لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

آموزش شینیون و آشنایی کامل با آن (بخش اول)

شینیون یا (chignon) یک واژه انگلیسی است و در اصطلاح به معنی موهای پرپشت است. چند سالی است که احتمالا به کررات این اسم به گوشتون خورده و حتما تا حدودی می‌دونید شینیون چیه.

همونطور که می‌دونید هر کسی نمی‌تونه چنین کار زیبایی رو با دست خالی و یا بدون گذراندن دوره آموزش شینیون مو در یکی از بهترین آموزشگاه آرایشگری انجام بده. چون این کار، هم نیازمند ابزار خاصیه و هم باید شخصی که شینیون‌می‌کنه، بارها و بارها برای اینکار تمرین کرده باشه.

تاریخچه مختصری از شینیون مو

این متد آرایش مو، قدمت بسیار زیادی دارد و مختص به این دوره و زمانه نیست.

در آغاز، تا این حد، مدل های متنوع وجود نداشت. و تنها یک یا چند مدل بسیار ساده برای شینیون مو وجود داشت. در آن زمان ها، معمولا موها را جمع می‌کردند و با یک طرح ساده در بالای سر یا پس سر می‌بستند.

استقبال از این شیوه آرایش مو، همیشه با اقبال مواجه نبوده است. برای مثال در دهه ۸۰ میلادی به دلیل سلیقه خاص و رایج آن زمان، بیشتر از مدل موهای کوتاه استقبال میشد.

تغییرات شینیون از دهه ۸۰ میلادی به این ور

اما با گذشت زمان و گذار ار دهه ۸۰ میلادی، بانوان بیشتر نسبت به آرایش و فرم دادن به موهای خودشون علاقه نشون دادند. طی چند سال گذشته در کشور خودمون ایران، به قدری تقاضا برای اجرای تکنیک های شینیون بالا رفته، که اکنون بیشتر سالن های آرایشی دست کم بصورت روزانه چندیدن مشتری در این بخش آرایش دارند.

اجرا و آموزش شینیون مو، قلب تپنده هر سالن آرایش

اگر سری به سالن های حرفه ای مثل سالن الماس نشان زده باشید و یا در دوره های تخصصی آرایشگری شرکت کرده باشید، متوجه می‌شوید که بخش بزرگی از فضای سالن به این آرایش حرفه ای اختصاص داده می‌شود، زیرا متقاضیان این مدل آرایش، واقعا روز به روز در حال افزایش است.

هنرمندان شینیون هر روز هنر خود را آپدیت می‌کنند

آرایش موها، بیشتر از آن‌که مشابه آرایش صورت، کلیشه ای باشد، پیرو مد است. یعنی هر سال ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال، در سال های گذشته، شاید موهای بسته شده بیشتر مورد استقبال خانم ها قرار می‌گرفت، اما این روزها بیشتر خانم ها تمایل دارند که موهای بازی داشته باشند. با اینکه بیشتر خانم ها دوست دارن که موهاشون باز باشه، اما هیچوقت نمیشه از خیر شینیون گذشت. 

تکنیک های مراقبت از ناخن های زیبا

پوشش ناخن تان را از بین نبرید

پوستی که دورتا دور ناخن قرارگرفته پوشش ناخن هست که مانعی برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری روی ناخن که با ۱بار برداشتن این پوشش، محافظ ناخن از بین می‌رود و باعث می‌شود این پوشش ورم کرده، زبر و قرمز شود، بلکه به عفونت ناخن نیز منتهی می‌شود. این اتفاق تنها از طریق برداشتن پوشش رخ نمی‌دهد، بلکه عقب بردن پوشش ناخن هم می‌تواند به عفونت و مشکلات  منجر شود.

سفت کننده ناخن ممنوع

اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان صدمه‌ای نبینند، با استفاده از سفت کننده‌ های ناخن، آنها را شکننده‌تر نکنید. ناخن زیبا و سالم، ناخنی است که انعطاف‌پذیر باشد محصولاتی که به‌عنوان سفت کننده ناخن در بازار به فروش می‌رسند، ریشه علمی نداشته و بیش از آنکه مفید باشند برای ناخن مضر هستند.

مرطوب نگه داشتن ناخن

مرطوب کردن پوشش ناخن از شکستن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. اگر ناخن‌هایتان مستعد شکستن هستند، یکی از مهم‌ترین دلایل آن می‌تواند کمبود رطوبت باشد. چرب کردن دور پوشش ناخن نیز، به کل ناخن کمک کرده و احتمال شکستن، لب پر شدن، ترک خوردن و شکافتن آن را کم می‌کند.

مکمل‌های بیوتین فراموش نشود

بیوتین ویتامین‌های گروه B که در کبد و زرده تخم‌مرغ یافت می‌شود که  باعث بهبود ضخامت ناخن شده و از شکاف برداشتن و شکستن جلوگیری می‌کند. دریافت روزانه ۵/۲ میلی‌گرم بیوتین، تاثیر بسیار زیادی بر روند معالجه مشکلات ناخن دارد. محصولات دیگرنیز وجود دارند که حاوی سیلیکون و مکمل‌های MSM هستند. این دو ماده غذایی نیز کمک شایانی به سلامت ناخن می‌کنند.

