لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

شعبده بازی در برنامه عصر جدید

امروزه ابزار های زیادی برای شعبده بازی وجود دارند تا بتوانیم با آنها مردم را سرگرم  خود کنیم و دقایقی را با آنها بگذرانیم.
اما این حرفه نیاز به مهارت های زیاد اجرایی دارد و افراد تازه کار همیشه سوتی هایی میدهند که باعث میشود آن حقه های جذاب بر ملا شوند.
از طرفی دیگر افرادی هستند که با تجربه و سابقه بسیار توانستند سخت ترین شعبده و حقه ها را به راحتی هرچه تمام اجرا میکنند و همه را به خود خیره میکنند.
پس از مدت ها در ایران برنامه ای در شبکه های تلویزیونی پخش شد به اسم عصر جدید که استقبال فراروانی از طرف مردم مواجه شد.

در این برنامه استعداد ها بر روی صحنه می آیند و هنر خود را در سن به نمایش میردم میگذارند. در میان فردی بسیار توجه ببیننده ها را به خود جلب کرده است که با استعداد اجرایی که دارد حقه و شعبده ها را به خوبی اجرا میکند ، سعید فتحی روشن نام فردی است که این نمایش را در جلوی دوربین انجام میدهد و مردم را بهت زده میکند . اما لو رفتن راز شعبده باز عصر جدید چیست؟
خیلی ها به دنبال این موضوع هستند تا از کار این شعبده باز سر در بیاورند و از سردرگمی این اجرا خارج شوند. از همین رو پای گوشی و سیستم های خود مینشینند و شروع به سرچ کردن در اینترنت میکنند تا راز و ترفند این حقه را پیدا کنند.

اخیرا کرنومتر فتحی روشن خیلی جنجال به پا کرده است و او توانسته با یک تلنولوژی هوشمند جمعیتی را درگیر خودش کند.
همانطور که مشاهده کردید، انسان های عادی هم می توانند با استفاده از فناوری روز کارهای شگفت انگیزی انجام دهند. با همین تکنولوژی ریموت کنترل می توان محل کار یا منزل را از راه دور تحت تسلط خود درآورد، از بروز سرقت جلوگیری کرد و امنیت خانه را بالا برد. به تعبیری شما هم می توانید کریس آنجل خانه خود باشید و با هوشمند سازی خانه کاری کنید که افراد دیگر از سیستم اتوماسیون خانه تان حیرت کنند.

جراحی بینی همراه با گرافت

گاهی اوقات در جراح زیبایی بینی برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به گرافت (پیوند) اضافه داریم- این گرافت اضافه هم می تواند غضروف باشد و از ساختار داخلی بینی حمایت کند هم می تواند پوست باشد و برای بهبود پوست بینی و بد شکلی هایی که در یک حادثه ایجاد شده است استفاده شود این کار هم در مطب بهترین جراح بینی انجام میشود.

گرافت می تواند از قسمت های مختلف بدن برداشته شود و معمولا این گرافت در حین جراحی بینی برداشته می شود، هر چند گاهی اوقات هم ممکن است قبل از جراحی بینی برداشته شود. غضروف و استخوان مورد نیاز برای گرافت اغلب از گوش، دنده ها و جمجمه گرفته می شود در حالی که پوست مورد نیاز برای گرافت از پیشانی، ران یا گردن برداشته می شود. گرافتی که از پیشانی برداشته می شود بهترین گرافت برای پوست بینی است چون رنگ و بافت آن بیشتر با پوست بینی هماهنگ است و هزینه عمل بینی اضافه ای دریافت نمیشود.

نحوه ی گرافت در جراحی بینی

نحوه ی گرافت در عمل بینی گوشتی شما به شرایط فردی و نیازهای شما بستگی دارد. بیشتر جراحی های بینی که همراه با گرافت انجام می شود تحت بیهوشی عمومی است چون این نوع جراحی ها بسیار پیچیده و طولانی است. برای جراحی بینی معمولا بین ۱-۳ ساعت زمان لازم است اما اگر جراحی درخواستی شما پیچیده باشد ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

 

گرافت مورد نیاز از قسمتی از بدن شما برداشته می شود که جای زخم یا اسکار آن کاملا نامحسوس باشد و به راحتی پوشیده شود. این نوع جراحی بینی با روش باز انجام می شود یعنی یک برش کوچک در خارج بینی (در قسمت کلوملا) ایجاد می شود. بنابراین جراح شما می تواند پوست بینی را بالا بکشد و دسترسی بهتری به استخوان، غضروف و بافت های زیرین پیدا کند.

