برای اینکه احتمال عوض شدن تگ را کاهش دهیم، باید تکنیکهای زیر را پیاده کنید.
اگر میخواهید عنوانی که گوگل نمایش میدهد مختص صفحه خود ما باشد و بدون تغییر باقی بماند، باید در اولین قدم خود، یک عنوان سفارشی و حرفهای بنویسید. وقتی از این مرحله صرف نظر کنید، سیستمهای مدیریت محتوا اغلب فقط از تگ H1 به عنوان راهنمای SEO سایت شما استفاده خواهد کرد که اغلب عنوانی که به این صورت ایجاد میشود، چیز غیرقابل توصیفی شامل “خانه” یا “درباره” خواهد بود.
بیشتر بخوانید: چک لیست سئو تکنیکال
اکثر سیستمهای مدیریت محتوا برای شما راهی فراهم میکنند که برای هر صفحه و پست، عنوان مشخصی انتخاب کنید. اگر این کار را انجام ندهید، به طور پیشفرض و با کمک یک افزونه، این عنوان ایجاد میشود. یکی از این افزونهها که بسیار هم کاربردی است و از قضا رایگان هم خدمات خود را ارائه میدهد، Yoast SEO میباشد. این افزونه عناوین سئو و توضیحات متای شما را خیلی ساده، سفارشی میکند.
زمانی که در حال نوشتن عنوان سفارشی برای صفحات خود هستید، مطمئن شوید که هر صفحه دارای عنوان منحصر به فردی است که دقیقا توصیف کننده محتوای صفحه شما باشد. در این صورت کاربر به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا خواهد کرد.
گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار به اشتباه یک عنوان سئو را مینویسند و از همان یک عنوان بارها و بارها در صفحات سایت خود استفاده میکنند. همین اشتباه تاثیر مخرب زیادی روی تجربه کاربری خواهد داشت.
در مورد تجربه کاربری هم بارها صحبت کردهایم و گفتهایم که رضایت کاربر، خط قرمز گوگل و الگوریتمهای آن است. اگر رضایت کاربر فراهم نشود، امکان ندارد در نتایج برتر صفحه شما نمایش داده شود.
تعداد کارکترها و پیکسلهایی که گوگل نمایش میدهد، در بیشترین حالت 580 پیکسل است. پس برای جلوگیری از عوض شدن تگ ، این محدودیت را باید هنگام نوشتن عناوین SEO در نظر بگیرید. اگر عنوانی که مینویسید از این اندازه بیشتر شود، ممکن است گوگل آن را کوتاه کند و به طور کامل نمایش ندهد.
بیشتر بدانید: چک لیست سئو داخلی
برای اینکه مطمئن شوید این عنوان به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده میشود، چند راه وجود دارد.