لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

صاحبان دیجی کالا چه کسانی هستند

حمید محمدی و سعید محمدی – صاحب دیجی کالا

 

حمید محمدی و سعید محمدی چه کسانی هستند و چگونه توانستند چنین کسب و کاری را راه اندازی کنند. با این تفاسیر می‌توان از دیجی‌کالا  با مدیریت موسس دیجی کالا – به عنوان یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های کنونی ایران نام برد که در یک دهه اخیر قدم به قدم پیشرفت کرده و با پشت سر گذاشتن چالش های مختلف توانسته در حال حاضر تبدیل به بزرگترین خرده فروشی اینترنتی خاورمیانه شود.

بسیاری از کسب و کارهای موفق دارای صاحبانی هستند که با اقدام های ساده ای شروع کرده اند  و توانسته اند قد به قدم پیشرفت کنند و به موفقیت دست پیدا کنند . یکی از این افراد مالک دیجی کالا است . این کسب و کار که با همکاری دو برادر شروع شد و هم اکنون یکی از برندهای معروف ایران شده است.

آن ها با یک وب سایت شروع کردند و کمک کم به این فکر افتادن که محصولاتی را در وب سایت خود به فروش برسانند که در نهایت در این کار موفق شدند و بدین ترتیب  کسب وکار دیجی کالا به وجود آمد.

دیجی‌کالا موفق شده تا به مستعدترین استارتاپ کشور تبدیل شود؛ به طوری که به گفته‌ی موسسین این استارتاپِ رو به رشد، دیجی‌کالا فاصله‌ی بسیار اندکی با رسیدن به ارزش یک میلیارد دلاری دارد تا رکورد جدیدی را در میان استارتاپ‌های ایرانی به نام خود ثبت کند.

دیجی‌کالا طی دو، سه سال اخیر به پربازدیدترین فروشگاه خرده فروشی اینترنتی خاورمیانه تبدیل شد، حال آنکه شتاب رشد بالای این استارتاپ ایرانی ،روند صعودی خود را ادامه می‌دهد، حمید محمدی و سعید محمدی به عنوان بنیانگذاران دیجی‌کالا امیدوار هستند تا این روند ادامه‌یافته و طی ماه‌های آینده شاهد تبدیل شدن دیجی‌کالا به بزرگ‌ترین کسب وکار اینترنتی منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر فروش باشند.

موسس دیجی کالا ،خود را در بستری آغاز کرد که در دهه هشتاد شمسی نیاز به وجود چنین امکاناتی در میان جوانان کاملا احساس می‌شد، و البته که سن و سال جوان موسسین این شبکه فروش اینترنتی محصولات گویای این حقیقت است

 

برادران محمدی

 

حمید و سعید محمدی در اسفند ماه سال 1358 در محله ابوذر تهران و در خانواده ایی پر جمعیت متولد شده‌اند. مادر خانه دار و پدر به شغل نانوایی در نانوایی خودش مشغول بود.
خانواده‌ایی با 11 فرزند که از لحاظ سطح درآمدی و تحصیلات پدر و مادر بسیار معمولی بودند، ولی سبک زندگی متمایز از بافت اجتماعی منطقه سکونتشان، از آنها خانواده‌ایی تحصیلکرده که پدر و مادر به تحصیل اهمیت بسیاری می‌دادند،ساخت.

 

 

حمید و سعید محمدی دوره ابتدایی را با هم در همان محله ابوذر در یک مدرسه گذراندند، ولی حمید دوره راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی شهرری طی نمود و سعید در مدرسه نمونه ‌دولتی ابن ‌سینا، در میدان قزوین دوران مدرسه را سپری کرد و در نهایت هر دو در پایان دوره متوسطه دیپلم ریاضی گرفتند.

 

حمید محمدی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه خواجه نصیر و سعید محمدی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات، تحصیلات کارشناسی خود را به پایان رساندند.
در ادامه هر دو موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته MBA شدند.

