لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان روشی برای بهبود عملکرد ، وضعیت و ظاهر دندان ها می باشد.

ارتودنسی در لغت به معنی ردیف کردن دندان ها است.
اگر دندان ها به هر دلیلی (کوچک بودن فک یا کجی دندان) روی هم افتاده باشند و یا هم تراز نباشند ، جویدن یا گاز گرفتن با دشواری صورت می گیرد .

همچنین مسواک زدن دندان های روی هم قرار گرفته با دشواری زیادی همراه است.

دندان های با فاصله و غیر هم تراز نیز از نظر زیبایی و عملکرد هم مشکلات خاص خود را دارند.

 

هزینه ارتودنسی چگونه حساب میشود؟

 

بطور معمول دکتر ارتودنسی شما قیمت ارتودنسی را تقسیم به سه می کند یک قسمت از آنرا در ابتدا و دو قسمت باقی مانده را در اقساط ۱۸  الی ۲۴ ماهه و یا در طول درمان  دریافت می کند .

پس از تشخیص متخصص  و انتخاب نوع دستگاه اعم از ثابت یا متحرک بیمارانی که به دستگاه متحرک نیاز دارند هزینه درمان کمتری را تقبل خواهند کرد .

بیمارانی که نیاز به ارتودنسی ثابت برای هر دو فک دارند باید هزینه بیشتری بپردازند مخصوصا اگر بخواهند از ارتودنسی نامرئی و یا ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان استفاده کنند .

تعرفه درمان  در هر یک از موارد خاص و انتخاب مورد بسته به تشخیص متخصص ارتودنسی شما از هزینه های متفاوتی برخوردار است .

ارتودنسی دیمون ،ارتودنسی اینویزیلاین ،  ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان ، ارتودنسی لینگوال، از جمله انواع ارتودنسی هستند که هر کدام هزینه های بیشتری دارند

گزینه های مختلفی بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است.  نوع دستگاه ارتودنسی، ابزار ها و مواد مورد استفاده، تخصص پزشک و … در کل توصیه ما به شما این است که در صورت امکان با دریافت نوبت آنلاین  حضورا با دکتر مشاوره کنید  یک دکتر ارتودنسی خوب شرایط خوبی را برای بیمار به راحت ترین شکل ایجاد میکند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.