لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانیدهمه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پستها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتنر بدانید: سئو چیست؟

مراحل کمپین SEO چیست؟

مراحل کمپین SEO

قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

 

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

 

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

 

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

 

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

 

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

تمام کسانی که وارد صنعت SEO می‌شوند، می‌خواهند یک کمپین سئو موثر و کارآمد را اجرا کنند. کمپین SEO معمولا بخش مهمی از یک استراتژی بلند مدت بوده و شامل بخش‌های متحرک بسیاری مثل کیورد ریسرچ، ممیزی محتوا، آنالیز سئو، سئو داخلی، لینک بیلدینگ و بسیاری از موارد دیگر است. هدف اصلی این کمپین هم بهبود رتبه صفحات و سایت در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.

بیش از 60 درصد بازاریابان کمپین‌های موثر و قدرتمند سئو را ایجاد می‌کنند تا بتوانند به طور همزمان به چندین شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مثل افزایش ترافیک، کمک به رتبه‌بندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط، بهبود نرخ تبدیل و موارد دیگر کمک کنند. بزرگترین جذابیت این کمپین‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است، چون همزمان چندین هدف بازاریابی را پوشش می‌دهند.

ویژگی‌های یک کمپین سئو تاثیرگذار

 

برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در این مسیر استفاده کنید.

سلامت وب‌سایت:

حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک می‌کند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.

کیورد ریسرچ:

مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله کیورد ریسرچ چیست؟ را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.

تولید محتوای با کیفیت:

 بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانع‌کننده‌‌ای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی می‌توانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.

سئو داخلی:

فرآیند سئو داخلی برای بهینه‌سازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث می‌شود که کاربرهای شما راحت‌تر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را می‌سازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • تگ‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ‌های H1
  • چگالی کلمات کلیدی

لینک‌سازی هدفمند:

بک‌لینک اعتبار سایت را نشان می‌دهد و در حالت ایده‌آل وجود بک‌لینک‌های زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما می‌‌شود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکته‌ای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که

کیفیت بک‌لینک‌ها بسیار مهمتر از کمیت آن‌ها است. کیفیت را فدای کمیت نکنید.”

لینک‌های اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکل‌ساز می‌شوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینک‌های رانده شده به لینک‌های تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.

تعامل در سوشال مدیا:

اشتراک‌گذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرم‌ها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.

 

 

چه مهارت‌هایی در حرفه کپی رایتینگ نیاز است؟

چه مهارت‌هایی در حرفه کپی رایتینگ نیاز است؟

کپی رایتینگ نیاز به مهارت‌هایی در رنج سخت تا آسان برای موفق شدن در این کار دارد. در ادامه مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک کپی رایتر برای رشد و ترقی نیاز دارد، عبارتند از:

  • مهارت نوشتاری قوی

اولین و مهم‌ترین مهارت که این متخصصان نیاز دارند، مهارت نوشتن است. کپی رایتر باید همه مدل محتوا مانند محتوا مقاله مانند و ژورنالی یا توضیحات کوتاه محصول و شعارهای تبلیغاتی را تولید کند. توانایی انتقال ایده‌ها به نحوی که مخاطب متقاعد شود تا از طریق محتوا متنی اقدام کند، مهارتی است که همه کپی رایترها باید داشته باشند.

  • مهارت‌های ارتباطی

 

به جز مهارتهای نوشتاری، کپی رایترها باید مهارت کلامی قوی داشته باشند. توانایی معاشرت در طول جلسات، همکاری با مشتریان از سری مهارت های ارتباطی است که به موفقیت نویسنده های کپی رایتر کمک می کند.

  • مهارت‌های فنی

کپی رایترهایی که بر روی پروژه‌های مختلفی مانند تبلیغات یا بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند باید با رنج بزرگی از مهارت های فنی و کامپیوتری آشنایی داشته باشند. ایجاد صفحات وب و قالب‌بندی اولیه از سری کارهایی است که کپی رایتر باید به آن مسلط شود.

  • ذهن خلاق

ساخت محتوا نوشتاری به مقدار قابل توجهی به خلاقیت و ذهن خلاق وابسته است. خلاقیت باعث می‌شود متخصصان کپی رایتینگ در این زمین رشد کنند و با ظهور ایده‌های نوآورانه، اعتماد مشتری را کسب کنند.

بیشتر بخوانیدآموزش محتوا نویسی

چگونه به یک متخصص کپی رایتینگ تبدیل شوید؟

 

در اولین قدم باید یک نویسنده قوی باشید! دیدگاه قوی، مهارت همکاری و خلاق بودن از ویژگی‌های ابتدایی هر کپی رایتر است. در ابتدا مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید و پس از آن دوره‌های آموزشی مرتبط با کپی رایتینگ را بگذرانید تا گواهی‌های لازم برای این حرفه را همراه خود داشته باشید.

اما اصلی‌ترین راه برای آموزش و یادگیری، وارد شدن به دنیا کار است. با استفاده از روش آزمون‌وخطا و کسب تجربه‌های مختلف، می‌توانید در این حرفه به یک متخصص بی‌عیب و نقص تبدیل شوید. می‌توانید برای شروع کار، درخواست کارآموزی دهید یا به عنوان یک کارمند نوپا در شرکت‌های بازاریابی مشغول به کار شوید. از رئیس یا مسئول ارشد خود درخواست کنید تا دوره‌های آموزشی در اختیار شما قرار دهد یا تجربه‌های خود را در این زمینه به شما تعلیم دهد. وبینارهایی که در این زمینه وجود دارد یا سایت‌ها آموزشی می‌توانند در این راه به شما کمک کند. مطئن باشید پس از مدتی کار کردن در این زمینه می‌توانید، درآمد خوبی داشته باشید و در بهترین شرکت‌ها مشغول به کار شوید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

 

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانیدهمه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پستها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