لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

تغییر قالب وردپرس چه تاثیری بر سئو دارد؟

تغییر قالب وردپرس چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

قالب سایت از دو بخش هسته و پوسته ساخته شده است. هسته بخشی است که به مدیر و کارشناس سئو امکان اعمال تغییرات اساسی و تکنیک‌های فنی، خارجی و داخلی سئو را می‌دهد. پوسته هم ظاهر و بخشی است که مخاطب شما آن را می‌بیند و با آن در لحظات اول ارتباط اولیه را برقرار می‌کند.

قبلا مفصل در مقاله رابطه بین تجربه کاربری و سئو در مورد وابستگی این دو بخش صحبت کرده‌ایم. اما در این بخش هم لازم است دوباره به صورت کوتاه آن را بررسی کنیم.

به طور کلی فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی هر دو بخش اثرگذار باشند. هر کدام از این فاکتورها باعث ایجاد تغییراتی در نحوه کرول کردن و بازدید صفحات می‌شوند. این فاکتورها عبارتند از:

1.     ممکن است سرعت بارگذاری صفحات سایت کاهش پیدا کند.

 

موضوع سایت و همچنین تم انتخابی شما تعیین‌کننده سرعت سایت شما هستند. موضوع سایت شما مشخص می‌کند که چه تعداد از بازدیدهای سایت شما به اسکریپت تبدیل می‌شود. به همین دلیل هم تغییر قالب سایت شما می‌تواند سرعت صفحات را کاهش یا افزایش دهد.

اینکه شما هدف اصلی سایت خود را پیدا کنید و موضوعی را انتخاب نمایید که تا حد زیادی برای بارگزاری آن نیاز به اعمال سیستم‌های خاصی نباشد، یک قاعده کلی در انتخاب قالب سایت است.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم که اگر موضوعات انتخابی شما نیاز به افزونه‌ها یا سفارشی‌سازی صفحات داشته باشند، عموما زمان بارگذاری صفحه افزایش پیدا می‌کند. حتی ممکن است این سفارشی‌سازی‌ها با تم کلی شما ناسازگار باشد و باعث کند شدن شدید طرح زمینه فعلی شما شوند. پیشنهاد ما این است که قبل از اعمال تغییرات، از یک کارشناس سئو تکنیکال پرس و جو کنید و با تجربه‌ی یک فرد حرفه‌ای تم سایت خود را عوض کنید.

2.     ممکن است طراحی و UX سایت شما بدتر شود.

 

قالب وردپرس شما، روی یکی از مهمترین و قوی‌ترین فاکتورهای مدرن سئو سایت، یعنی طراحی و ساختار سایت شما اثرگذار است. از بعد روانشناسی، استفاده از موضوع و طراحی شرایطی که شما را راضی می‌کند، باعث می‌شود مزه‌ی لذت زیر دندانتان برود و به راحتی از سایتی که فرآیند کوتاه و ساده‌ای دارد استفاده کنید.

اما چیزی که بسیار مهم تلقی می‌شود، دیدگاه کاربران شما نسبت به طراحی سایت است. تجربه کاربری در نرخ تبدیل و سئو موثر واقع می‌شود، بنابراین ممکن است انتخاب یک قالب اشتباه سایت، سئو را بهبود ببخشد یا رو به نابودی ببرد.

تقریبا در تمام موارد، زمانی که موضوع و ساختار یک سایت تغییر می‌کند، باعث سردرگم شدن کاربران در ابتدای کار می‌شود. این سردرگمی تا زمانی که دوباره به این ساختار جدید عادت کنند. این یک واکنش ذهنی از طرف مخاطب است و نمی‌توانیم از قبل چیزی را دقیق پیش‌بینی کنیم.

برخی عوامل عینی هم وجود دارند که می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایجاد تغییرات، ساختار سایت خود را به طور موثر آنالیز کنید. برای این کار می‌توانید نکات اساسی و موثر در UX را بررسی کنید.

3.     می‌تواند روی عملکرد جستجوی سایت شما تاثیر بگذارد.

