لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

همه چیز در مورد قیمت سئو: هزینه سئو SEO چطور تعیین می‌شود؟

هزینه سئو بخش حل شده‌ای در بین دغدغه‌های صاحبین کسب و کارهای نسبتا بزرگ و بزرگ است. اما کسب و کارهای کوچک اغلب از آن غافل می‌شوند و فقط 50 درصد از آن‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌دانند چطور باید خدمات دریافتی خود را تعیین کنند و تقریبا فرآیند قیمت‌گذاری را بسیار پیچیده می‌بینند.

قطعا شما برای اینکه با دقت بیشتری هزینه‌های پرداختی خود را کنترل کنید و یا برای اینکه بدانید چه مقداری هزینه برای خدمات سئو منطقی است، در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید. به طور کلی هیچ استانداردی برای تعیین قیمت سئو SEO وجود ندارد. هر تیم و آژانسی می‌تواند طبق سلیقه و شرایط کاری خودش نرخ کار و خدمات را تعیین کند. یعنی این خود شما هستید که باید از بین گزینه‌های پیش رو انتخاب کنید، کدام آژانس خدمات SEO را در حد عالی و با هزینه معقول ارائه می‌دهد.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

اما به عنوان صاحب کسب و کار، باید مطمئن شوید که SEO به سوددهی و بازگشت سرمایه می‌رسد. در واقع شما باید بیشتر از چیزی که هزینه می‌کنید، بازگشت سرمایه داشته باشید. با این اوصاف بیایید خیلی سریع وارد بحث اعداد شویم.

چرا برای خدمات سئو هزینه کنیم؟

روزانه در سطح جهان بیش از 3.5 میلیارد سرچ گوگل انجام می‌شود. آمار سرچ در مجموع موتورهای جستجو، 5.6 میلیارد است. این مسئله کاملا نشان دهنده علاقه مردم به محصولات و خدماتی مثل خدمات محلی است. در واقع شما هم احتمالا به همین دلیل وارد مارکت آنلاین شده‌اید و می‌خواهید راحت‌تر به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. اما بیایید چند آمار بسیار مهم دیگر در مورد گوگل را با هم مرور کنیم تا مصمم‌تر از قبل بحث قیمت‌گذاری سئو را دنبال کنید.

46% از تمام سرچ‌های گوگل مربوط به بیزنس‌های محلی (Local Business) است. رتبه اول این سایت‌ها در گوگل همیشه 31% از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کند. 10 نتیجه برتر گوگل هم 91% از آمار کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بدانید: بررسی جدیدترین روش‌های سئو محلی

75% از مردم حتی به صفحه دوم SERP یا صفحه نتایج سرچ گوگل نمی‌روند. پس اگر سایت شما در صفحه دوم قرار دارد، باید بدانید که تقریبا در فضای وب نامرئی هستید و قرار نیست اتفاق خاصی در این فضا برای شما رقم بخورد

سئو داخلی چیست؟|راهنمای کامل On page SEO در سال 2023

قبلا هم گفته بودیم که SEO  داخلی جزو فرآیندهای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت محسوب می‌شود و باید نکات کلیدی آن را خوب پیاده‌سازی کنیم. در واقع سئو داخلی برای رتبه‌گرفتن در گوگل بسیار حیاتی است، چون باعث می‌شود هوش مصنوعی گوگل بفهمد هر قسمت از محتوای وب‌سایت شما در مورد چه موضوعی است.
الگوریتم فهرست‌سازی گوگل به این صورت است که محتواهایی با قالب و استراتژی ساده و مشخص را سریع‌تر می‌شناسد و بر اساس کیفیت و نظرات کاربران به آن‌ها رتبه می‌دهد. یعنی هر چه بیشتر به گوگل و سلیقه‌ی آن اهمیت دهید، ترافیک ارگانیک بیشتری بدست می‌آورید و رتبه‌ی بالاتری در سرچ‌ها خواهید داشت. ترافیک ارگانیک، درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. به طور کلی در صورت انجام صحیح سئو داخلی، تجربه کاربر بهبود پیدا خواهد کرد. ما در این بخش به طور کامل فاکتورهای On-page SEO را بررسی کرده و موثرترین موارد را توضیح می‌دهیم.

On-page SEO یا سئو داخلی چیست؟

SEO داخلی، فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب برای کسب رتبه بالاتر در گوگل است. این فرآیند به کمک انتخاب و تعیین کلمات کلیدی خاص صورت می‌گیرد و باعث رشد ترافیک ارگانیک می‌شود. این فرآیند در واقع برچسب‌های عنوان، خود عنوان، محتوا و عبارت‌های هدف جستجو را با کمک کلمات کلیدی تراز می‌کند و در دسترس گوگل قرار می‌دهد.
قبلا در مقاله‌ی ” سئو چیست؟عنوان کردیم که فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت از سئوی خارجی، سئوی داخلی و سئوی تکنیکال تشکیل شده است و این فاکتورها چه تاثیری در الگوریتم گوگل دارند. بعضی از افراد On-page SEO را با سئوی تکنیکال یکی می‌دانند و گاهی حتی اصطلاح آن‌ها را جابجا استفاده می‌کنند. اما به صورت تخصصی بهتر است که این دو را از هم جدا کنیم و به طور تفکیک شده روی هر کدام تمرکز کنیم تا هیچ اقدامی را برای رتبه گرفتن محتوای سایت‌مان از دست ندهیم.
از بعد تخصصی، Technical SEO یا همان سئو تکنیکال و فنی روی مواردی مثل سرعت صفحه، سرعت بالا آمدن سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، Crawling و Indexing تمرکز دارد. یعنی فرآیند بهینه‌سازی را به طور کلی روی تمام بخش‌های سایت انجام می‌دهد، در حالی که سئوی داخلی، درون صفحه و روی URLهای خاص متمرکز است.
سئوی خارجی یا اف پیج سئو نیز شامل تمام اقدامات و عناصری است که خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتند. مثلا لینک سازی خارجی یکی از این اقدامات است.

چرا سئو داخلی On-page SEO برای گوگل مهم است؟

گوگل مدام الگوریتم سرچ خود را تغییر می‌دهد. در سال 2021 و با انجام 800000 تست، الگوریتم خود را بیشتر از 5000 بار آپدیت کرد. با همه‌ی این آپدیت‌ها اما، همچنان کامل نیست و برای درک محتوای جدید به کمک نیاز دارد. جالب است بدانید ” سئوی داخلی راهی برای پرکردن خلاءهای گوگل در بحث SEO است.”
از بزرگنمایی‌ها و تعریف‌های دیگران در مورد سئوی On-page نترسید. اتفاقا جزئیات این فاکتور آنقدر هم که افراد تصور می‌کنند سخت نیست. فقط کافی است تعداد انگشت شماری از عوامل رتبه‌بندی را رعایت کنید تا نتیجه درست و عالی بگیرید.