 

 

صاحبان دیجی کالا

 

حمید و سعید محمدی، صاحبان دیجیکالا در رابطه با میزان حمایت خانواده در فعالیتهایشان در دوران نوجوانی این‌گونه می‌گوید:
خانواده کاملا ما را حمایت می‌‌کردند و معمولا ابزارها را برایمان تهیه می‌کردند، برادر بزرگترما خیلی از این ابزارها را برایمان فراهم می‌کرد و از ما حمایت می کرد، از ابزارهای نجاری، ابزارهای مدلسازی تا گِل و
یادم می‌آید سال‌های آخر مدرسه و دوره دبیرستان خیلی درگیر موضوعاتی مثل خودرو شده بودیم، مجله ماشین می‌گرفتیم و تک‌ تک شماره‌ها را دقیقه‌ای که می‌آمد روی کیوسک می‌خریدیم.
ما خیلی امکاناتی نداشتیم ولی خیلی کنجکاو بودیم، دنبال این بودیم که چیزهای مختلفی طراحی کنیم و بسازیم، آزمایش انجام بدهیم، حیوان نگهداری می‌کردیم، تخم ‌مرغ را زیرمرغ می‌گذاشتیم تا به دنیا آمدنش را ببینیم، حشرات را بررسی می‌کردیم و… این کارهایی بود که ما از 4، 5 سالگی تا دوران دیپلم انجام می دادیم.
انگار این کنجکاوی از ابتدا در وجود ما نهادینه شده بود که امروزه جزئی از ثروتمندان شناخته می شوند.

 

 

ظهور پدیده ایی به نام کامپیوتر

 

در حقیقت موسس دیجی کالا ،در دورانی که کمتر کسی آشنایی با کامپیوتر و تکنولوژی های به روز دنیا داشت؛ این دو برادر یعنی حمید محمدی و سعید محمدی در خانه مشغول کشف دنیای جدیدی از تکنولوژی و توسعه فردی بودند.
از سال ۷۱، ۷۲ که کامپیوترهای PC کمتر جایی بود، ما درخانه کامپوتر داشتیم و با آن کار می‌کردیم. برادر بزرگ ما در شکل دادن مسیر حرکتمان خیلی تاثیر گذار بوده، او این کامپیوتر را خرید و ما هم خیلی جدی کار می‌کردیم. از آن کامپیوترهای فلاپی بزرگ بود و ما بدون ماوس با کیبورد اتوکد کار می‌کردیم.
ما با کامپیوتر هیچ وقت بازی نکردیم؛ بازی نوشتیم، بازی ساختیم ولی هیچ وقت بازی نکردیم.
داشتن کامپیوتر و کار کردن با آن باعث شده بود که ما در دانشگاه هم نسبت به بقیه دانشجویان جلوتر باشیم.
همان سال های اول بعد از خرید کامپیوتر اینترنت هم داشتیم، اگر اشتباه نکنم سال 75، 76 بود، هنوز اینترنت تحت وب نبود و در محیط تحت DOS کار می‌کردیم. دوست براردم که مهندس کامپیوتر بود، آمد خانه و اینترنت را وصل کرد و به ما یاد داد.
برادر بزرگم از همان ابتدا حامی ما بود و تمام تلاش خودش را انجام می داد تا یک سری از امکانات را برای ما تهیه کند.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال و روش کسب سود

نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش آن

 

این روزها تب و تاب فروش و خرید ارز دیجیتال به واسطه سودهای بسیاری که در زمینه رمز ارزها وجود دارد ،خیلی ها به فکر سرمایه گذاری در این زمینه هستند. چون خیلی از افراد در این زمینه ارز دیجیتال ،توانستند سودهای بسیار خوبی کسب کنند پس نشان می دهد که این بازار ،همچنان ظرفیت رشد و تکامل دارد.