 

برخی از تم‌ها می‌توانند عملکرد سرچ سایت شما را حذف کنند. قبل از اجرای قالب سایت جدید، مطمئن شوید که همه قسمت‌های سایت به خوبی کار می‌کنند. اگر در حال حاضر از نوار جستجو استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا موضوعات جدید هم از آن پشتیبانی می‌کنند یا نه. اگر هم از این نوار استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم آن را در قالب جدید و روی سایت خود پیاده کنید.

انجام این کار به کاربران این امکان را می‌دهد پیمایش بهتری در سایت شما داشته باشند. در واقع با این کار شما از طریق ردیابی سرچ سایت، قسمت‌های جذابی که بازدیدکنندگان به آن‌ها علاقه‌مند هستند را دنبال کنید. به علاوه، عملکرد سرچ سایت را هم می‌توانید گسترش دهید که تعدادی قالب سایت هستند که می‌توانند به این روند کمک کنند.

به طور پیش فرض، زمانی که کاربران از طریق نوار جستجو سایت شما به دنبال اطلاعات هستند، وردپرس مطابقت، عنوان پست و محتوای پست را بررسی می‌کند. اگر افراد نتایج نامربوطی ببینند، این اشتباه یکی از اشتباهاتی می‌شود که در دسته تاثیر قالب سایت روی سئو قرار می‌گیرد و ممکن است به رتبه‌بندی شما آسیب بزند.

4.     قالب‌بندی محتوای خود را تغییر دهید.

 

تم‌های مختلف می‌توانند بر قالب عناصر ضروری HTML هم تاثیر بگذارند. یکی از اتفاقات رایج، تکرار تگ‌های عنوان است. این کار باعث گیج شدن گوگل و سردرگمی کاربران سایت می‌شود، چون هر دو انتظار دارند سلسله مراتب منظم و مناسبی از عناصر برای آن‌ها وجود داشته باشد.

مثلا اگر موضوع فعلی شما نیاز داشته باشد که تگ‌های H1 را به صورت دستی اضافه کنید، ممکن است برای سایت مشکل ساز شود. تعدادی قالب سایت جدید وجود دارد که می‌توانند این ویژگی را به صورت خودکار داشته باشند که برای حذف عناصر اضافی، صفحات قدیمی مجددا مشاهده شوند.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

 

5.     یک قالب سایت خوب از عملکرد بومی وردپرس استفاده می‌کنند.

 

اگر در مورد استفاده از یک قالب تصمیم گرفته باشید، احتمالا قابلیت‌های ارائه شده توسط آن را هم کشف خواهید کرد. لازم نیست در حال حاضر خودتان یک متخصص فنی باشید، اما قبل از هر تغییری باید تم‌های مدرن خوبی را پیدا کنید که با عملکرد بومی وردپرس ارائه می‌شوند. شاید در این شرایط ویژگی‌های سفارشی بسیار زیاد را از دست بدهید اما مطمئن هستید که قالب سایت شما تاثیر مخرب روی سئو ندارد.

وقتی وردپرس عملکردهای اصلی خود را آپدیت می‌کند، هر چیزی که به صورت سفارشی ساخته می‌شود، ممکن است آسیب ببیند. با این حال، فرض کنید قالب شما از عملکرد بومی استفاده می‌کند. در این صورت، شانس اینکه ویژگی‌های سایت تخریب شوند، کمتر خواهد بود چون توسعه‌دهندگان وردپرس در مورد ویژگی‌های مورد تایید خود حساس عمل می‌کنند.

قالب سایت وردپرس برای سئو مفید است یا نه؟

 

قالب‌های وردپرس ذاتا برای سئو بد و غیرمفید نیستند. تم شما به محتوای شما اجازه می‌دهد به روشی منحصر به فرد نمایش داده شود. خود این تفاوت هم می‌تواند تجربه کاربری و برند شما را تقویت کند. با این حال، تم وردپرسی هم داریم که نسبت به سایر تم‌ها برای سئو ضعیف‌تر عمل کند یا انتخاب درستی برای رقابت در SERP نباشد.

