لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

عادت های مضر برای دندان

عادتهای مضر برای دندان و اشتباهات روزمره ای که دندان های شما را خراب می کند کدامند؟

آیا شما به تازگی به درمان ارتودنسی رو آورده اید؟

آیا نمی دانید کدام خوراکی مورد علاقه خود را نباید مصرف کنید؟

در این صورت بهتر است خوراکی هایی را که ممکن است باعث شل شدن یا شکستن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی شما می شود را کنار بگذارید.

در صورت به وجود آمدن این موارد شما به اورژانس ارتودنسی نیاز پیدا می کنید.

خوردن غذا های سفت مانند استیک های نیم پز و یا پیتزا هایی که دارای نان سفتی هستند می توانند باعث آسیب جدی به دستگاه ارتودنسی شما شوند.

گاز زدن میوه های سفت مانند سیب آبدار و گوجه سبز هم برای دستگاه ارتودنسی شما مضر است.

خوردن آب نبات های سفت و تافی های چسبناک را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

البته  متخصص ارتودنسی در تهران  ابتدای درمان لیستی از غذا و مواد خوراکی که شما باید در حین ارتودنسی از خوردن آن اجتناب کنید در اختیار شما می گذارد و شما را از قیمت ارتودنسی مطلع میسازد.

عادتهای مضر برای دندان و خوراکی هایی که با دستگاه ارتودنسی شما دشمن هستند

 

نان های تست و یا برشته سنتی و یا نان لواشی که به صورت چند لایه درآورده اید برای دستگاه ارتودنسی شما ضرر دارد.

انواع ساندویچ ها و انواع برگرها را هم تا زمانی که دستگاه ارتودنسی ثابت  یا دستگاه ارتودنسی متحرک  و یا حتی ارتودنسی نامرئی در دهان شما است بهتر است از رژیم غذایی خود حذف کنید.

شیرینی های سفت و یخ نیز از مواردی هستند که باید در حین درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید.

برخی دیگر ازاین خوراکی ها عبارتند از:

پاپ کورن : خوردن این خوراکی در حین درمان ارتودنسی بسیار مضر است زیرا ذرت بو داده دارای غلافی است که در زیر دستگاه ارتودنسی شما گیر می کند.

آجیل : اغلب آجیل ها بسیار سفت هستند در صورت تمایل شما می توانید آنها را پودر کرده و مصرف کنید.

سبزیجات خام : سبزیجات خامی مانند کلم و هویج را یا به صورت قطعات کوچک استفاده کنید یا آنها را ابتدا بپزید سپس مصرف کنید.

 

مراقبت بعد از عمل بینی

جراحی بینی یک عمل زیبایی در صورت است که معمولا برای بخشیدن زیبایی و تعادل به صورت فرد یا نوسازی بینی انجام می شود. در طول جراحی بینی (رینوپلاستی)، غضروف و استخوان های بینی اصلاح می شود. گاهی اوقات نیز برای بهبود نتیجه، از جراحی بینی همراه با گرافت استفاده می شود. اگر به تازگی جراحی بینی انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، باید مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید. زیرا صرف نظر از نوع جراحی انجام شده، مراقبت های بعد از جراحی به اندازه ی خود جراحی بینی مهم است. چنانچه تا چند روز بعد از عمل به درستی از بینی خود مراقبت نکنید، با عوارض ناخواسته ای مواجه خواهید شد.

بعد از عمل زیبایی بینی انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم؟

وقتی بعد از جراحی بینی به هوش می آیید، حس می کنید که بینی تان سنگین شده. این سنگینی به دلیل گچ روی آن و پانسمان داخل آن است. پانسمان داخلی (تامپون) خیلی زود برداشته می شود زیرا حس ناراحتی به بیمار می دهد و نفس کشیدن را سخت می کند.

روی برش های ایجاد شده بخیه وجود خواهد داشت. پانسمان روی بینی با گاز استریل برای جلوگیری از چکه کردن خون به صورت و لباس ها انجام می شود؛ زیرا بینی شما تا چند روز بعد از جراحی خونریزی خواهد داشت و امری طبیعی است. معمولا خونریزی بعد از یک الی دو روز متوقف می شود. چنانچه خونریزی بعد از چند روز متوقف نگرد، این یک نشانه ی غیرطبیعی است و باید آن را با بهترین جراح بینی در تهران و یا دکتر خود در میان بگذارید.

