لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

تهیه خمیردندان خانگی

خمیردندان‌ها دارای مواد شیمیایی، رنگ‌ها و طعم دهنده‌ها هستند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی در خانه خمیردندان درست کنید. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

روش اول تهیه خمیردندان خانگی

در این روش از موادی چون جوش شیرین، روغن نارگیل و اسانس نعناع استفاده می‌کنیم. برای تهیه خمیر دندان خانگی به این روش ابتدا مقدار یکسانی از روغن نارگیل و جوش شیرین را به آرامی با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی بوده و به تمیز شدن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. جوش شیرین هم یکی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی است که دارای خاصیت قلیایی بوده و برای سفیدی و رفع بوی بد دهان موثر است. در مرحله بعد چند قطره اسانس نعناع به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید

·       مجله ترمیم و زیبایی دندان

·       مجله سلامت دندان

روش دوم

در این روش نیز  از جوش شیرین، روغن نارگیل، اسانس نعناع و زرد چوبه استفاده می‌کنیم. زردچوبه به علت دارا بودن خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی می‌تواند به عنوان یکی از ابزار‌های مناسب برای سلامتی دهان و دندان و سفید کردن آن استفاده شود. برای تهیه این خمیردندان مقدار یکسانی از روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و چند قطره اسانس نعناع به آن اضافه کرده و در مرحله آخر زردچوبه را اضافه می‌کنیم.

روش سوم

مواد مورد استفاده در روش سوم جوش شیرین، پروکسید هیدروژن، عصاره نعناع و افزودنی‌های اختیاری مثل گلیسیرین و آب هستند. جوش شیرین را درون ظرفی ریخته و گلیسیرین را به آن اضافه کنید. گلیسیرن در اینجا نقش شیرین کننده را دارد و به سلامت دندان و لثه نیز کمک می‌کند، استفاده از آن به صورت اختیاری است. در مرحله بعد پروکسید هیدروژن و عصاره نعناع را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.

تهیه خمیردندان ذغالی

مواد مورد نیاز در این روش ذغال چوب فعال، پوست پودر تخم‌مرغ و روغن نارگیل است. ذغال فعال به علت ویژگی ترکیبی که دارد برای سفید کردن دندان‌ها به کار می‌رود. ذغال فعال خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌تواند با باکتری‌ها و مواد سمی مبارزه کند و پلاک و جرم موجود روی دندان‌ها را از بین ببرد. برای تهیه این خمیردندان ذغال فعال را با پوست پودر تخم‌مرغ مخلوط کرده و سپس روغن نارگیل را به آنها اضافه کنید. مخلوط را با یک قاشق غیر فلزی به خوبی مخلوط کرده تا حالت خمیری شکل شود.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری، طرح لبخند و... میتوان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.