لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

تغییر شکل بینی بدون جراحی

یکی از روش های تغییر شکل بینی بدون جراحی ، تزریق فیلر می باشد. روش تزریق فیلر بیشتر برای کسانی مناسب است بینی آنها نیازمند یک تغییر کوچک مثل صاف کردن یک قوز خیلی جزیی می باشد. اما کسانی که خواستار این روش هستند باید به خاطر داشته باشند که تغییرایی که این روش ایجاد می کند کاملا موقتی است و بعد از چند ماه باید دوباره تمدید شود و عوارضی هم به دنبال خود دارد که به راحتی نمی توان از آن صرف نظر کرد. به همین خاطر اگر به دنبال یک تغییر دائمی با عوارض پایین تر در بینی خود هستید بهتر است روش جراحی را انتخاب کنید.

تغییر شکل بینی بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

این عمل طی سه مرحله ی کلیدی صورت می پذیرد:

  • بینی از طریق بی حسی موضعی و یا کرم بی حس کننده، بی حس می شود.
  • محلول فیلر توسط متخصص آماده می شود.
  • فیلر بطور مستقیم به نقاط تعیین شده ی بینی تزریق می شود. برخی از متخصصین ـ با توجه به تکنیک استفاده شده ـ به محض تزریق فیلر، آن ناحیه از بینی را ماساژ می دهند تا بینی را به شکل موردنظر حالت دهند.

تغییر شکل بینی بدون جراحی

ممکن است پزشک شما از روش دیگری استفاده نماید.

فیلر به قسمت های مختلف بینی تزریق می شود تا به شکلی مطلوب و در تناسب با دیگر اجزای صورت درآید.

تغییر شکل بینی به روش غیرجراحی به اصلاح چه مواردی کمک می کند؟

تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • قوز بینی
  • نوک افتاده ی بینی
  • پل بینی صاف
  • گودی ناخوشایند روی بینی

مزایای تغییر شکل بینی بدون جراحی

مزایای تغییر شکل بینی بدون جراحی

عدم نیاز به انجام جراحی

شاخص ترین مزیت تغییر شکل بینی با تزریق ژل، عدم نیاز به انجام جراحی است. این عمل، عیب های جزئی بینی را با کمک فیلرهای تحریک کننده ی کلاژن رفع می کند و احتیاجی به بیهوشی ندارد. شما پس از چند دقیقه می توانید بینی جدید خود را ببینید.

عدم نیاز به بستری شدن یا استراحت در منزل

برخلاف جراحی زیبایی بینی که طی چند ساعت انجام می شود و دوران نقاهت آن ماه ها طول می کشد، تنها چند دقیقه برای تزریق ژل بینی لازم است و بیمار بلافاصله پس از انجام آن می تواند با بینی جدید به سرکار خود برود و فعالیت های روزمره اش را از سر بگیرد!

نتیجه ی سریع و ظریف

تغییر شکل بینی با تزریق ژل، یک بینی با ظاهر طبیعی ایجاد می کند. این عمل مناسب بیمارانی است که تغییرات ظریفی را روی فرم بینی خود می خواهند. علاوه بر آن، شما می توانید امتحان کنید که اگر جراحی بینی را انجام دهید بینی تان به چه شکل  درمی آید.

نتایج موقت

حالت بینی ایجاد شده از طریق ژل موقتی است و پس از چند ماه، بینی به حالت قبلی خود باز می گردد. بنابراین، اگر از بینی جدید خود راضی نبودید، می توانید چند ماه بعد، فرم دیگری را امتحان کنید.

هزینه ی مقرون به صرفه

عمل تزریق ژل به بینی هزینه ی کمتری نسبت به دیگر روش های تغییر در ظاهر بینی دارد و برای کسانی که می خواهند تغییرات کم و کوچکی در بینی خود ایجاد کنند، مقرون به صرفه است.

تغییر شکل بینی بدون جراحی و با تزریق ژل در کنار تمامی این مزایای وسوسه انگیز، معایب و خطرات بسیاری دارد که باید آنها را بطور جدی در نظر بگیرید.

حال مزایای جراحی بینی را بخوانید و بعد، مناسب ترین روش را برای اصلاح اشکالات بینی خود انتخاب کنید.

