لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

مهم‌ترین ابزارهای لینک سازی در سئو خارجی

زمانی که از تصاویر جذاب و منحصر به فرد در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بررسی و حتی اشتراک‌گذاری محتواهای شما را خواهند داشت. بنابراین لینک‌های با کیفیت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید و SEO خارجی شما تقویت می‌شود.

مردم کمتر به محتواهای متن محور علاقه نشان می‌دهند. پس ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت سئوی صفحه، اینفوگرافیک است.”

از ترکیب رنگ‌ها، نمودارها، آیکون‌ها و جدول‌ها در کنار اطلاعات محتوا کمک بگیرید و آن را جذاب‌تر کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Canva به راحتی اینفوگرافیک انجام دهید و کیفیت عملکرد اینفوگرافیک خود را اندازه‌گیری کنید.


پیشنهاد مطالعه: قیمت سئو چطور تعیین میشود؟


روی کلمات کلیدی محتوای خود تمرکز کنید

اصلا نیاز به یادآوری نیست و همه‌ی ما می‌دانیم که تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی چقدر مهم است. اما اگر کلمات کلیدی درستی انتخاب نکنید، لینک‌های اشتباه را از سایت‌های دیگر جذب می‌کنید.

اینکه لینک‌های صفحه با موضوع و کلمات کلیدی مرتبط باشد، عامل اصلی تقویت SEO وب‌سایت شما است.”

کلمه کلیدی اصلی 40 درصد از سئوی داخلی را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک داشته باشید باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و تخصص خود انتخاب کنید. این کلمات باید به سوالات ذهنی کاربران و مخاطبین شما نزدیک باشد.

سایت خود را از جریمه‌ها و یا اصطلاحا پنالتی‌های گوگل نجات دهید

بک‌لینک‌ها واقعا مهم و تاثیرگذار هستند. اما ممکن است نتیجه‌ی عکس هم داشته باشد. همیشه سعی کنید سایت خود را از جریمه‌های گوگل دور کنید. حتما بک‌لینک‌ها را برای سئو خارجی خود تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود کدام لینک مفید و کدام لینک خطرناک است.

با وب‌سایت‌های دیگر مشارکت و تعامل داشته باشید

Guest blogging موثرترین راه برای تولید بک‌لینک‌های do follow باکیفیت است. بهترین روش برای بهبود SEO خارجی بدون دریافت امتیاز منفی است.
تعامل با سایت‌های دیگر چه دستاوردهایی دارد؟
1.
باعث افزایش اعتبار شما می‌شود
2.
ترافیک ارجاعی بیشتری خواهید داشت
3.
در ساخت لینک کمک می‌کند
4.
موقع نوشتن پست برای سایت‌های دیگر، زیاد سایت خود را تبلیغ نکنید و ارجاع ندهید.
5.
محتوای عالی به عنوان مهمان آماده کنید و بهترین خود را به نمایش بگذارید.

  لینک‌های شکسته یا اصلاحا Broken linkها را شناسایی کنید.

شناسایی لینک شکسته یکی دیگر از تکنیک‌های شگفت‌انگیز سئو خارجی است که تقریبا همه می‌توانند آن را انجام دهند. برای این کار شما باید وبلاگ‌های دیگر را بررسی کنید و لینک‌های خراب یا اصطلاحا شکسته را انتخاب کنید. این لینک‌ها در واقع لینک‌هایی هستند که به هیچ منبع معتبری وصل نمی‌شوند.

بعد از اینکه لیست این لینک‌ها را آماده کردید، از طریق یک ایمیل به صاحب وب‌سایت ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک شکسته را با لینک جدید و سالم از سایت شما جایگزین کند. این فرآیند شاید زمان‌بر باشد ولی کاملا ارزش سرمایه‌گذاری و صرف زمان را دارد.

مهم‌ترین ابزارهای لینک سازی در سئو خارجی

همانطور که تا اینجای بحث توضیح داده شد، لینک‌سازی در SEO خارجی سایت بحث بسیار مهمی است. به همین دلیل هم لازم دیدیم تعدادی از ابزارهای لینک‌سازی معتبر و کاربردی را در این بخش به شما معرفی کنیم.