با گسترش تکنولوژی و آماده شدن دنیا برای تغییرات بنیادی ارزهای دیجیتال به وجود آمدند. ماهیت این ارزها به این گونه است که هیچ دولت و یا کشوری نتواند آن ها را کنترل کند و افراد بتوانند به راحتی در این بخش اصول مدیریت سرمایه را رعایت کرده و در نهایت به اهداف مالی خود دست پیدا کنند.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی دنیا می تواند برای خیلی از افراد جذاب باشد، زیرا به دست آوردن پول به صورت دلاری طعمی متفاوت دارد . اما این درصورتی است که فرد آموزش های لازم را در این مورد ببیند و در نهایت بتواند با علم بر این بازارها کسب درآمد کند.

این بازار پتانسیل هایی بسیار خوبی برای ثروتمند شدن افراد دارد اما  همان‌گونه که فرصت در اختیار افراد قرار می دهد ، می تواند سرمایه افراد ناشی را از بین ببرد و باعث شکست افراد شود. به همین خاطر  قصد داریم در این مقاله آموزش فروش و خرید ارز دیجیتال، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

 

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای خرید ارزهای دیجیتال راه های زیادی وجود دارد که شما باید بهترین راه را انتخاب کنید. به عنوان مثال شاید سایت هایی وجود داشته باشد که شما را دعوت به خرید ارزهای دیجیتال از شبکه آن ها کنند . این درحالی است که ممکن است این وب سایت ها کلاهبرداری یا اسکم بوده و سرمایه شما از بین برود به همین خاطر  شما باید وسواس زیادی برای این موضوع داشته باشید.

از طرفی شما برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازی به مراجعه به مکانی ندارید به همین خاطر می توانید با خیال راحت در خانه بنشینید  هر ارزی را که مد نظر دارید را بخرید و یا بفروشید. اما قبل از اینکه بخواهیم اقدامی انجام دهید  لازم است مهارت هایی را یاد بگیرید.

 به عنوان مثال شما باید مهارت هایی مانند تحلیل تکنیکال و مارکت خوانی، تحلیل بنیادی و روانشناسی بازار را به خوبی یاد بگیرید تا در نهایت بتوانید به موفقیت در این بازار دست پیدا کنید .بنابراین برای این کار می توانید آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را دریافت کنید. به عنوان مثال شما می توانید در قسمت سرمایه گذاری آموزش هایی را در این باره دریافت کنید.

روش های کسب سود

 

شما به چند روش می توانید از این بازارها کسب سود کنید. به طور مثال شما می توانید با خرید و نگه داشتن این ارزها کسب درآمد کنید و یا با خرید و فروش آن به ثروت دست پیدا کنید . هر روشی که شما انتخاب کنید بسته به اخبار و تحلیل هایی که انجام می دهید صورت می گیرد.

همان طور که می دانید ما دو نوع ارز داریم ، ارزهای دیجیتال و ارزهای کاغذی .ارزهای دیجیتال همان گونه که از نامشان مشخص است وجود فیزیکی ندارند و با فرآیندها و پروژه هایی که انجام می دهند، ارزش پیدا می کنند که در بازارهایی به نام کریپتو کارنسی  خرید و فروش می شوند.

اما ارزهای کاغذی که به صورت فیزیکی هستند در بازاری به نام فارکس خرید و فروش می شوند . همچنین در بازار فارکس برای شما این امکان وجود دارد که سهم هایی مانند سهام نزدک ، نفت ، طلا و نقره را خریداری کنید و در نهایت یاد بگیرید چگونه کسب درآمد کنید.

ارزهای دیجیتال رهبر

 

همان طور که می دانید بیت کوین معروف ترین و اولین رمز ارزی است که به وجود آمد. به همین خاطر هر تغییری که در قیمت این رمز ارز اتفاق می افتد روی بیشتر ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد و می تواند قیمت بقیه ارزها را به شدت بالا و پایین ببرد به همین خاطر رهبر یا لیدر بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

اما یک ارز دیگر وجود دارد که پتانسیل این را دارد که به یک رهبر دیگر در این بازار تبدیل شود  که به آن اتریوم گفته می شود . این ارز هم در حال رشد است و هم پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری دارد.و بهترین ارز دیجیتال یرای سرمایه گذاری محسوب می شود. اما همان طور که گفتیم بدون آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال و تحلیل ورود به این بازارها و خریدآن ها  بسیار خطرناک است.

سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال، چند سالی هست که در ایران خیلی رونق زیادی پیدا کرده است و خیلی ها در این حوزه ورود کردند و در این حوزه سرمایه گذاری کردند. اکثر این افراد هم سودهای خیلی خوبی از این بازار گرفتند و این نشان میدهد که این بازار ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

 

 

 

زیر شاخه های مختلف مهارت چیست و ارتباط آن با توسعه فردی

زیر شاخه های مختلف مهارت

مهارت زیر شاخه های مختلفی دارد. به طور کلی ما می توانیم مهارت ها را به دو دسته کلی
مهارت هایی برای ارتقای سطح زندگی و مهارت هایی برای ارتقای شغلی تقسیم بندی کنیم.لازم به ذکر است که بسیاری از مهارت ها در هر دو دسته به صورت مشترک قرار میگیرند
برای مثال برخی از مهارت ها مانند مهارت سیستم سازی، مهارت گزارش نویسی و … از
جمله مهارت هایی هستند که در کسب و کار به ما کمک می کنند. مهارت هایی مانند فن بیان، نفکر نقادانه، طریقه ارتباط برقرار کردن با دیگران، نواختن ساز و… از جمله مهارت هایی هستند که به ما این امکان را می دهند تا کیفیت زندگی خودمان را ارتقا دهیم.
مهارت های زندگی از آن دسته از مهارت هایی هستند که به ما این امکان را می دهند تا در مسائل مختلف زندگی توانمند تر عمل کنیم و احساس رضایت خودمان از زندگی را افزایش دهیم.
مهارت های کسب و کار نیز باعث می شود که ما در زمینه های مختلف کاری خودمان را توانمند تر شویم و در نهایت از طریق عملی کردن آن مهارت ها درآمد خودمان را افزایش دهیم و به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم. در ادامه قصد داریم برخی از مهارت هایی را به شما معرفی کنیم که با تقویت آنها میتوانید خودتان را در زندگی شخصی و کاری توانمند تر کنید.
در واقع ارتقای مهارت ها حکم این را دارد که ما به سوال توسعه فردی چیست، یک پاسخ عملی داده باشیم.

مدیریت استرس:

هر یک از ما انسان ها استرس های مختلفی را در شرایط مختلفی تجربه می کنیم که هریک از این استرس ها یک سری نماد بیرونی دارند. البته استرس به خودی خود بد نیست و باعث میشود که ما اشتباهات خودمان را کاهش دهیم و با تمرکز بیشتری یک کار را انجام دهیم.
برای مثال یکی از استرس هایی که ما در شرایط مختلف تجربه می کنیم، استرس انجام کار
جدید است. زمانی که شما قصد انجام کاری را که در گذشته انجام نمی داده اید را داشته باشید، دچار استرس می شوید. روزهای اول کاریتان در هر شرکتی که بوده اید را به یاد بیاورید. شما از یک امنیتی که برای خودتان ایجاد کرده اید جدا می شوید و وارد یک شغل دیگر می شوید که اطلاعات زیادی از افرادی که در آن مشغول به کار هستند ندارید.
زمانی که شما با شرایطی که باعث می شود شما دچار استرس شوید، آشنا باشید می توانید بر استرس خودتان آگاهی داشته باشید و در نهایت راحت تر آن را مدیریت کنید هم چنین می توانید از جملات انگیزشی استفاده کنید.

همدلی:

همدلی مهارتی است که اگر بر آن مسلط باشید، می توانید به راحتی در کار های تیمی به عنوان یک رهبر فعالیت کنید. متاسفانه اکثر افراد همدلی را با همدردی اشتباه می گیرند و همین موضوع باعث می شود تا آنها دچار اشتباهاتی شوند.

