لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

انتخاب بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند

به مجموعه اعمالی که یک پزشک برای فرد انجام خواهد داد تا دارای لبخندی زیبا و جذاب باشد اصلاح طرح لبخند می‌گویند. این اعمال با توجه به نیاز بیمار و تشخیص پزشک انجام خواهد شد و می‌تواند شامل ارتودنستی، زیباسازی لثه، انواع روکش لمینیت و کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و ... باشد.

انتخاب بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند

آنچه در اصلاح طرح لبخند و رسیدن به این زیبایی اهمیت دارد انتخاب بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند می‌باشد. در واقع پس از تصمیم برای اقدام به اصلاح طرح لبخند، باید پزشکی را انتخاب کرد که از هر نظر برای انجام این کار مهارت کافی را داشته باشد. اعمال پزشکی مربوط به زیبایی به دلیل اینکه بسیار در چهره فرد تاثیر گذارند باید با دقت و مهارت بالایی انجام شوند. تجربه یک پزشک مورد دیگری در اصلاح طرح لبخند می‌باشد. دندانپزشک با‌تجربه، با دقت و مهارت بالا با احاطه به عیوب لبخند و عوامل برطرف کننده آن، می‌تواند تجربه رضایت بخشی را به بیمار هدیه کند. امروزه با وجود دندانپزشکان و کلینیک‌های تخصصی مربوط به دندان و زیبایی و تبلیغات فراوان برای ارائه و دیده شدن از سمت کلینیک‌های تخصصی اما هنوز هم انتخاب بهترین دندانپزشک برای اصلاح طرح لبخند آسان نیست. از موارد دیگری که در انتخاب بهترین پزشک برای اصلاح طرح لبخند باید توجه داشت داشتن مدرک معتبر تحصیلی دندانپزشک و متخصص می‌باشد. اینکه دندانپزشک انتخابی شما در چه دانشگاهی و با چه کیفیتی تحصیل کرده است، داری چه گواهی نامه و تقدیرنامه ‌هایی است، چند سال سابقه کار عملی داشته است و چه دوره‌هایی را گذرانده است، بسیار حائز اهمیت است و در نتیجه نهایی کار و رضایت بیمار می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

اصلاح طرح لبخند

تیم حرفه‌ای و تخصصی دندانپزشکی با به روز‌ترین متدهای زیبایی و درمانی در خصوص امور دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان اعم از اصلاح طرح لبخند، جراحی های دندان و لثه، ایمپلنت و ... تجربه رضایت بخشی را به بیماران اعطا نماید. علاوه بر داشتن مهارت، تجربه، دقت، صبر و تحمل در برابر شرایط بیماران، داشتن درک زیبایی شناسانه از یک لبخند زیبا برای فرد، از الزامات ویژگی‌های دندانپزشکی است که عمل زیبایی شما را انجام خواهد داد.

منبع: کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

دندان‌ها طی چه مراحلی با کمک ارتودنسی منظم می‌شوند؟

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

مشاوره رایگان، ارزیابی و معاینه تخصصی

ما همیشه قبل از شروع درمان، با تمام مراجعان‌مان، یک گفتگوی دوستانه و کاملاً صمیمی داریم. اغلب مراجعان از طریق سایت و فرم دریافت نوبت آنلاین، با ما ارتباط برقرار می‌کنند. که هماهنگی‌های لازم جهت مراجعه حضوری (مخصوصاً در این دوره دست و پا گیر کرونا) را پرسنل مطب‌ بر عهده دارند. در این جلسه، ما ابتدا معاینه فیزیکی داریم. و دهان و دندان را به صورت بصری و با کمک تجهیزات معمولِ دندانپزشکی چک می‌کنیم. سپس تمام مشکلات موجود و احتمالی را تشخیص می‌دهیم. البته کار تشخیص ما، تنها محدود به معاینه نخواهد بود و با کمک تصاویر اشعه ایکس، موقعیت دندان‌ها و وضعیت فک شما را بررسی خواهیم کرد. گاهی اوقات، مشخص می‌شود برخی از بیماران نیازی به درمان ندارند و ما روش‌های جایگزین را به آن‌ها توصیه می‌کنیم. اما در اغلب موارد، بعد از مشخص شدن مشکل و شدت آن، درباره مسیر درمان، نوع و روش منظم شدن دندان یا فک، هزینه ارتودنسی دندان، مدت زمان پروسه و …. کاملاً صحبت و گفتگو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

قالبگیری دندان‌ها

پس از معاینه برای اغلب بیماران، فرآیند قالبگیری دندان داریم. اینکار را مخصوصاً برای بیمارانی که قصد انجام ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف دارند حتما انجام می دهیم. هدف از اینکار ساخت پلاک ارتودنسی یا پیش بینی مسیر پیشرفت درمان است. در واقع، ما با اینکار می‌خواهیم ببینم دندان‌های شما باید چطور حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم برسند و برای اینکار چقدر زمان مورد نیاز است.

نصب دستگاه‌ها

یک سری وسیله و ابزار وجود دارند که ما برای منظم کردن دندان‌های شما، از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به این وسایل معمولاً “دستگاه ارتودنسی” گفته می‌شود. شفاف بگوییم که بدون این دستگاه‌ها، ما عملاً نمی‌توانیم دندان‌های شما را منظم و مرتب کرده، یا تغییری در موقعیت آن‌ها ایجاد کنیم.