ابزارهای مختلفی برای لینک سازی در سئو وجود دارند که هم رایگان و هم پولی هستند و یا در یک حوزه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابزارهایی مثل Majestic، Ahrefs، Moz Link Explorer و SEMrush با تجزیه و تحلیل کامل پروفایل صفحه بک لینک شما، اطلاعات کاملی را (از تعداد کانکشن‏ها گرفته تا کیفیت انکر تکست) در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزار Moz از برخی معیارهای تخصصی برای تجزیه و تحلیل لینک سازی سایت شما استفاده می‌کند، برخی از این معیارها عبارتند از Majestic’s Trust Flow و Citation Flow یا Domain Authority و Page Authority.

در ابزارهای پولی گزینه های رایگان هم وجود دارند که به شما در تجزیه و تحلیل‏های لینک‌سازی کمک می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید با ابزارهای تخصصی‌تر، نتایج فعالیت‌های لینک سازی خود را تحلیل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از Google Search Console برای حذف بک لینک از سراچه‌های غیرقابل اعتماد استفاده کنید. همچنین ابزار Google Alert به شما کمک می‌کند در زمان منشن برند خود در یک صفحه، راحت‌تر فرصت‌های دریافت بک‌لینک را پیدا کنید.

به طور کلی بک لینک‌های باکیفیت بالا:

  • دامنه و صفحه معتبری دارند.
  • گوگل به آن‌ها اعتماد دارد.
  • منبع آن‌ها از دامنه های مختلف است.
  • در کانتکست صفحه، طبیعی هستند.
  • از انکر تکست (anchor text) به درستی استفاده کرده‌اند.
  • در جای مهمی از صفحه قرار دارند (مثلاً در ابتدای محتوا).
  • از سراچه‌های مرتبط با حوزه شما هستند.

شما باید در زمان برنامه ریزی استراتژیک لینک‌سازی و دریافت بک‌لینک‌ها به ویژگی‌های اصلی فوق توجه کنید.

سئو خارجی بحث تخصصی و گسترده‌ای است که در آینده آن را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. سوالات خود در مورد هر یک از موارد گفته شده را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در سریعترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

مقاله مرتبطسئو چیست 

 

سئو خارجی و تکنیک های برتر سئو خارجی

سئو خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای بیشتر دیده شدن وب‌سایت شما است. یعنی عملا بدون لینک‌سازی خارجی و Off-page SEO  نمی‌توانیم برای کسب امتیاز رتبه برتری گوگل با دیگران رقابت کنیم. اگر لینک‌سازی را در حد استاندارد و عالی انجام دهید، قطعا ترافیک باکیفیت زیادی را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدست می‌آورید.

3 دسته‌بندی اصلی سئو

اساسا سئو به سه بخش، داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می‌شودسئوی داخلی وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو کاربر پسند می‌کند. اما سئو خارجی موقعیت وب‌سایت شما را در SERP بهبود می‌بخشد.
تقریبا 90 درصد وبلاگ‌نویسان روی سئو داخلی تمرکز دارند و Off-page SEO را نادیده می‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از ادمین‌های سایت به دنبال راهی برای افزایش ترافیک موتور جستجو باشند. اگر شما هم هزینه و زمان زیادی را برای اثبات ارزش واقعی صفحه خود به گوگل کرده‌اید و نتیجه نگرفتید، بهتر است فعالیت‌های خودتان روی بهینه‌سازی خارجی را بازبینی کنید. ما در این بخش در مورد تکنیک‌ها و روش‌های به کارگیری سئو خارجی صحبت می‌کنیم.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی مجموعه‌ای از عملکردهای حساب شده و خارج از صفحه است که باعث می‌شوند موقعیت وب‌سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود پیدا کند. این بخش از SEO ارزش صفحه شما را از نظر اعتبار و تائید وب‌سایت‌های دیگر به گوگل نشان می‌دهد.

لینک‌ها و تعاملات، ارزهای جدید فضای وب هستند.”

