تا الآن در مورد کارهایی که باعث رشد و رتبه گرفتن وبسایت ما میشدند صحبت کردهایم. در بین استراتژیهای سئو، بعضی مفید و کارآمد هستند، بعضی دیگر هم تاثیر مخرب روی سایت ما دارند. تکنیکهای مفید را با عنوان سئو کلاه سفید معرفی کردیم و مفصل در مورد آن صحبت کردیم. نقطه مقابل بهینهسازی کلاه سفید، سئو کلاه سیاه است که در این بخش به بررسی آن میپردازیم.
سئو کلاه سیاه تاکتیکهایی هستند که برای نقض قوانین موتورهای جستجو استفاده میشوند. هدف این تاکتیکها ایجاد تغییر در رتبهبندی صفحات است. تکنیکهای SEO کلاه سیاه الگوریتمهای موتورهای جستجو را دور میزنند تا صفحات وبسایت در SERP رتبه بالاتری کسب کنند.
موتورهای جستجو، مانند گوگل و Bing به خوبی تشخیص میدهند که چه روشی با شرایط آنها متناقض است. حتی نسبت به نتایج و جریمههای نقض قوانین هم بسیار جدی و شفاف هستند. استفاده از روشهای سئو کلاه سیاه به جریمه شدن وبسایت شما از طریق الگوریتم یا گزارش دستی منجر میشود. پس طبیعی است که رتبهی شما کاهش پیدا کند و ترافیک ارگانیک زیادی را از دست بدهید.
همانطور که گفتیم سئو کلاه سیاه بر خلاف دستورالعملهای موتورهای جستجو است و روش درستی برای کسب رتبه نیست. در مقابل آن هم سئو کلاه سفید قرار دارد که خب شامل تمام تکنیکهایی میشود که مطابق با الگوریتمها و دستورالعملهای گوگل هستند. در این نوع سئو، تمرکز اصلی روی ایجاد محتوای باکیفیت و تجربه کاربری (UX) مناسب است.
در این بخش قرار است توضیح دهیم که تکنیکهای SEO کلاه سیاه شامل چه مواردی میشوند. با دانستن این موارد میتوانید به سرعت تشخیص دهید که کدام بخش برای استراتژی شما مشکلساز خواهد شد.
پیاده کردن تکنیکهایی که در این بخش بررسی میکنیم، باعث سقوط رتبه شما در گوگل میشود و باید از انجام آنها خودداری کنید. ما صرفا این نکات را بررسی میکنیم تا عملکردهای مثبت و منفی سئو خود را بهتر بشناسید و بدانید چرا نمودار رشد شما متوقف شده است.
. Keyword Stuffing
Keyword Stuffing راهی برای بالا بردن رتبه صفحه با استفاده از پرکردن همه کلمات کلیدی در محتوا است. محتوا نویس در این شرایط صرفا کلمات کلیدی انتخابی را در متن میگنجاند. اهمیتی به خوانا بودن متن نمیدهد. هیچ مخاطبی نمیتواند این نوع محتوا را بخواند. پس گوگل هم آن را تائید نمیکند. گوگل به طور کلی طرفدار ارتباط و تعامل با کاربر است. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط یا تعداد زیادی از کلمات کلیدی، احتمال جریمه شدن را افزایش میدهد.
محتوای بد ارزشی برای بازدیدکنندگان ندارد و فقط سابقهی سئو وبسایت شما را خراب میکند. منظور از محتوای بد، محتوای کپی شده از سایتهای دیگر است. در گذشته گوگل نمیتوانست این مورد را تشخیص دهد، اما در حال حاضر الگوریتم آن به راحتی محتوای بیکیفیت و کپی شده را تشخیص میدهد و بر اساس همین فاکتور رتبهی صفحه شما را کاهش خواهد داد.
. Comment Spam
اگر وبلاگی دارید که آپشن نظرات آن فعال است، قطعا با کامنت اسپمها درگیر شدهاید. معمولا این کامنتها با لینکهای اسپم و به صورت خودکار ایجاد میشوند. این مدل کامنت حتی به چشم گوگل هم نمیآید، پس اصلا منطقی نیست که از چنین روشی استفاده کنید. به جای این روش از سئو کلاه سیاه، سعی کنید نظرات واقعی از کاربران حقیقی دریافت کنید.