بسیاری از قالب‌های سایت توسط توسعه دهندگانی که تجربه موفقی در سئو ندارند و یا حتی چیز زیادی از این صنعت نمی‌دانند ساخته می‌شوند.”

البته برای تشخیص این تم‌ها می‌توانیم ادعا کنیم قالب‌هایی که قدیمی هستند و آپدیت نشدند، جزو این دسته قالب‌های سایت هستند. شاید تمپلیت قدیمی و ضعیفی را ببینید که بسیار زیبا و عالی به نظر برسد، اما عملکرد و قابلیت استفاده آن‌ها هم سو با اهداف SEO نباشد و به طور غیر مستقیم روی نتیجه اثر منفی داشته باشند.

بررسی تاثیر قالب سایت روی سئو و رتبه‌بندی

بررسی تاثیر قالب سایت روی سئو و رتبه‌بندی

 

در چرخه عمر هر وب‌سایتی زمانی برای تغییر فرا می‌رسد. در اغلب موارد، پیشرفت‌های ما کوچک و پراکنده هستند. حتما برای شما هم پیش آمده است که هر چند وقت یکبار، ایده تغییر کلی تم را دریافت کرده باشید. این تغییر زمانی که در حد یک تئوری است، بسیار عالی و تاثیرگذار خواهد بود. به نظر می‌رسد با ایجاد تغییر، رضایت کاربران شما هم بیشتر می‌شود. اما در لا به لای نکات فنی و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو، نمی‌توانیم دلیل محکمی برای اثبات تاثیر قالب سایت روی سئو پیدا کنیم.

اگر سایت شما در مرحله‌ای است که ترافیک زیادی دریافت نمی‌کند، می‌توانید ظاهر و قالب سایت خود را بدون در نظر گرفتن تغییرات سئو، آپدیت کنید. اما زمانی که بخش بزرگی از ترافیک شما به موتورهای جستجو وابسته باشد، باید در مورد تاثیر قالب سایت روی سئو تحقیق کنید و در صورت فراهم بودن امکان اعمال تغییرات، این پیشنهاد را اجرا کنید. در این بخش از وبلاگ امین محتوا، قرار است بررسی کنیم که تم سایت چه تاثیری روی SEO دارد.

قالب وردپرس سایت شما، می‌تواند تا حد بسیار زیادی روی رتبه‌بندی و سئو اثر گذار باشد.”

تم سایت می‌تواند بر عوامل و بخش‌های مهمی از سئو مثل ثبات، سرعت صفحات، نحوه ارائه محتوا و نمایه‌سازی اثر داشته باشد. در حقیقت زمانی اثرگذاری این تغییر تم مثبت خواهد بود که شما به درستی آن را انجام دهید و بهترین گزینه برای سایت خود را انتخاب کنید. این کار حساس، هزینه‌بر و نیازمند تجربه و دانش کافی است پس هیجانی تصمیم نگیرید.

برای تصمیم‌گیری بهتر، باید عوامل تاثیرگذار سئو و وابسته به قالب را مطرح و جداگانه بررسی کنیم. ما برخی از این نکات و عوامل مهم را در این بخش مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تغییر قالب وردپرس چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

قالب سایت از دو بخش هسته و پوسته ساخته شده است. هسته بخشی است که به مدیر و کارشناس سئو امکان اعمال تغییرات اساسی و تکنیک‌های فنی، خارجی و داخلی سئو را می‌دهد. پوسته هم ظاهر و بخشی است که مخاطب شما آن را می‌بیند و با آن در لحظات اول ارتباط اولیه را برقرار می‌کند.

قبلا مفصل در مقاله رابطه بین تجربه کاربری و سئو در مورد وابستگی این دو بخش صحبت کرده‌ایم. اما در این بخش هم لازم است دوباره به صورت کوتاه آن را بررسی کنیم.

