لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

غذاهای مناسب برای ارتودنسی

برای کسانی که تحت درمان با ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) هستند، این سوال پیش می آید که طی این دوره چطور باید غذا بخورند. به  عبارتی چه غذاهایی را میتوانند بخورند و چه خوراکی هایی را نباید بخورند. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل به این سوالات و سوالات مشابه دیگر در خصوص غذاهای مناسب برای ارتودنسی دندان پاسخ دهد.

آیا میتوانم با وجود بریس شکلات بخورم؟

شکلات معمولا منعی برای مصرف ندارد زیرا سفت و سخت نیست و بعد از گاز زدن خیلی زود خورد یا نرم میشود. اما از آنجایی که ممکن است حاوی قند زیادی باشد بهتر است طی درمان ارتودنسی از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید و بعد از مصرف حتما دهان و دندان خود را تمیز کنید.

آیا میتوانم حین ارتودنسی سیب گاز بزنم؟

سیب به خودی خود سفت است و گاز زدن سیب کامل با پوست برای دندان هایی که ارتودنسی شده اند ضرر دارد و خطرناک است. با این وجود بعد از پوست کندن و قطعه قطعه کردن آن میتوانید سیب میل کنید.

آیا با وجود بریس میتوانم بادام زمینی بخورم؟

نه. بادام زمینی جزء غذاهای مناسب برای ارتودنسی نیست. به دلیل بافت بادام زمینی و احتمال وارد شدن آسیب به بریس به هیچ عنوان بادام زمینی و آجیل های مشابه آن را مصرف نکنید.

چرا نباید حین درمان پاپ کرن مصرف کرد؟

قطعاً از خوردن پاپ کورن طی ارتودنسی دندان باید خودداری شود. هسته های سخت می توانند به براکت های شما صدمه بزنند ، و قطعات کوچک جویده نشده آن ها می تواند بین براکت ها و سیمها گشر کرده که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

چرا با بریس نباید نوشابه نوشید؟

نوشیدنی های گازدار شیرین را نه به خاطر آسیب به بریس ها بلکه به خاطر حجم بالای قند و احتمال پوسیدگی دندان حین ارتودنسی نباید مصرف کرد. چنانچه به هر دلیل از این نوشابه ها خوردید، باید دهان و دندان خود را شستشو داده و تمیز کنید.

من عاشق آدامسم، آیا میتوانم با بریس آدامس بجوم؟

به هیچ  عنوان حین ارتودنسی مخصوصا ارتودنسی ثابت با بریس فلزی، دیمون، سرامیکی و لینگوال (ارتودنسی نامرئی) آدامس نجویید. آدامس میتواند به دستگاه های شما متصل شده و مشکلاتی برایتان به وجود بیاورد. سعی کنید که تا بعد از درمان آدامس نجوید.

بهتر است بدانید

·       مجله ارتودنسی دندان

·       مجله ورزش سلامتی و رژیم غذایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.