لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

کسب و کار نوین

کسب و کار نوین همان طور که از نامش هم پیداست مربوط به مشاغلی است که در قرن 21  و در دهه  اخیر رواج پیدا کرده است و گاهاً از شبکه جهانی اینترنت استفاده می کنند. بنابراین استفاده از اینترنت می تواند در گسترش و رشد این کسب وکارها  نقش مهمی ایفا کند .

اما این موضوع به این معنی نیست که همه کسب وکارهای نوین حتما از اینترنت استفاده می کنند.

این نوع کسب وکارها به این دلیل مهم هستند که می توانند در نوع مصرف مشتریان تغییرات بزرگی ایجاد کنند. به طور مثال شرکت هایی مانند دیجی کالا و اسنپ را در نظر بگیرید؛این دوشرکت نمونه از هزاران  کسب وکارنوینی هستند که توانسته اند تغییرات زیادی در نحوه مصرف مشتریان خود ایجاد کنند.

ایده های زیادی برای کسب و کارهای نوین وجود دارد.  مانند حسابداری آنلاین، آموزش آنلاین، بازارهای مالی جهانی ، خدمات پیک پزشکی، کپی رایتینگ وهزاران شغل دیگر که بر بستر اینترنت کار می کنند و شما می توانید با راه اندازی آن ها ، به موفقیت های بسیار زیادی دست پیدا کنید.

آیا به دنبال ایده های نوین هستید؟

به دنبال یک ایده کسب و کار نوین هستید؟ این ایده ها به شما کمک می کند  یک کسب و کار موفق ایجاد کرده و بسط دهید.

قبل از شروع کسب و کار ، تعیین کنید آیا تقاضا برای آنچه می خواهید ارائه دهید وجود دارد یا خیر.
این مقاله برای کسانی است که به دنبال ایده های پولساز برای راه اندازی یک کسب و کارنوین هستند.

. اگر می خواهید کارآفرین شوید ، مهم است که با یک ایده تجاری عالی شروع کنید. زمانی که راجع به ایده‌ای که دارید‌، اطلاعات مختلف را بررسی کردید، نوبت به آن می‌رسد که آن را عملی کنید.

 

چرا کسب و کارهای نوین و خلاق اهمیت دارند؟

 

کسب و کار های نوین از آنجایی حائز اهمیت هستند که می توانند به تدریج الگو های رفتاری و فکری جامعه را تغییر دهند. برای مثال شما دیجی کالا را در نظر بگیرید این شرکت پس از راه اندازی کاری کرد که روز به روز اعتماد مردم به فضای اینترنت و خرید اینترنتی تغییر کند تا اینکه بسیاری از مردم امروزه اکثر خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

این کسب و نوین و خلاق با کاری که انجام داد، میخ کسب و کارهای اینترنتی را در ایران کوبید و بسیاری از آنها  امروز مدیون آن هستند.
یکی دیگر از مهم ترین اهمیت های کسب وکارهای نوین این است که به دلیل خلاقیتی که در این کسب و کار ها وجود دارد می تواند تا حد زیادی گسترش پیدا کند و از این طریق افراد بسیاری را جذب خود کند.

از طرفی با توجه به شرایط کرونا و افزایش محدودیت ها، کسب و کار های اینترنتی به دلیل امکان دورکاری و …. گزینه بسیار خوبی به حساب می آید که اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید بهتر است که راجع به راه اندازی آن تحقیقاتی را انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای کسب و کار های نوین این است که شما می توانید با هزینه بسیار پایین تری نسبت به کسب وکار های سنتی کسب و کارتان را راه اندازی کنید. فقط نیار به ایده ای مناسب دارید.

چند ایده عالی برای مشاغل کوچک

 

اگر آمادگی راه اندازی کسب و کارنوین خود را دارید ، هر یک از این ایده های تجاری عالی را در نظر بگیرید.

