم با کمک آن نسبت کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند به تعداد کل افرادی که لینک را دیده‌اند را اندازه‌گیری کنیم. در سئو از این نرخ برای آنالیز اینکه چند نفر روی صفحه یا لینک در SERP کلیک می‌کنیم.

مثلا اگر تبلیغ PPC شما 2000 بازدید و 2 کلیک داشته باشد، یعنی CTR شما 1.0% است. این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان چقدر آگهی شما را با موضوع سرچ خود مرتبط می‌دانند.

” CTR بالا، یعنی کاربران تبلیغ شما را با موضوع سرچ  خود بسیار مرتبط می‌دانند.”

“CTR پایین، تبلیغ شما از نظر کاربران ارتباط زیادی با موضوع ندارد.”

هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به سایت شما جذب شوند و اقدام دلخواه شما را انجام دهند ( مثلا خرید کنند، فرم اطلاعات یا تماس پر کنند و یا حتی یک فایل یا برگه مشخص را دانلود کنند). پس CTR اولین قدم برای بهبود ارتباط تبلیغ شما و انجام اقدام دلخواه است.

منظور از CTR خوب، چیست؟

 

نرخ کلیک خوب، برای هر کسب و کار و سیستمی متفاوت است. این نرخ به عواملی مثل

  • حوزه کاری شما
  • کلمات کلیدی پیشنهادی و بهینه شده شما
  • کمپین‌های فردی و PPC

بستگی دارد.

نرخ کلیک دو رقمی برای کلماتی مانند نام برند، چیز غیر معمولی نیست. خیلی از افراد ممکن است با سرچ کردن نام برند و محصول شما، به صفحات شما دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر، اینکه این نرخ برای کلمات کلیدی گسترده و غیر برند کمتر از 1% باشد هم نگران کننده نیست.

برای مطالعه بیشتر: خدمات مشاوره سئو

مزایای استفاده از SEM برای یک سایت

 مزایای استفاده از SEM برای یک سایت

رتبه‌بندی برای شرایط رقابتی به احتمال زیاد یک فرآیند زمان‌بر در کسب و کار شما باشد. SEM کمک می‌کند شما با سرعت بیشتری به هدف تجاری خود برسید. استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو سه مزیت بزرگ دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. می‌توانید بلافاصله شروع به درآمدزایی کنید، چون برای جذب ترافیک هزینه صرف کرده‌اید. فقط توجه داشته باشید اینکه شما برای تبیلغات هزینه می‌کنید دلیل قطعی کسب درآمد و بازدهی مثبت نیست. اغلب اوقات پیدا کردن کمپین تبلیغاتی که مناسب شما و کسب و کارتان باشد، هزینه‌بر و طولانی خواهد بود و نیاز به آزمون و خطا دارد.
  2. شما فرصتی برای آزمایش و بهینه‌سازی برای تبدیل بدست می‌آورید. اکثر پلتفرم‌های تبلیغاتی دارای آپشن ردیابی تبدیل هستند. پابلیشرها وقتی به صورت واضح ببینند که هزینه تبلیغات آن‌ها بازدهی مثبتی دارد، روی این تبلیغات بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین از این مسئله به عنوان یک فرصت برای دریافت اطلاعاتی مثل میانگین هزینه هر تبدیل استفاده کنید. همیشه تست‌های کنترل شده برای بهبود نرخ تبدیل خود را جدی بگیرید و آن‌ها را اجرا کنید. نکته بعدی اینکه وقتی از یک پلتفرم به سوددهی رسیدید، تبلیغات خود را به پلتفرم‌های دیگر هم گسترش دهید.
  3. می‌توانید داده‌های کلیدی ارزشمند را به دست آورید. مثلا در Google Ads بخشی با عنوان Search terms یا شرایط جستجو وجود دارد. در این گزارش می‌توانید کلمات کلیدی را که مردم بیشتر آن‌ها را پیشنهاد می‌دهند ببینید و اعداد تبدیل آن‌ها را آنالیز کنید. این بخش می‌تواند به شما کمک کند که درک کنید آیا کلمات کلیدی مورد نظر شما واقعا تبدیل ایجاد می‌کنند یا نه. به عنوان مثال، نرخ تبدیل و سود خالص برای خدمات یک تیم اصلاح حیوانات در خانه مطابق جدول زیر است.