اما تفاوت بین همدلی و همدردی چیست؟
همدردی به این معناست که ما خودمان را جای طرف مقابل می گذاریم و به عبارتی درد را برای خودمان می کنیم. اما همدلی به این معنی است که ما به صحبت های طرف مقابل گوش می کنیم. اکثر اوقات افراد می دانند که برای حل مشکالتشان باید چه اقداماتی را انجام دهند و اگر یک نفر درست به آنها گوش کند، آنها می توانند راه حل مشکلشان را درست در زمان توضیح دادن به ما پیدا کنند.
در غیر این صورت زمانی که درست و اصولی به صحبت های طرف مقابل گوش می کنیم واز او سوالاتی می پرسیم، باعث می شود که خودمان نیز بهتر با مشکل او آشنا شویم.

 

در همدلی ما فقط سه سناریو داریم:
یا در زمانی که به او گوش می کنیم به راهکار می رسد.
سناریو دوم این است که اگر راهکاری برای مشکل او داریم به او پیشنهاد می کنیم. این پیشنهادمی تواند کمک مستقیم ما یا معرفی یک شخص و خدمات و… به او است.
سناریو سوم هم این است که اگر طرف به پاسخی نرسید و ما هم برای او راهکاری نداشتیم در
نهایت به او می گوییم که خیلی از این مشکل شما متاسف شدم.

مهارت حل مسئله:

در مهارت حل مسئله ما به صورت فعال در ابتدا ما به دنبال مسئله و مشکالت می گردیم و سعی می کنیم که ریشه آن را پیدا کنیم. پس از آن تالش می کنیم که فرصت ها و کمبود ها را تشخیص دهیم و در نهایت شروع می کنیم به جمع آوری اطالعات و تحلیل آنها برای خلق راهکار. در آخر هم با استفاده از مهارت تصمیم گیری بین راهکار های مختلفی که به آنها دست پیدا کرده ایم، بهترین گزینه را انتخاب می کنیم. پیدا کردن مهارت حل مسئله از مهم ترین پاسخ هایی است که می توانیم به سوال توسعه فردی چیست و چطور آن را در خودمان تقویت کنیم، بدهیم

زمانی که شما تا این حد در حل مسئله ماهر می شوید و می توانید مشکالت و مسائل همکاران را پیدا کنید و برای آنها راه حل ارائه دهید؛ همچنان از برای مشکالت سازمان نیز راه حل پیدا کنید و آنها را به عنوان پیشنهاد در اختیار مدیران خودتان قرار دهید، پس از مدتی مدیران روی شما حساب دیگری باز می کنند و در نهایت ارتقای شغلی در انتظار شماست.

 

 

زنان موفق و ثروتمند چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند

زنان موفق و ثروتمند | چگونه یک زن موفق باشیم؟

 

سلام بانو . برای موفقیت آماده ای؟.وقتی صحبت از زنان موفق می شه، اونها همه جوره در اطراف ما هستن..

موفقیت – دقیقاً مثل زیبایی – بیش از همه نسبیه..هر روز ما با مادران، کارفرمایان، کارآفرینان، ورزشکاران و هنرمندان موفق زیادی رو به رو میشیم.که در واقع اکثرا نشون دهنده ی یک زن موفق در حوزه ی خودشونن. و چه روزی بهتر برای جشن گرفتن زنان در تمامی دنیا: 8 مارس روز جهانی زن؟

مطمئناً اینجوری فکر کردین که ما با یک راهنمای.“زنان در محل کار” – یک مقاله ی 52 صفحه ای برای به اشتراک گذاشتن اونچه که زنان موفق و شاغل برای رسیدن به موفقیت انجام می دهند،.رو براتون آمده میکنیم؟

اما مطمئناً، این تنها یک نوع از “موفقیته”،.اما نکات بسیار خوبی وجود داره که می شه به اون پرداخت. لطفا به نکات زیر دقت کنید

.1 برنامه ی زندگی زنان موفق !

 

تا به حال شده مصاحبه های شغلی ای داشته باشین که در اون ازتون سؤال می کنن:.می خواید در پنج سال آینده کجا باشین؟.تنها با این سوال معلوم می شه که این سوال برای شما همون اندازه مهمه که برای کارفرماتون هم مهمه.در واقع نشون دهنده ی آینده نگر بودن شماست!