مشاوره

اگر در کار خاصی مهارت و تجربه دارید، کسب درآمد از طریق مشاوره می تواند یک گزینه سودآور باشد. برای مثال شما می‌توانید خدمات مشاوره کسب و کار، مشاوره تحصیلی، مشاوره بازاریابی و… را به دیگران ارائه کنید. از مزایای مهم این کسب و کار این است که می‌توانید مشاغل مشاوره ای خود را به تنهایی و با حداقل هزینه شروع کنید ، سپس کسب و کارتان را توسعه دهید و به مرور زمان مشاوران دیگری را استخدام کنید. از طرفی می‌توانید با صرف کمی خلاقیت، موارد مرتبط به حوزه کاریتان را با هم ترکیب کنید و از این طریق درآمد بیشتری به دست بیاورید.

برای مثال اسنپ دکتر یکی از کسب‌ و کارهای نوینی است که با در اختیار گرفتن تعداد زیادی از مشاوران در حوزه های مختلف، روانشناسان و پزشکان، انواع خدمات مشاوره در حوزه سلامت و روانشناسی را به دیگران ارائه می‌کند. همچنین اسنپ دکتر در کنار این خدمات به گرفتن تست کرونا در محل، فروش دارو و… نیز می پردازد.

 

آیتم های مهم در افزایش و رشد کسب و کار

برای اینکه در کسب و کار خود با رشد همراه شوید نیاز است تا مراحلی را پشت سر بگذارید. هر یک از این اقدامات می تواند به نوبه خود برای رسیدن به هدف به شما کمک نماید.
آیتم های مختلفی توسط شرکت ها و یا مشاورین مختلف بیان شده است ولی در این بحث به چند مورد اصلی و مهم اشاره می کنیم. اگر شما قصد دارید به صورت حرفه ای تر وارد شغل خود شوید پیشنهاد می کنیم حتما با یک مشاوره و متخصص در زمینه کسب و کار خود صحبت کرده و مشاوره دریافت نمایید.
نکته:
شاید هزینه ای بابت مشاوره کسب و کار پرداخت کنید ولی این هزینه می تواند به شما در افزایش سرمایه و بهتر شدن کسب و کار کمک کند. پس بی درنگ برای داشتن یک کسب و کار موفق با متخصصین مشورت نمایید.

پیدا کردن نوع محصول و کسب و کار متناسب با بازار

اگر شما به تازگی وارد بازار کار شده اید و قصد راه اندازی و فروش محصول خاصی را در نظر دارید باید به نوع نیاز بازار نیز توجه کافی داشته باشید.
برای موفقیت در نوع کسب و کار خود باید به بازار توجه کرده و سپس اقدام به راه اندازی کرد. شاید شما سرمایه زیادی در این زمینه ارائه کرده باشید ولی به دلیل نداشتن نیاز در بازار با شکست رو به رو شوید.
پس اولین اقدام برای راه اندازی، توجه به نیاز بازار و مردم است. با دقت این موضوع را مورد بررسی قرار داده و سپس کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

داشتن تمایز بی نظیر با سایر کسب و کارها

وقتی که به راه اندازی یک کسب و کار متمایز می پردازید باید بین شما و رقبا یک وجه تمایز باشد. ایا برند شما با رقیباتان متمایز است؟ آیا شما نسبت به او برتری دارید؟ چه تفاوت هایی بین شما و آن ها وجود دارد؟
وقتی که توانستید جواب درستی برای سوال های فوق داشته باشید پس یک کسب و کار موفق هستید. در غیر این صورت باید یک تمایز مناسب و خاص پیدا کرده و سپس به راه اندازی نوع کسب و کار خود اقدام کنید.