به طور کلی فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی هر دو بخش اثرگذار باشند. هر کدام از این فاکتورها باعث ایجاد تغییراتی در نحوه کرول کردن و بازدید صفحات می‌شوند. این فاکتورها عبارتند از:

1.     ممکن است سرعت بارگذاری صفحات سایت کاهش پیدا کند.

 

موضوع سایت و همچنین تم انتخابی شما تعیین‌کننده سرعت سایت شما هستند. موضوع سایت شما مشخص می‌کند که چه تعداد از بازدیدهای سایت شما به اسکریپت تبدیل می‌شود. به همین دلیل هم تغییر قالب سایت شما می‌تواند سرعت صفحات را کاهش یا افزایش دهد.

اینکه شما هدف اصلی سایت خود را پیدا کنید و موضوعی را انتخاب نمایید که تا حد زیادی برای بارگزاری آن نیاز به اعمال سیستم‌های خاصی نباشد، یک قاعده کلی در انتخاب قالب سایت است.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم که اگر موضوعات انتخابی شما نیاز به افزونه‌ها یا سفارشی‌سازی صفحات داشته باشند، عموما زمان بارگذاری صفحه افزایش پیدا می‌کند. حتی ممکن است این سفارشی‌سازی‌ها با تم کلی شما ناسازگار باشد و باعث کند شدن شدید طرح زمینه فعلی شما شوند. پیشنهاد ما این است که قبل از اعمال تغییرات، از یک کارشناس سئو تکنیکال پرس و جو کنید و با تجربه‌ی یک فرد حرفه‌ای تم سایت خود را عوض کنید.

2.     ممکن است طراحی و UX سایت شما بدتر شود.

 

قالب وردپرس شما، روی یکی از مهمترین و قوی‌ترین فاکتورهای مدرن سئو سایت، یعنی طراحی و ساختار سایت شما اثرگذار است. از بعد روانشناسی، استفاده از موضوع و طراحی شرایطی که شما را راضی می‌کند، باعث می‌شود مزه‌ی لذت زیر دندانتان برود و به راحتی از سایتی که فرآیند کوتاه و ساده‌ای دارد استفاده کنید.

اما چیزی که بسیار مهم تلقی می‌شود، دیدگاه کاربران شما نسبت به طراحی سایت است. تجربه کاربری در نرخ تبدیل و سئو موثر واقع می‌شود، بنابراین ممکن است انتخاب یک قالب اشتباه سایت، سئو را بهبود ببخشد یا رو به نابودی ببرد.

تقریبا در تمام موارد، زمانی که موضوع و ساختار یک سایت تغییر می‌کند، باعث سردرگم شدن کاربران در ابتدای کار می‌شود. این سردرگمی تا زمانی که دوباره به این ساختار جدید عادت کنند. این یک واکنش ذهنی از طرف مخاطب است و نمی‌توانیم از قبل چیزی را دقیق پیش‌بینی کنیم.

برخی عوامل عینی هم وجود دارند که می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایجاد تغییرات، ساختار سایت خود را به طور موثر آنالیز کنید. برای این کار می‌توانید نکات اساسی و موثر در UX را بررسی کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

سئو منفی چیست و چرا باید مراقب سئو منفی در وب سایت خود باشیم

سئو منفی چیست و چرا باید مراقب سئو منفی در وب سایت خود باشیم

 

همه‌ی کارهای لازم برای افزایش رتبه سایت در SERP انجام داده‌اید، تکنیک کلاه سیاهی به کار نبرده‌اید و بهترین محتوای ممکن را به اشتراک گذاشته‌اید، اما با کاهش ترافیک و رتبه مواجه شده‌اید؛ همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده درگیر شدن شما با سئو منفی هستند.

متاسفانه در هر نوعی از بازاریابی که پا بگذارید، می‌توانید با رقبایی که صرفا به دنبال جاه‌طلبی هستند و دیگران را با روش‌های غیراخلاقی زیر پا می‌گذارند مواجه شوید. سئو و دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. ما در این مقاله قرار است در مورد SEO منفی، نحوه عملکرد آن و اقدامات لازم برای محافظت در مقابل آن صحبت کنیم.

