لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

آیا درمان لمینت بهتر از کامپوزیت ونیر است؟

در پاسخ باید قاطعانه بگم که هر درمانى جایگاه خودش را دارد و بسته به شرایط دندانها است که طرح درمان مناسب انتخاب مى شود. و کلیه روشهاى دندانپزشکى از جمله کامپوزیت ونیر، لمینت دندان چیست، روکش فول سرامیک و غیره بر پایه و اساس مطالعات و تحقیقات فراوان در علم دندانپزشکى وارد شده اند و در تمامى دانشکده هاى دندانپزشکى دنیا تدریس مى شوند و اینکه همکار دندانپزشکى بگوید بهترین درمان لمینت سرامیکی است و یا روش کامپوزیت ونیر را مردود کند را باید به حساب نااگاهى و یا تعصب غیر منطقى وى دانست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روکش های تمام سرامیک کلیک کنید.

هیچ درمانى خوب مطلق نیست و هر درمانى مزیت و ویژگى خاص خودش را دارد و انچه در اینجا بالاترین اهمیت را دارد انجام درست و تخصصى هر درمان است و انتخاب روش مناسب بر حسب شرایط دهان و دندان بیمار، و هر درمانى اگر غیر اصولى انجام شود عوارضى را بدنبال دارد .

باید بر حسب شرایط بیمار تصمیم بر انتخاب روش درمان گرفته شود و در بعضى موارد روش کامپوزیت دندان بهتر از لمینت دندان است و در بعضى موارد بالعکس .

انچه مهم است عدم تعصب روى یک روش درمان و اگاهى کامل نسبت به تمامى روشهاى درمانى قابل انتخاب و انجام درست و حرفه اى درمان است.

انحناى قوس دندانى در طراحى لبخند به روش کامپوزیت ونیر یا لمینت ، تحت تاثیر قوس فک و استخوانبندى صورت و فرم لب قرار مى گیرد . مثلا در فردى که شکل قوس فک مربعى است با فردى که شکل قوس فک بیضى است متفاوت است.

و یا یکى از فاکتورهاى تعیین کننده دیگر ، انست که انحناى قوس دندانى از خط لب پایین حین لبخند تبعیت کند.

هر چند با روشهاى زیبایى مى توان تا حدى این قوس را اصلاح و تغییر داد ولى باید فاکتورهاى تعیین کننده که مربوط به روابط اجزاء صورت است را در نظر گرفت و محدودیت ها را توجه داشت.

جهت مطالعه مجله تخصصی ارتودنسی دندان اینجا کلیک کنید.

کامپوزیت ونیر چه میزان تراش لازم دارد؟

این بستگی به میزان نامرتبی و شکل و فرم دندان دارد . در حالت نرمال میزان تراش دندانها در حداقل ممکن و گاها بدون تراش است ولی اگر دندان بیرون زده باشد و یا نیاز به اصلاح فرم داشته باشد ، قاعدتا تراش دندان به میزان مورد نیاز لازم است .

منبع: artmandarman

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.