به‌صورت مستمر مانیکورهای حرفه‌ای ممنوع

افرادی که در فاصله زمانی کوتاه به این سالن‌ها سر می زنند، بیشتر از دیگران در معرض خطر بی دوامی و خشکی ناخن قرار می‌گیرند. پزشکان اعتقاد دارند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی می‌تواند یکی از دلایل چنین اتفاقی باشد.

ناخن شکننده با استون

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید، نباید از پاک کننده‌های ناخنی که حاوی استون هستند، استفاده کنید. ترکیب شیمیایی استون باعث می‌شود ناخن ضعیف و شکننده شود.

از سوهان‌های زبر استفاده نکنید

از سوهان‌ های نرم استفاده کنید و هنگام سوهان کشیدن، آن را به ‌صورت رفت و برگشتی روی ناخن نکشید، بلکه باید خیلی آرام آن هم در یک جهت سوهان کشید تا کمترین احتمال شکستگی ناخن به‌وجود بیاید.

می توانید جهت آموزش ناخن و داشتن ناخن های زیبا در دوره های آموزش آرایشگری در بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران شرکت کنید.

هزینه ارتودنسی در سال 99 چقدر است؟

بهترین روش محاسبه هزینه ارتودنسی چیست؟

اگر شما به دنبال جواب این سوال هستید بهتر است بدانید که گزینه های مختلفی بر قیمت ارتودنسی و هزینه قطعی آن تاثیر می گذارد. بهترین راه برای محاسبه هزینه ارتودنسی به خصوص هزینه ارتودنسی نامرئی دریافت نوبت آنلاین مشاوره حضوری است. که از این طریق شما تا 5% تخفیف با دریافت نوبت آنلاین دریافت خواهید کرد.

تعرفه ارتودنسی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

درمان ارتودنسی معمولا طولانی مدت است. از لحظه آغاز تا مدتی بعد از پایان این درمان شما لاجرم باید هزینه هایی پرداخت کنید. از این بین برخی هزینه ها حتما باید پرداخت شود و جزء هزینه های اصلی هستند و برخی دیگر هزینه های فرعی هستند که در طول درمان ممکن است نیاز باشد آن ها را نیز در نظر بگیرید.

هزینه های اصلی درمان ارتودنسی

کلینیک ارتودنسی و متخصص ارتودنسی که برای درمان خود انتخاب میکنید

شهر و منطقه ای که در آن ساکن هستید

نوع مشکلی که با دندان هایتان دارید

شدت مشکل

نوع درمان ارتودنسی

ابزار، دستگاه ها و تجهیزاتی که برای درمان مشکل شما مورد استفاده قرار میگیرد

هزینه های تعویض و تعمیر دستگاه های ارتودنسی

افزایش تعداد مراحل ارتودنسی دندان و طولانی تر شدن طول درمان

هزینه های اضافی درمان ارتودنسی

آزمایشات و تصویربرداری های پزشکی

دارو

ارتودنسی رنگی

مسواک، نخ دندان، دهان شویه ها، نخ دندان ها و کیت های مخصوص ارتودنسی

تاثیر ابزار و مواد کاربردی در تعرفه ارتودنسی چه قدر است؟

ابزارها و وسایل ارتودنسی دندان وارداتی هستند و قیمت آنها با ارز محاسبه می شوند. با این حال متخصص ارتودنسی شما تعرفه ارتودنسی را با توجه به نوسانات ارز در طول مدت درمان محاسبه می کند و هزینه تمام شده ارتودنسی را به شما می گوید .

آیا هزینه نهایی ارتودنسی بستگی به انتظارات بیمار دارد؟

بله.

بعضی مواقع خواسته بیمار تنها مرتب کردن دندان ها است، تعرفه ارتودنسی برای این شخص با شخص دیگری که به تغییر فرم کلی صورت خود می اندیشد کاملا متفاوت است. اما به طور کلی:

درمانهایی که فقط نیاز به حرکت دادن دندان ها دارد از هزینه کمتری نسبت به هزینه تغییر موقعیت استخوانها و یا جراحی برخوردار است. تعیین قیمت ارتودنسی بسته به مشکل شما فقط مختص به خودتان می باشد. شما می توانید با مراجعه حضوری که در جلسه اول رایگان است از قیمت قطعی و مدت زمان صرف وقت و نوع ارتودنسی دندان خود بهترین درمان را داشته باشید.

زیبایی چهره با شینیون و آرایش مو

وقتی واژه شینیون مو شنیده می شود در ذهن خیلی ها مدل مویی که در پشت سر جمع شده تداعی می شود و دقیقا معنی Shinon واژه فرانسوی همین فرم دادن و جمع کردن مو با ابزارهای ساده و حرفه ای متنوع شینیون می باشد.

آموزش شینیون مو امروزه به یکی از شاخه های بزرگ و تکنیک هنری در زیبایی موها تبدیل شده و جایگاه خوبی را در بین مدل های آرایشگری دیگر باز کرده است.