 

کاربرد های گرافت غضروف در جراحی بینی

گرافت غضروف کاربرد های مختلفی در جراحی بینی دارد که چند مورد آن در زیر عنوان شده است:

  • باریک کردن یا برجسته کردن نوک بینی
  • کاهش انحنای زیاد در بینی
  • کانتور کردن و افزایش پشتیبانی ساختاری بینی
  • بزرگ کردن سوراخ های بینی و

مراقب های لازم بعد از جراحی بینی با گرافت

اگر شما گرافت غضروف داشته باشید، باید از اسپلینت داخلی هم استفاده کنید تا از گرافت جدید پشتیبانی شود. علاوه بر این یک اسپلینت خارجی هم برای محدود کردن تورم بینی مورد نیاز است. در روز های اول احساس تورم و تنگی در اطراف چشم کاملا طبیعی است البته این تورم بعد از چند روز فروکش می کند. به طور کلی اسپلینت داخلی ۵-۷ روز و اسپلینت خارجی ۷-۱۰ روز باقی می ماند و سپس برداشته می شود.

در مواردی که گرافت پوست هم انجام شده است، سرعت بهبود به کارهای دیگری که انجام داده اید و وسعت گرافت بستگی خواهد داشت. اگر نیاز به بخیه باشد مدت زمان بهبود بیشتر خواهد شد.

جراحی فک یا ارتوگناتیک چیست ؟

جراحی فک یا ارتوگناتیک عملی است که برای اصلاح ناهنجاری های فکی انجام می گیرد شما میتوانید پس از انجام جراحی های لازم بر روی فک پیش یک متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه کرده و سپس ارتودنسی کودکان را انجام دهید.

اصطلاح ارتوگناتیک از کلمه ی یونانی “orthos”  به معنای صاف کردن و “gnathic” به معنای فک می باشد.

از این رو اصطلاح ارتوگناتیک به معنای “صاف کردن فک” می باشد.

در دنیای پزشکی امروز این اصطلاح به طور مشخصی در مورد درمان به وسیله ی جراحی با هدف صاف کردن و تنظیم مجدد فک صحبت می کند.

بسیاری از شما حداقل یک یا دو نفر را می شناسید که جراحی ارتوگناتیک را انجام داده اند.

او ممکن است به شما گفته باشد که فک او ثابت شده است.

یا ممکن است گفته باشد که فک او را برای جراحی شکسته اند.

در این لحظه شما ممکن است از خود بپرسید که چرا این شخص خود را در معرض این جراحی بی رحمانه قرار داده و انقدر خجالتی بوده که نتوانسته است سوال کند.

در این بخش ،ما به شما یک دید کلی از آن چیزی که دوستانتان تعریف کرده اند ارائه می دهیم.

پس از انجام حراجی های لازم میتوانید یکی از روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی نامرئی را انتخاب نمایید و پس از آن از هزینه ارتودنسی آگاه شوید.

در چه صورت ممکن است به جراحی فک نیاز داشته باشم؟

  • نقایص مادرزادی
  • درد مزمن فک یا درد مزمن مفصل فک (TMJ)
  • تنفس دهانی غیر ارادی
  • ناتوانی در روی هم آوردن لب ها بدون فشار
  • ضربه و آسیب به فک یا صورت
  • اپن بایت (فاصله ی بین دندان های بالا و پایین وقتی که دهان بسته است)
  • فک بیرون زده
  • عقب رفتگی فک پایین و چانه
  • تومور فکی و آسیب شناسی موثر بر روی فک
  • عدم تقارن صورت از روبرو و پهلو
  • ناراحتی در جویدن و گاز زدن
  • آپنه ی انسدادی خواب( این مشکل به وسیله ی مشکلات تنفسی هنگام خواب تشخیص داده می شود به عنوان مثال خر و پف یا خرناس کشیدن هنگام خواب)
  • ساییده شدن بیش از حد دندانها
  • خشک شدن دهان ناشی از تنفس دهانی مزمن

چه کسی کاندید خوبی برای جراحی فک می باشد؟

بیشتر کسانی که جراحی فک انجام داده اند بیمارانی بودند که قبل از تشخیص از مشکل خود آگاهی داشتند.

اما همین بیماران ممکن است از گزینه های در دسترس و راه های درمانی برای درمان مشکل فعلی خود آگاهی نداشته باشند.

علاوه بر آن ممکن است گمراه شده باشند و فکر کنند که این درمان بی رحمانه است و فقط برای بدترین شرایط باید استفاده شود .

 

آمادگی روانی برای جراحی بینی

یکی از مراحل مهم قبل از جراح زیبایی بینی آمادگی روانی برای جراحی است. شما می توانید اقدامات زیر را برای کاهش استرس، بالا بردن اعتماد به نفس و آرامش روانی انجام دهید تا جراحی بهتری را تجربه کنید و هنگامی که هزینه عمل بینی را پرداخت میکنید خیالتان راحت باشد.