مزایای جراحی بینی نسبت به روش غیر جراحی

می تواند اشکالات تنفسی در بینی را رفع کند

برخلاف روش تزریق ژل، با جراحی بینی می توان مشکلات تنفسی مانند انحراف تیغه ی بینی، شاخک های بزرگ بینی، پولیپ، افتادگی در ساختار بینی و بسیاری دیگر را برطرف کرد. جراحی علاوه بر تاثیر ظاهری بر روی بینی، می تواند بطور همزمان، عملکرد آن را هم بهبود ببخشد و مواردی مانند آپنه خواب (قطع شدن تنفس در خواب) را از بین ببرد. در حالی که تزریق فیلر به بینی امکان دارد بخشی از راه هوا را مسدود نماید.

می تواند تغییرات عمده و متنوع تری در بینی به وجود بیاورد

عمل زیبایی بینی بدون جراحی، نتایج چشمگیری را نسبت به مدت زمان انجام آن ایجاد می کند؛ اما تغییراتی که از این نوع عمل بر می آید، بسیار محدود و ریزه کاری است. در مقابل، تغییرات ساختاری، کاشت غضروف، کوچک کردن بینی و سایر تغییرات عمده را می توان از طریق جراحی در بینی اجرا کرد که عمل تزریق ژل از انجام آنها عاجز است.

هزینه ای که صرف جراحی بینی می شود آینده نگرانه تر است

اگرچه هزینه ی جراحی زیبایی بینی بیشتر از تزریق ژل است، اما از آنجایی که ژل نیاز به ترمیم دارد، شما باید هر چند ماه یکبار آن را تکرار کنید. اگر آینده نگر باشید، متوجه می شوید پولی که صرف جراحی می کنید یک بار برای همیشه است. هزینه ی فیلرهای مختلف متفاوت است اما با گذشت زمان همه ی فیلرها گران تر می شوند.

تاثیری دائمی دارد

همانطور که گفته شد، موقتی بودن نتیجه ی تزریق ژل به بینی مزایایی دارد اما از طرف دیگر، تکرار این عمل خسته کننده است. اگرچه بعد از جراحی بینی باید زمانی را در منزل استراحت کنید، ولی نتیجه ی آن دائمی است. مثلا لیفت و بالا بردن نوک بینی از طریق تزریق ژل باید در فواصل چند ماهه ترمیم و تکرار شود اما کاشت غضروف در نوک بینی برای بالا بردن آن تنها یک بار انجام می شود.

کم خطرتر است

جراحی بینی یک عمل دقیق است که اکثر نواقص آن طی سال ها مشخص و برطرف شده و اکنون، یک عمل بسیار ایمن است که در موارد نادر منجر به عوارض می شود. در حالی که تغییر شکل بینی بدون جراحی و با تزریق ژل یک عمل نوپاست و هنوز در حال آزمون و خطا می باشد.

خطرات تغییر شکل بینی بدون جراحی

خطرات تغییر شکل بینی بدون جراحی و با تزریق ژل شامل موارد زیر است اما محدود به اینها نمی شود:

  • نابینایی
  • نکروز یا بافت مردگی (به دلیل مسدود شدن رگ ها)
  • آسیب به مغز (به دلیل تزریق فیلر به داخل رگ)
  • مشکلات پوستی

چون فیلر به اطراف رگ های نزدیک چشم تزریق می شود، خطر این روش تغییر شکل بینی بیشتر از سایر عمل های زیبایی است. این مسئله به دلیل آناتومی حساس صورت، بینی و جریان خون در نزدیکی چشم ها می باشد.

انتخاب جراح بینی خوب و مشاوره

چه بخواهید با روش غیر جراحی و چه با روش جراحی، عیوب بینی خود را اصلاح کنید، ابتدا باید یک جراح بینی خوب بیابید که در آن زمینه متخصص باشد؛ جراحی که بارها آن عمل را انجام داده، تمامی مواد و روش ها را می شناسد و موارد نادری از وی ناراضی بوده اند. انتخاب جراح نامناسب برای هر دو روش می تواند یک فاجعه در مرکز صورت شما به جای بگذارد.

چنانچه قصد دارید ابتدا تغییرات کوچکی را با تزریق ژل در بینی خود ایجاد کنید و سپس، با جراحی اصلاحات دیگری را روی آن انجام دهید، درمورد آن با جراح خود مشورت نمایید. بعضی از فیلرها جراحی را با مشکل روبرو می سازند. و اگر فقط می خواهید روش غیرجراحی را امتحان کنید، باز باید از جراح خود راهنمایی بگیرید که کدام فیلر بهتر است و عوارض کمتری دارد.