داشتن یک برنامه ریزی دقیق

برای اینکه به رشد کسب و کار خود کمک کنید باید در اولین قدم ها اقدام به برنامه ریزی منسجم و پایدار نمایید. در این صورت می توانید با کمک این برنامه ریزی مسیر خود را به درستی تشخیص داده و روال عادی کار را پیش ببرید.
در واقع داشتن برنامه ریزی می تواند به شما در افزایش و رشد کسب و کار کمک کند. همچنین باعث می شود زمان های اضافی شما را در به خوبی مدیریت کرده و برای تمام زمان ها برنامه ریزی درستی داشته باشید.
با توجه به اینکه گاهی نیاز به مراجعه به دفترچه برنامه ریزی است شما می توانید با نوشتن برنامه به وصورت روزانه، ماهانه و حتی سالانه برنامه های خود را به درستی پیش ببرید.

 

آموزش راه ااندازی یک کسب و کار پر سود

این روزها همه به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند و کمتر کسی است که با مهرت و دانش بالا بخواهد برای شخص دیگر مشغول به کار شود.اما باید بدانید قبل از راه اندازی یک کسب و کار، مهارت های لازم و تخصص های مورد نیاز را می بایست کسب کنید. پس قبل از اینکه کار خود را آغاز نمایید، تمام موارد لازم را بررسی نماید و نتیجه کار خود را، تا حدودی پیش بینی کنید.
نیاز های اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار

1.تهیه پروپوزال کسب وکار خود

 

راه اندازی کسب وکار قبل از هر چیزی نیاز به نوشتن پروپوزال و نقشه راه دارد. شاید در ابتدای کار با مشکلات زیادی روبه رو شوید و یا حتی شکست بخورید، پس بهتراست که نا امید نشوید و شروع کار خود را با درنظر گرفتن تمام جوانب آغاز کنید.

 

2.فراهم کردن امکانات لازم برای کسب و کار خود

شما باید بدانید که کسب و کار شما به چه امکاناتی نیاز دارد و شما باید چه وسایل و خدماتی را برای آغاز کار خود فراهم کنید. چنانچه که شما این مورد را رعایت نکنید، کسب و کار شما با شکست مواجه شده و یا اینکه در میان کار به مشکل برخواهید خورد. در نظر بگیرید که از قبل شروع کسب وکارخودتان، تمام هزینه های کار را در پروپوزال خود آورده و بر اساس بودجه بندیی که از قبل در نظر گرفته اید، امکانات و وسایل لازم را خریداری نمایید.

 

3.تامین نیروی انسانی و مشخص نمودن ظایف آن ها

شما بسیاری از اوقات برای راه اندازی کسب وکار خود، نیاز به نیروی انسانی دارید تا بتوانید کار خود را به خوبی پیش ببرید. پس به همین خاطر، تقسیم وظایف بین نیروها امری مهم بوده که در نتیجه آن کارهای تیم به شکلی بهتر صورت خواهد پذیرفت.
لازم به ذکر است گاهی راه اندازی کسب وکار، نیاز به تامین نیروی انسانی ندارد و از همان اول، خود اعظای تیم تقسیم کار نموده و کارها را به شکل تیمی پیش خواهند برد.

4.داشتن مدیر خلاق که ناظر بر روند بهتر امور کارها باشد

هر کسب وکار نیاز به یک مدیرعاملی دارد که بتواند سرپرستی امور مربوطه را به خوبی برعهده بگیرد و نظارت درستی را بر انجام آن ها داشته باشد.با توجه به اینکه اگر کسب وکار شما به صورت تیمی و یا گروهی است شما می بایست شخصی را از میان خود به عنوان مدیر مجموعه انتخاب کنید که وی صلاحیت های لازم را داشته باشد.

شخصیت افراد و مدیریت کسب و کار خانگی

پس همه ی کارهای خانگی ، می تونند هم به صورت کار در منزل انجام شوند و هم بصورت مدیریت کسب و کار. این دیگه بسته به انتخاب افراد در حوزه ی کاریشان داره . بعضی ها ترجیح میدهند که مدیریت یک کار رو بر عهده بگیرند و یک مجموعه رو اداره کنند و بعضی دیگه روحیه ی کاریشان به مدیریت نمی خورد و ترجیح میدهند که در منزل ، مجری کارهای دیگهان باشن .