عوامل تاثیرگذار در سئو خارجی

اکثر مردم تصور می‌کنند که SEO خارجی فقط بحث لینک‌سازی خارجی است. اما در دنیای امروز و با تغییر الگوریتم‌های گوگل، این نوع از سئو ترکیبی از عوامل مختلف است. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • متریک‌های سوشال مدیا ( لایک‌های فیس بوک، پین‌های پینترست، تعاملات توئیتر و …)
  • تعاملات کاربران (نظرات)
  • سوشال بوک مارکینگ

تکنیک‌های حیاتی برای داشتن SEO خارجی

 

بک لینک‌های معتبر دریافت کنید

همه بخش‌های SEO خارجی وابسته به بک‌لینک‌ها است. بدون بک‌لینک، قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل غیرممکن است. 99 درصد سایت‌هایی که در صفحه‌ی اول سرچ گوگل نمایش داده می‌شوند، حداقل یک بک‌لینک دارند.
بک‌لینک‌ها به دو گروه dofollow و nofollow تقسیم می‌شوند. خواننده‌ی وب هیچ‌وقت تفاوت بین این دو را متوجه نمی‌شود. تنها تفاوت آن‌ها در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می‌کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چطور بک‌لینک را مشاهده می‌کنند.
بک‌لینک‌های dofollow تمام ارزش یک لینک را از منبع به مقصد مننقل میکند و رایج‌ترین و با ارزش‌ترین نوع بک‌لینک هستند. اگر شما بتوانید از سایت های معتبر بک لینک dofollow دریافت کنید اعتبار زیادی به سایت خود منتقل میکنید.
بک‌لینک‌های nofollow یک نوع دیگر هستند که بصورت غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود و اعتباری رو انتقال نمیدهد. در واقع این بک‌لینک‌ها به گوگل می‌گویند که (( لینک‌های این صفحه را دنبال نکنید)) یا (( این لینک خاص را دنبال نکنید)). گوگل در اغلب موارد آن‌ها را نادیده می‌گیرد.
ما باید برای طبیعی بودن لینک سازی خارجی از هر دو لینک های nofollow و dofollow داشته باشیم تا نتیجه موثرتری را برای سایت خودمان رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت لینک‌های dofollow  و nofollow

بک‌لینک‌ها مهم‌ترین عامل رشد صفحه شما در سئو خارجی هستند و به آن اعتبار می‌بخشند. اگر وب‌سایت شما حداقل یک بک‌لینک داشته باشد، گوگل نسبت به آن اعتماد بیشتری کسب می‌کند. این اعتماد باعث می‌شود، زمانی که به دنبال یک محتوای جدید می‌گردد، صفحات جدید شما را ایندکس کند و در دسترس کاربران قرار دهد. وقتی افراد در مورد یک موضوع مشابه سرچ می‌کنند نیز گوگل از الگوریتم خود استفاده و رتبه‌ی سایت شما را مشخص می‌کند.
اصطلاحا به این فاکتورها و الگوریتم‌ها، فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل Google ranking factors in SEO می‌گوییم. بعدا به طور مفصل در مورد این فاکتورها توضیح خواهیم داد.


مقاله مرتبطسئو چیست 


سیگنال‌های سوشال مدیای خود را تقویت کنید

اگر می‌خواهید مطمئن باشید که سئو خارجی سایت شما عملکرد خوبی دارد، باید به طور منظم مطالب مرتبط در صفحات سوشال مدیای خود به اشتراک بگذارید. کیفیت محتوای شما باعث می‌شود که مخاطب جذب کنید. مخاطبان محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، لایک کرده و از لینک شما بازدید می‌کنند. وب‌سایت شما مشترکان جدید و کاربران فعال دریافت می‌کند. جامعه‌ی کاربران شما رشد می‌کند، پس سایت شما هم رشد خواهد داشت. کم کم صفحات شما به عنوان منبع خدمات، اطلاعات یا محصولات تخصصی برای کاربران شناخته می‌شوند. در هر سرچ مرتبط با خدمات شما از طرف کاربر، صفحه‌ی شما در بالاترین رتبه‌ی نتایج قرار می‌گیرد. جایگاه شما کم کم در این نقطه ثابت می‌ماند.
در نظر داشته باشید که روند بالا یک سیکل کامل است و نباید این چرخه را از کار بیاندازید تا حداقل رتبه‌ی ثابتی داشته باشید.

فعالیت و پاسخ دادن در Quora را شروع کنید

افسانه‌های حوزه‌ی سئو مثل Rend Fishkin و Neil Patel، Quora برای افزایش بازدید سایت استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌های عالی برای بهبود سئو شناخته می‌شود. Quora فضایی است که در آن بهترین پاسخ‌ها برای هر نوع سوالی وجود دارد.

” Quora معدن طلا برای کارشناسان SEO است.”

