لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

درمورد مزایا و معایب سرویس خواب ام دی اف چه می دانید؟

ام دی اف نوعی فرآورده چوبی محسوب می‌شود و در وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت آشپزخانه به کار برده می‌شود. در این نوشته به شرح برخی از معایب و مزایای آن می پردازیم:

مزایای آن:

در ابتدا هزینه ی خرید سرویس خواب ام دی اف  را بررسی می کنیم ، قیمت تمام شده سرویس خواب ام دی اف معمولا بسیار پایین‌تر از هزینه سرویس های خواب چوبی است.با توجه به روکش شدن ام دی اف محصولات تولید شده از آن از جمله سرویس خواب ام دی اف محدودیتی در طرح و رنگ نخواهید داشت. شما می توانید انواع و اقسام سرویس خواب ام دی اف را متناسب با هر سلیقه ای پیدا کنید. سطح ام دی اف صاف بوده و همین  امر نیز باعث می‌شود که چسباندن مواد دیگر روی آن کاری راحت باشد.با استفاده از ام دی اف می‌توان به حفظ محیط زیست و درخت‌ها کمک کر زیرا برای تولید ام دی اف از خرده چوب‌های بازیافتی استفاده می‌شود . در برابر آسیب آفاتی مانند موریانه به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده در ام دی اف مصون اند.ام دی اف با قرار گرفتن در برابر گرما سرما تغییر شکل نمی دهد.قابلیت شکل دهی آسانی دارند.

معایب آن:

هنگام تولید و ساخت ام دی اف ، گازی برای چسب آن تولید می‌شود که برای سلامتی انسان مضر است.اگر چه پس از اتمام فرایند تولید ام دی اف، این گاز معمولا از بین می‌رود و از طرفی نیز استفاده از روکش‌ها بر روی ورقه‌های ام دی اف نیز به طور کامل هر گونه ریسک و خطری را برای سلامتی انسان از بین می‌برد.ام دی اف از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است، اما اگر به هر دلیلی دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود، دوباره چسباندن آن نسبت به چوب سخت‌تر است .اگر ام دی اف در معرض آب قرار بگیرد، به احتمال زیاد متورم شده و باد کند.

اجزای سرویس خواب

کدام جزدر سرویس خواب  اهمیت بالاتری دارد؟

همان اندازه که تخت خواب اهمیت بالایی دارد  سایر اجزای سرویس خواب مانند درآور، پاتختی‌ها و حتی آینه میز آرایش مهم هستند.

شما نیز برای خرید سرویس خواب به این موضوع دقت فرمایید. دراین مقاله میخواهیم کمی شما را با این موضوع آشنا کنیم:

سرویس خواب ها شامل : سرویس خوابی کامل است که تمامی لوازم مورد نیاز در اتاق خواب را دارا باشد. از تخت خواب گرفته تا پاتختی، کمد، آینه، پاف، کتابخانه، دراور، میز آرایشی یا توالت و ... که همگی در یک جنس و طرح همسان ساخته می شوند.

پاتختی: ازجمله وسایلی است که در کنار تخت خواب قرار می‌گیرد .پاتختی‌ها اندازه و ابعاد گوناگونی دارند.عموما تخت خواب تک‌نفره، یک پاتختی و دونفره، دو پاتختی دارد. ابعاد پاتختی نیز متفاوت است و بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر متغیر است.

دراور:دراور یکی دیگر از تجهیزات دکوراسون داخلی منزل می باشد که در اتاق خواب ها  بیشتر دیده می شود و افراد از آن برای نگهداری لباس و وسایل خصوصی خود استفاده می کنند .

آینه:معمولاً آینه‌ها به دو صورت جدا و متصل به میز آرایش وجود دارند. نکته‌ای که وجود دارد این است که از آینه‌های قدی به دلیل اشغال فضای زیاد در اتاق‌های کوچک نباید استفاده کرد.

میز آرایش :محل قرارگیری میز آرایش معمولاً در کنار و یا روبروی تخت خواب است.

تخت خواب مکانی برای استراحت و آرامش است ،بدون وجود تخت خواب جایی برای خوابیدن نخواهید داشت و بدون وجود درآور و پاتختی‌ها تمام وسایل ضرورریتان بدون هدف در اتاق رها می‌شوند. نبود میز آرایش نیز سبب می‌شود که وسایل آرایشی‌تان به دلیل چیدمان نامنظم آسیب ببینند .

