لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

تراش دادن دندان در ارتودنسی

اندازه و شکل دندان‌ها گاهی می‌توانند تا حد زیادی روی ظاهر لبخند شما بیش از زمانی که متخصص ارتودنسی از انواع بریس در طول درمان برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌کند، مؤثر باشند. گاهی اوقات خود دندان‌ها باید تغییر داده شود تا بهترین نتایج ارتودنسی ایجاد گردد تراش دادن دندان در ارتودنسی یک روش درمانی است که متخصص ارتودنسی شما ممکن است از آن برای متناسب کردن دندان‌ها و ایجاد ظاهری بهتر استفاده کند. در ادامه مقاله بیشتر با ارتودنسی و تراش دندان آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

تراش دادن دندان در ارتودنسی چیست؟

تراش دندان در ارتودنسی یک روش درمانی است که شامل کاهش اندازه دندان برای به دست آوردن حداقل فضای مورد نیاز در طول درمان ارتودنسی است. کشیدن دندان یک تکنیک بسیار رایج است که به آن کاهش بین پروگزیمال IPR  نیز می‌گویند، اگرچه این روش در همه موارد درمان ارتودنسی استفاده نمی‌شود. بیمارانی که نیاز به درمان تراش دندان در ارتودنسی دارند، افرادی هستند که از شلوغی دندان در حد متوسطی رنج می‌برند. این روش باعث کاهش عرض دندان‌ها بین 0.2 تا 0.5 میلی متر می‌شود. ناحیه‌ای که استریپینگ انجام می‌شود کناره دندان‌ها است و آنها را طوری تنظیم می‌کند تا فضای لازم برای قرارگیری دندان‌ها از نظر زیبایی فراهم شود.

دلایل انجام تراش مینای دندان

تراشیدن مینای دندان، یک روش دندانپزشکی است که در آن یک دندانپزشک مقادیر کمی از مینای دندان را برای تغییر شکل یا صاف کردن دندان‌ها از بین می‌برد. در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است شخص ممکن است تراشیدن مینای دندان را انتخاب کند:

  • حساسیت به دندان: مینای دندان می‌تواند به کاهش حساسیت به دندان ناشی از فرسایش مینای دندان کمک کند ، که می‌تواند در اثر غذاها و نوشیدنی‌ها ، سنگ زنی دندان یا مسواک زدن بیش از حد ایجاد شود.
  • تراز نیش: در بعضی موارد ، از تراشیدن مینای دندان می‌توان برای تنظیم نیش دندان‌ها استفاده کرد که می‌تواند به کاهش فشار روی فک و کاهش ناراحتی یا درد کمک کند.
  • درمان ارتودنسی: میناپلاستی را می‌توان در رابطه با درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار داد تا به ایجاد فضای بیشتری برای تبدیل شدن دندان‌ها در تراز مناسب کمک کند.
  • تعمیر دندانهای فرسوده: با گذشت زمان ، دندان‌ها به دلیل عواملی مانند سنگ زنی دندان یا پیری می‌توانند فرسوده شوند. از مینای دندان می‌توان برای صاف کردن مناطق فرسوده و بازگرداندن شکل دندان ها استفاده کرد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که مینای دندان یک قسمت با ارزش و غیر قابل جبران از دندان‌های ما است ، بنابراین مشاوره با یک دندانپزشک واجد شرایط قبل از انجام تراشدن مینای دندان بسیار مهم است. یک دندانپزشک می‌تواند ارزیابی کند که آیا این روش ضروری و مناسب است و می‌تواند در مورد هرگونه خطرات یا عوارض احتمالی با بیمار بحث کند.

تراشیدن دندان فرایندی بدون درد است، این عمل با استفاده از یک مته و یا با دست با نوارهای ساینده انجام می‌شود. معمولا هنگامی که نیاز به حذف مقدار بیشتری از مینای دندان است از مته استفاده می‌شود. از آنجا که در هنگام تراش دندان درد وجود ندارد، معمولا از داروی بیهوشی استفاده نمی‌شود. اما ممکن است در اثر کشیدن یا لرزش سطح ناصافی که روی دندان‌هایتان جابجا می شود، احساس سوزش کنیدمتخصص ارتودنسی در حین انجام اقدامات، به دقت بررسی می‌کند تا مطمئن شود که به مقدار لازم از مینای دندان برداشته شده باشد. شما ممکن است بعد از اتمام فرآیند شکاف‌های بسیار کوچکی بین دندان‌های خود مشاهده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.