برای یوتیوب ویدئو بسازید

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از Google است. پس لینک‌هایی که از یوتیوب دریافت می‌کنید بسیار با ارزش هستند و باعث تقویت سئو خارجی وب‌سایت شما می‌شوند.
یوتیوب در حال حاضر بسیار پرطرفدار است. این پلتفرم قابلیت درآمدزایی هم دارد. شما فقط باید به طور مداوم تلاش کنید تا در ساخت ویدئو مهارت بیشتری کسب کنید. این فاکتور را جدی بگیرید و برای رشد در فضای آن تلاش کنید.

اینفوگرافیک بسازید و از تصاویر جذاب در محتواهای خود استفاده کنید

 

زمانی که از تصاویر جذاب و منحصر به فرد در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بررسی و حتی اشتراک‌گذاری محتواهای شما را خواهند داشت. بنابراین لینک‌های با کیفیت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید و SEO خارجی شما تقویت می‌شود.

مردم کمتر به محتواهای متن محور علاقه نشان می‌دهند. پس ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت سئوی صفحه، اینفوگرافیک است.”

از ترکیب رنگ‌ها، نمودارها، آیکون‌ها و جدول‌ها در کنار اطلاعات محتوا کمک بگیرید و آن را جذاب‌تر کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Canva به راحتی اینفوگرافیک انجام دهید و کیفیت عملکرد اینفوگرافیک خود را اندازه‌گیری کنید.


 

ویژگی‌های یک استراتژی قوی و موفق در سئو

ویژگی‌های یک استراتژی قوی و موفق در سئو

برای بهینه‌سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه‌بندی را در سه زمینه‌ی زیر تقویت کنید:

1.      راه‌اندازی فنی وب‌سایت

 

برای اینکه وب‌سایت شما مورد سنجش رتبه‌بندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آن‌ها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده شده است. در نهایت هم آن‌ها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وب‌سایت شما وارد الگورتیمی می‌شود که در سرچ کاربران دیده می‌شود.

شاید فکر کنید حالا که صفحه وب‌سایت خودم را می‌توانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وب‌سایت خودتان را در قالب مجموعه‌ای از گرافیک‌ها، رنگ‌ها، متن و لینک‌های آن می‌بینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است.

 

هر عنصری در وب‌سایت شما که نتوانید با متن و کلمات کلیدی آن را معرفی کنید، برای گوگل نامرئی است. شاید به نظر برسد شما وب‌سایت کاملی داشته باشید اما برای گوگل یک محتوای غیرقابل دسترس است، پس ارزشی در محیط وب ندارد.”

عملکرد لینک‌ها و پیوندها در وب‌سایت

 

گوگل هم مثل من و شما لینک‌ها را دنبال می‌کند.Crawlهای گوگل وارد یک صفحه می‌شوند و از طریق لینک‌های صفحه و برچسب‌ها محتوای مرتبط را پیدا کرده و تجزیه و تحلیل می‌کنند. اما همانطور که قبلا هم گفتیم، Crawl نمی‌تواند تصاویر را اسکن کند، پس منطقی است که لینک‌ها و پیوندهای صفحه را به صورت متنی تنظیم کنید.

ساده‌سازی ساختار URL

 

گوگل از اینکه کلمات را با ساختار پیچیده و رشته‌های طولانی بخواند خوشش نمی‌آید. پس سعی کنید URL های خودتان را تا حد امکان کوتاه کنید و کلمه کلیدی اصلی در آن وجود داشته باشد.

سرعت صفحه

 

موتورهای جستجویی مانند گوگل از زمانی که محتوا را بارگذاری می‌کنید تا زمانی که کاربر آن را دریافت می‌کند را به عنوان شاخص کیفیت می‌شناسد. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد، رتبه بالاتری در فهرست گوگل خواهد داشت. عناصر زیادی مانند اندازه تصاویر وجود دارند که روی سرعت صفحه اثرگذار هستند. برای اینکه متوجه شوید چه راهکاری مناسب افزایش سرعت صفحه شما می‌شود و سرعت صفحه چقدر است، از ابزار Google’s Page Speed Insights کمک بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: تاثیر سرعت وب سایت در سئو

 

Dead links

وجود یک Dead link در محتوا و سایت شما باعث می‌شود مخاطب به صفحه‌ای که در حال حاضر وجود ندارد منتقل شود. شاید اصلا این صفحه به طور کلی حذف شده باشد. در این صورت لینک موجود با اصطلاح Broke redirect معرفی می‌شود. هر دو مورد باعث می‌شوند تا علاوه‌بر از دست دادن مخاطبان بالقوه، در رتبه‌بندی گوگل هم امتیاز کمتری کسب کنید و یا حتی اصلا در فهرست گوگل قرار نگیرید.

