لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

جراحی لاغری به روش لاپاروسکپی

عمل لاغری چیست؟

عمل لاغری به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک می کند تا وزن کم کنند. در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند جراحی لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.  عمل لاغری انواع مختلفی دارد که اغلب با محدود کردن مقدار غذایی که فرد روزانه مصرف می کند، باعث کاهش وزن وی می شوند.

عمل اسلیو چطور انجام میشود؟

جراحی اسلیو معده یکی از روش های درمان چاقی بیش از حد است که در آن، شکل و اندازه ی معده از یک توپ فوتبال به یک موز تغییر می یابد که  شامل حذف قسمت بالایی معده به نام فوندوس(Fundus) می شود که هورمون گرلین در آنجا تولید و ترشح می گردد. این هورمون، کنترل کننده ی اشتهاست و علامت گرسنگی را به مغز می فرستد. اگرچه %۸۰-۷۵ ظرفیت معده طی عمل اسلیو حذف شده و فقط یک لوله ی باریک باقی می ماند،اما قسمت اعظم ساختار آناتومیک طبیعی معده و اتصالات آن از جمله آنتروم(Antrum) و پیلور( Pylorus بخشی از معده که آن را به دوازدهه وصل می کند) همراه با تحریک عصب واگ حفظ می شوند و در نتیجه، اختلالی در هضم و جذب غذا ایجاد نمی شود.

لاپاراسکوپی نوعی عمل جراحی است که به جراح این امکان را می دهد که با کمترین برش به  داخل شکم و لگن فرد دسترسی پیدا کند و با حداقل مشکلات انجام می گیرد و در بسیاری از موارد می توان به جای عمل جراحی باز که با برش بزرگ‌تری در شکم انجام می گیرد، از لاپاراسکوپی استفاده کرد کاهش خونریزی، که احتمال نیاز به دریافت خون را کاهش می دهد

همچنین از مزایای آن نسبت به عمل جراحی باز میتوانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم

- برش کوچک تر با چاقوی جراحی که درد را کمتر و زمان بهبودی زخم را کوتاه تر می کند.

- درد کمتر که سبب می شود بیمار کمتر به داروهای مسکن نیاز پیدا کند .

- کاهش خطر عفونت : اندام های داخلی بدن کمتر در معرض عفونت قرار می گیرند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.