پیشنهاد مطالعه: مقاله سئو شده چیست؟
Cloaking
Cloaking یک تاکتیک زیرکانه SEO کلاه سیاه است. با این روش به کاربر محتوایی نمایش داده میشود که موتور جستجو آن را با توضیحات و ویژگیهای متفاوتی تشخیص داده و تائید کرده است. مثلا ممکن است مخاطب تصویری را مشاهده کند که در پشت پردهی آن تعداد زیادی کد مخفی وجود داشته باشد. شاید از کلمات کلیدی استفاده شود که هیچ ارتباط واضحی با تصویر ندارند اما گوگل بیربط بودن آنها را نمیتواند تشخیص دهد. این بدترین روش دریافت ترافیک است، پس اصلا زمان خودتان را برای انجام این کار صرف نکنید.
Redirecting
منظور از ریدایرکتینگ، ریدایرکتهای معمولی 301 نیست. وقتی از Redirecting در سئو کلاه سیاه حرف میزنیم، در واقع به بخشی اشاره میکنیم که موتور جستجو یک مجموعه از محتوا را میبیند و شما ناگهانی کاربران را به صفحه کاملا متفاوتی هدایت میکنید. در اغلب موارد هم این صفحه هیچ ربطی به موضوع سرچ کاربران شما ندارد و عملا شما وقت مخاطب را تلف کردهاید. پس طبیعی است که گوگل اعتبار و ارزش صفحه شما را کاهش دهد.
دانستن اینکه چه تکنیکهایی برای سئو وبسایت جواب میدهند و چطور از آنها استفاده کنیم که نتیجهبخش باشند، نیاز اصلی هر کسب و کار دیجیتالی است.
محتوا
فرمانروای سئو است. هیچ بخشی قویتر از محتوای با کیفیتت ظاهر نمیشود و مخاطب را
پاگیر نمیکند. تاریخچه سئو ثابت کرده است، اهمیت وجود محتوای با کیفیت هر روز
بیشتر از دیروز میشود. نوشتن یک محتوای خوب و مرتبط کار سادهای نیست، چون گوگل
محتوای سایت شما را بر اساس طیف وسیعی از سیگنالهای مختلف ارزیابی میکند.
مهمترین سیگنالهای گوگل عبارتند از:
• طول محتوا
• موضوع محتوا
• چگالی کلمات کلیدی
• لینکها
• عمر یا سن محتوا
بهترین نوع محتوا از نظر الگوریتم White hat SEO ، محتوایی است که طول مفید، موضوع و مطلب مرتبط و همچنین منبع معتبری داشته باشد. اگر میخواهید خیلی سریع محتوایی که نوشتید را تجزیه و تحلیل کنید. از ابزار Surfer استفاده کنید.
بیشتر بدانید: اصطلاحات تخصصی سئو
گوگل وسواس زیادی روی مطابقت محتوا با نیاز کاربران دارد. اصطلاح ” User intent” یا نیت کاربر، ماموریت اصلی گوگل است. سئو کلاه سفید روی این ماموریت تاکید زیادی دارد. آپدیتهایی که کاربران موقع سرچ کردن خود انجام میدهند، تاثیر زیادی در رتبهبندی گوگل دارد. پس فقط با در نظر گرفتن اینکه مخاطب یا کاربر با چه دلیلی و با چه کلمات و عباراتی محتوای شما را سرچ میکند، میتوانید ترافیک زیادی را دریافت کنید.
” هر کاری که انجام میدهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت و آپلود تصاویر، باید بر اساس سلیقه و هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجو به شما دسترسی پیدا میکنند.”
