لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

تاثیر کسب و کار آنلاین بر درامد

بعد از فراگیری بیماری کرونا بسیاری از کسب و کار ها، به سمت اینترنت و آنلاین شدن سوق پیدا کردند. بحرانی که برای خیلی از بیزینس ها تبدیل به فرصت شد و توانستند سود آوری زیادی از کنار این قضیه بدست آورند.

به زبان ساده ، هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی می شه و یا بستر در آمد زایی اون اینترنت باشد ، یک کسب و کار اینترنتی و یا آنلاین نامیده می شه .

تفاوتی نمی کند که شما یک تولیدی داشته باشید و در فضای اینترنت به فروش اون بپردازید و یا اینکه یک سایت آموزشی راه اندازی کنید و آموزش هاتون رو از طریق این سایت ، به فروش برسانید و مدیریت کسب و کار خود را بدست بگیرید.

نکته ای که باید بسیار به اون توجه کنید این است که بستر درآمد زایی شما اینترنت است و این یعنی شما یک کسب و کار اینترنتی دارید .

بگذارید چند مثال براتون بزنیم که این مسئله کاملا براتون روشن شه .
فرض کنید که شما یک نویسنده هستید و در حوزه ی تولید محتوا فعالیت می کنید . بستر اینترنت ، جایی است که شما می تونید در اون مشغول به کار شوید و از اون در آمد زایی کنید .

یعنی می تونید برای سایت های مختلف ، تولید محتوا کنید و یا مدیر محتوای چند شبکه اینستاگرامی بشوید و برایشان محتوا تولید کنید و درآمد زایی کنید .

نکته ی مهم در باب کسب و کارهای اینترنتی ، ذکر این نکته است که این کسب و کار ها هیچ محدودیتی ندارند و شما هم می تونید بصورت مستقل و کار در منزل ، در این فضا کار کنید و هم می تونید بعنوان بستری برای کسب در آمد بیشتر ، در کنار کار دیگه تون از اون بهره بگیرید .

ما در این دسته مقالات ، به آموزش کسب و کار اینترنتی می پردازیم. و قصد داریم تا به صورتکاملا رایگان در دسته های مختلف به این موضوع بپردازیم.

 

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز داریم؟

قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که قبل از ورود به هر کسب و کاری شما باید آموزش ببینید. پس باید در نظر داشته باشید که باید آموزش کسب و کار اینترنتی رو از سر بگیرید.

کسب و کار اینترنتی ، ارزان ترین شیوه برای ثروت سازی از طریق کسب و کار خانگی است . اگه نسبت سرمایه به سودی که در این کار کسب می کنیم رو حساب کنیم ، در می یابیم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، کاری است با سرمایه کم و یا حتی رایگان ، که سودهای صد تا سیصد درصدی رو برای ما به همراه داره.

پس برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی و یا کار در منزل از طریق اینترنت ، ما نیاز به سرمایه ی اولیه بسیاری نداریم و می توانیم با کمتر از یک میلیون ، اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کنیم.

فقط با یک میلیون سرمایه ، یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید

بله ، تنها با یک میلیون سرمایه می توان یک کسب و کار اینترنتی راه انداخت . ما در بخش های قبل ، توضیح دادیم که اگه بخواهید کار در منزل انجام بدید ، تنها نیاز به مهارت دارید و اگه بخواهید مدیریت یک کسب و کار خانگی رو در دست بگیرید ، تنها نیاز به سرمایه اندکی برای رسیدن به کسب و کار خودتون دارید.

حالا می خواهیم بگوییم که چطور می تونید با سرمایه کمتر از یک میلیون به همه ی آن چه که در بخش های قبل براتون توضیح دادیم دست پیدا کنید .

چرا کسب و کار مهم است؟

کسب و کار چیست؟

کارکردن در ذات انسان می‌باشد و پس از مدتی کسانی که کمی در کارشان عمیق می‌شوند، کارشان تبدیل به تفریح آنها می شود. در این میان برخی تصمیم می‌گیرند که درآمدشان را از طریق استخدام شدن به دست بیاورند و برخی نیز تصمیم می گیرند که برای خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند و از این طریق درآمدزایی کنند.

کسب و کار فعالیتی است که در آن فرد با تامین کالا و خدمات مورد نیاز مشتریان به درآمدزایی می‌پردازد. کسب و کار دسته های مختلفی دارد. برخی از این دسته‌ها از گذشته وجود داشته اند و برخی از آنها جز کسب و کارهای جدید به حساب می‌آیند.