داشتن یک برنامه خوب و قابل اجرا که با اون می تونین محل کار فعلی،.شریک زندگی و خانواده خود رو در اون بگنجونین میتونه باعث پیشرفت شما بشه و برای به دست آوردن اونچه که می خواید مهمه..مطمئن باشین که باید هر سه ماه یکبار به برنامه ی زندگی خودتون برگردین و اونو ارزیابی کنین. آن ها تکنیک های مدیریت زمان را به درستی در زندگی خود اجرا می کنند..

 

.2آموزش ببینین  

 

مدرسه و دانشگاه برای همه ی افراد باعث موفقیت نمیشه و دلیلش هم اینه که چیز هایی که شما رو تبدیل به یک زن موفق کنه رو بهتون آموزش نمیده،.اما باید خودتون رو مسلح کنین..الان چه لوازمی دارین؟.منظور ما از لوازم و سلاح همون مهارتیه که باید داشته باشی..

این سلاحیه که میتونه شما رو در جنگ با بی فرهنگی و بی بند و باری نجات بده..میتونه باعث بشه شما نسبت به اونچه که هستید قوی تر شید و با مهارت هایی که دارین یک زن موفق، مستقل و ثروتمند باشین..نه تنها این ، بلکه مهمه که به یاد داشته باشین.” تا گور دانش بجوی “این به این معنیه که هیچوقت دیر نیست برای یادگیری بلکه از همین الان هم شروع کنین عالیه!.

برای اینکار میتونین در دوره ها و یا سمینار ها و وبینار ها شرکت کنین..مخصوصا الان که همگی در قرنطینه ی خانگی به سر میبریم..این کار تأثیر مستقیمی در مسیر شغلی احتمالی شما داره،.و بهتون قول میدم هیچوقت از تصمیمی که امروز میگیرین پشیمون نمیشین.آموزش دیدن حتی میتونه روی حافظه کوتاه مدت ضعیف تاثیر گذار باشه.

 

.3رو خودت سرمایه گذاری کن!

 

زنان موفق اول از همه روی خودشون و توانایی هاشون تمرکز میکنن وبهترین جا برای سرمایه گذاری را خوشان می دانند.مطمئنا ، شما می خواین خونه ی بزرگ و ماشین زیبا داشته باشین . اما مدیریت مالی و داشته باشین. این باعث میشه در شرایطی که حتی پیشبینی نمیکنین هم بتونین بدرخشین ، مثل : اخراج ، شرایط اضطراری و بیماری ها . اگه بتونین از الان برای اون روز ها نقشه و برنامه ای داشته باشین، اینجوری یک_هیچ از بقیه جلوترین.  

پس از همون اول که درآمد کسب کردین نسبت به همون درآمد خونه و ماشین مناسبی بخرین..مثلا اگه 50 میلیون درآمد داری،.نسبت به همون یه ماشین و خونه ی مناسب بخر..نه اینکه اندازه ی کسی که 500 میلیون درمیاره خونه بخری. به جای اینکار باقی مونده ی پولت رو سرمایه گذاری خوب انجام بده.و یه درآمد غیر فعال برای خودت به وجود بیار.  

 

.4 ارتباطات تجاری خودتون رو تقویت کنین

 

ارتباطات خودتون رو گسترش بدین. سعی کنین با افرادی معاشرت کنین.که اونها هم خودشون با دستای خودشون از صفر به صد رسیدن..سعی کنین با کسایی باشین که مثبت اندیشن..یه محور دور خودتون درست کنین از آدم هایی که همگی ثروتمندن و خودشون موفق شدن..این باعث میشه شما هم در این خط بیاین و شما هم خودتون رو در رده ی اونا قرار بدین.  