اگر تا الآن وبسایت خود را برای تطابق با مرورگرهای موبایل آپدیت نکردهاید، خیلی از مسیر رشد فاصله دارید. گوگل در سال 2016 برای اولین بار و به صورت علنی اعلام کرد که توجه ویژهای به سرچهای موبایل دارد. گوگل از تگ سازگار با موبایل رونمایی کرد و نشان داد که دیگر امکان خواندن محتواها روی موبایل برای کاربران فراهم است. اگر وبسایت شما از این غافله جا مانده، نگران نباشید. ایجاد یک وبسایت سازگار با موبایل کار خیلی سختی نیست.
گوگل برنامه آموزشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده که میتوانید با کمک آن بررسی کنید وبسایت شما جریمه نشده باشد و بفهمید در کدام قسمت باید تغییرات ایجاد کنید. شاید بگویید طراحی سایت چه ارتباطی با سئو کلاه سفید دارد؟ در واقع این تکنیک یک روش جانبی برای این است که مطمئن شویم وبسایت ما با استانداردهای گوگل و الگوریتم اصلی آن مطابقت دارد. از این بابت باید آن را جدی بگیریم.
گوگل بارها الگوریتم سرچ محلی خود را
آپدیت کرده است تا کاربران خیلی سریعتر به هدف سرچ خود دست پیدا کنند. وقتی
کاربران به دنبال خدماتی مانند سرویسهای خانگی، رستورانها یا مراکز تفریحی
هستند، دوست ندارند با نتایجی روبرو شوند که کیلومترها دورتر از موقعیت فعلی آنها
است. به عنوان مثال آمار جهانی یک سال گذشته نشان داده که 82 درصد از خریداران
گوشیهای هوشمند، موقع سرچ گزینهی “near me” را انتخاب
کردهاند.
زمانی که در لیست سرچهای محلی قرار میگیرید، فرصتهای تجاری بیشتری
کسب میکنید. این مورد موفقیت را دست یافتنیتر میکند.
” شما بزرگترین ماهی یک استخر کوچک هستید، پس مخاطب شما را سریعتر صید میکند.”
پیشنهاد مطالعه: روشهای بهبود سئو محلی (Local SEO)
یکی از تکنیکهای سئو کلاه سفید که باعث شده است تا ترافیک بیشتری به سمت وبسایتها جذب شود، برآورده کردن خواستههای کاربر و ارتقا UX است. یادتان باشد که سیگنالهای گوگل به سرعت سایتهایی که تجربیات بد کاربری دارند را از رده خارج میکنند. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا درک کنید که اگر کاربر فورا یک سایت را ترک کند، یعنی نتیجه دلخواه را دریافت نکرده ، پس برای گوگل هم ارزشمند نخواهد بود.
اگر صحبتهای یک کارشناس سئو در سال 2009 را با یک کارشناس در سال 2022 در مورد کلمات کلیدی مقایسه کنید، تفاوت بسیار میبینید. در واقع در این سالها معنای استفاده صحیح از کلمات کلیدی تغییر کرده است. تکنیکهای تحقیق در مورد کلمه کلیدی که ما امروزه استفاده میکنیم بسیار متفاوت است. کلمات کلیدی زمانی به عنوان ابزار اصلی برای جلب توجه الگوریتمهای اولیه گوگل بودند.
در گذشته یک مجموعه از کلمات کلیدی انتخاب میشد و در هر بخشی از محتوا که ممکن بود، گنجانده میشدند. اما روند کار امروز اینطور نیست. گوگل دیگر کلمات کلیدی ساده را نمیپسندد. در عوض مجموعهای کامل از سیگنالها را در اطراف عبارات خاص تعبیه میکند تا ارزش و اعتبار محتوا را برای کاربر به درستی مشخص کند.
یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل، بازاریابی محتوا است. سعی کنید به اعتبار، طول عمر و اقتدار محتوای خود اضافه کنید. این استراتژی سئو کلاه سفید، راهکار خوبی برای وبلاگنویسان است و یکی از ترفندهایی است که اغلب افراد مبتدی در حوزه سئو از آن غافل میشوند.
