لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

راهنمای تعویض شمع هیوندای

تعویض شمع هیوندای جنسیس و کوپه

موتور ماشین های به اصطلاح دورن سوز که عمدتا از بنزین برای روشن شدن کمک میگیرند بدون وجود الکتریسیته کار نمیکند. نه تنها سیستم سوخت رسانی بلکه اغلب بخش های ماشین نیز با برق و الکتریسیته ناشی از روشن شدن موتور کار میکنند.

در این بین، یکی از بخش های خودرو که نقش مهمی در روشن شدن ماشین دارد شمع ها هستند. این شمع ها با کمک وایر شمع به سیستم احتراق ماشین متصل هستند.

دینام با چرخش خود نیروی الکتریسیته تولید کرده و سپس به شمع ها منتقل میکند. سپس شمع ها با جرقه زدن، یک قوس الکتریکی ایجاد کرده و موجبات جابجایی پیستون و سرانجام تولید نیرو را فراهم میکنند.

بیشتر بخوانید... قطعات هیوندای

چه لزومی دارد که شمع هیوندای و کیا را تعویض کنیم؟

هر بار که شمع جرقه میزند بخش هایی هرچند جزئی و کوچک از الکترود از بین میرود. هرچقدر بیشتر جرقه زده شود شمع نیز بیشتر فرسوده میشود تا در نهایت دیگر جرقه نمیزند و خودرو شما روشن نخواهد شد.

اگر شمع فرسوده شده تعویض نشود هم موتور و هم سیلندر قدرتشان به طور چشمگیری کاهش میابد و از طرفی مصرف سوخت شما هم بیش از حد میشود. همه این ها کلی هزینه روی دست شما میکذارد. پس در اولین فرصت که فکر کردید شمع هیوندای شما فرسوده شده آن را تعویض کنید.

شمع هیوندای را هر چند وقت یکبار باید تعویض کنیم؟

شمع ماشین های هیوندای و کیا را معمولا بعد از مسافت های زیر باید تعویض کرد:

  • شمع مسی 30 کیلومتر
  • پلاتینی 100 کیلومتر
  • و بقیه شمع ها 150 هزار کیلومتر

شمع ها چه مقدار کار میکنند؟

اغلب کمپانی های خودرو در دفترچه راهنمای خودرو خود میزان و مدت عملکرد درست شمع را مینویسند. معمولا باید حدود 50 هزار کیلومتر سالم باشند و به خوبی کار کنند. اما زمان تعویض میتواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

چه عواملی روی زمان تعویض شمع هیوندای و کیا تاثیر میگذارند؟

موارد زیر میتوانند در میزان تعویض شمع ماشین تاثیر به سزایی داشته باشند:

·       نوع شمع بکار رفته در ماشین شما

·       نفوذ و ونشت روغن به شمع هیوندای

·       ​گاز دادن بیش از حد حین رانندگی

بیشتر بخوانید

 فروشگاه لوازم یدکی خودرو

 

روش های ترمیم و زیبایی دندان چگونه است؟

امروزه دندانپزشکان نه تنها به درمان و ترمیم دندان توجه دارند؛ بلکه زیبایی دندان یکی از اهداف آنها به شمار می رود. روش های ترمیم و زیبایی دندان همگی با هدف طراحی لبخند زیباست و هزینه آن به مواد، تجهیزات و دستمزد دندانپزشک و نوع درمان بستگی دارد.

همه افراد مایلند دندان هایی به فرم دلخواه داشته باشند. بعد از اینکه مشکلات دندانی تشخیص داده شد دندانپزشک ترمیمی خوب برای ترمیم آن اقدام خواهند کرد.درمان پوسیدگی دندان نیز یکی از این اقدامات است. در حال حاضر، چند سالی است که علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری ها، زیبایی دندان ها نیز توجه دندانپزشکان را به خود جلب کرده است.

زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت

بعضی از درمان های زیبایی باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان می شود. مثلاً پر کردن دندان با مواد سرامیکی در مقایسه با آمالگام ظاهر بهتری به دندان داده و میزان کمتری از مینای دندان تراش داده می شود.

زیبایی دندان با استفاده از لمینت های سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی، لایه هایی از سرامیک هستند که عیوبی از قبیل تغییر رنگ دندان را پوشانده و سبب زیبایی آن ها می شوند.

نقش روکش های تمام سرامیک در زیبایی

دندان هایی که آسیب های وارده بر آن ها تقریباً بیشتر است را می توان ترمیم و زیباتر کرد. روکش  در مقایسه با ونیرها کارآیی کمتری در زیبایی دندان دارند؛ اما می توانند سطح بیشتری از دندان را پوشش دهند و هزینه شان نیز کمتر است.

استفاده از پل های بین دندانی یا بریج

یکی از تکنیک های دیگر زیبایی و ترمیم دندان، بریج ها هستند. در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها شود.