در یک برآیند ساده ، درآمد مدیریت کسب و کار خانگی و کار در منزل ، به یکدیگه نزدیک است و بستگی به مشاغل مختلف ، می تواند کمی اختلاف داشته باشد.
خب ، حالا که با تمام دسته بندی کسب و کارهای خانگی هم آشنا شدید ، وقتشه که به معرفی کارگاه خانگی پردرآمد بپردازیم .

از اون جایی که تیم آموزشی ماهان تیموری ، تاکید بسیاری بر روی جزئیات داره و دوست داره که شما مخاطبین ، با تمام جزئیات آشنا شوید . برای هر بخش از معرفی کسب و کارهای خانگی دسته بندی جدایی تعیین کرده است و به معرفی کسب و کار خانگی در اون حوزه پرداخته است.

مشاغل خانگی پردرآمد

به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی امروزه خیلی ساده‌تر می‌توان به درآمد رسید و شما با ایجاد کسب‌ و کار  و تولید خانگی می‌توانید درآمد زیادی را به دست آورید.

شاید باورتان نشود اما کارهایی که حتی به آنها فکر هم نمی کنید مثل تولید و فروش لواشک، ترشی، غذای خانگی و… جز مشاغل خانگی موفق به حساب می‌آیند و می‌توانید ماهیانه فروش خوبی از آنها به دست آورید.

به شرطی که شما بتوانید محصول خانگی باکیفیتی را تولید کنید و از طریق تولید محتوای خوب آن را در بستر‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام و… به دیگران معرفی کنید به درآمدهای خیلی خوبی و فروش چندین میلیونی در ماه می رسید و اگر این روند را سه تا پنج سال ادامه دهید به تمام خواسته‌های خودتان میرسید. پس از آن حتی می توانید کار خودتان را از کار تولیدی در خانه، به کار تولیدی در کارگاه و پس از چند سال در کارخانه تبدیل کنید.

من به شما توصیه می کنم که برای الگو گرفتن حتما زندگی نامه افراد موفق مثل حمید محمدی را مطالعه کنید.

 

مزایای شغل های پردرآمد خانگی چیست؟

مجله اقتصادی میوز، در مقاله ای به ده مزیت کسب و کار خانگی اشاره کرده است که بد نیست همه ی ما از اون اطلاعاتی داشته باشیم :

برنامه ریزی انعطاف پذیر

بر خلاف کارهای اداری و دفتری،  برای ما یک برنامه ریزی بسیار انعطاف پذیر رو فراهم می کند. ما می توانیم در طول روز و بر اساس برنامه ای که از قبل تعیین کرده ایم، به انجام کارهایمان بپردازیم و در کنار انجام کارهایمان به تفریحات دلخواه و یا به کارهای شخصی خودمان نیز بپردازیم. این در حالی است که کارهای دفتری و اداری، تقریبا دو سوم یک روز ما رو درگیر خود می کنند و فرصت برنامه ریزی رو برای ما محدود می کنند .

 

بول مدل کسب و کار چگونه طراحی میشود؟

بوم کسب و کار ابزاری است که شما می توانید برای طراحی استراتژی از آن استفاده کنید. همچنین در زمانهایی که نیاز به گرفتن تصمیمات مهم مانند تصمیم برای اخراج یک کارمند، تولید یک محصول جدید، افزایش خدمات به مشتریان و … از آن استفاده کنید. در واقع می توان گفت که بوم کسب و کار مانند یک نقشه راه می ماند که می توانید در مسیر رشد دادن کسب و کارتان از آن استفاده کنید.