بنابراین تمام وسایل خواب در قالب یک مجموعه منسجم باید در اتاق خواب قرار بگیرند تا به راحتی بتوانید وسایلتان را نظم دهید .

پاتختی در سرویس خواب

نقش پاتختی در سرویس خواب

میز کنار تخت یا میز پاتختی یکی از ضروریات اتاق خواب است. برای خرید سرویس خواب باید توجه کنید که سرویس خواب انتخابی شما شامل چه آیتم هایی است معمولا سرویس خواب ها شامل : تخت خواب ،کمد ، پاف ،میز و آینه  و پاتختی است در این مقاله می خواهیم شمارا با میزکنار تخت بیشتر آشنا کنیم:

میزهای کنار تخت استفاده های گوناگونی دارند. شما می توانید از یک آباژور رومیزی یا یک گلدان یا جاشمعی یا فانوس تزیینی بر روی این میزها استفاده کنید و به اتاق خواب خود جلوه بیشتری بببخشید. همچنین وجود کمد و یا کشو در زیر میز به شما این امکان را می دهد تا وسایل ضروری که معمولاً قبل از خواب به آن ها نیاز دارید را داخل کشو قرار دهید.

پاتختی سرویس خواب چیست؟

پاتختی یکی از لوازم جانبی سرویس خواب به شمار می‌رود. پاتختی‌ها همانند میز توالت در ابعاد و اندازه‌های متناسب با تخت ساخته می‌شود. برای تخت‌های یک نفره عموما یک پاتختی و برای تخت‌های دو نفره دو پاتختی طراحی و ساخته می‌شود. اندازه و مدل آن نیز سلیقه‌ای است که البته در اکثر موارد به صورت سِت همراه تخت به فروش می‌رسد.

اندازه استاندارد پاتختی سرویس خواب

کمترین طول و عرضی که برای پاتختی‌ها توصیه می‌شود، ۴۰ تا ۵۰ سانت است. ارتفاع پاتختی نیز باید در حد و اندازه‌ای باشد که زمانی که شما روی تخت خوابیده‌اید قابل رویت باشد. ارتفاعی بین ۶۵ تا ۷۰ سانتیمتر اندازه استاندارد توصیه شده است. ارتفاع آن از سطح زمین به منظور نظافت بیشتر نیز ۱۸ سانتی متر توصیه می‌شود. همچنین پاتختی‌های چرخ دار کار شما را برای جابجایی بسیار آسان می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر شما می توانید به سایت شرکت آریا چوب مراجعه کنید و نمونه های آن را ملاحظه فرمایید.

در مورد سرویس خواب سلطنتی چه می دانید؟

سرویس خواب سلطنتی

سبک سلطنتی یکی از پرطرفدارترین سبک هایی است که از آن در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. چنان چه در منزلی از سبک سلطنتی بهره گرفته شود، بالطبع باید تمامی بخش های خانه به این سبک مزین شوند. اتاق خواب نیز از این موضوع جدا نیست. سرویس خواب نیز بخش اعظمی از دکوراسیون اتاق خواب را شکل می دهد. برای چنین اتاق خوابی، یک تخت سلطنتی نیز لازم است.سرویس خواب سلطنتی مدل های مختلف و گوناگونی دارد که هر یک به نوبه خود خاص و زیبا هستند. برخی از آنها فضایی شاهانه به اتاق تان می بخشند و برخی کمی مدرن تر و امروزی تر هستند. در این مقاله در مورد انواع سرویس خواب سلطنتی می پردازیم:

سرویس خواب سلطنتی قهوه ای

سرویس خواب سطنتی شاهانه با رنگ تیره اتاق خواب شما را کوچک جلوه می دهد. چرا که لوازم این نوع سرویس خواب بزرگ هستند و رنگ تیره آنها نیز باعث می شود که اتاق خواب دل گیر و به تبع آن کوچک به نظر برسد.چوب به رنگ قهوه ای همواره نمایانگر دکوراسیون سلطنتی بوده و هست. در قدیم، سرویس خواب ها اغلب با متریال چوب ساخته می شد و  به رنگ قهوه ای مزین بود.سرویس خوابی با متریال چوب و به همراه حکاکی‌ های فوق العاده ای که دارد، می تواند زیبایی دو چندانی به اتاق خواب شما بدهد.