Sitemap و فایل‌های Robots.txt

 

Sitemap  یک فایل ساده برای فهرست کردن تمام URLهای سایت شماست. گوگل از آن استفاده می‌کند تا صفحات برای crawl و فهرست‌بندی شناسایی شوند و سئو بهتری داشته باشد. یک فایل Robots.txt هم به گوگل می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکند. هر دو گزینه را ایجاد کنید تا crawl و فهرست‌سازی محتوای شما با سرعت بیشتر انجام شود.

محتوای تکراری

 

صفحاتی که محتوای تکراری و کپی شده داشته باشند، باعث گیج شدن گوگل می‌شوند. معمولا هم هیچ کدام نمایش داده نمی‌شوند. اگر هم گوگل آن‌ها را پیدا کند، وب‌سایت شما را جریمه می‌کند. پس محتوای تکراری یک عامل مخرب و منفی در SEO است.

2. محتوا

 

هر دفعه که از گوگل استفاده می‌کنید، می‌خواهید به یک محتوا دسترسی داشته باشید. محتوای مورد نظر شما ممکن است در قالب‌های مختلف باشد. هر قالبی زمانی که توسط گوگل قابل شناسایی باشد، یک محتوا است. یادتان باشد که فرآیند بهینه‌سازی محتوا، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی

 

فقط در صورتی شما مخاطب هدف را به وب‌سایت و محصول خود منتقل می‌کنید که محتوای شما متناسب با کلمات کلیدی مرتبط در فهرست گوگل قرار بگیرد. بنابراین SEO زمانی شروع می‌شود که عبارات و کلماتی که مخاطبان بالقوه در گوگل سرچ می‌کنند را پیدا کنید. بعد از اینکه کیورد ریسرچ را انجام دادید و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خودتان را پیدا کردید، باید فرآیند بهینه‌سازی صفحه را آغاز کنید.


فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت

 

موقعی که شما می‌خواهید در مورد یک کلمه یا عبارت جستجو دشته باشید، Search engine تمام صفحاتی که در مورد موضوع مورد نظر شما مطلبی را منتشر کرده‌اند را به صورت فهرست شده نمایش می‌دهد. زمانی که یک سایت وارد این لیست می‌شود، به طور خودکار وارد الگوریتمی می‌شود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر را نهایی می‌کند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبه‌بندی صفحات را انجام می‌دهند عبارتند از:


• سئوی خارجی ( Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل می‌کند و بیشتر بر اساس بک لینک‌ها به صفحه‌ی وب اعتبار می‌بخشد. راجع به بک لینک‌ها و سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید کامل راجب سئو خارجی بدانید روی این لینک کلیک کنید.


• سئوی داخلی (On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینک‌سازی داخلی محتوای شما عمل می‌کند. در واقع موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه می‌شوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا می‌رود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که می‌توانید از طریق وبلاگ سایت ما به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.


• سئوی تکنیکال (Technical SEO) : ارزشگذاری نهایی سایت شما و رتبه‌بندی صفحه توسط عواملی انجام می‌شود که عملکرد کل سایت را به صورت یکپارچه پوشش می‌دهند و روی هر صفحه جدا جدا تمرکز ندارند. نکات مربوط به سئو تکنیکال را میتوانید اینجا مشاهده کنید.

بعد از فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو ، عملا موتورها شروع به پردازش داده‌های شما و همچنین ارزشگذاری آن‌ها می‌کنند. پروسه‌ی رتبه گرفتن ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین ناامید نشوید و به تولید محتوای یونیک و پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو در هر محتوا ادامه دهید.