ما چند روش آزموده شده و درست را برای قبل از جراحی به شما پیشنهاد می کنیم:

استفاده از روش های تمدد اعصاب

قبل از جراحی بینی، خیلی از بیماران ما استرس دارند. ترس و استرس ممکن است منجر به بیخوابی و کج خلقی شود. به همین دلیل پیدا کردن راهی برای کسب آرامش، هم برای جسم و هم برای روح شما لازم است. در این بخش چند نمونه از تمرین هایی که می تواند برای آمادگی روانی  شما سودمند باشد آورده شده است:

  • مدیتیشن
  • تمرین تنفس عمیق
  • یوگا
  • تای چی
  • ماساژ
  • تجسم
  • طب سوزنی

حفظ یک نگرش مثبت در طول جراحی و بعد از آن موجب بهبود سریع تر و رضایت بیشتر از نتیجه ی جراحی می شود. سعی کنید در دوران بهبود بیشتر با آندسته از دوستان و فامیل های تان رفت و آمد کنید که از شما حمایت می کنند. بهتر است یک برنامه برای دوران نقاهتتان تنظیم کنید تا مطمئن شوید به اندازه ی کافی استراحت کرده اید. می توانید قبل از عمل یک مکان امن و آرام با تمام امکانات مورد نیاز برای خودتان آماده کنید تا به کاهش استرس تان کمک کند شما حتی میتوانید با مراجعه پیش بهترین جراح بینی هم مشاوره کنید و اگر بینی گوشتی هم دارید برای عمل بینی گوشتی خود اقدام کنید.

آمادگی روانی با استفاده از تجسم

یکی از مهمترین تکنیک های تمدد اعصاب و آمادگی روانی که در بالا هم ذکر کردیم “تجسم” است. تجسم در این مورد یعنی تصور کردن عملی که قرار است به زودی انجام دهید.

 

برای این کار، بهتر است یک محیط آرام و ساکت را پیدا کنید تا بتوانید به راحتی فکر کنید. بسیاری از مردم شب ها قبل از خواب و یا صبح ها بعد از بیدار شدن فکر می کنند. چشمانتان را ببندید، بدنتان را آرام کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

در فکرتان خودتان را ببینید که با خرسندی و موفقیت، ذهن و جسم تان را برای جراحی آماده می کنید. روز جراحی را تصور کنید. خودتان را ببینید که آرام و با اعتماد به نفس هستید. فرآیند جراحی را تصور کنید. نگاه کنید که جراحتان همه مراحل را به خوبی پشت سر می گذارد. شما روند بهبود را به بهترین نحو و بدون مشکل طی می کنید. و در نهایت پس از چند هفته خودتان را در آینه می بینید و از نتیجه ی جراحی لذت می برید.

مرور کردن این مراحل در ذهنتان به شما کمک می کند که برای این روز مهم آماده شوید و آمادگی روانی پیدا کنید. مطالعات نشان داده است کسانی که تصور می کنند جراحی آنها موفقیت آمیز است نسبت به کسانی که این تصور را ندارند استرس کمتری داشته و در روز جراحی از نظر روحی وضعیت بهتری دارند.

 

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد این روش با ارتودنسی متحرک متفاوت است.

براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند.

برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند.

با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است.

اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند و هزینه ارتودنسی آنها تقریبا یکسان است و عوارض ارتودنسی را در بر ندارد.

مزایا

  • غیر قابل رویت بودن بریس
  • قابلیت بالا
  • غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند

مزیت اصلی استفاده از ارتودنسی لینگوال این است که غیر قابل مشاهده است.

قابلیت ارتودنسی لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده مانند تغییر ارتفاع دندان ، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید).

در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند.

ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است که می توانید در نظر داشته باشید.

معایب

معایب این روش عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین معایب ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد
  • به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نبست به ارتودنسی ثابت نیاز دارد
  • نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است

با این حال ، با پیشرفت مداوم در طراحی سیستم لینگوال، این نقاط ضعف، خیلی کم به عنوان یک مشکل به حساب می آیند.

چه کسانی می توانند به وسیله ی ارتودنسی لینگوال درمان شوند؟

بهترین راه (و در واقع تنها راه) برای پی بردن به این موضوع که آیا بریس پشت دندانی می تواند برای شرایط شما استفاده شود یا خیر  معاینه شخص شما است.

بنابراین یک جلسه مشاوره با بهترین متخصص ارتودنسی ترتیب دهید.

در اکثر موارد ، اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندید خوبی برای این ارتودنسی  هستند.

بعضی از پزشکان ممکن است از بعضی جنبه ها نگرانی هایی در مورد انتخاب بیمار داشته باشند.

این نگرانی ها به نوع مال اکلوژن ( نحوه قرار گرفتن دندان ها در فک ) بیماران بستگی دارد.