ایمپلنت ها

هر گاه به هر دلیلی یکی از دندانها دچار مشکل شده و بیفتد، مشکل بزرگی در زیبایی دندان ها بوجود خواهد آمدایمپلنت ها در این هنگام می توانند این مشکل را جبران کرده، فضای خالی را پر نموده و ظاهر دهان را زیباتر کنند.

جراحی و درمان های زیبایی لثه

لثه ها نقش بسزایی در زیبایی دندانها دارند. گاهی اوقات لازم است برای تنظیم ارتفاع زیبایی، عمل جراحی لثه انجام شود.

بلیجینگ یا سفید کردن دندان ها

عوامل زیادی در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخیل هستند. بلیجینگ دندان راهکاری برای چند درجه سفیدتر کردن دندانها بوده و منجر به زیبایی دندان ها می شود.

باندینگ دندان برای زیبایی

به چسباندن کامپوزیت و انواع ترمیم های رزینی به دندان گفته می شود که با استفاده از باندینگ صورت می گیرد. 

ارتودنسی صورت نامتقارن

هر چیزی که تقارن و تناسب داشته باشد، زیباتر و چشم نوازتر است. ممکن است تصور کنید دو نیمه صورت ما کاملا متقارن هستند؛ اما با این حال در بیشتر موارد تقارن دقیقی بین اجزای دو نیمه چپ و راست صورت وجود ندارد.

مثلا ابروهای سمت چپ و راست ما کاملا قرینه و مشابه هم نیستند و این موضوع امری طبیعی است؛ اما گاهی در بعضی از افراد، این عدم هماهنگی و تقارن بیش از حد است. برای مثال فک آنها به یک سمت خاصی انحراف دارد، همین امر در ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند سلامتی آنها را نیز به خطر اندازد، بسته به شدت این انحرافات روش های مختلفی برای اصلاح آنها وجود دارد، یکی از این روش ها که در این مقاله قصد بررسی کردن آن را داریم، ارتودنسی صورت نامتقارن  است. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

دلایل ایجاد عدم تقارن چهره چیست؟

برای این ناهنجاری به طور کلی دو دسته دلیل وجود دارد، یک دسته مربوط به نقص های ارثی و مادرزادی است. دسته دیگر دلایل اکتسابی هستند که بعد از تولد فرد ایجاد می شوند، در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم:

بعضی از سندروم های ارثی و مادرزادی، در دوران جنینی، در روند طبیعی رشد و شکل گیری سلول های فک و صورت اختلال ایجاد می کنند. شایع ترین آنها سندرم میکروسومیا همی فاسیال است که باعث کوچک ماندن غیر عادی یک سمت صورت می شود؛ در حالی که دسته دیگری از سندرم ها باعث ایجاد عدم تقارن چهره در حین رشد می شوند. یعنی نوزادی که متولد شده است صورت نرمالی دارد؛ اما بعدا به تدریج و در حین رشد، عدم تقارن در چهره او نمایان می شود.

ارتودنسی صورت نامتقارن

به نحوه قرار گیری دندان های فک بالا و پایین روی یکدیگر، اکلوژن می گویند. هر نوع عدم انطباقی در این زمینه مل اکلوژن نام دارد، یک نوع مل اکلوژن که باعث ایجاد عدم تقارن در صورت می شود، کراس بایت نام دارد. این کراس بایت عامل جابه جایی و انحراف فک پایین است و برای اصلاح آن می توان از دستگاه ها و روش های ارتودنسی دندان بهره گرفت. هر دو نوع دستگاه ثابت و متحرک ارتودنسی می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

ار انواع ارتودنسی به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و.. میتوان اشاره کرد.

بلیچینگ دندان ارزان قیمت چگونه است؟

بلیچینگ دندان ارزان قیمت چگونه ممکن است؟ بلیچینگ دندان ارزان قیمت چه ویژگی هایی دارد؟  امروزه در مطب‌های دندانپزشکی علاوه بر سلامت دندان‌ها به زیبایی و ظاهر دندان‌ها هم توجه زیادی می‌شود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مراجعین کلینیک‌ دندانپزشکی از آن شکایت می‌کنند زردی و بد رنگی دندان‌هاست. آن‌ها می گویند دندان‌هایشان به مرور تغییر رنگ داده و به زیبایی قبل نیستند. دندانپزشکان روش‌هایی برای اصلاح این مشکل ارائه می‌کنند. یکی از این روش‌ها انجام بلیچینگ دندان است.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ها یک راهکار مناسب و مؤثر در سفید کردن دندان‌ها است که برای انجام آن از مواد شیمیایی استفاده می‌شود.  مواد شیمیایی بلیچینگ روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و بد رنگی‌ها و لکه‌های موجود در سطح دندان‌ها را اصلاح می‌کنند. با کمک این روش می‌توان بدرنگی‌ها و تغییر رنگی که به مرور زمان ایجاد شده را اصلاح کرد و دندان‌ها را مثل روز اول سفید و زیبا کرد.