همین که مشغول مطالعه این مقاله هستید، نشان می‌دهد که می‌دانید بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO چیست و چرا در دیجیتال مارکتینگ تا این اندازه اهمیت دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری بدست آورید، می‌توانید دو مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید. در این مقالات ما به طور خلاصه و مفید، در مورد سئو و دلایل اهمیت آن در بازاریابی نوین صحبت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانیدسئو چیست؟

سئو نیاز اصلی یک کسب و کار موفق در عصر دیجیتال است، چون فقط از این طریق می‌توانیم مطمئن باشیم مشتریان به محصولات، خدمات و محتوای ما دسترسی پیدا می‌کنند. اما جنبه سئو هم جنبه تاریکی دارد که اگر با آن آشنا نباشید ممکن است ضررهای زیادی به کسب و کار شما وارد کند.

سئو منفی، یک تکنیک تهاجمی است که دیجیتال مارکترهای کله خراب از آن برای تخریب سیستم کاری رقبای خود استفاده می‌کنند.”

سئو منفی چیست؟

ما از سئو استاندارد برای اینکه اعتبار سایت بیشتر شود و رتبه بهتری دریافت کند استفاده می‌کنیم. در واقع منظور ما از سایت، همان دامنه خاصی است که هر کسب و کار برای فعالیت در فضای وب آن را ایجاد می‌کند.

سئو استاندارد با هدف افزایش اعتبار و کسب رتبه عالی یک دامنه خاص انجام می‌شود.

در حالت کلی، استراتژی‌های SEO شامل تولید محتوا، کیورد ریسرچ، بازاریابی از طریق سوشال مدیا و ایجاد بک‌لینک است. اگر این مراحل به درستی و با دقت انجام شوند، دامنه هدف رتبه بالاتری در SERP بدست می‌آورد و به طبع ترافیک بیشتری هم کسب می‌کند. افزایش ترافیک در اکثر مواقع باعث بهتر شدن نرخ تبدیل و قدرتمندتر شدن برند می‌شود.

بیشتر بخوانیدچرا سئو اهمیت دارد؟

سئو منفی، دقیقا نقطه مقابل این سیستم است. negative SEO شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مخربی است که باعث کاهش رتبه، ترافیک و اعتبار یک دامنه یا شرکت می‌شوند. دامنه‌ای که اقدام به تخریب سایت شما می‌کند اغلب متعلق به رقیب شما است، اما ممکن است برخی از ارائه دهندگان خدمات سئو کلاه سیاه هم در ازای دریافت هزینه اقدام به انجام چنین کاری کنند.

یک نوع تکنیک SEO منفی

رقبای شما در حالت عادی و در اکثر موارد، به سایت شما دسترسی ندارند. پس حملات سئو منفی آن‌ها بیشتر روی استراتژی‌های خارجی تمرکز دارند. مثلا سعی می‌کنند بک‌لینک‌های اسپم به سایت شما هدایت کنند یا محتوای شما را کپی کنند.

در حملات تهاجمی‌تر هم ممکن است سعی کنند وب‌سایت شما را هک کنند و محتوای شما را مستقیما تغییر دهند تا از نظر گوگل اسپم شناخته شوند و حتی پنالتی دریافت کنید. ما در این بخش رایج‌ترین تکنیک‌های خارجی و داخلی را بررسی می‌کنیم تا بدانید سایت شما چرا عقب‌گرد می‌کنند.

 هک مستقیم وب‌سایت

هک وب‌سایت یکی از تکنیک‌های سئو منفی است

هک وب‌سایت بسیار سخت و پرهزینه است ولی خب برخی از این روش برای آسیب رساندن به کسب و کار رقیب استفاده می‌کنند و هر کاری که برای کاهش رتبه صفحات از دستشان برمی‌آید را انجام می‌دهند.