 

Search Engine Optimization یا سئو چیست؟

Search Engine Optimization یا سئو چیست؟

 

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بدانید: سئو مقالات و محتوای متنی

سئو چیست؟

 

سئو فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت یا یک صفحه‌ی تحت وب استSEO به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک رایگان را که با نام ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic traffic) هم شناخته می‌شود، رقم می‌زند. ترافیک ارگانیک از بخش‌های مختلف جستجو بدست می‌آید. ممکن است کاربر یک تصویر، ویدئو، مقاله و یا عنوان خبری را جستجو کند و به صفحه وبسایت شما برسد. رتبه‌ی هر وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو مهم است. در حقیقت همین رتبه‌ی بالا باعث می‌شود که کاربر از محصول یا خدمات موجود بر روی سایت استفاده کند یا فروش اتفاق بیوفتد. پس رقابت شدیدی بین وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و همگی می‌خواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. با همه‌ی این توضیحات، ضروری است که در مورد روند این فرآیند حیاتی بیشتر بدانیم.

SEO مخفف چه عبارتی است؟

SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده و بزرگترین ماموریت کاری ادمین یک وب‌سایت و تیم محتوای آن است. سئو اصطلاحی برای تمامی اقدام‌های مربوط به بهبود رتبه یک وب‌سایت است. قرار است این اقدامات باعث بیشتر دیده شدن وب‌سایت در سرچ‌های ارگانیک شوند.

 

بیشتر بدانیدچرا سئو اهمیت دارد؟

مراحل اصلی انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند

• کیفیت ترافیک: مخاطب هدف خود را بسنجید. یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، جذب مخاطب غیرهدف به سمت محصول یا خدمات است. سعی کنید محتوا و تبلیغات وب‌سایت خود را در معرض دید مخاطبی قرار دهید که به آن نیاز یا علاقه دارد.
• 
مقدار ترافیک: بعد از اینکه مطمئن شدید مخاطبان هدف شما از صفحه بازدید می‌کنند و از طریق SERPS به وب‌سایت شما دسترسی دارند، باید روی افزایش ترافیک وب‌سایت تمرکز کنید.
• 
نتایج سرچ ارگانیک: ترافیکی که از طریق SERPS دریافت می‌کنید و بدون صرف هزینه برای تبلیغات بدست آورده‌اید را بررسی کنید و سعی کنید این نوع ترافیک را به طور آگاهانه افزایش بدهید.
به یاد داشته باشید: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کاربران است. قبل از اینکه از خود آن‌ها مستقیما چیزی بپرسید. در واقع باید درک کافی از کلماتی که مخاطب امکان دارد جستجو کند داشته باشید و بدانید چه نوع محتوایی را دوست دارد. اینکه بدانیم کاربر با چه هدفی سرچ می‌کند، باعث می‌شود سریعتر نیازش رفع و به مخاطب بالقوه ما تبدیل شود.

فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت

حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده می‌زند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وب‌سایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه می‌شوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحه‌ی خود تهیه کنید.

بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و لینک‌های داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.

مقاله مرتبط: کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ

1. استراتژی‌های محتوا
2.
لینک سازی
3.
انتخاب کلمات کلیدی
4.
طراحی وب‌سایت
5.
یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
6.
پردازش بازخوردهای سایت و محتواها

 

ساب دامین و ساب دایرکتوری چیست؟

ساب دامین و ساب دایرکتوری چیست؟

مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری، یکی از داغ‌ترین بحث‌های سال‌های اخیر بین سئوکاران است. هر دوی آن‌ها مزایا و معایبی دارند که باید قبل از پیشبرد پروژه‌های سایت، همه‌ی این عوامل را در نظر داشته باشید.

 در واقع اگر اطلاعات کافی در مورد هر دوی این‌ها نداشته باشید، ممکن است آنالیز اشتباهی در مسیر سئوی خود دریافت انجام دهید. با تمام این تفاسیر تصمیم گرفتیم که این مقایسه را خیلی دقیق در وبلاگ امین محتوا انجام دهیم تا نکات لازم را از دید ما مشاهده کنید. بیایید از معرفی هر مورد شروع کنیم.

بیشتر بدانید: URL چیست؟

ساب دایرکتوری چیست؟

ساب دایرکتوری در واقع یک نوع پسوند است که به دامنه ریشه اضافه می‌شود تا بخش‌های مختلف سایت را از هم مجزا کنند. subdirectory یک نوع زیرشاخه از دامنه اصلی است که مثل یک پسوند در URL دیده می‌شود. به مثال زیر از سایت خود ما یعنی امین محتوا دقت کنید:

 

