لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

اهرم هوشمند شیر گاز و آب چیست؟

نشتی لوله های گاز هم در موارد بسیاری علاوه بر خسارات مالی، منجر به تلفات جانی می شود که جبران ناپذیرنداهرم هوشمند شیر گاز و آب وسیله ایست که از این اتفاقات ناگوار جلوگیری میکند.

اهرم هوشمند شیر گاز و آب چیست؟

اهرم هوشمند شیر گاز و آب یک اختراع نسبتا جدید در تکنولوژی خانه هوشمند است که احتمال می دهم چیزی راجع به آن نشنیده اید. اولین اهرم هوشمند شیر در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. از آن پس، پای محصولات رقابتی به میان آمد؛ اما عمکرد همگی تقریبا مشابه یکدیگر است. تمامی اهرم های هوشمند از دو قسمت تشکیل شده اند: یک قسمت، سنسوری است که نشت سیالات (مایعات و گازها) را تشخیص می دهد و قسمت دیگر، همان شیری است که در صورت بروز مشکل فورا مسیر آب یا گاز را مسدود کرده و آن را می بندد و باعث امنیت هوشمند می شود.

در این میان، اهرم هوشمند شیر گاز و آب اویو مزایای شگفت انگیزی دارد که آن را از سایرین متمایز می کند. پیشنهاد می کنم با این اهرم هوشمند بیشتر آشنا شوید.

در بعضی موارد، اهرم هوشمند شیر سیالات با شیر برقی اشتباه گرفته می شود. شیر برقی ساختار متفاوتی دارد و برای هر نوع گاز از یک شیر متفاوت استفاده می شود. بعلاوه، شیر برقی قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد.

اهرم هوشمند شیرگاز و آب چگونه کار می کند؟

اهرم هوشمند به شیر گاز یا آب وصل می شود و کاربر می تواند در هر زمان که خواست، آن را خاموش کرده و جریان آب یا گاز را متوقف کند. گاهی، شما در منزل نیستید اما شیر آب یا گاز باید بسته شود و در غیر اینصورت، خسارت هنگفتی به منزل یا اعضای خانواده وارد خواهد شد. زمانی که اهرم گاز و آب خانه ی شما هوشمند باشد، جای نگرانی نیست. اپلیکیشن و برنامه ی نصب شده در گوشی هوشمندتان این امکان را می دهد تا از هر جای کره ی خاکی و با استفاده از اینترنت، شیر گاز یا آب خانه ی هوشمند خود را ببندید چرا که اهرم هوشمند قابلیت اتصال به Wi-Fi را نیز دارد.

اگر سنسور نشت گاز را در خانه ی هوشمند خود نصب کرده باشید، ماجرا جالب تر می شود؛ سنسور شما را از نشت گاز مطلع می کند و شما با گوشی خود شیر گاز را می بندید!

انواع وسایل و تجهیزات ارتودنسی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اصلاح موقعیت دندان‌ها تنها از طریق بریس امکان‌پذیر است. در حالی ‌که در بسیاری از شرایط این گمان درست است، اما راه‌های جایگزین دیگری نیز برای اصلاح مشکلات ارتودنسی وجود دارد. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

در فرآیند درمان از ابزار ارتودنسی مختلفی برای درمان انواع مشکلات دندانی و ارتودنسی دندان بهره گرفته می شود.

بریس‌ها

به‌طور کلی از بریس‌ها برای “اصلاح موقعیت دندان‌ها” استفاده می‌شود. به‌ عبارت‌دیگر، آن‌ها فقط برای ما یک اتصالی را ایجاد می‌کنند که به کمک‌ آن می‌توانیم دندان‌ها را احاطه کرده و به نحو دلخواه حرکت دهیم.

براکت‌های توربو یا پشت دندانی

براکت‌های توربو لوازمی هستند که برای کاهش اوربایت‌های (عدم تراز بودن ردیف‌های دندانی) عمیق استفاده می‌شوند.

آرک‌های دندانی

قبل از آنکه بتوان بریس‌ها را برای تمام دندان‌ها استفاده کرد، اغلب نیازمند ایجاد فضای لازم و اصلاح اوربایت (تداخل بیش ‌از حد عمودی دندان‌های جلو) بیمار هستیم. یک راه برای اصلاح این امر، استفاده از ابزاری به نمام آرک دندانی در فک بالا یا پایین می‌باشد.

هدگیر

هنگامی‌که بین رشد فک بالا و پایین اختلاف وجود داشته باشد از این ابزار استفاده می‌شود.

