لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

نحوه محاسبه نرخ کلیک

 نحوه محاسبه نرخ کلیک

محاسبه نرخ کلیک بسیار فرمول ساده‌ای دارد.

 

کافی است تعداد کلیک‌های مخاطب را تقسیم بر تعداد کل بازدیدها کنید و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این محاسبات درصد کلیک صفحه یا تبلیغ شما خواهد بود.

محاسبه دستی این عدد در دنیای الگوریتمی امروز جایی ندارد، چون سیستم‌ها و ابزارهایی وجود دارند که CTR یک صفحه یا لینک را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند.

محاسبه CTR صفحه نتایج سرچ برای یک صفحه خاص بدین صورت است که سئو باید داده‌های مورد نیاز خود را Google Search Console دریافت کند و بر اساس آن‌ها درصد کلیک را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری عملکرد یک تبلیغ  برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی هم می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از داشبورد Google Ads دریافت کنید.

اهمیت CTR برای صفحات وب

هر چه نرخ کلیک وب‌سایت بیشتر باشد، ترافیک آن هم بیشتر خواهد بود. اینکه این درصد را برای صفحات خود کنترل کنید بسیار مهم است. حتی اگر نیاز بود، باید بتوانید قطعات مختلف صفحات خود را تقویت کنید که این نرخ بیشتر هم بشود. چه مزایایی با کار روی پروژه افزایش تعداد کلیک برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود؟

رقابت موثر در SERP

اینکه صفحه وب شما با یک بخش ساختاریافته و مناسب داشته باشد، شانس بیشتر دیده شدن در صفحه نتایج را دارد و حتی ممکن است کلیک‌های بسیار بیشتری هم دریافت کند.

دریافت رتبه بالاتر

CTR جزو عوامل رفتاری است که هر دو گزینه تعامل و علاقه کاربران را ارزیابی می‌کند. نکته جالب این داستان در این است که اثرگذاری درصد کلیک روی رتبه‌بندی و موفقیت تبلیغات بسیار واضح است اما موتورهای جستجو چیز زیادی در مورد تاثیر آن بر رتبه‌بندی ارگانیک بیان نمی‌کنند.

عوامل کاربر محور زیادی هستند که اثرگذاری آن‌ها مورد بررسی رسمی قرار می‌گیرد، مثل Google page experience. اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه دقیق تاثیرگذاری نرخ کلیک روی موتورهای جستجو وجود ندارد. اما ما با توجه به اینکه 5 صفحه اول وب حدود 70 درصد کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، می‌گوییم که نرخ کلیک به صورت بالقوه می‌تواند یک سیگنال رتبه‌بندی مثبت باشد.

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله کپی رایتینگ در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

4. استفاده از URLهای صریح و شفاف

همه URLهای شما باید سئو فرندلی باشند، یعنی باید مختصر، مفید و قابل فهم باشند. حتما بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در آدرس اینترنتی استفاده کنید چون همین کار باعث می‌شود نرخ کلیک صفحات شما تا 45%  افزایش پیدا کند.

5. استفاده از اسکیما یا داده‌های ساختار یافته

 

این که از نشانه‌گذاری معنایی یا Schema استفاده کنید، باعث می‌شود ساختار محتوایی بهتری برای انواع محتواهای سایت خود داشته باشید. به لطف اسکیماهای مختلف، موتورهای جستجو می‌توانند ماهیت صفحات شما را بهتر درک کنند و جایگاه هر صفحه را در SERP به طور تفکیک شده ایجاد کنند. مثلا صفحات قیمت محصول و سوال‌های متداول در نتایج جداگانه هم قابل نمایش خواهند بود.

بیشتر بدانید: آموزش سئو

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

 

ما بارها در مورد سئو و اهمیت آن برای تجارت الکترونیک صحبت کرده‌ایم. حتی نحوه عملکرد الگوریتم‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم اما برای اینکه مخاطبان ما بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از علم سئو داشته باشند، همیشه سعی کردیم که خیلی جزئی‌تر مطالب را بررسی کنیم. این بار نوبت به CTR یا همان نرخ کلیک رسیده است.

برای شروع، بدانید که موتورهای جستجو اعتبار ویژه‌ای برای صفحات وبی که CTR بالایی دارند در نظر می‌گیرند. چرا؟ چون در شرایطی که پرداختی با کمک کلیک انجام شود، هر چی تعداد کلیک‌ها بیشتر باشند، موتورهای جستجو هم درآمد بیشتری خواهند داشت. نرخ کلیک‌های سایت برای کسی که درخواست را تبلیغ داده‌اند هم بسیار مهم است.