اصولاً یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری رفع نیاز مشتریان است. طبیعتا هرکس که بهتر و خلاقانه‌تر این رفع نیاز را انجام دهد سود بیشتری به دست خواهد آورد، به همین دلیل است که گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که کسب و کارهای کوچک که به خوبی نیاز مشتریان را رفع می کنند بیشتر از کسب و کارهای بزرگ سود می‌کنند. فروش و کسب درآمد مانند جریان خون انسان می‌ماند. زمانی که این جریان با مشکل مواجه شود، کسب و کار نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

هر کسب و کاری به جز محصول و خدمتی که انجام میدهد به برخی از منابع مانند منابع انسانی، تجهیزات اداری و… نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار را برای شما شرح دهیم.

چه کسب و کاری راه بندازم؟

چه کسب و کاری راه بندازیم

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد در ابتدای راه اندازی کسب وکار با آن مواجه می‌شوند این است که آنها نمی‌دانند که چه کاری را انتخاب کنند و این کار را از چه طریقی شروعش کنند و به همین دلیل مدام تعلل می‌کنند.

سوال چه کسب و کاری راه بندازم به دو دلیل ایجاد می‌شود:

۱-نداشتن دانش کافی در حوزه‌های مختلف

به خصوص افرادی که سنین کمی دارند و تازه در ابتدای راه هستند، با بسیاری از مسیر‌های درآمدزایی آشنا نیستند و زمانی که شروع به تحقیق کردن می‌کنند با کسب و کارهای زیادی مواجه می‌شوند که همه آنها از درآمد خوبی برخوردار است و به همین دلیل میان راه‌های درامدزایی گیج می شوند و نمی‌توانند به درستی انتخاب کنند.

از همین جهت به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از جستجو کردن در میان کسب و کارهای مختلف، به خودشناسی توجه کنید. شما باید در ابتدا روحیات، استعدادها و مهارت‌هایی که دارید را بشناسید.

خودشناسی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید راه‌های درآمدزایی که راجع به آنها تحقیق می‌کنید را به سادگی‌ غربال کنید.

۲-عدم توانایی در تصمیم گیری

عدم توانایی در تصمیم گیری

یکی دیگر از دلایل که افراد نمی‌دانند که چه کاری را شروع کنند عدم توانایی در تصمیم گیری است. آنها بین گزینه‌های مختلف گیر می‌کنند و نمی‌دانند که کدام کار را باید انتخاب کنند.

اصولاً افراد به سه دلیل نمی‌توانند تصمیمات درستی بگیرند.

۱-خطاهای شناختی

از آنجایی که مغز انسان بیشتر از همه قسمت‌های بدن به انرژی نیاز دارد و جریان خون و جریان اکسیژن در مغز بسیار بیشتر از سایر قسمت های بدن است، مغز به صورت خودکار تلاش می کند که با استفاده از میانبرها این مصرف زیاد انرژی را کاهش دهد.

یکی از میانبرهایی که در این بین به وجود می‌آید، خطاهای شناختی هستند. آگاه بودن به این خطاها بسیار می‌تواند فرآیند تصمیم گیری را سهل و آسان کند.

۲-عدم مسئولیت پذیری

زمانی که شما تصمیمی می‌گیرید ناخودآگاه با یک سری عوامل که نتیجه تصمیم شما هستند رو به رو می‌شوید که باید مسئولیت آنها را بپذیرید. بسیاری از افراد به دلیل فرار از این مسئولیت‌هاست که مدام تصمیم گیری را به تعویق می‌اندازند.

۳- ترس

به طور طبیعی زمانی که قصد انجام کاری جدید در زندگی را داریم، ترس‌های مختلفی به سراغ ما می‌ایند. ترس از شکست خوردن، ترس از نرسیدن به مقصود و….

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان چگونه است؟

قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ابتدا این راهنمای جامع در خصوص هزینۀ ویزا و روند درخواست برای ویزای دانشجویی انگلستان را مطالعه کنید.

 اگر قصد دارید تحصیل در انگلستان را ادامه دهید، ابتدا تصمیم خود را بگیرید که قرار است برای کدام یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت و دوره های تحقیقاتی دکترا درخواست ارسال کنید.

شرایط کسب ویزای دانشجویی در انگلستان متناسب با دوره ثبت نامی و کشور مبدا در هنگام ارسال درخواست، کمی متغیر است.

از این رو قصد داریم در ادامه به پاسخ سوال های موجود در ذهن شما در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بپردازیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

همۀ اتباع خارج از اتحادیۀ اروپا، برای تحصیل در دوره ای که بیشتر از شش ماه زمان می برد باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. از انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی)

این یک ویزای دانشجویی استاندارد برای تحصیل در دوره های طولانی تر از شش ماه است. شما می توانید از داخل یا خارج از انگلستان برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا باید پذیرش یا پیشنهاد تحصیلی در اختیار داشته باشید، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

طول ویزا به مدت زمان دورۀ انتخابی شما بستگی دارد و اگر می خواهید برای کار یا ادامۀ تحصیل در انگلستان بمانید، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک)

کودکان 4 تا 17 سال برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک) در اختیار داشته باشند.

