لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

5 ویتامین ضروری برای داشتن پوست سالم و درخشان

زیبایی در عمق پوست شماست. وقتی شما از بدن خود مراقبت می‌کنید، تاثیر این مراقبت بر روی پوست‌تان نشان داده می‌شود. اگر می‌خواهید پوستی سالم و درخشان داشته باشید، این 5 ویتامین را مصرف کنید.  با آموزشگاه آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

1. ویتامین C برای تقویت آنتی‌اکسیدان‌های پوست

این ویتامین عمدتاً در اپیدرمی "لایه ‌بیرونی پوست" و درمی "لایه درونی پوست" یافت می‌شود. ویتامین C نقش حیاتی در سلامت پوست و تشکیل کلاژن‌ها دارد.

ویتامین C از طریق جریان خون به همه قسمت‌های بدن انتقال می‌یابد و آبرسان خوبی برای پوست و مو می‌باشد.

چگونه ویتامین C بیشتری جذب کنیم؟

2. ویتامین A برای جلوگیری از پیری پوست و بروز آکنه

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌خواهید به پیری زودرس پوست دچار شوید باید با رتینول آشنا شوید. رتینول محصولی از ویتامین A می‌باشد که تاثیر بالایی در بهبود دادن علایم پیری پوست دارد و چنانچه از طریق غذا یا از طریق مکمل‌ها دریافت شود، از پوست در برابر پیری و آکنه محافظت می‌کند.

3. ویتامین E برای جلوگیری از خشکی پوست

حتما دیده‌اید که ویتامین E در بین محصولات آرایشی بهداشتی همچون ستاره می‌درخشد و این بدلیل تاثیر عمده ویتامین E بر زیبایی پوست می‌باشد. ویتامین E پاک کننده رادیکال‌های آزاد است و با از بین بردن آنها پوست شما را سالم و زیبا نگه می‌دارد.

استفاده از ویتامین E از خشکی پوست جلوگیری می‌کند اما توجه کنید که تاثیر آن بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می‌یابد. به همین دلیل لازم است که به مقدار کافی ویتامین E در رژیم غذایی خود قرار دهید.

4. ویتامین B3 برای درمان آفتاب‌سوختگی و ترمیم رنگدانه‌ها

همانطور که قرار گرفتن در معرض نورخورشید بصورت روزانه می‌تواند بخشی از ویتامین D بدن را تامین کند، قرارگرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌های UVA و UVB باعث آسیب‌های پوستی زیادی همچون تغییر رنگدانه‌ها، ایجاد چین و چروک و لکه‌های پوستی می‌شود.

5. ویتامین K برای لکه‌های سرسخت تیره و جای زخم

ویتامین K بهترین کمک کننده برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌باشد و نقش اساسی در ترمیم زخم‌ها و کبودی‌ها دارد. همچنین با انواع پوست سازگار است و پوست را سالم نگه می‌دارد.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش تاتو، آموزش ناخن، آموزش گریم و... می توان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.