لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پیش

ارتودنسی دندان پیش زمانی استفاده می شود که همه دندان ها مرتب بوده و تنها دندان پیش مشکل دارد. در صورت وجود مشکل و ناهنجاری در برخی از دندان ها، متخصص ارتودنسی خوب تنها اقدام به اصلاح همان بخش می کند بدون اینکه نیازی به جابجایی بقیه دندان ها باشد. ارتودنسی دندان پیش برای رفع مشکل اورجت یا پیشروی دندان پیشِ فک بالا انجام می شود.

جهت مطالعه مجله ارتودنسی دندان کلیک کنید.

عوامل موثر بر مشکلات و ناهنجاری های دندان پیش

  • ژنتیک و وراثت
  • عوامل محیطی
  • رشد ناکافی فک پایین نسبت به فک بالا.
  • عدم تناسب اندازه فک و دندان
  • دندان قروچه و ساییدگی دندان ها

درمان دندان پیش

در حال حاضر روش های زیادی برای درمان دندان پیش وجود دارد. توصیه بر اینست در سنین پایین برای رفع ناهنجاری به متخصص ارتودنسی مراجعه شود. هر چه درمان با تأخیر انجام شود، مدت زمان درمان نیز طولانی تر شده و هزینه نیز افزایش می یابد. با افزایش سن، لثه ها سفت و محکم شده و دندان های دائمی هستند.

با این که ناهنجاری در دندان پیش عارضه حادی نیست اما بهتر است هر چه زودتر برای رفع آن اقدام کرد و راه حل مناسبی پیدا نمود.

در اغلب موارد، با استفاده از ارتودنسی می توان دندان ها را به تدریج و به آرامی به سمت محل مناسب سوق داد. بریس های معمولی، سنتی، سرامیکی از متداول ترین روش های رایج و مرسوم برای درمان ناهنجاری دندان پیش به شمار می آید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

عوامل موثر بر ارتودنسی دندان پیش

  • شدت ناهنجاری
  • میزان انحراف دندان
  • سن بیمار
  • وضعیت سلامت فک و دندان

ارتودنسی دندان پیش

با ارتودنسی ثابت دندان نمی توان اقدام به درمان دندان پیش کرد و مشکل را رفع نمود. دو دندان جلو با سیم کوتاه بین آن ها قادر به مرتب کردن دندان ها نخواهد بود. برای برطرف کردن ناهنجاری دندان های جلو لازم است از بقیه دندان ها برای مرتب کردن آن ها استفاده کرد. در غیر اینصورت درمان به سادگی قابل انجام نیست.

اکثر بیماران مایلند دستگاه ارتودنسی روی دندان های جلو نصب نشود. اما با قرارگیری وسایل ارتودنسی روی دندان های عقب مشکلی ندارند. چون با این کار دستگاه در معرض دید افراد قرار نگرفته و کسی متوجه حضور آن در دهان بیمار نمی شود. ارتودنسی دندان پیش سبب آزاد شدن دندان های عقب شده و فرد می تواند راحت تر مواد غذایی خود را انتخاب کند. چون در اینصورت فرد نگران جدا شدن براکت ها از روی دندان های پشتی نخواهد بود.

رفرنس: tehranortho

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.