کاربران زمانی از گوگل استفاده می‌کنند که سوالی برایشان پیش آمده باشد و نیاز دارند تا پاسخ خود را خیلی سریع پیدا کنند. یعنی کاربر به خوبی میداند که چه می‌خواهد.

حالا تصور کنید که یک آگهی جستجوی پولی و مرتبط با موضوع سرچ مخاطب ایجاد کرده‌اید و کاربر آن را می‌بیند. خب قطعا روی آن کلیک خواهد کرد و پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. ما قرار است این بخش از سئو و فرآیند جذب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم.

برای مطالعه بیشتر: خدمات سئو وب

نرخ کلیک چیست؟

 

CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و معیاری است که با آن می‌توانیم با کمک آن نسبت کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند به تعداد کل افرادی که لینک را دیده‌اند را اندازه‌گیری کنیم. در سئو از این نرخ برای آنالیز اینکه چند نفر روی صفحه یا لینک در SERP کلیک می‌کنیم.

مثلا اگر تبلیغ PPC شما 2000 بازدید و 2 کلیک داشته باشد، یعنی CTR شما 1.0% است. این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان چقدر آگهی شما را با موضوع سرچ خود مرتبط می‌دانند.

” CTR بالا، یعنی کاربران تبلیغ شما را با موضوع سرچ  خود بسیار مرتبط می‌دانند.”

“CTR پایین، تبلیغ شما از نظر کاربران ارتباط زیادی با موضوع ندارد.”

هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به سایت شما جذب شوند و اقدام دلخواه شما را انجام دهند ( مثلا خرید کنند، فرم اطلاعات یا تماس پر کنند و یا حتی یک فایل یا برگه مشخص را دانلود کنند). پس CTR اولین قدم برای بهبود ارتباط تبلیغ شما و انجام اقدام دلخواه است.

منظور از CTR خوب، چیست؟

نرخ کلیک خوب، برای هر کسب و کار و سیستمی متفاوت است. این نرخ به عواملی مثل

  • حوزه کاری شما
  • کلمات کلیدی پیشنهادی و بهینه شده شما
  • کمپین‌های فردی و PPC

بستگی دارد.

نرخ کلیک دو رقمی برای کلماتی مانند نام برند، چیز غیر معمولی نیست. خیلی از افراد ممکن است با سرچ کردن نام برند و محصول شما، به صفحات شما دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر، اینکه این نرخ برای کلمات کلیدی گسترده و غیر برند کمتر از 1% باشد هم نگران کننده نیست.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در موردخدمات سئوصحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

 قیمت سئو سایت به صورت ساعتی
بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• 
هزینه سئو سایت به صورت ماهانه
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای
شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

بیشتر بدانید: دوره سئو

برای چه چیزی قرار است هزینه کنیم؟ اجزای اصلی خدمات سئو

عناصر مختلفی در فرآیند SEO وجود دارد. بعضی از افراد فکر می‌کنند سئو فقط انتخاب چند کلمه کلیدی است. اما اینطور نیست و اجزای به هم مرتبط زیادی در به نتیجه رسیدن این فرآیند دخیل هستند. اگر در فضای وب کسب و کار کوچکی دارید و تازه فعالیت خودتان را شروع کرده‌اید، باید آگاهانه برای هر مرحله هزینه صرف کنید. بود و نبود هر مرحله تاثیر زیادی در تعیین قیمت SEO وب‌سایت شما دارد. آگاهی شما کمک می‌کند که مطمئن باشید تمام جنبه‌های استراتژی SEO تحت پوشش قرار خواهد گرفت. چک لیست کلی خدمات سئو عبارتند از:

تحقیق در مورد نیاز مخاطب
تحقیق کلمات کلیدی مناسب
بهینه‌سازی ساختار و معماری سایت
تولید و بهینه‌سازی محتوا
لینک‌سازی و دیجیتال PR
آنالیز و گزارش عملکرد در گوگل

 


پیشنهاد ما: شرکت خدمات سئو


در مورد خدمات سئو ارزان

همیشه کسب و کارهای کوچک و نوپا با دیدن قیمت‌های پائین بعضی از آژانس‌های خدمات سئو، وسوسه می‌شوند و با خوشحالی برای پرداخت هزینه SEO سایت خود اقدام می‌کنند. لطفا اگر در این گروه قرار دارید، مراقب باشید. سئوی ارزان قیمت تقریبا امکان پذیر نیست. SEO کار زمان‌بر و فشرده‌ای است. بنابراین اگر آژانس یا تیمی نرخ بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهد، به احتمال خیلی زیاد خدمات بسیار ضعیف و غیر استانداردی برای شما در نظر گرفته است.

