لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

خانه و ساختمان هوشمند

 

وقتی از خانه هوشمند حرف می زنیم منظورمان ابزار یا ربات های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست.(البته اگر شما بخواهید اینطور هم می شود).

گاهی هوشمند کردن خانه فقط به معنی عوض کردن ابزار و لوازم خانه با انواع قابل اتصال به اینترنت یا خودکار آنها است. (مثل کلید ها و لامپ ها، ترموستات ها و سیستم های ایمنی هوشمند)

فکر کنید تازه از سرکار آمده و خود را روی مبل رها کرده اید. تلویزیون روی شبکه ی چهار است و مستندی راجع به زندگی کوآلاها پخش می شود. کنترل تلویزیون چند قدم با شما فاصله دارد؛ اما چه کسی می رود این همه راه را.؟!

تصور کنید با همان گوشی که در دستتان است بتوانید شبکه را عوض کنید. یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید.

به این می گویند زندگی رویایی  و این است خانه هوشمند .

اما دوست عزیز ما در قرن ۲۱ هستیم و این موارد دیگر رویا نیستند.

در خانه هوشمند سازی تمامی وسایل هوشمند ممکن است و شما میتوانید آنرا از طریق اینترنت یا تلفن و پیامک (sms) با یکدیگر در ارتباط و تحت کنترل ساکنین خانه، حتی از راه دور هستند.

 

 

گر وقت نمی کنید که گجت ها و ابزار خانه تان را هر لحظه کنترل کنید؛ می توانید زمانبندی سناریوها و برنامه های روزانه را در اپلیکیشن خانه هوشمند خود انجام دهید تا کارها به صورت خودکار پیش بروند.

به عنوان مثال،

اگر عزیز سالخورده ای در خانه دارید و باید به او یادآوری کنید که داروهایش را در زمانی خاص مصرف نماید.

ساختمان هوشمند دوست داشتنی، طبق برنامه ی زمانی که به او می دهید با پخش زنگ هشدار و آلارم کمک می کند که از راه دور هم بتوانید از عزیزانتان مراقبت نمایید.

به جای آنکه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را به خانه ی سالمندان ببرید، خانه هوشمند تان تقریبا مانند یک پرستار از آنها مراقبت خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که سالمندان بیشتر به خانه هوشمند نیاز دارند!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.