سرویس خواب سلطنتی سفید و طلایی

مدل های کلاسیک و سلطنتی سرویس خواب هم دارای انواع ساده تر بوده و هم به اشکال پر کار و پر زرق و برق ساخته می شوند. انتخاب هر کدام از آنها اول از همه بستگی به سلیقه افراد و بعد هم متراژ اتاق خواب دارد. اگر اتاق خواب کوچکی دارید پیشنهاد می شود که از تخت خواب سلطنتی با تزیینات زیاد و حجم بزرگ استفاده نکنید زیرا فضای اتاق تان بیش از حد شلوغ و گرفته می شود. اما در صوریی که اتاق تان بزرگ است با خیال راحت می توانید یک دست تخت خواب سلطنتی سفید و طلایی را در اتاق قرار داده و از آن استفاده کنید. مهم ترین بخش تخت خواب سلطنتی سفید و طلایی تاج آن است. قسمت تاج تخت خواب با دارا بودن تزیینات ویژه ای که از مشخصه های این نوع تخت خواب هاست، جلوه کلی تخت خواب را به نمایش می گذارد. معمولا این قسمت و همچنین قسمت جلویی تخت خواب به این گونه رنگ آمیزی می شوند که دور تا دور آن به رنگ طلایی و قسمت مرکزی نیز با زمینه سفید رنگ و لکه رنگ های طلایی مزیت می گردند. البته در بعضی از تخت خواب های سلطنتی تمامی قسمت های چوبی که خراطی شده اند به رنگ طلایی هستند و با قرار دادن روتختی سفید رنگ، ترکیب سفید و طلایی دلخواه به وجود می آید.

سرویس خواب کلاسیک چگونه سرویس خوابی است؟

سرویس خواب کلاسیک

منظور از سبک کلاسیک در اتاق خواب به این شکل است که به عنوان مثال اثاثیه و سرویس خواب را به صورت متقارن جایگذاری کنیم، از طراحی ها و رنگ های غنی و جذاب استفاده کنیم و حالتی رسمی تر به اتاق ببخشیم.

اجزای سرویس خواب کلاسیک

مهم‌ترین جزء یک سرویس خواب کلاسیک ، تخت خواب آن است اما به‌طور معمول یک‌تخت خواب استاندارد علاوه بر تخت خواب اجزای دیگری مثل پاتختی، کمد، آینه، پاف (مبل پاتختی) و میز آرایش نیز دارد.

تخت خواب: مهم ترین جز یک سرویس خواب، تختخواب آن است. تخت خواب کلاسیک نیز انواع و اقسام مختلفی دارد که هر فرد می تواند بر اساس نیازها و طرح مورد علاقه اش، یکی از آنها را انتخاب کند.

پاتختی: یکی دیگر از لوازمی که در سرویس خواب ارائه می شود، پاتختی است. پاتختی ها نیز در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند و مدل های متنوعی دارند.

میز توالت: میز توالت نیز همانند تخت خواب جز جدایی ناپذیر از سرویس خواب است. وجود این میز به خصوص برای بانوان بسیار مهم و حیاتی است. مدل های کلاسیک متنوعی از میز کلاسیک وجود دارند که هر یک در نوع خود چشم گیر و زیبا هستند.

آینه: آینه نیز در میان لوازم سرویس خواب جای می گیرد. در سبک کلاسیک معمولاً آینه را بر روی میز توالت نصب می کنند. اما باز هم این موضوع کاملاً به میل و خواسته هر فرد بستگی دارد. شما می توانید آن را در هر اندازه ای که خواستید تهیه کنید و در جاهای مختلف اتاق نصب کنید.

پاف: پاف نیز یکی از لوازمی است که از اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب محسوب می شود. اما وجود آن چندان ضروری نیست. خرید یا عدم خرید آن به عهده خود شماست

درباره طراحی سرویس خواب کلاسیک:رنگ ها و طرح های شادی بخش جزو سبک کلاسیک هستند..سبک کلاسیک سرویس خواب، لاکچری اما ارزان قیمت هستند.سادگی سرویس خواب، زیبایی اتاق خواب را به ارمغان می آورد.