بیشتر بدانید: خدمات تخصصی سئو

در گزارش Search term نشان می‌دهد که کلمه کلیدی مثل “اصلاح گربه در خانه” ترافیک بسیار کمتری ایجاد می‌کند اما با نرخ بسیار بالاتری نسبت به کلمه ” اصلاح حیوانات در خانه” تبدیل می‌شود. پس از داده‌های بدست آمده استفاده کنید و در کیورد ریسرچ خود محتاطانه‌تر عمل کنید.

کلمات کلیدی اساس بازاریابی موتورهای جستجو هستند

به طور کلی بازاریابی موتورهای جستجو به بازاریابی پولی در فضای جستجو اشاره دارد، سیستمی که در آن کسب و کارها به گوگل پول پرداخت می‌کنند تا تبلیغات آن‌ها در نتایج سرچ نشان داده شود.

بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو با این سیستم کاملا متفاوت است چون کسب و کارها در SEO برای ترافیک و کلیک دریافتی خود پولی پرداخت نمی‌کنند. در سئو مرتبط‌ترین محتوا برای سرچ کلمه کلیدی تهیه می‌شود و این محتوا به صورت رایگان جایگاه خود را در SERP کسب می‌کند.

هر دو مورد را باید در پایه و اساس استراتژی بازاریابی آنلاین خود داشته باشید. سئو یک راه قدرتمند برای هدایت ترافیک همیشه سبز در بخش بالایی قیف فروش است و تبلیغات موتورهای جستجو راهی مقرون به صرفه برای جذب و تبدیل در پایین قیف فروش است.

همانطور که کاربران کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا چیزی را که می‌خواهند پیدا کنند، جای تعجب نیست که بگوییم کلمات کلیدی اساس مارکتینگ در موتورهای جستجو و بخشی از استراتژی تبلیغاتی هستند.

کیورد ریسرچ SEM هم مثل SEO باید انجام شود

قبل از اینکه کلمات کلیدی خود را برای کمپین‌های مارکتینگ موتور جستجو مورد استفاده قرار دهید ، باید به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت کلمات کلیدی خود، کیورد ریسرچ را به صورت جامع انجام دهید.

ابتدا باید کلمات کلیدی مرتبط با بیزنس خود را شناسایی کنید و مشتریان احتمالی که محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند را مورد ارزیابی قرار دهید. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچی مثل WordStream‏ ‏و Semrush است.

کیوردهای مرتبط با بیزنس خود را وارد کنید و ایده‌های پیشنهادی این ابزارها را بررسی کنید. این پیشنهادات می‌توانند اساس کمپین‌های SEM شما را تشکیل دهند. کیورد ریسرچ اگر اصولی انجام شود کمک می‌کند که شما کیوردهای منفی و غیرمفید برای سایت خود را هم تشخیص دهید. تعدادی کلمه کلیدی وجود دارند که اهداف تجاری شما را نشان می‌دهند. این کلمات عبارتند از:

  1. خرید کنید
  2. تخفیف
  3. ارسال رایگان
  4. کوپن خرید مجدد

سخن آخر

مراحل گفته شده و نکاتی که بیان کردیم، فقط بخشی از دنیای SEM است. شما برای اینکه بتوانید سریعترین ترافیک را از طریق جستجوی ارگانیک بدست آورید، باید فضای رقابتی گوگل را بشناسید، وضعیت بازار سنتی و آنلاین را تحلیل کنید و حواستان باشد کمیت را فدای کیفیت نکنید. ترافیک زیادی که منجر به فروش و سوددهی شما نشود، ارزش چندانی ندارد.

بیشتر بدانید: دوره آنلاین سئو