برای درخواست این ویزا باید از خارج حوزه بریتانیا اقدام کنید. در نتیجه باید نامۀ پذیرش از مدرسه، رضایت والدین یا سرپرست و اثبات هزینه های زندگی و شهریه مدارس را با تمکن مالی اثبات کنید.

این ویزا برای طول دورۀ تحصیلی تا حداکثر شش سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

برای دورۀ کوتاه مدت شش ماه یا کمتر (تا 11 ماه برای دوره های زبان انگلیسی، اگر سنتان بیشتر از 18 سال است.) باید این ویزا را دریافت کنید.

این ویزا تنها به اندازۀ طول دورۀ تحصیلی اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. تنها در صورتی امکان تمدید این ویزا وجود دارد که یک پذیرش تحصیلی معتبر ارائه دهید و اثبات کنید که بدون کار نیز می توانید از پس هزینه ها بربیایید.

 

کوچینگ سازمانی چیست و چه کمکی میتواند به ما بکند؟

هدف ما از انتخاب کوچینگ سازمانی ایجاد یک تغییر و تحول مثبت و سیستماتیک در یک شرکت یا سازمان است. ما برای رسیدن و دستیابی به اهداف استراتژیک و رسیدن به یک ساختار اصلی و درست در راستای افزایش قابلیت رهبری و فرهنگ نیاز داریم تا یک کوچ همراهمان باشد. کوچینگ برای افزایش بهره وری و خروجی مثبت برای ها سازمان استفاده میشود تا یک تغییر در سراسر شرکت ایجاد کند. معمولا از سبک از مربیگری را تحت عنوان کوچینگ تیمی هم قرار میگیرد.

هدف کوچینگ سازمانی

کوچینگ اشکال و مدل های مختلفی دارد، تنها کوچینگ سازمانی است که با گروه و تیمی کار میکند که یک سازمان یا شرکت را تشکیل میدهند. هدف حمایت از تکامل آنها بر اساس اهداف و اهداف شرکت استدر نتیجه، تعاملات کوچینگ سازمانی می تواند بسیار بزرگ و پیچیده باشدآنها ممکن است شامل رهبری اجرایی و ده ها تیم باشند.

هنگامی که اعضای شرکت دارای ساختار هستند، مربیگری سازمانی می تواند به شناسایی و دستیابی به اهداف شرکت کمک کنداین برنامه‌های توسعه ممکن است شامل مدیریت بحران، دستیابی به سودآوری، و موضوعات تنوع و شمول باشد.

علاوه بر این، دستیابی به این اهداف عالی معمولاً نیازمند تیمی از مربیان حرفه ای استتیم مربیگری باید بر اساس سطح تجربه، زمینه های تخصص و دانش صنعت بررسی شوددر حالی که تشکیل یک تیم مربیگری داخلی می تواند یک کابوس لجستیکی باشد، شرکت های زیادی وجود دارند که در توسعه سازمانی تخصص دارند.

 

کوچینگ اجرایی مهم ترین ویژگی یک مربی سازمانی

 

رهبران فردی می توانند سازمان را به سمت رشد هدایت کنند، اما تیم ها به کاری که آن را حفظ می کند، قدرت می دهندتیم های سالم و همسو اهداف تجاری پر جنب و جوش شما را به واقعیت تبدیل می کنندبرای انجام این کار، آنها باید همسو باشند و در فنون ارتباط و همکاری با هوش هیجانی مهارت داشته باشندآنها باید بتوانند به صورت داخلی تضاد و اختلاف را مدیریت کنند تا همسویی و مسئولیت پذیری ایجاد کنندآنها باید در موارد زیر متخصص شوند:

  • تعیین هدف
  • اولویت بندی
  • اجماع عملی
  • تغییر دادن
  • مسئولیت
  • جلسات

مهم ترین دلیل برای سرمایه گذاری در کوچینگ سازمانی

 

کوچینگ سازمانی می تواند سکوی پرشی برای تغییرات شرکتی در عمیق ترین سطح باشد و برای هر سازمانی حیاتی استپس چرا رهبران شرکت‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی روی مربیگری سازمانی انجام می‌دهند؟ 

در سطح کلان، مربیگری سازمانی می تواند جهت یک شرکت و تمایل فرهنگی آن را برای تغییر تغییر دهد . مربیان با دانش خاص صنعت ممکن است بتوانند به نقاط کوری که سازمان از آنها بی اطلاع است اشاره کنندآنها همچنین ممکن است مایل باشند در مورد مسائلی که کارمندان از نظر سیاسی بسیار خطرناک می‌دانند صحبت کنند.