خیلی از زنان با بودن در کنار کسایی که حسودیشون رو میکنن و حتی نمیتونن پیشرفت دوستشون رو ببین،.خودشون رو پایین میکشن. این کار خیلی غلطیه..چون این جور افراد نه تنها خودشون به هیچ جا نمیرسن بلکه باعث میشن شما هم عقب بیفتین.و به هیچ جا نرسین و نتونین یک زن موفق باشی و یا حتی نتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

از این دوستانتون و رفیقاتون دوری کنین..برای خودتون هم که شده با کسانی دوستی کنین که از هر لحاظی از شما بالاتر باشن و شما بتونین با اونها پیشرفت کنین.  

 

 

 

فرمت و ایده های مقالات همیشه سبز

رایج‌ترین فُرمت‌های محتوای همیشه سبز

در ادامه برخی از قالب‌های Evergreen جمع آوری شده است. اگر می‌خواهید محتوای شما برای همیشه ماندگار باشد حتما این فرمت‌ها را در نظر بگیرید:

  • لیست‌ها
  • نکات برتر
  • آموزش چگونه
  • مدخل‌های دایره‌المعارفی
  • نظرات محصول
  • فیلم‌ها

 

لازم به ذکر است با وجود آنکه این ساختارها بالاترین سازگاری را با محتوای همیشه سبز دارند، اما انتخاب لزوما محتوای شما را سبز نمی‌کند، مثلا ویدئوها زمانی موثر هستند که نحوه‌ی انجام کاری را نشان دهند. بنابراین اگر نتوانید ویدئوی مناسبی تهیه کنید، تصاویر، نمودارها و… می‌توانند به محتوای شما کمک کنند.

ایده‌های نوشتن مقالات همیشه سبز

بعضی از موضوعات هرگز قدیمی نمی‌شوند! در ادامه برخی از ایده‌های مقالات همیشه سبز جمع آوری شده است. این موضوعات از قدیم وجود داشته‌اند، با اینحال همیشه و تا ابد طرفداران خودشان را دارند.

برخی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای تولید محتوای سبز عبارتند از:

  • عشق و روابط عاشقی
  • غذا
  • امور مالی/راه‌های پولدار شدن
  • تربیت فرزندان
  • کاهش وزن
  • شغل و مشاغل
  • مراقبت از گیاهان و حیوانات خانگی

البته مهم این است که به موضوعات evergreen مرتبط با تجارت خودتان بپردازید. به عنوان مثال اگر لوازم اداری می‌فروشید، می‌توانید یکی از دو مورد زیر یا موارد مشابه با آن را برای تولید محتوای همیشه سبز خود استفاده کنید:

  • چگونه میز خود را مرتب نگه داریم؟
  • لیست انواع خودکار و کاربرد هریک از آنها

با اینحال مشکل پیدا کردن ایده برای تولید محتوای سبز این است که اغلب اوقات به نظر می‌رسد بهترین موضوعات مرتبط قبلا توسط رقیبان به اندازه‌ی کافی یا حتی بیشتر از نیاز کاربر پوشش داده شده‌اند. در چنین مواردی، بهترین راه ارائه‌ی یک دیدگاه جدید در مورد یک موضوع محبوب یا عمیق شدن در مطالب و ارائه‌ی جزئیات بیشتر است.

بهتر است همواره به دنبال کلمات کلیدی دنباله دار (long-tail) باشید. این نوع کیووردها با وجود ارزشمند بودن از نظر رقابت دشوار نیستند. ضمنا چنانچه روی نیچ مارکت تمرکز کنید پیدا کردن ایده‌ی تولید محتوا برای شما راحت‌تر خواهد بود.

مثال‌هایی از موضوعات همیشه سبز

در ادامه یا چند نمونه‌ از تاپیک‌های همیشه سبزآشنا خواهید شد:

 

  • چگونه برای سگ خانه بسازیم: برای تولید محتوای سبز برای چنین عنوانی کافیست آموزشی واضح همراه با توضیحات مختصر و با عکس‌ها و فیلم‌های جذاب ارائه دهید.
  • 10 راهکار برای خوشمزه‌تر شدن همبرگر: به نظر شما امکان دارد کسی باشد که همبرگر دوست نداشته باشد؟ فکر نمی‌کنم تا ابد چنین اتفاقی بیفتد.
  • بهترین راهکار برای آرام کردن گریه نوزاد: هر روز نوزاد جدیدی به دنیا می‌آید. به همین خاطر است که همیشه والدینی وجود دارند که از گریه‌ی نوزاد خود ناراحت و پریشان می‌شوند. محتواهای این چنینی همیشه به درد بخور هستند. ضمنا همیشه والدین باتجربه‌تری وجود دارند که با درج نظرات خود محتوای شما را ارزشمندتر خواهند کرد.