 

یک یا دو روز بعد از جراحی با پزشک خود ملاقاتی خواهید داشت و طی این ویزیت، جراح بینی شما را تمیز کرده و تامپون را بیرون می کشد. احساس درد در صورت و سردرد، ، سرگیجه، کبودی و ورم دور چشم، پیشانی و لب ها از عوارض موقتی جراحی بینی بوده و کاملا طبیعی هستند. کبودی صورت بعد از چند روز از بین می رود و بخیه ها و گچ بینی یک هفته بعد از جراحی توسط جراح برداشته می شوند. برخی افراد بعد از برداشتن گچ بینی فعالیت های روزانه ی خود را از سر می گیرند و برخی دیگر بنا بر صلاح دید پزشک، باید دو هفته صبر کنند. حال اگر شما عمل بینی گوشتی و یا عمل بینی استخوانی انجام داده باشید شاید روند درمانتان تغییر کند.

ورم بینی آهسته آهسته فروکش می کند و آنچه که اوایل در آینه می بینید، بینی واقعی و نهایی شما نیست. بیشتر پزشکان معتقدند که ورم بینی بعد از یک سال به طور کامل می خوابد. اما پس از آن هم شاهد تغییرات جزئی فرم بینی خود خواهید بود. پس صبور باشید و درمورد نتیجه ی عمل بینی خود عجولانه قضاوت نکنید.

 

دندان های پیچ خورده و درمان ارتودنسی

دندان پیچ خورده یا چرخیده می توانند اثر بسیار واضحی بر روی زیبایی لبخند شما داشته باشند.

دندان پیچ خورده حتی اگر فقط یک تک دندان باشد که در خارج از موقعیت خود پیچیده شده باشد می تواند سایر دندان ها را ناهموار کند.

این دندان ها علاوه بر کاهش زیبایی ظاهری  می توانند تاثیر زیادی بر عملکرد دهان نیز داشته باشند.

اگر چه در اغلب موارد دندان پیچ خورده تهدیدی فوری برای سلامتی دهان ایجاد نمی کند اما می تواند رعایت بهداشت دهان و دندان را دشوارتر کند.

برای داشتن یک لبخند زیبا ، دندان پیچ خورده خود  را اصلاح کنید

درمان ارتودنسی برای اصلاح دندان پیچ خورده از بریس کمک می گیرد.

این وسیله تشکیل شده است از مجموعه ای از براکت ها و سیم های قوس دار.

یک متخصص ارتودنسی خوب با استفاده از بریس می تواند نیرو هایی به دندان های شما اعمال کند که به تدریج آنها را به موقعیت بهتر هدایت کند.

با بهتر شدن عملکرد دندان ها و جا گیری آنها در محل مناسب ظاهر لبخند شما نیز تقویت می شود.

با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی هر گونه مسائل مربوط به بایت حل شده و مراقبت از دهان و دندان بسیار آسانتر می شود.

تعرفه ارتودنسی را باید بعد معاینه از دکتر خود بپرسید . شما ابتدا باید ارتودنسی ثابت را تجربه کنید تا پس از مرتب شدن بتوانید از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. شما برای کودکان خود ارتودنسی کودکان را انجام دهید تا در سنین بالاتر با چهره ای زیبا وارد جامعه شوند. این کار عوارض ارتودنسی را در بر ندارد تا قتی بیمار با دکتر خود همکاری داشته باشد.

علل مختلف دندان های چرخیده

از آنجایی که دندان های پیچیده اغلب با ژنتیک و سابقه خانوادگی ارتباط مستقیم دارند.

اما دلایل دیگری نیزبرای بوجود آمدن این ناهماهنگی ها وجود دارد.

در واقع دلایل مختلفی وجود دارد  که می توان گفت که چرا یک دندان ممکن است پیچ بخورد و یا بچرخد.

آنها به شرح زیر هستند:

  • ژنتیک و تاریخچه خانوادگی
  • مکیدن انگشت شست در کودکی
  • استفاده مداوم کودک از یک بطری
  • ازدست رفتن پیش از موعد دندان شیری
  • آسیب های وارد ه بر دهان و دندان
  • دندان قروچه و سایش شبانه ی دندان
  • ترمیم های نا قص دندان
  • اثرات پیشرفته بیماری صمغ

 

 

تاثیر ارتودنسی در روحیه کودکان

امروزه دلایل زیادی برای انجام ارتودنسی کودکان وجود دارد که همه آن ها با نکات مثبت و قابل درکی ثابت شده اند و میتوان از آنها یاد کرد.

ارتودنسی در سنین پایین باعث میشود علاوه بر اینکه کودک زیبایی دندان های خود را زود تر بدست بیاورد راحتی و زیبایی را هم در اختیار داشته باشد.

هنگامی که ما در سنین کودکی ارتودنسی را برای فرزندان خود انجام میدهیم خیالمان راحت است که فرزندمان در سنین بالا تر دیگر با نگرانی و کاهش اعتماد به نفس مواجه نمیشود و دندان های زیبای خود را دارد.