شما با این تکنیک قطعات پازل محتوا را کنار هم قرار میدهید و محیطی دلنشین برای مخاطب به وجود میآورید. محتوای شما جذاب میشود و کاربر به مشتری بالقوه وبسایت و خدمات شما تبدیل خواهد شد. برای این کار از طریق سوشال مدیا، لینک دادن صفحات دیگر به محتوای شما، انتشار در سایتهای معتبر یا تحویل مستقیم محتوا با ایمیل به کاربر امکان پذیر است.
گوگل الگوریتم بسیار قدرتمندی دارد که به عوامل زیادی متکی است. اما یادتان باشد که هر سیستمی خطا هم دارد. یعنی مثل هر کد دیگری ممکن است در درک بعضی اطلاعات خاص و یا حتی محتواهای عادی و واضح هم دچار مشکل شود. نحوه ارائه محتوا بسیار مهم است. Schema Markup روشی برای ساختاردهی دادهها در وبسایت شما است. با این روش گوگل سرنخهای بیشتری در مورد اینکه چه اطلاعاتی ارائه میشود و چرا این اطلاعات باید منتشر شوند پیدا میکند. این روش فراتر از متا تگهای ساده و تگهای عنوان است. به عنوان مثال Schema به شما کمک میکند تا به Google بگویید پستی که آپلود کردید، در مورد جزئیات دستور پخت یک غذای خاص است و کاربران سریعتر آن را شناسایی کنند.
لینکسازی یکی از شکنندهترین و حساسترین
فرآیندها در جعبه ابزار SEO کلاه سفید است. تا به حال بارها از
اهمیت لینکها گفتهایم و میدانیم که اگر یک وبسایت لینک مناسب نداشته باشد هیچ
ارزشی برای گوگل ندارد. متاسفانه همین تاکید باعث شده است برخی از کارشناسان ناشی
سئو، در امر لینکسازی افراط کنند و اصطلاحا از آن ور بوم بیوفتند.
” تعهد به
دریافت لینکهای باکیفیت از وبسایتهای واقعی و مرتبط با سایت شما است که لینکسازی
را در پکیج تکنیکها سئو کلاه سفید قرار میدهد.”
لینکهای مناسب، روند رشد
صفحه شما را تسریع میکنند. بیشتر این لینکها از محتواها یا
منابعی که برای سایتهای دیگر را مخاطبان آنها ایجاد میکنید به سمت وبسایت شما
میآیند.
مهمترین دلیلی که برای استفاده از SEO کلاهسفید وجود دارد، این است که تنها استراتژی ایمن برای آیندهی وبسایت ما است و روند کار را کند نمیکند. متاسفانه بقیه تکنیکهای کلاه سیاه فقط و فقط باعث عقبگرد تلاشهای شما در بلند مدت میشوند و هیچ اطمینانی وجود ندارد که گوگل از تخلفات آنها چشمپوشی میکند یا نه. ما در تیم امین محتوا با ارائه تمامی خدمات سئو کلاه سفید به طور حرفهای در کنار شما خواهیم بود.
ما دو نوع تکنیک سئو داریم که با کمک آنها میتوانیم رتبهی صفحات وبسایت خودمان را تغییر دهیم. این دو تکنیک همانطور که گفتیم عبارتند از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید. در گذشته تکنیکهای کلاه سیاه منجر به افزایش ترافیک وبسایت میشدند. یعنی اگر دانش و مهارت کافی برای استفاده از این تکنیکها داشتید، خیلی سریع رتبهی شما ارتقا پیدا میکرد. سئو کلاه سفید اما سرعت رشد کمتری داشت و استانداردهای مخفی زیادی برای افزایش سرعت این نوع سئو در نظر گرفته شده بود. اخیرا موجی از فناوری و آپدیت در موتورهای جستجو ایجاد شده که شفافیت عملکرد و الگوریتم آنها را بیشتر کرده است. به همین دلیل بهینهسازی به روش کلاه سفید خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا واضح است که موتورهای جستجو به دنبال چیزی هستند و کدام استراتژیها مطابق با استانداردهای سئو است.
دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ما را به استفاده از استراتژیهای بهینهسازی کلاه سفید تشویق میکنند. اما یادتان باشد که پیروی از قوانین تنها لازمهی رشد وبسایت شما نیست. داشتن تداوم و استراتژی انعطافپذیر برگ برندهی سئو وبسایت شما است.