این چند مثال فقط نمونه‌هایی از محتوای سبز محسوب می‌شوند. اصل مطلب این است که محتوایی مرتبط با کار خود پیدا کنید و این نکته را در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید کاری کنید که مطلب شما تا ابد مفید باقی بماند.

سئو همیشه سبز؛ ترکیب محتوای ماندگار و کلمات کلیدی محبوب

محتوای همیشه سبز بخش ارزشمندی از استراتژی بازاریابی محتوا برای وب است. اگر چنین محتوایی با تکنیک‌های سئو ترکیب شود، قدرتمندتر هم می‌شود.

همیشه سعی کنید evergreen content سایت‌تان را بر اساس کلمات کلیدی بنویسید که برای شما مهم هستند و دوست دارید با آنها رتبه بگیرید. فراموش نکنید که حتی بهترین مقاله سبز هم، بدون کاربر بی‌ارزش است. پس سعی کنید مقالاتی بنویسید که مردم آنها را دوست دارند و در موردشان سرچ می‌کنند. اگر در مورد کلمات کلیدی مطمئن نیستید، وقت‌تان را برای نوشتن مطالب سبز هدر ندهید.

حتما از تکنیک‌های اولیه‌ی SEO از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی صفحه، استفاده از متن جایگزین تصویر و استراتژی‌های مربوط به اشتراک گذاری صفحات اجتماعی پیروی کنید. هرچه مقالات همیشه سبز شما سرچ-فرندلی‌تر باشند، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و در نتیجه ترافیک ورودی ماهانه و حتی سالانه‌ی شما را بالاتر می‌برند.

نکاتی در مورد نوشتن محتوای همیشه سبز

  • برای متخصصان ننویسید  ممکن است گاهی هوس کنیم مقاله‌ای بنویسیم که تخصص ما را نشان دهد. اینکار جذاب است اما کاملا اشتباه تلقی می‌شود. معمولا کارشناسان نیازی به کمک ندارند. نباید فراموش کنیم که مخاطبان اصلی ما افراد مبتدی هستند و بهتر است محتوایی تولید کنیم که برای آنها نوشته شده است.
  • از زبان بیش از حد تکنیکی استفاده نکنید  از آنجائیکه بیشتر محتوای ما برای مبتدیان است، نیازی نیست با زبان بیش از حد تخصصی و فنی آنها را بترسانیم. بنابراین دفعه‌ی بعد که قصد داشتید محتوا تولید کنید، از ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین کلمات کمک بگیرید.
  • موضوع خود را محدود کنید  اگردر مورد یک موضوع خیلی کلی و همه جانبه بنویسید، مقاله شما طولانی می‌شود و به احتمال زیاد مخاطبان مبتدی را از دست خواهد داد. موضوعات کلی حاوی کلمات کلید کوتاه‌ و اصطلاحات اصلی با رقابت بالا هستند. ضمنا نوشتن مطالب جامع برای نویسنده هم سخت‌تر است. پس سعی کنید به جای مطالب عمومی، سراغ موضوعات ساده‌تر و خاص‌تر بروید.
  • پست‌ها را به هم پیوند دهید  به جای آنکه یک راهنمای کامل در مورد یک موضوع بنویسید، مباحث اصلی را خُرد کنید و هر یک را طی مطلبی جداگانه منتشر کنید. در نهایت تمام مطالب مرتبط با یک موضوع را به یکدیگر پیوند دهید. اینکار علاوه بر کمک به سئوی سایت، باعث افزایش علاقه‌ی مخاطب به سایت و درگیری او با صفحات مختلف می‌شود.