برای بهبود سئو، باید همیشه تغییرات مثبت در محتوا و سایت ایجاد کنید، تا صفحات شما برای موتورهای جستجو خوانا و جذاب‌تر شوند. پس بهترین و ساده‌ترین روش برای آسیب رساندن به سئوی سایت رقیب ایجاد تغییرات منفی در سئو صفحات است.

یک هکر از سئو منفی استفاده می‌کند تا قبل از اینکه شما متوجه تغییرات شوید، آسیب‌های جدی به سایت شما وارد شود. می‌توانند فایل robots.txt شما را طوری تغییر دهند که ربات‌های کرولر گوگل به طور کلی سایت شما را نادیده بگیرند.

حتی می‌توانند محتوای شما را طوری تغییر دهند که رتبه گوگل شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند یا لینک‌های مخرب داخلی در صفحات ایجاد کنند تا کرولرها نتوانند به هدف اصلی سرچ برسند.

بیشتر بخوانید: روش‌های افزایش امنیت سایت

 

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

 

کسانی که دوست دارند درآمد خوبی از سئو داشته باشند و البته به این حوزه از دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارند، حتما باید در مورد مدیر سئو بیشتر بدانند. اگر یک نگاه ساده به روش‌های بازاریابی بیاندازیم می‌بینیم که بازاریابی و تبلیغات از فضای سنتی خارج شده است و در حال پیشروی در پلتفرم‌های دیجیتال هستند. خب در این شرایط نیاز به چه پوزیشن شغلی زیاد می‌شود؟ مسلما هر شغلی که به دیجیتال مارکتینگ مربوط باشد و  البته به حوزه سئو هم وصل شود، نیاز اصلی این بازار خواهد بود.

مدیریت SEO هم یکی از همین پوزیشن‌های شغلی عالی است که می‌توانید از طریق آن درآمد دائمی و خوبی داشته باشید. در واقع مدیر SEO کسی است که با کمک جستجوی ارگانیک، ترافیک و خلاقیت خود درآمد بیشتری برای یک کسب و کار آنلاین ایجاد می‌کند.

 

اگر می‌خواهید به یک مدیر سئو تبدیل شوید، باید مهارت‌هایی که باعث موفق شدن شما می‌شوند را بشناسید و آن‌ها را یادبگیرید. برای این کار ما وظایف یک مدیر موفق سئو را بررسی خواهیم کرد. این وظایف در قالب نکات کوتاه اما جامع گفته خواهند شد ، چون در آینده قرار است جزئیات هر بخش را به طور مفصل بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

مدیر سئو به چه کسی گفته می‌شود؟

 

مدیران سئو با شرکت‌هایی کار می‌کنند که سعی دارند جایگاه خودشان را در بین صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند. مدیر سئو وظیفه دارد که به این شرکت‌ها کمک کند کلمات کلیدی و استراتژی سئو مناسبی برای تطبیق‌پذیری با الگوریتم‌های گوگل را به کار بگیرند. در واقع قرار است این فرد باعث تسریع مراحل دیده شدن یک کسب و کار آنلاین توسط مشتری‌ها شود.

مدیران SEO همیشه با یک تیم دیجیتال مارکتینگ ارتباط دارند و از طریق آن‌ها می‌توانند محتوای آنلاین یک شرکت و استراتژی‌های بازاریابی را کنترل کنند. این همکاری مسلما به کسب رتبه بهتر و افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

 یکی از ویژگی‌های بارز این افراد، داشتن آگاهی و علم استفاده از ابزارهای تحلیل اطلاعات است. همچنین آن‌ها درک عمیقی از دستورالعمل‌های موتورهای جستجوی مختلف دارند و می‌دانند صفحات و اقدامات سئو سایت از چه فیتلرهایی رد می‌شوند.