هدگیر کششی معکوس

هدف از استفاده از هدگیر کششی معکوس، تشویق به رشد و جلو آمدن فک بالا می‌باشد که در پی آن اندربایت بیمار اصلاح‌ شده و ظاهر او بهبود می‌یابد.

نگه‌دارنده‌های متحرک فک بالا

اولین نگه‌دارنده‌ای است که بیماران در روز برداشت بریس، دریافت می‌کنند. این نگه‌دارنده متحرک باید همه اوقات استفاده شود تا زمانی که بیمار نگه‌دارنده “هاولی” را دریافت نماید.

نگه‌دارنده فنری فک پایین

در مواردی که تجمع پلاک یا جرم‌های دندانی وجود دارد و یا یک مشکل خاص باعث تورم لثه‌ها شده است، ممکن است استفاده از نگه‌دارنده‌های فنری فک پایین توصیه گردد.

نگه‌دارنده ثابت پشت دندانی

نگه‌دارنده ثابت پشت دندانی، سیم‌هایی هستند که در روز برداشت بریس‌های دندانی، به پشت دندان‌های جلویی فک بالا یا پایین متصل می‌شوند.

جداکننده‌ها

جداکننده‌ها حلقه‌های لاستیکی یا فلزی کوچکی هستند که بین ناحیه تماس دندان‌ها قرار داده می‌شوند. آن‌ها کمک می‌کنند تا فضای لازم برای قرار دادن باندهای دندانپزشکی در بین دندان‌های آسیای بزرگ فراهم شود.

کش‌های ارتودنسی

کش‌های ارتودنسی اولین مکانیسمی هستند که برای حرکت دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ‌نحوی‌ که از بالا به پایین به طرز مناسبی تراز گردند. تعداد استفاده‌شده آن‌ها در انواع ارتودنسی دندان (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک) متفاوت است. 

راه های درمان تلخی دهان

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هر زمان از شبانه روز به خصوص صبح هنگام دهانتان مزه‌ای تلخ داشته باشد. خوردن شیرینی نیز در برطرف کردن این تلخی موثر نبوده و البته چندان هم خطرناک به نظر نمی‌آید. تلخی دهان از جمله مشکلات است که بسیاری از ما با حداقل یک بار با آن مواجهه شده‌ایم. تلخی دهان دلایل متعددی دارد که در این مطلب کلینیک دندانپزشکی تاج به این دلایل و راه‌های درمان تلخی دهان می پردازد.

دلایل تلخی دهان

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

کمبود ویتامین

رفلاکس معده

مصرف دخانیات

مصرف دارو

بارداری

استفاده از درمان‌های خانگی و طبیعی برای رفع تلخی دهان

سرکه سیب: مقداری سرکه سیب را همراه با کمی عسل در آب حل کنید و روزی یک بار میل کنید. سرکه سیب باعث حفظ تعادل Ph  دهان شده و به سلامت دهان کمک می‌کند.

جوش شیرین: یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در رفع طعم تلخ دهان استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین با ماهیت قلیایی که دارد به حفظ تعادل Ph  کمک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن جرم و پلاک روی زبان می‌‍شود.

آب گرم و نمک: نمک دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است و از عفونت دهان جلوگیری می‌کند.

زردچوبه: کورکومین نوعی ماده ضد باکتری است که می‌تواند باکتری‌های بد دهان را از بین ببرد. زردچوبه یکی از مواد طبیعی است که حاوی این ماده است و به سلامت دهان و رفع طعم تلخ دهان کمک می‌کند.

چای سبز: چای سبز برای سلامت دهان و از بین رفتن تلخی دهان بسیار مفید است. مقداری چای سبز را در آب داغ ریخته و بگدارید روی حرارت پس از 5 دقیقه اجازه دهید سرد شود و چای را از صافی عبور دهید.

استفاده از روغن: روغن نارگیل و کنجد به حذف پلاک و اختلالات دهان کمک می‌کند. برای این درمان مقداری روغن کنجد یا نارگیل درون دهان ریخته و 10 الی 15 دقیقه آن را بچرخانید. سپس روغن را بیرون ریخته و دهانتان را مسواک کنید.

از خدمات کلینیک تاج به ونیر، ونیر کامپوزیت، ایمپلنت و... می توان اشاره کرد.

انواع ماسک برای مو

با تخصصی ترین و بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

موهای نازک

اگر موهای نازک وزی دارید احتیاج به رطوبت رسانی دارد، برای اینکار ماسک مو رو از بالا به پایین ۲ الی ۳ دقیقه رو موهایتان بگذارید.

موهای فر

برای نرم شدن موهای فر باید از  ماسک‌های نارگیل، آووکادو و روغن آرگان استفاده کرد تا زیبایی موها رو دو چندان کند.