خب حالا شاید از خودتان بپرسید که تکنیک شینیون مو چگونه می تواند بر روی آرایش صورت هم تاثیر گذار باشد و چهره جذاب تری را به فرد بدهد؟

با شناخت فرم صورت خود و انتخاب مدل متناسب شینیون مو با فرم صورت و میکاپی که دارید چهره متفاوت و دلبربایی را تجربه خواهید کرد همچنین عیب های صورت را با یک شینیون صحیح می توانید اصلاح کنید توجه داشته باشید که تاثیر نوع مو و مدل مو مناسب زیبایی افراد را دوچندان می کند.

انواع مدل شینیون مو

شینیون موی کوتاه

خیلی از افراد فکر می کند شینیون فقط مختص مو بلندها می باشد اما شینیون برای موی سر کوتاه هم در عین سادگی زیبا بنظر می آیند و با متدهای جدید مثل شینیون موی کوتاه با موی اضافه می توانید موهای کوتاه و کم پشت خود را پرپشت تر نشان دهید فقط باید مدلی انتخاب کنید که موهای کوتاه را زیبا و جذاب کند و این هم بستگی به مهارت آرایشگر شما دارد.

مدل موی نیمه باز مجلسی

داشتن موی بلند با رنگ لایت به تنهایی جذاب است اگر شما هم دوست دارید خاص و متفاوت در جشن عروسی ظاهر شوید پس از مدل مو زنانه مجلسی و شینیون لایت و نیمه باز استقبال کنید.

شینیون ساده دخترانه

مدل شینیون ساده و شیک در سال ۲۰۱۹ مورد توجه بیشتری قرار گرفته است اگر موهای کوتاه یا بلندی دارید می توانید از مدل شینیون ساده موی کوتاه بصورت باز و بسته استفاده کنید و با بافت مو شینیون ساده دخترانه را جذاب تر و حرفه ای تر نشان دهید.

آموزش شینیون جدید مو با تکنیک گوناگون و به روز دنیا را در بهترین آموزشگاه آرایشگری بصورت مرحله به مرحله و راحت ترین شکل ممکن در کمترین زمان بگذرانید برای ثبت نام دردوره های آموزشی آرایشگری سالن زیبایی الماس نشان با ما در تماس باشید و تبدیل به یک شینیون کار حرفه ای شوید.

راهکارهایی برای آرایش پوست روشن

زمانی آرایش شما زیباتر خواهد شد که شما شناختی از رنگ پوست صورت خود داشته باشید، اما خیلی از افراد به این موضوع توجه خاصی دارند و در یادگیری و آموزش پوست هم موفق خواهند بود، پس میکاپ صورت را بر اساس رنگ پوست، نوع پوست و مدل صورت انجام دهید تا جذاب تر شوید.

در این مقاله قصد دارم شما را با رنگ پوست روشن و نکاتی که باید در آرایش این نوع پوست انجام بدید آشنا کنم پس در ادامه با مطلب امروز بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

و اگر مایل بودید می توانید در دوره های آرایشگری با مدرک فنی حرفه ای آن شرکت کنید.

زیرسازی پوست روشن

با وجود اینکه داشتن پوست روشن برای خیلی از افراد ایده آل است و اگر شما هم جزوء دسته پوست های روشن هستید، باید بدانید که این پوست در مقابل سایر خوبی های که دارد ویژگی های بدی هم دارد مانند:

·        آسیب پذیر بودن در برابر اشعه آفتاب نسبت به پوست های تیره و سبزه می باشد.

·        به هیچ وجه بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در معرض نور آفتاب قرار نگیرند.

·        همچنین پیری پوست در این نوع پوست زودتر رخ می دهد.

شروع زیرسازی را با یک کرم ضدآفتاب ساده و طبیعی برای درآوردن پوست از حالت بی روحی انتخاب کنید، در مرحله بعدی یک کرم پودر مناسب سبک و دو درجه تیره تر از رنگ پوست خود استفاده کنید .

آرایش چشم و ابرو پوست روشن

اگر ابروهایتان را با مداد ابرو طراحی می کنید پس بهتر است رنگ مدادتان قهوه ای ملایم باشد تا طبیعی به نظر برسد.

از مداد ابرو مشکی اصلا استفاده نکنید.

انتخاب رنگ سایه چشم بهتر است از میان رنگ های طبیعی و روشن چون آبی، سبز، صورتی باشد.

نوبت به خط چشم می رسد خانم های که دارای پوست روشن و سفید هستند می توانید برای داشتن یک آرایش کلاسیک از رنگ های مشکی، قهوه ای برای قشنگ تر شدن چشمانتان استفاده کنید.

آرایش لب پوست روشن

تنها خوبی که در آرایش لب پوست های روشن وجود دارد این است که با انتخاب یک رژلب به رنگ قرمز، صورتی و قرمز آلبالویی چهره خود را به صورت تغییر می دهند، بهتر است صبحها از رژلب مایع براق استفاده کنید، اما برای جذاب شدن در مهمانی های شبانه از رژلب صورتی مایل به قرمز یا قرمز کلاسیک غافل نشوید.