مدیر SEO دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

 

مدیر SEO مسئولیت‌های متفاوتی در مورد فعالیت‌های آنلاین یک کسب و کار دارند. این فرد حتی روی دیجیتال مدیا هم تسلط دارد و مدام روی اقدامات آنلاین یک شرکت نظارت دارد تا در نهایت به ترافیک، فروش و به صورت کلی هدف تعیین شده دست پیدا کند. برای اینکه بیشتر با مسئولیت‌های مدیران بهینه‌سازی موتورهای جستجو آشنا شوید، ما برخی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کیورد ریسرچ

 

کلماتی که محتوای شما بر اساس آن‌ها بهینه می‌شوند، نقش مهمی در سئو و نمایش محتوا دارند. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید، باید از فرآیند کیورد ریسرچ استفاده کنید. کیورد ریسرچ کمک می‌کند شما بهترین موضوعات، عنوان‌ها و همچنین پاسخ‌ها را برای رقابت در نتایج جستجو انتخاب کنید.

خب با این اوصاف، طبیعی است اگر بگوییم کیورد ریسرچ یکی از مهمترین وظایف مدیر سئو است. یک مدیر حرفه‌ای سئو، به خوبی ابزارهای کیورد ریسرچ را می‌شناسد و همیشه روی نکات انتخاب کلمات کلیدی درست و موثر تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست؟

آنالیز بازار

 

مدیران SEO متخصصان آنالیز بازار هستند و می‌دانند مشتریان دقیقا برای پیدا کردن جواب کدام سوال خود از موتور جستجو استفاده می‌کنند. آن‌ها همیشه راهی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان خود پیدا کرده و یا حتی می‌سازند. آن‌ها از دانش و مهارت آنالیز بازار برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می‌کنند و در اصل پرتاب کننده کسب و کار شما به بالاترین نقطه فروش هستند. قدرت پیش‌بینی بازار و تجارت در یک صنعت خاص هم از دیگر ویژگی‌های فردی است که تحلیل بازار و شرایط را به خوبی انجام می‌دهد.

مدیریت محتوای سایت

 

یک مدیر SEO در ابتدایی‌ترین قدم‌های خود باید زمان زیادی را صرف کار روی سایت شرکت کند. این زمان صرف آپدیت محتواها و استفاده درست از کلمات کلیدی برای بدون نقص پیش رفتن استراتژی می‌شود. یک مدیر حرفه‌ای سئو برای آنالیز شرایط سایت و محتواهای ارائه شده زمان زیادی صرف می‌کند و مدام در حال انجام تحقیق روی وب‌سایت‌هایی است که عملکرد خوبی دارند. این کار باعث می‌شود یک الگوی مطمئن برای برنامه‌ریزی و اجرای تکنیک‌های مختلف داشته باشد.

مدیریت جامعه آماری آنلاین

 

برای اینکه تحلیل بازار به خوبی انجام شود، باید جامعه آنلاین کسب و کار خود را هم مورد بررسی قرار دهید. بیزنس‌هایی که تسلط کافی روی آمار جامعه آنلاین خود دارند و می‌توانند به خوبی آن را مدیریت کنند، اغلب دید مثبتی در بازدهی صرف منابع و همچنین نرخ بازگشت سرمایه خود می‌بینند.

در واقع جامعه آماری آنلاین همان مخاطبان و مشتریان شما هستند. هر چه ارتباط محکم‌تری و مداومی بین شما و مشتریان شما وجود داشته باشد، ترافیک بیشتری جذب کسب و کار شما خواهد شد. یک مدیر سئو موفق کسی است که به خوبی می‌داند چطور باید از طریق همین ارتباطات ترافیک آنلاین سایت را افزایش داد و باعث جهش نرخ فروش یک کسب و کار شد. تمام استراتژی‌های کلاه سفید سئو اگر به همراه خلاقیت و هوشمندی یک فرد یا تیم آگاه به کار گرفته شوند، می‌توانند شما را به عنوان مرجع صنعت مورد نظر معرفی کنند.

مدیریت پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ

 

مدیران سئو نظارت مستقیم روی دیجیتال مارکتینگ دارند پس باید زمان زیادی را صرف مدیریت پروژه‌های تیمی این بخش کنند. دیدگاه و پیش‌بینی‌های این فرد مسیر پروژه‌های مارکتینگ را مشخص می‌کند و از طریق همین مسیر استراتژی افزایش ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک سایت هم تعیین می‌شود.