موهای خشک و وز

برای موهای خشک رطوبت رسانی بیشتر باید باشد به این دلیل از ماسک های کراتینه به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنید،

موهای رنگ‌شده

موهای رنگ شده نسبت به موی رنگ نشده به رطوبت بیشتری نیاز دارد، رطوبت باعث درخشندگی موها می شود، خشک شدن مو درخشش را از بین می برد.

ماسک‌های چرب برای موهای خشک

از ماسک‌های روغنی روی موهای خشک استفاده کنید؛ شما باید ۲۰ دقیقه این ماسک را روی سرتان بگذارید زیرا مدت زمان تغذیه ماسک روغنی بیشتر از سایر ماسک ها می باشد.

ماسک، هفته‌ای یک‌بار

استرس،تغییرات آب و هوا، استفاده از دارو و….عواملی هستند که می‌توانند به موها آسیب برسانند. و باید دست‌کم هفته‌ای یک‌ بار از ماسک استفاده کنید تا موهای شما بتوانند در برابر این عامل ها واکنش مناسبی نشان دهند و درواقع از خودشان دفاع کنند.

از خدمات و دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش ناخن، آموزش تاتو، آموزش اکستنشن مژه، آموزش بافت مو و ... می توان اشاره کرد. جهت اطلاع و شرکت در این دوره های آموزشی با مجموعه الماس نشان تماس بگیرید و یا به سایت ما مراجعه کنید.

۸ محصول هوشمند برای هوشمند سازی حیاط خانه

۸ راه و وسیله ساده برای هوشمند سازی حیاط  خانه

  1. هوشمند سازی حیاط خانه با چمن زن رباتیک

درست مانند یک جارو برقی هوشمند که بدون دخالت شما تمام خانه را در کمترین زمان ممکن جارو میزند، چمن زن هوشمند نیز چنین امکاناتی دارد و قادر است بدون دخالت شما به صورت اتوماتیک و بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در هر شرایطی اقدام کوتاه کردن چمن ها کند.

  1. ردیاب گیاه متصل

اگر یک  گل، گیاه و درخت با ارزش دارید که وجودش برای شما بسیار مهم است میتوانید برای پرورش و نگهداری از آن، یک ردیابت هوشمند گیاه خریدداری کنید.

  1. سیستم آبیاری هوشمند

سیستم های آبیاری از اجزای بسیار حیاتی هوشمند سازی حیاط  خانه هستند. کنترلر سیستم آبیاری هوشمند با در نظر گرفتن نیازهای خاص گیاهان و محصولات کاشته شده شما، قادر به ایجاد برنامه های هوشمندانه آبیاری و مراقبتی از آن ها است.

  1. ایستگاه هواشناسی بدون سیم هوشمند

میتوان به صورت عادی چندین سیستم و دستگاه هواشناسی را در حیات یا پشت بام خانه ها نصب کرد اما معمولا حجیم، گران و فضا پر کن هستند. اما جدیدا دستگاه های هواشناسی هوشمندی ساخته شده اند که نه تنها سایز بسیار کوچک و شیکی دارند بلکه بسیار کاربردی تر و امروزی تر هستند.

  1. باربیکیو هوشمند

حالا که چمن زن هوشمند دارید و بدون اینکه حتی یک قدم بردارید همه چمن ها به صورت اتوماتیک کوتاه میشوند نمیخواهید برای کباب کردن و صرف یک وعده غذایی سالم بدون هیچ زحمتی از یک باربیکیو هوشمند استفاده کنید؟

تنها کافیست یکی از آن ها را خریداری کنید و در گوشه حیاط قرار دهید.

  1. روشنایی هوشمند در فضای باز

برند “رینگ” سیستم روشنایی هوشمندی دارد که طیف وسیعی از رنگ ها را به فضای اطراف خانه و حیاط ما اضافه میکند. با کمک این سیستم روشنایی میتوانید به راحتی در حد حرفه ای اقدام به هوشمندسازی حیاط خانه کنیم.

  1. هوشمند سازی حیاط خانه تلویزیون هوشمند ضد آب

برخی از تلوزیون ها به طور خاص طراحی شده اند تا در خارج از خانه نیز مورد استفاده قرار گیرد بنابراین با وجود آن ها میتوانید در حیاط هوشمند سازی خانه خودتان هم تلویزیون نگاه کنید.

  1. گلدان هوشمند

آپارتمان نشین ها میتوانند به جای گلدان های طبیعی، هر نوع گل و گیاهی که دوست دارند را داخل گلدان های هوشمند پرورش دهند.