خدمات سئو ارزان به هیچ عنوان محتوای یونیک و باکیفیتی روی وب‌سایت شما آپلود نمی‌کند و حتی به جای رشد صفحه، باعث زمین خوردن کسب و کار شما هم می‌شود. مثلا بسیاری از این خدمات شامل سئو کلاه سیاه هستند. سئو کلاه سیاه شامل ترفندهایی است که الگوریتم گوگل را دور میزنند و خلاف قوانین فرآیند سئو را پیش می‌برند. قطعا رتبه شما با وجود این ترفندها به سرعت سقوط می‌کند. شاید هم به طور کلی از فهرست گوگل حذف شوید. در واقع تمام تلاش‌های شما با خدمات نامناسب از بین خواهد رفت و دچار ضرر مالی می‌شوید.

هرچقدر بیشتر در مورد خدمات، استراتژی‌ها و هدف سایت خود اطلاعات داشته باشید، موقع انتخاب و همکاری با آژانس‌های خدمات SEO، بازدهی بیشتری خواهید داشت. نگران پرداخت هزینه SEO به یک تیم متخصص نباشید. در صورتی که هدفگذاری و ارائه خدمات شما به کاربرها درست و استاندارد باشد، قطعا در فضای وب سود چندین برابری کسب می‌کنید. همین سود باعث می‌شود با شوق بیشتری روی رسد بیزنس خود در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

 

همه چیز در مورد قیمت سئو: هزینه سئو SEO چطور تعیین می‌شود؟

 همه چیز در مورد قیمت سئو: هزینه سئو SEO چطور تعیین می‌شود؟

 

سئو بخش حیاتی دیجیتال مارکتینگ استهزینه سئو بخش حل شده‌ای در بین دغدغه‌های صاحبین کسب و کارهای نسبتا بزرگ و بزرگ است. اما کسب و کارهای کوچک اغلب از آن غافل می‌شوند و فقط 50 درصد از آن‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌دانند چطور باید خدمات دریافتی خود را تعیین کنند و تقریبا فرآیند قیمت‌گذاری را بسیار پیچیده می‌بینند.

قطعا شما برای اینکه با دقت بیشتری هزینه‌های پرداختی خود را کنترل کنید و یا برای اینکه بدانید چه مقداری هزینه برای خدمات سئو منطقی است، در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید. به طور کلی هیچ استانداردی برای تعیین قیمت سئو SEO وجود ندارد. هر تیم و آژانسی می‌تواند طبق سلیقه و شرایط کاری خودش نرخ کار و خدمات را تعیین کند. یعنی این خود شما هستید که باید از بین گزینه‌های پیش رو انتخاب کنید، کدام آژانس خدمات SEO را در حد عالی و با هزینه معقول ارائه می‌دهد.

اصول اولیه سئو

قبل از اینکه بحث اسکناس و پول وسط کشیده شود، بهتر است اول در مورد اصول اولیه سئو صحبت کنیم. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو یک فرآیند برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل است. با افزایش رتبه، کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود و در نتیجه ترافیک و کلیک بیشتری هم از طرف سایت خود دریافت می‌کنید. هر چه کلیک‌های بیشتری دریافت کنید، احتمال فروش محصول و خدمات شما هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

اما به عنوان صاحب کسب و کار، باید مطمئن شوید که SEO به سوددهی و بازگشت سرمایه می‌رسد. در واقع شما باید بیشتر از چیزی که هزینه می‌کنید، بازگشت سرمایه داشته باشید. با این اوصاف بیایید خیلی سریع وارد بحث اعداد شویم.

چرا برای خدمات سئو هزینه کنیم؟

روزانه در سطح جهان بیش از 3.5 میلیارد سرچ گوگل انجام می‌شود. آمار سرچ در مجموع موتورهای جستجو، 5.6 میلیارد است. این مسئله کاملا نشان دهنده علاقه مردم به محصولات و خدماتی مثل خدمات محلی است. در واقع شما هم احتمالا به همین دلیل وارد مارکت آنلاین شده‌اید و می‌خواهید راحت‌تر به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. اما بیایید چند آمار بسیار مهم دیگر در مورد گوگل را با هم مرور کنیم تا مصمم‌تر از قبل بحث قیمت‌گذاری سئو را دنبال کنید.