تغییر رنگ‌هایی که با بلیچینگ دندان‌ها اصلاح می‌شوند در اثر چه عواملی به وجود آمده‌اند؟

  • تغییر رنگ ناشی از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ‌های مصنوعی خوراکی، قهوه، چایی، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی رنگ‌های خوراکی با کمک بلیچینگ دندان‌ها اصلاح می‌شود.
  • تغییر رنگ ناشی از مصرف تنباکو و مشتقات تنباکو را می‌توان به کمک بلیچینگ دندان‌ها از بین برد و دندان‌ها را به سفیدی روز اول کرد.
  • تغییر رنگ دندان‌ها ناشی از افزایش سن با کمک انجام بلیچینگ بر روی دندان‌ها اصلاح می‌شود. این تغییر رنگ به دلیل تحلیل رفتن مینای سطحی دندان‌ها و آشکار شدن عاج دندان‌ها، اتفاق می افتد.
  • تغییر رنگ ناشی از مصرف بعضی از داروها، با انجام بلیچینگ اصلاح می‌شود.
  • تغییر رنگی که به دلیل آسیب‌هایی که آفت و کیست‌های لثه، به مینای دندان‌ها وارد می‌کنند، ایجاد می‌شود، با کمک بلیچینگ دندان‌ها به راحتی برطرف می‌شود.

بلیچینگ دندان‌ها به چه روش‌های انجام می‌شود؟

  • انجام بلیچینگ دندان به روش خانگی.
  • انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب دندانپزشکی.

منظور از بلیچینگ ارزان قیمت چیست؟

منظور از بلیچینگ ارزان قیمت همان انجام بلیچینگ در مطب دندانپزشکی است. دلیل ارزان‌تر بودن انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب دندانپزشکی نسبت به انجام بلیچینگ خانگی این است که در روش انجام بلیچینگ روی دندان‌ها در مطب نیازی به تهیه قالب از دندان‌ها و ساخت قالب در لابراتوار وجود ندارد.

از خدمات کلینیک تاج به لمینت دندان، ایمپلنت دندان، ونیر کامپوزیت و.. میتوان اشاره کرد.

تاثیر ویتامین‌ها بر روی پوست

در این مطلب در رابطه با تاثیر ویتامین‌های A، B، C، D، E، K بر روی پوست با شما هستیم. این ویتامین‌ها به رفع چین و چروک صورت، احیای رنگ پوست، و شادابی پوست کمک می‌کنند. با آموزشگاه آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

فواید ویتامین A برای پوست

ویتامین A دارای آنتی اکسیدان قوی است و رادیکال‌های آزاد که باعث چین و چروک پوست می‌شود را از بین می‌برد و بافت آسیب دیده را بهبود می بخشد. ویتامین A از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. ویتامین آ، تولید چربی در غدد را کاهش می‌دهد و از ایجاد جوش صورت جلوگیری می‌کند. ویتامین A یکی از بزرگترین ویتامین‌های مؤثر برای رفع خشکی پوست است. کمبود ویتامین A باعث پوسته پوسته شدن پوست شما می‌شود.

فواید ویتامین B برای پوست

ویتامین ب به ترمیم و احیای رنگ پوست شما کمک می‌کند. مصرف ویتامین «ب»، استرس و نگرانی را در شما کم می‌کند و روی پوستتان تاثیرگذار است و با جوش‌ها مقابله می‌کند. همچنین باعث افزایش جریان خون و متابولیسم بدن می‌شود و به متعادل نمودن سیستم ایمنی و افزایش تولید گلبول‌های سفید نیز کمک می‌کند. ویتامین B به سلامت پوست نیز کمک می‌کند و پوست را در برابر عوامل خارجی آسیب رسان محافظت می‌کند.

فواید ویتامین C برای پوست

ویتامین C، میزان کلاژن را در پوست متعادل می‌کند و به ظاهر، طراوت و شادابی پوست کمک می‌کند. اگر موادی که حاوی ویتامین ث می‌باشند به صورت مستقیم روی چروک‌های پوست مالیده شود، چروک‌ها را کاهش می‌دهد و از شوک آفتاب سوختگی کم می‌کند.

فواید ویتامین D برای پوست

ویتامین D توانایی درمان پسوریازیس را دارد. این ویتامین به کاهش سوزش و التهاب روی پوست ناشی از پسوریازیس کمک می‌کند.

فواید ویتامین E برای پوست

ویتامین E، ضد التهاب است و برای سلامت پوست حیاتی است و باعث مرطوب کنندگی و آب رسانی به پوست می‌شود. ویتامین E به پوست، شفافیت، نرمی و لطافت می‌بخشد و پوست را در مقابل عوامل مضر نور خورشید محافظت می‌کند.

فواید ویتامین K برای پوست

ویتامین K برای رفع گودی‌های زیر چشم، محافظت از کشش پوست، از بین بردن مشکلات پوستی و درمان لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش ناخن، آموزش گریم، آموزش تاتو و.. میتوان اشاره کرد.