 

کوچینگ موقیت چیست و چه مراحلی دارد؟

خیلی از ما اول هرسال اهدافی برای خود تعیین می‌کنیم و با خودمی گوییم امسال می‌خواهم به n تومان درآمد دست پیدا کنم، فلان ماشین را بخرم، در فلان خیابان خانه مورد نظرم را خریداری کنم، ازدواج کنم و… اما بعد از مدتی این اهداف خود را کنار می‌گذاریم و آن را رها می‌کنیم. چرا این اتفاق می افتد؟

با توجه به مثال بالا بیایید کمی با خودمان صادق باشیم تا به حال چند بار هدف تعیین کرده‌ایم ولی بعد از مدتی آن را رها کرده‌ایم؟ شاید برای خیلی از ما بیش از ده بار این اتفاق افتاده باشد.درست است؟

به همین خاطر ما قصد داریم در این مقاله یک ابزار قدرتمند به نام کوچینگ را به شما معرفی کنیم و نحوه کار آن را بررسی کنیم تا شما بتوانید به موفقیت و اهداف خود راحت تر دست پیدا کنید

در فرآیند کوچینگ که اغلب به صورت کوچینگ فردی و یک به یک انجام می‌شود، یک کوچ سعی می‌کند فرد خودش را به آگاهی برساند و بتواند اهداف واضح و شفافی را برای خود تعیین کند که متناسب با شرایط، توانایی‌ها و استعدادهای خودش است. نکته‌ای که در اینجا می‌تواند جالب توجه باشد این است که این فرآیند بسیار متفاوت‌تر از مشاوره و منتورینگ است به همین خاطر بر روی اهداف فرد در تمام حوزه‌های زندگی شخص تمرکز دارد.

 

مراحل کوچینگ موفقیت

در فرآیند کوچینگ موفقیت، فرد با آگاهی که به دست می‌آورد، چالش اصلی خود را پیدا می‌کند، این اتفاق با بررسی و ارزیابی و بازخوردهایی که می‌گیرد، خواهد افتاد. زمانی که این اتفاق بیفتد فرد به این نتیجه می‌رسد که قدم بعدی او چیست و باید چه کاری انجام دهد. حال در ادامه این روند را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم تا موضوع برای شما شفاف‌تر شود.

1 – پیدا کردن چالش اصلی

اولین قدم پیدا کردن مشکل و چالشی است که فرد به خاطر آن در جلسات کوچینگ شرکت کرده است. موضوع جالبی که در این میان وجود دارد این است که فرد ابتدا با یک مسئله خاص به کوچ مراجعه می‌کند، اما بعد از جلسه متوجه می‌شود مشکل و چالش اصلی او چیز دیگری بوده است.

 این اتفاق بارها و بارها در جلسات کوچینگ موفقیت تیم حامی در هلدینگ ماهان تیموری افتاده است و به دفعات زیاد مراجعه کننده به این آگاهی رسیده است که واقعاً مشکل و چالش او چیز دیگری بوده است. به طور مثال یک فرد با چالش کاهش درآمد به کوچ موفقیت مراجعه می‌کند، اما متوجه می‌شود این کاهش درآمد به خاطر مسائل خانوادگی برای او به وجود آمده است.

2 – تعیین جایی که فرد در آنجا ایستاده است

در این قسمت کوچ با کمک سؤالات قدرتمند در کوچینگ ، باعث می‌شود فرد بداند در کجا قرار دارد و یا در کجا ایستاده است. همچنین مراجع می‌فهمد با هدف خود که به طور مثال افزایش دوباره درآمد است چقدر فاصله دارد.

3 – مشخص کردن خواسته‌ها و اهداف

تا به اینجای کار مراجع دیدگاه درستی نسبت به چالش خود به دست می‌آورد و می‌فهمد در کجا قرار دارد و شرایط فعلی او چیست؟ حال وقتی فرد به این مرحله می‌رسد باید هدف اصلی خود را پیدا کند و مشخص کند دقیقاً قرار است به چه چیزی دست پیدا کند. به طور مثال اگر بخواهیم این فرآیند را بهتر درک کنید، مراحل زیر اتفاق خواهد افتاد:

الف) چالش اصلی، مشکل خانوادگی

ب) فرد با ارزیابی خود فهمید مهارت ارتباط و هوش هیجانی ضعیفی دارد و همین موضوع باعث کاهش درآمد او شده است

ج) مراجع در این مرحله می‌فهمد باید روابط خانوادگی خود را بهبود ببخشد تا بتواند ذهن خود را آزاد کند و در نهایت بتواند به درآمد دلخواه خود دست پیدا کند.