46% از تمام سرچ‌های گوگل مربوط به بیزنس‌های محلی (Local Business) است. رتبه اول این سایت‌ها در گوگل همیشه 31% از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کند. 10 نتیجه برتر گوگل هم 91% از آمار کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بدانید: بررسی جدیدترین روش‌های سئو محلی

75% از مردم حتی به صفحه دوم SERP یا صفحه نتایج سرچ گوگل نمی‌روند. پس اگر سایت شما در صفحه دوم قرار دارد، باید بدانید که تقریبا در فضای وب نامرئی هستید و قرار نیست اتفاق خاصی در این فضا برای شما رقم بخورد.

 


مقاله مرتبطدوره جامع سئو


مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در موردخدمات سئوصحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

• قیمت سئو سایت به صورت ساعتی
بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• 
هزینه سئو سایت به صورت ماهانه
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای
شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

بیشتر بدانید: آموزش سئو رایگان

سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا:

سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا:

  1. بک‌لینک‌ها واجبند:

حیاتی‌ترین بخش استراتژی سئو، ساختن حداقل یک بک‌لینک عالی برای محتوا است. پاندا هم نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. در واقع صفحاتی را که تعداد زیادی منابع خارجی به آن‌ها لینک شده‌اند را به صفحاتی که محتوای مرتبط و با کیفیت دارند، ترجیح می‌دهد. بک‌لینک‌های مثبت و مرتبط ثابت می‌کنند که وب‌سایت شما یک منبع معتبر است و ارزش بیشتری در دید مخاطب پیدا خواهید کرد. پاندا شدیدا روی لینک‌های اسپم حساسیت دارد، بنابراین سعی کنید اصلا از اسپم‌ها استفاده نکنید.

  1. نظرات کاربران را می‌خواند:

این الگوریتم بخش نظرات کاربران را بررسی می‌کند. سعی کنید به کاربران و مشتریان خود این فرصت را بدهید تا عملکرد و کیفیت محصول و خدمات شما را ارزیابی کنند. یکی از قالب‌هایی که گوگل به سرعت آن‌ها را تشخیص می‌دهد، قالب ارزش‌دهی 5 ستاره است. با کمک این قالب موتور جستجو می‌تواند کیفیت خدمات شما و از آن مهمتر تجربه کاربری شما را تشخیص دهد.

  1. لینک‌های خارجی برای دامنه به عنوان مرجع لازم است:

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به موتورهای جستجو و Google Panda ثابت کنید اطلاعات قابل اعتمادی را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار داده‌اید، ارجاع دادن به منابع شناخته شده و معتبر است. گوگل تلاش شما برای نشر دادن اطلاعات درست و دقیق را از این طریق می‌بیند و صد در صد آن را تحسین می‌کند. پاداش فعالیت درست شما هم افزایش میزان بازدید و رتبه گرفتن خواهد بود.

بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت فروشگاهی

چطور بفهمیم الگوریتم پاندا روی وب‌سایت ما تاثیر منفی گذاشته است یا نه؟

یکی از علائم فعالیت پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. شاید هم رتبه شما در بین سرچ‌های گوگل افت داشته باشد. اگر تیم سئو شما دائما در حال آنالیز صفحات باشند، متوجه می‌شوند که در چه بازه زمانی این اتفاقات رخ داده است. اگر این بازه کوتاه باشد، به احتمال زیاد الگوریتم پاندا به شما ضربه زده است. فقط به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی ترافیک و رتبه وب‌سایت تاثیرگذارند و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

روش ریکاوری وب‌سایت از الگوریتم پاندا

پاندا، آپدیتی است که ریکاوری از آن کار دشواری خواهد بود. اما از آنجایی که کیفیت وب‌سایت و محتوا روی الگوریتم پاندا اثرگذاری زیادی دارد، می‌توان امیدوار بود که با انجام یک سری اقدامات اصلاحی، ریکاوری انجام شود. این اقدامات عبارتند از:

  1. کنار گذاشتن روش افزایش بازدید از طریق ایجاد مزرعه محتوا
  2. بازنگری از جنبه‌هایی مانند نسبت تعداد آگهی به محتوا یا لینک به محتوا، به صورتی که صفحات وب‌سایت غالبا بر پایه تبلیغات و یا لینک‌های اسپم نباشند.
  3. بازنگری محتوا از جنبه‌های کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن، قابل استناد بودن و اعتبار
  4. چک کردن تطبیق‌پذیری محتوا و درخواست کاربران
  5. حذف و یا ویرایش محتواهای تکراری