یکی از مزایای این بوم این است که شما می توایند تمام این اطلاعات را به صورت خلاصه در اختیار داشته باشید. بوم مدل کسب و کار از ۹ قسمت تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل بخش‌(های) مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال(های) توزیع، ارتباط با مشتریان، جریان درآمد، فعالیت‌های اصلی، منابع اصلی، شرکای(تجاری) کلیدی و ساختار هزینه‌ها می باشد. به عبارتی شما با استفاده از بوم کسب و کار می توانید، وضعیت فعلی خودتان را ترسیم کنید حتی شما برای راه اندازی یک کسب و کار در منزل هم میتوانید یک بوم کسب و کار طراحی کنید.

برای طراحی استراتژی، باید در ابتدا از وضعیت فعلی خود آگاه باشیم و سپس برای رسین به وضعی مطلوبتان برنامه ریزی کنید. در این مقاله قصد داریم بوم کسب و کار را به طور کامل به شما آموزش بدهیم. در انتهای این مقاله از شما انتظار داریم تا در صورت داشتن کسب و کار بتوانید برای آن بوم طراحی کنید. اگر هم کسب و کار ندارید برای سعی کنید که برای شرکتی که به آن علاقه دارید بوم طراحی کنید.

بوم مدل کسب و کار تمام فعالیت های یک شرکت را توصیف می کند. این طرح که نخستین بار توسط فردی به نام «استروالدر» معرفی شد. هر کدام از از 9 بخش ذکر شده با عناصری توصیف می شوند و با دیگر بخش ها در ارتباط هستند. اینکه قرار است از چه طریقی محصولات و خدمات به دست مشتری برسد، چطور درآمدزایی شود و … همگی در این مدل به خوبی شرح داده می شود.

  شناخت کافی مشتریان، بخش بندی مشتریان،‌کنترل روی تمامی کانال های برقراری ارتباط بامشتریان، ارزش های پیشنهادی کسب و کار و هزینه ها و… مسائلی هستند که اکثر صاحبین کسب و کار به آنها توجه چندانی ندارند و همین مسئله باعث می شود که نتوانند نتایج عالی خلق کنند.

 داشتن اطلاعات کافی روی خدمات و یا محصول و همچنین داشتن اطلاعات کافی درباره مشتریان و نیازهای آنها به شما در تدوین استراتژی های مختلف کمک می کند و باعث می شود که نسبت به سایر رقبای خودتان جلو تر باشید و پس از مدتی بازار را در دست بگیرید. در ادامه به شما می گوییم که چطور با پر کردن ۹ خانه بوم کسب و کار، تمامی موارد فوق را برای همیشه مقابل چشمانتان داشته باشید.

بوم کسب و کار مانند یک خلاصه کلی از طرح کلی کسب و کار شما می باشد که شما می توانید  هر برای ارائه طرح های جدید و تدوین استراتژی های مختلف از آن استفاده کنید. همان طور که گفتیم بوم کسب و کار از ۹ قسمت مختلف تشکیل شده است. وقتی که شما این ۹ خانه را در کنار هم پر می کنید در نهایت به شما یک منظره بسیار زیبا از کسب و کارتان می دهد که می توانید از‌ آن برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید. بوم کسب و کار توسط الکساندر استروالدر در کتاب خلق مدل کسب و کار معرفی شد.

 

ارزش پیشنهادی کسب و کار:

در واقع این خانه از بوم کسب و کار به شما این امکان را می دهد که برای خودتان مشخص کنید که مشتری برای چه باید از بین تمامی محصولات و خدمات موجود، محصول یا خدمات شما را انتخاب کند. یا به عبارتی چه مشکلی را چگونه برای مشتریانتان حل می کنید که آنها را مجاب کنید تا از محصولات شما استفاده کنند؟

چطور ارزش پیشنهادی کسب و کار را مشخص کنیم؟

مزیت های کلیدی زیادی برای کسب و کارتان بنویسید:

ابتدا مزیت های کلیدی که دارید را مشخص کنید و پس از آن در یک ستون دیگر مزیت های کلیدی که قصد دارید در ادامه روند کسب و کارتان به آنها دست پیدا کنید را یادداشت کنید.