نکات و تکنیکهایی در سئو کلاه سفید وجود دارد ک برای برخی وبسایتها موثرتر و برای برخی اثرگذاری کمتری دارند. ما در ادامه به بررسی 4 استراتژی و تکنیک SEO کلاه سفید میپردازیم که رشد صفحات شما را تضمین میکنند.
دانستن اینکه چه تکنیکهایی برای سئو وبسایت جواب میدهند و چطور از آنها استفاده کنیم که نتیجهبخش باشند، نیاز اصلی هر کسب و کار دیجیتالی است.
محتوا
فرمانروای سئو است. هیچ بخشی قویتر از محتوای با کیفیتت ظاهر نمیشود و مخاطب را
پاگیر نمیکند. تاریخچه سئو ثابت کرده است، اهمیت وجود محتوای با کیفیت هر روز
بیشتر از دیروز میشود. نوشتن یک محتوای خوب و مرتبط کار سادهای نیست، چون گوگل
محتوای سایت شما را بر اساس طیف وسیعی از سیگنالهای مختلف ارزیابی میکند.
مهمترین سیگنالهای گوگل عبارتند از:
• طول محتوا
• موضوع محتوا
• چگالی کلمات
کلیدی
• لینکها
• عمر یا سن
محتوا
بهترین نوع محتوا از نظر الگوریتم White hat SEO ، محتوایی است که طول مفید، موضوع و مطلب مرتبط و همچنین منبع معتبری داشته باشد. اگر میخواهید خیلی سریع محتوایی که نوشتید را تجزیه و تحلیل کنید. از ابزار Surfer استفاده کنید.
بیشتر بدانید: اصطلاحات تخصصی سئو
گوگل وسواس زیادی روی مطابقت محتوا با نیاز کاربران دارد. اصطلاح ” User intent” یا نیت کاربر، ماموریت اصلی گوگل است. سئو کلاه سفید روی این ماموریت تاکید زیادی دارد. آپدیتهایی که کاربران موقع سرچ کردن خود انجام میدهند، تاثیر زیادی در رتبهبندی گوگل دارد. پس فقط با در نظر گرفتن اینکه مخاطب یا کاربر با چه دلیلی و با چه کلمات و عباراتی محتوای شما را سرچ میکند، میتوانید ترافیک زیادی را دریافت کنید.
” هر کاری که انجام میدهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت و آپلود تصاویر، باید بر اساس سلیقه و هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجو به شما دسترسی پیدا میکنند.”
اگر تا الآن وبسایت خود را برای تطابق با مرورگرهای موبایل آپدیت نکردهاید، خیلی از مسیر رشد فاصله دارید. گوگل در سال 2016 برای اولین بار و به صورت علنی اعلام کرد که توجه ویژهای به سرچهای موبایل دارد. گوگل از تگ سازگار با موبایل رونمایی کرد و نشان داد که دیگر امکان خواندن محتواها روی موبایل برای کاربران فراهم است. اگر وبسایت شما از این غافله جا مانده، نگران نباشید. ایجاد یک وبسایت سازگار با موبایل کار خیلی سختی نیست.
گوگل برنامه آموزشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده که میتوانید با کمک آن بررسی کنید وبسایت شما جریمه نشده باشد و بفهمید در کدام قسمت باید تغییرات ایجاد کنید. شاید بگویید طراحی سایت چه ارتباطی با سئو کلاه سفید دارد؟ در واقع این تکنیک یک روش جانبی برای این است که مطمئن شویم وبسایت ما با استانداردهای گوگل و الگوریتم اصلی آن مطابقت دارد. از این بابت باید آن را جدی بگیریم.
گوگل بارها
الگوریتم سرچ محلی خود را آپدیت کرده است تا کاربران خیلی سریعتر به هدف سرچ خود
دست پیدا کنند. وقتی کاربران به دنبال خدماتی مانند سرویسهای خانگی، رستورانها
یا مراکز تفریحی هستند، دوست ندارند با نتایجی روبرو شوند که کیلومترها دورتر از
موقعیت فعلی آنها است. به عنوان مثال آمار جهانی یک سال گذشته نشان داده که 82
درصد از خریداران گوشیهای هوشمند، موقع سرچ گزینهی “near
me” را انتخاب کردهاند.