آیا الگوریتم پاندا گوگل در حال حاضر هم موثر است؟

تاثیر الگوریتم پاندا روی سئو سایت تا به امروز و در سال 2023 ادامه دارد. این الگوریتم در طی گذشت سال‌های اخیر، فقط درگیر سه تغییر بزرگ و اساسی شده است. این سه تغییر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • E-A-T: مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. E-A-T به دنبال مزرعه محتوا است. گوگل همیشه می‌خواهد سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی دارند و کارشناسان متخصص آن را تایید می‌کنند، پاداش دهد. دستورالعمل‌هایی مثل E-A-T که به عنوان دستورالعمل ارزیابی کیفیت هم شناخته می‌شود، راهنمای نهایی برای مزرعه حیوانات نبودن سایت شما هستند. در واقع این راهنما، بار کیفیت محتوا را از دوش پاندا algorithm برداشته است.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، تا قبل از به وجود آمدن پاندا، واقعا اصطلاح کاربردی و به درد بخوری نبود. اگر در google Trends عبارت content marketing را سرچ کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که قبل از سال 2011 این اصطلاح تقریبا در دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌شد. در سال 1996 این مفهوم به وجود آمد و می‌توانیم بگوییم قدمت آن به اندازه قدمت بازاریابی است اما بازاریابی محتوایی که تخصصی و موثر باشد، بعد به وجود آمدن الگوریتم پاندا گوگل معنا پیدا کرد.

 

  • متمایز باش یا بمیر: شاید بزرگترین درسی که الگوریتم پاندا به سئوکاران داده باشد این باشد که هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند. این توصیه فقط مربوط به گوگل نیست. یعنی شما باید در تمام بخش‌های تجارت خود طراحی ویژه‌ای برای دور شدن از ریسک‌ها داشته باشید. سرمایه‌گذاری متمرکز روی یک بخش، یک قمار است.

هرگز خودتان را در اختیار هیچ کانال یا پلتفرمی قرار ندهید. چون نمی‌توانید روی شخص سوم تسلط و کنترلی داشته باشید. اگر یک تغییر الگوریتم بتواند کل شرکت شما را یک شبه از بین ببرد، ریسک بزرگ و خطرناکی را به جان می‌خرید.

نتیجه

الگوریتم پاندا می‌تواند هم در نقش جایزه عمل کند و هم جریمه. وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت منتشر می‌کنند و به طور هوشمندانه‌ای آنالیز قدم‌های بعدی خود را انجام می‌دهند، با قوانین و سیاست‌های موتورهای جستجو هم مطابقت دارند، پس این آپدیت کمک می‌کند رقبای ضعیف آن‌ها حذف شوند و رتبه‌ی بالاتری کسب کنند. در واقع از رقابت ناعادلانه و بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند.

از طرفی هم، افرادی که محتواهای بی‌کیفیت و ضعیف تولید می‌کنند و نسبت به سیاست‌های گوگل پایبند نیستند، مستحق جریمه هستند و خب این جریمه را پاندا algorithm به آن‌ها تقدیم خواهد کرد.

یادتان باشد محتوای باکیفیت، همیشه و همیشه نتیجه گرفتن شما را تضمین می‌کند و کلید اثربخشی در فضای وب برای مدت زمان طولانی است. شما با یک محتوای خوب، شبیه فشنگ در دراز مدت از کسانی که با کمک مزرعه محتوا رشد کرده‌اند عبور می‌کنید.”

همانطور که مشخص است، تولید و انتشار محتوا کار تخصصی و دقیقی است که فقط و فقط کارشناسان و سئوکاران ماهر از پس آن به خوبی بر می‌آیند. تیم امین محتوا با ارائه تمامی خدمات سئو و همچنین آموزش علاقه‌مندان به این حوزه، به دنبال بدست آوردن هدف اصلی خود، یعنی رشد فضای وب در ایران و با جدیدترین متدهای روز دنیا است. اگر پرسشی در باره مطالب گفته شده دارید، باعث افتخار ما خواهد بود تا پیام شما را در قسمت نظرات دریافت کرده و به آن‌ها پاسخ دهیم.

 برای مطالعه بیشتر: دانلود رایگان دوره سئو