ما از دایرکتوری برای جدا کردن صفحات وبلاگ در URL استفاده می‌کنیم. با این کار کاربر به راحتی می‌شود که کدام صفحه را مطالعه می‌کند و چطور به این صفحه دسترسی پیدا کرده است. ورژن طولانی‌تری هم برای این بخش از آدرس اینترنتی وجود دارد. مثلا در بخش دوره‌های آموزشی امین محتوا، هر آموزش با یک subdirectory مرتبط مشخص می‌شود. به مثال زیر توجه کنید:

 

وقتی در مورد دایرکتوری صحبت می‌کنیم، در واقع به ساختاری شبیه به عروسک‌های تو در تو چینی اشاره می‌کنیم. این ساختار ظرفیت قرارگیری لایه لایه صفحات یا بهتر است بگوییم فولدرها را در وب‌سایت شما افزایش می‌دهد. عمق این لایه‌ها شاید به صد فولدر هم برسد.

اینکه ساب دایرکتوری ظرفیت قرارگیری تعداد زیادی لایه در URL را ایجاد می‌کند، به این معنا نیست که برای سئو سایت شما هم مفید است.”

لایه‌های زیاد، عملا برای سئو سایت شما یک کابوس دنباله‌دار است. ما با ساختار URL صفحات خود قرار است باعث بهبود تجربه کاربری بشویم، نه اینکه پیچیدگی و قدرت پوشه‌سازی خود را به رخ کاربر بکشیم. هر چه URL شما طولانی‌تر باشد، کرولرهای گوگل بیشتر سردرگم می‌شوند و صفحات شما را کمتر بررسی می‌کنند. از طرفی هم کاربران شما با یک ساختار طولانی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند آن را به خاطر بسپارند یا حتی نمی‌توانند به محتوای بعدی دسترسی درستی داشته باشند.

مسلما در بحث مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری باید در مورد مزیت هر کدام هم صحبت کنیم. بنابراین بخش مفید دایرکتوری برای سئو، در بحث بک‌لینک‌ها مطرح می‌شود.

هر زمان که صفحه شما بک‌لینک دریافت می‌کند، اعتبار دامنه و اتوریتی دامنه اصلی بیشتر می‌شود و خب به این ترتیب پیمایش صفحه هم آسان‌تر می‌شود. البته این زمانی اتفاق می‌افتد که URL صفحه شما کوتاه و ساده باشد.

ساب‌دامین چیست؟

قبلا به طور کامل در مورد ساب‌دامین صحبت کرده‌ایم اما برای اینکه بحث مقایسه بین ساب‌دامین و ساب دایرکتوری را تکمیل کنیم، به معرفی و بررسی مجدد آن نیاز داریم.

Subdomain یکی دیگر از بخش‌های URL صفحات وب است. اگر بخواهیم خیلی سریع و کوتاه آن را توصیف کنیم، باید بگوییم که در آدرس صفحات یک وب‌سایت، نقش پیشوند URL را ایفا می‌کند. اصولا از ساب دامنه‌ها برای اضافه کردن یک بخش مجزا به سایت استفاده می‌کنیم. مثلا اگر بخواهیم یک وبلاگ خارج از سایت را به سایت متصل کنیم، از آدرسی مثل blog.example.com استفاده می‌کنیم.

ویژگی صفحه‌ای که به URL وصل شده است، سیستم مدیریت محتوای مجزا، قالب و ابزارهای آنالیز مستقل است. ساختار یک ساب دامنه کاملا هم سطح است. یعنی شما ساختار تو در تویی مثل ساب دایرکتوری نخواهید داشت.

ساب‌دامین می‌تواند برای سئو سایت شما بسیار مفید باشد اما برای مدیریت آن به یک تیم اختصاصی نیاز دارید. “

لینک دائمی از یک سایت دیگر، چالش‌های زیادی برای سایت شما ایجاد می‌کند. مثلا زمانی که وبلاگ مجزایی که به سایت خود اضافه کرده‌اید درگیر اسپم‌ها یا پنالتی شود، سایت شما هم درگیر می‌شود.

مسلما ساب دامنه‌ها مزایایی هم دارند که برندهای بزرگی مثل اپل بخش‌های مختلف سایت خود را با کمک آن‌ها سازمان‌دهی کرده‌اند. ما قبلا در مقاله ساب‌دامین چیست و چه تاثیری روی سئو دارد، در مورد این مزایا صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این نکات را به طور کامل بررسی کنید، چون بحث بسیار مهمی است و نمی‌شود سرسری از آن عبور کنیم.