زمانی که در
لیست سرچهای محلی قرار میگیرید، فرصتهای تجاری بیشتری کسب میکنید. این مورد
موفقیت را دست یافتنیتر میکند.
” شما بزرگترین ماهی یک استخر کوچک هستید، پس مخاطب شما را سریعتر صید میکند.”
پیشنهاد مطالعه: روشهای بهبود سئو محلی (Local SEO)
سال 2022، سال پر تلاطمی برای سئو بوده است. خیلی از آپدیتهای گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در مدت زمان کوتاهی اعمال شدند و صاحبان وبسایتها را دچار چالش کردند. درست زمانی که همه با این چالشها سر و کله میزدند، کسانی که از سئو کلاه سفید برای رشد صفحات خود استفاده کرده بودند، آرامش خاطر بیشتری داشتند و بدون استرس تغییرات ایجاد شده را روی وبسایت اعمال میکردند. هدف تیم امین محتوا ایجاد امنیت ذهنی و کاری برای کاربران و سئو آموزان است. پس طبیعی است که بخواهیم در مورد SEO کلاه سفید و تکنیکهای کاربردی و مفید آن صحبت کنیم.
White hat SEO (سئو
کلاه سفید) اصطلاحی است که در مورد تکنیکهای استاندارد قانونی و مورد پسند
موتورهای جستجو گفته میشود. اگر اقدامات شما الگوریتم رتبهبندی موتورهای جستجو
را فریب ندهند، سیستم رتبهبندی را تضعیف نکند و یا اینکه اپراتورها را گیج نکند،
احتمالا در دسته اقدامات بهینهسازی کلاه سفید قرار میگیرند.
شاید جالب باشد
که بدانید در گذشته خیلی کم از این نوع سئو استقبال میشد و اغلب افراد
ترفندهایی برای دور زدن و سریع رشد کردن صفحات خود را به کار میبرند. اما چه چیزی
در آپدیتهای جدید تغییر کرده است که تا این اندازه صاحبان سایت و کارشناسان را به
تکاپو انداخته است؟
اصطلاح کلاه سیاه را با اقتباس از فیلمها و رمانهای جاسوسی انتخاب کردهاند. اصولا شخص کلاه سیاه فردی است که نیت مخربی دارد و با طمع زیادی میخواهد دنیا را تسخیر کند. شاید بگویید این تعریف برای سئو کمی افراطی است اما واقعیت این است که تشابه معنای زیادی در این تعریف وجود دارد.
سئو کلاه سیاه، شامل تمامی تکنیکهایی است که افراد برای دور زدن الگوریتمهای گوگل و حتی هک کردن سایت رقیب آنها را به کار میبرند. این افراد از ابزارها و ترفندهایی مثل Keyword stuffing یا مزرعه لینک برای افزایش سریع رتبه سایت استفاده میکنند. تکنیکهای کلاه سیاه در حال حاضر خیلی زود توسط انواع مختلفی از الگوریتمهای گوگل شناسایی میشوند و اصولا سایتهایی که از این تکنیکها استفاده میکنند، افت رتبه پیدا میکنند.
یعنی اگر بخواهیم خیلی صادقانه در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم که حتی ممکن است سایت به طور کلی از صفحه رقابت SERP حذف شود و درگیر انواع مختلفی از پنالتی شود. قبلا به طور مفصل در مورد پنالتیهای گوگل صحبت کردهایم. برای آشنایی بیشتر با آنها میتوانید مقاله “پنالتی گوگل چیست؟” را مطالعه کنید.