خیلی از پدر و مادر ها از خود میپرسند که تعرفه ارتودنسی چقدر است ، باید بگویم این کار مستلزم این است که شما فرزند شما پیش دکتر ابتدا معاینه شود و سپس دکتر ارتودنسی کودکان تصمیم میگرید و هزینه را به شما اعلام میکند.

یکی از روش های ارتودنسی که برای کودکان پیشنهاد نمیشود ارتودنسی نامرئی است زیرا این روش نیازمند همکاری بیمار با دکتر است و به دلیل اینکه کودکان از فعالیت های زیادی در سنین پایین برخوردار هستند شاید نتیجه خوبی ندهد و دچار عوارض ارتودنسی شود.

ارتودنسی در کودکان علاوه بر افزایش اعتماد به نفس با توجه به ایجاد زیبایی، دارای مزایای بسیاری است.

در اوایل درمان سلامت کوتاه مدت و بلند مدت نمودار می شود.

سپس کودک شما قادر خواهد بود که با استفاده از بریس  برخی عادات نامناسب خود را کناربگذارد.

عاداتی مانند:

  • مکیدن انگشت شست
  • جلوگیری از سایش بیشتر یا آسیب به دندان ها
  • حرکت دندان ها و فک ها به موقعیت مطلوب و از پیش تعیین شده
  • کمتر شدن احتمال جراحی در آینده به وسیله مداخلات اولیه در الگوهای ناسازگاری و ناهماهنگی رشد
  • افزایش تاثیر نتایج نهایی درمان و ثبات آنها
  • بهبود سهولت در تنفس
  • برطرف شدن موانع گفتار
  • آسانتر شدن رعایت بهداشت دهان و دندان
  • کمتر شدن شرایط ایجاد پوسیدگی ، بیماری های لثه و بیماری های قلبی
  • جلوگیری از سایش در دندان ها از طریق تصحیح Crossbites overbites  subbites
  • جویدن مناسب غذا و جذب مواد مغذی و به دنبال آن کاهش مشکلات گوارشی

 

تفاوت رینوپلاستی با سایر عمل های بینی

معمولا زمانی که یک فرد اعلام می کند بینی اش را عمل کرده، همه ی تصورات به سمت عمل زیبایی بینی می رود. اما این تصور همیشه درست نیست و دلیل آن را در این پست عنوان می کنیم. منظور از عمل بینی ممکن است عمل زیبایی بینی و یا جراحی عملکردی بینی باشد. تفاوت میان عمل بینی و رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) را در اینجا بررسی می کنیم. شما میتوانید این عمل را پیش بهترین دکتر جراح بینی در تهران انجام دهید تا نتیجه خوبی از این عمل بگیرید.

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی همان عمل زیبایی بینی است که طی آن، اندازه، شکل و تقارن تمامی قسمت های بینی اعم از پره ها، نوک و پل تغییر پیدا کرده و بینی ظاهر متعادل تری به خود می گیرد. رینوپلاستی را می توان به دو روش باز یا بسته انجام داد که انتخاب هر روش بر عهده ی پزشک و بر اساس شرایط بینی بیمار صورت می پذیرد. در ابتدای عمل زیبایی بینی به روش باز یک شکاف بر روی فضای بین دو سوراخ ایجاد می شود. این شکاف در بسیار کوچک است و بعد از گذشت دوران نقاهت به یک خط بسیار کم رنگ تبدیل می شود که اصلا جلب توجه نمی کند. عمل زیبایی بینی به روش بسته به هیچ شکاف خارجی منجر نمی شود اما نمی توان آن را بر روی تمامی بیماران انجام داد. از آنجایی که نقص ظاهری بینی در هر بیمار متفاوت است، روش عمل بینی نیز به طور منحصر به فرد و با توجه به آناتومی بینی توسط جراح بینی انتخاب می شود. در عمل زیبایی بینی برخی بیماران، ممکن است از گرافت غضروف کمک گرفته شود.

اگر هر یک از مشکلات زیر در بینی تان شما را اذیت می کند، رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی می تواند حلال مشکل شما بوده و نگرانی هایتان را برطرف کند. اگر بینی شما استخوانی یا گوشتس است میتوانید یکی از عمل بینی استخوانی یا گوشتی را نیز انجام دهید.

فرورفتگی یا قوز بینی

 

رادیکس (radix) قسمت استخوانی بالای بینی است. رادیکس و غضروف زیر آن ممکن است بزرگ باشند که باعث پدید آمدن قوز بینی می شود. اگر رادیکس فرورفته باشد، فرورفتگی پل بینی را ایجاد می کند. با عمل قوز بینی می توان قسمت های اضافی را از بین برد. ممکن است جراح با اضافه کردن تکه ای از غضروف سایر قسمت های بینی بیمار، قسمت فرورفته بینی را پر و پل بینی را صاف کند.