لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

شرکت‌های بزرگی مانند مسترکارت و پی‌پال که در حوزه پرداخت فعالیت می‌کنند، به دلیل متمرکز بودن قادر به تحریم کشورها و ارائه‌ ندادن خدماتشان به آن‌ها هستند. برای مثال کاربران ایرانی از روش‌های عادی نمی‌توانند از خدمات پی‌پال و ویزا کارت استفاده کنند و در مواجهه با سایت‌هایی که پرداختشان را با این شرکت‌ها انجام می‌دهند، همیشه به مشکل می‌خورند.

به همین علت بیت کوین گزینه‌ای بسیار جذاب و کاربردی برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران مشتریان کشورهای تحت تحریم به شمار می‌رود.

از طرفی خرید کردن با بیت کوین و اسکن QR کد حین خرید، دیگر برخی از مشکلات کارت‌های بانکی را ندارد. دزدیده شدن اطلاعات کارت‌های اعتباری و به سرقت رفتن هویت افرادی که خرید کرده‌اند، از مشکلات درگاه‌های پرداخت متمرکز است. اما حین خرید با بیت کوین الزامی برای ارائه هویتتان وجود ندارد. با هک شدن درگاه‌های پرداخت متمرکز، هکرها به موجودی‌های شما دسترسی پیدا می‌کنند اما نحوه کارکرد بیت کوین به گونه‌ای است امکان خرج کردن بیت کوین برای هکرها وجود نخواهد داشت.

کارمزد شبکه بیت کوین در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت گاهی اوقات می‌تواند به عنوان یک مزیت و گاهی اوقات به عنوان یک عیب اساسی مطرح شود. عوامل مختلفی مانند قیمت بیت کوین می‌تواند بر روی این مسئله تاثیر بگذارد.

 

اما برخی از شرکت‌های پذیرنده بیت کوین به دلیل مشکلاتی که با این روش پرداخت داشتند، پشتیبانی از آن را قطع کردند:

شرکت دِلآن‌ها بزرگترین شرکتی بودند که از پرداخت بیت کوین پشتیبانی می‌کردند، اما به دلیل تقاضای کم این گزینه پرداخت را حذف کردند.

استیمآن‌ها بیت کوین را برای سفارش بازی‌های مختلف می‌پذیرفتند اما به دلیل کارمزد‌های بالا و نوسان‌های شدید آن پشتیبانی از بیت کوین را قطع کردند.

فایوربازار فری‌لنسرها که بیت کوین را به دلیل نبود تقاضای کافی از گزینه‌های پرداخت حذف کرد.

استرایپ: یک پردازشگر پرداخت برای کسب‌وکارها که ابتدای سال ۲۰۱۸ پشتیبانی از بیت کوین را به دلیل کارمزد‌ها و زمان انتظار بالای تراکنش‌ها متوقف کرد.

 

کتاب انقلاب بلاکچین

دان تپسکات و الکس تپسکات که پدر و پسری متخصص در حوزه بلاک چین هستند، در این کتاب بررسی کرده‌اند که چگونه فناوری بلاک چین می‌تواند همه سیستم‌های جهان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

بلاک چین یکی از فناوری‌های بنیادینی است که در تمام کتاب‌های مربوط به ارزهای دیجیتال موردبررسی قرار گرفته (و یا دست‌کم مرور کوتاهی بر آن انجام شده است). تقریباً همه ارزهای دیجیتالی که ما می‌شناسیم، مبتنی بر بلاک چین هستند. بدون بلاک چین، ادامه فعالیت این ارزها ممکن نیست؛ اما عکس این مسئله صحیح نیست. به‌بیان دیگر، کاربردهای بلاک چین بسیار گسترده است و به‌هیچ‌وجه محدود به ارزهای دیجیتال نیست.

تپسکات‌ها در این کتاب روی سایر کاربردهای بلاک چین هم تمرکز کرده‌اند؛ که از میان آنها می‌توان به مدل‌های جدید کسب‌وکار که با استفاده از این فناوری ممکن است ایجاد شوند، احیای حقوق هنرمندان در عرصه موسیقی، انجام رأی‌گیری و اجرای بهتر دموکراسی اشاره کرد. در یک کلام، همان طور که از عنوانش پیداست، این کتاب بیشتر در مورد بلاک چین است تا بیت کوین یا ارزهای دیجیتال.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.