برای موفقیت در هر بیزنسی، باید مدیر هر بخش بینش حرفه‌ای و شفافی در فرآیند کار خود داشته باشد و بتواند این بینش را به اعضای تیم هم منتقل کند تا بازدهی عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.”

 

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

 

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در موردخدمات سئوصحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

• قیمت سئو سایت به صورت ساعتی


بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• هزینه سئو سایت به صورت ماهانه


آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

 هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای


شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

برای چه چیزی قرار است هزینه کنیم؟ اجزای اصلی خدمات سئو

 

عناصر مختلفی در فرآیند SEO وجود دارد. بعضی از افراد فکر می‌کنند سئو فقط انتخاب چند کلمه کلیدی است. اما اینطور نیست و اجزای به هم مرتبط زیادی در به نتیجه رسیدن این فرآیند دخیل هستند. اگر در فضای وب کسب و کار کوچکی دارید و تازه فعالیت خودتان را شروع کرده‌اید، باید آگاهانه برای هر مرحله هزینه صرف کنید. بود و نبود هر مرحله تاثیر زیادی در تعیین قیمت SEO وب‌سایت شما دارد. آگاهی شما کمک می‌کند که مطمئن باشید تمام جنبه‌های استراتژی SEO تحت پوشش قرار خواهد گرفت. چک لیست کلی خدمات سئو عبارتند از:

تحقیق در مورد نیاز مخاطب
تحقیق کلمات کلیدی مناسب
بهینه‌سازی ساختار و معماری سایت
تولید و بهینه‌سازی محتوا
لینک‌سازی و دیجیتال PR
آنالیز و گزارش عملکرد در گوگل

 


پیشنهاد ما: سئو داخلی چیست؟


در مورد خدمات سئو ارزان

همیشه کسب و کارهای کوچک و نوپا با دیدن قیمت‌های پائین بعضی از آژانس‌های خدمات سئو، وسوسه می‌شوند و با خوشحالی برای پرداخت هزینه SEO سایت خود اقدام می‌کنند. لطفا اگر در این گروه قرار دارید، مراقب باشید. سئوی ارزان قیمت تقریبا امکان پذیر نیست. SEO کار زمان‌بر و فشرده‌ای است. بنابراین اگر آژانس یا تیمی نرخ بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهد، به احتمال خیلی زیاد خدمات بسیار ضعیف و غیر استانداردی برای شما در نظر گرفته است.

خدمات سئو ارزان به هیچ عنوان محتوای یونیک و باکیفیتی روی وب‌سایت شما آپلود نمی‌کند و حتی به جای رشد صفحه، باعث زمین خوردن کسب و کار شما هم می‌شود. مثلا بسیاری از این خدمات شامل سئو کلاه سیاه هستند. سئو کلاه سیاه شامل ترفندهایی است که الگوریتم گوگل را دور میزنند و خلاف قوانین فرآیند سئو را پیش می‌برند. قطعا رتبه شما با وجود این ترفندها به سرعت سقوط می‌کند. شاید هم به طور کلی از فهرست گوگل حذف شوید. در واقع تمام تلاش‌های شما با خدمات نامناسب از بین خواهد رفت و دچار ضرر مالی می‌شوید.

هرچقدر بیشتر در مورد خدمات، استراتژی‌ها و هدف سایت خود اطلاعات داشته باشید، موقع انتخاب و همکاری با آژانس‌های خدمات SEO، بازدهی بیشتری خواهید داشت. نگران پرداخت هزینه SEO به یک تیم متخصص نباشید. در صورتی که هدفگذاری و ارائه خدمات شما به کاربرها درست و استاندارد باشد، قطعا در فضای وب سود چندین برابری کسب می‌کنید. همین سود باعث می‌شود با شوق بیشتری روی رسد بیزنس خود در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.