نقطه مقابل سئو کلاه سفید، همانطور که در ابتدا هم گفتیم، سئو کلاه سفید است. در واقع این نوع سئو باعث میشود شما یک سایت با ارزش بالا داشته باشید و به طور متمرکز روی نیازهای بازدیدکنندگان و مخاطبان خود سرمایهگذاری کنید. این تکنیکها بر اساس تحلیلهای درست و دقیق از عملکرد رقبا و الگوریتمهای گوگل تعیین و اجرا میشوند. تمرکز اصلی سایت در این شرایط، فقط و فقط مفید بودن محتوا و محصول برای مخاطب است.
حالا تصور کنید شما محتواهای ارزشمند و درست به مخاطب ارائه دادهاید. قطعا مخاطب هم برای زحمت و توجه شما ارزش قائل میشود و زمان بیشتری را صرف بررسی صفحات و مطالب سایت شما میکند. همین مورد باعث میشود نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند و بتوانید با قدرت بیشتری در رقابت نتایج جستجوی گوگل بدرخشید.
از همه چیز مهمتر، نرخ کلیک و افزایش ارگانیک ترافیک سایت است. زمانی که شما به درستی رتبهبندی سایت با کلمات کلیدی را انجام دهید، میتوانید به راحتی هم ارتباط موثری با مخاطب برقرار کنید و محصول و خدمات خود را به فروش برسانید.
” لینکسازی کلاه سفید، پروسهی طولانیتری نسبت به ورژن کلاهسیاه دارد. به همین دلیل هم بسیاری از افراد به دنبال میانبر زدن هستند. ولی یادتان باشد نمیشود در سئو، ره صد ساله را یک شبه طی کرد. اثرات مخرب تکنیکهای زودبازده سئو، خیلی بیشتر از منافع و سود آنها است.”
متخصص سئو یا SEO specialist، با هدف بهینهسازی وبسایتهای مختلف برای کسب رتبهبندی بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستوجوگر، آموزش میبیند. یادگیری در حوزهی سئو و تخصص در این حوزه، نیاز به مدرسه یا مقطع دانشگاهی ندارد و فقط تجربه، آموزگار شماست. شما پس از وارد شدن به کار و کسب آموزشهای مختلف میتوانید در سئو حرفی برای گفتن داشته باشید.
وظیفهی متخصص سئو، اطمینان از مرتبط بودن وبسایت، افزایش رو به رشد ترافیک سایت و در نهایت افزایش بازدید از سایت است. SEO expertمانند بازاریابی سنتی وظیفه دارد با بهینهسازی وبسایت و با استفاده از دانش SEO فروش از سایت را مراتب بیشتر کند. متخصصان این حوزه باید همه چیز را در مورد روند کلمات کلیدی، نوسانات بازار و گوگل و محتوای مناسب برای انتشار در سایت بدانند.
مسئولیتهای شغلی متخصص سئو در آژانسهای بازاریابی متفاوت است؛ اما شرح شغل اکثریت آنها به یک شکل است. برای پذیرش این مسئولیت نیاز است تا غالب وظایف خود را بشناسید و سپس وارد حوزه کار شوید. وظایف یک متخصص سئو به شرح زیر است:
بیشتر بدانید: چگونه به یک کارشناس سئو تبدیل شویم؟
اکثر متخصصان سئو قبل از کار در حوزهی سئو، ابتدا در حوزههای دیگر سئو مانند تولید محتوا و بخش نوشتاری و متنی کار میکنند. همانطور که ذکر کردیم، هیچ رشتهی دانشگاهی که به صورت مستقیم مرتبط با سئو باشد، وجود ندارد و حتی دورههای آموزشی 4 و 5 ساله برای آموزش و کسب مدرک هم موجود نیست.
اصلیترین آموزش، کار در حوزه سئو و کسب تجربههای مختلف است. برای پیشرفت کاری خود و اطمینان کارفرما از کار شما بهتر است که دورههای برگزار شده در این زمینه را طی کنید تا گواهی تخصص خود را همراه داشته باشید. در حال حاضر تیم امین محتوا با برنامهریزی و بهینهسازی تجربیات خود، آماده است تا دانش و تجربه کاری خود را به صورت تخصصی در اختیار علاقهمندان قرار دهد.
بیشتر بدانید : چک لیست سئوخارجی