منبع

رژیم آلکالاین یا قلیایی

رژیم آلکالاین یا قلیایی، غذاهایی را که تصور می‌شود خاصیت اسیدی را در بدن افزایش می‌دهند، از برنامه‌ی غذایی حذف می‌کند. این رژیم غذایی می‌تواند از سلول‌های افراد محافظت کند، میزان مواد معدنی بدن را متعادل نگه دارد و باعث جلوگیری از ایجاد پلاک در عروق خونی شده و مانع ایجاد سنگ کلیه گردد. زمانی که بدنتان بیش از اندازه اسیدی است، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن افزایش یافته و کاهش وزن نیز سخت‌‌تر خواهد شد. میزان استاندارد pH بدن در صبح باید بین 6.5 و 7.5 باشد؛ این عدد ممکن است بنابر رژیم غذایی فرد و عادات غذایی او تغییر کند. هرچند میانگین این عدد تقریباً باید بین 7.3 و 7.4 باشد که کمی قلیایی است.

بیشتربخوانید... عمل لاغری بای پس

پیروی از رژیم غذایی قلیایی بسیار دشوار است؛ زیرا تعداد زیادی از غذاهای منع شده در آن جزو غذاهای رایج و محبوب در بسیاری از رژیم‌های غذایی هستند. هم‌چنین بخش عمده‌ی این رژیم نیز گیاهی بوده و ممکن است افرادی که به خوردن گوشت علاقه دارند با مشکلاتی مواجه شوند. بسیاری از افراد به دلیل میزان نمک بالا در غذاهای فرآوری شده‌ی موجود در رژیم‌های مدرن از ترشح بیش از اندازه‌ی اسید در بدن رنج می‌برند که باعث بالا رفتن سطح اسید در بدن (pH کمتر از 7) می‌شود. با حذف بسیاری از غذاهایی که باعث افزایش خاصیت اسیدی و التهابات می‌شوند، می‌توان میزان منیزیم، کلسیم و فسفر خون را بهبود بخشید.

بیشتربخوانید:

·       عمل اسلیو

·       جراحی لاغری

رژیم غذایی قلیایی چطور کار می‌کند؟

برای شروع و ورود به این رژیم غذایی باید نسبت به غذاهای دارای ماهیت اسیدی، اطلاع کسب کرده و آن‌ها را بشناسید. در ادامه لیست غذاهای مناسب و مضرر برای رژیم قلیایی را توضیح داده‌ایم. در رژیم قلیایی، برخی از میوه ها برای PH شما خوب بوده و برخی دیگر نیستند. به عنوان مثال سیب، موز، آنانانس و آووکادو بسیار خوب هستند. موز دارای PH نزدیک به 5 بوده و PH آووکادو نیز 7 است. دیگر گزینه‌های پیشنهادی را می‌توان سیب زمینی شیرین، شاه بلوط، توفو، جوانه ها و … دانست.

بیشتربخوانید... عمل ساسی بای پس

فواید رژیم قلیایی چیست؟

رژیم قلیایی فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد زیرا هر چقدر اسید بدن کم باشد بدن به سلامتی نزدیکتر می‌شود و این یکی از مزایای اصلی رژیم برای لاغری است. مهم‌ترین فواید اصلی رژیم قلیایی عبارتند از کاهش فشار خون، جلوگیری از ابتلا به برخی از سرطان‌ها و تقویت تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها.

منبع

کاربرد ارتودنسی دندان بالا

ارتودنسی دندان بالا روشی است که برای درمان ناهنجاری های مربوط به فک بالا استفاده می‌شود. ارتودنسی دندان بالا به معنای ارتودنسی فک بالاست. در حالت نرمال در هنگام بسته بودن دهان، دندان های فک بالا و فک پایین کاملاً روی هم قرار گرفته و همپوشانی دارند. اما وقتی فک بالا جلوتر و یا فک پایین عقب تر از حالت طبیعی باشد، در زمان بسته بودن دهان، اوربایت رخ داده و دندان های عقب روی هم دیگر قرار نمی گیرند. بیشتر افراد بر این باورند که دندان های پایین آن ها مرتب بوده و لازم نیست تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند. علاوه بر این، برخی از افراد معتقدند چون دندان های پایین آن ها در معرض دید مردم قرار ندارد، نیازی به انجام ارتودنسی نیست. در اینجا باید خاطر نشان ساخت، با اینکه می توان با ارتودنسی یک فک به نتیجه دلخواه دست یافت، اما قبل از اقدام به این عمل، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

کاربرد ارتودنسی دندان بالا

وقتی دندان های فک بالا دچار مشکل باشند از ارتودنسی تنها به منظور رفع اختلال در فک بالا استفاده می شود. بدین ترتیب مشکل برطرف شده و دندان ها به وضعیت عادی خود بر می‌گردند. این متخصص ارتودنسی است که نیاز به ارتودنسی دندان بالا را تشخیص داده و براکت ها و دستگاه ارتودنسی را تنها بر روی فک بالا نصب می کند. اگر با انجام این ارتودنسی سریع مشکل برطرف نشود، بنا به صلاحدید ارتودنتیست درمان با ارتودنسی فک دیگر ادامه پیدا کرده و پس از درمان ارتودنسی فک بالا، فک پایین نیز تحت درمان قرار می گیرد. لازم به ذکر است با انجام ارتودنسی فک بالا درمان ارتودنسی برای فک پایین آسان تر می شود.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان

فاکتورهای موثر بر ارتودنسی فک بالا

فاکتورهای زیادی در روند بهبود و درمان ارتودنسی فک بالا موثر است. در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

·       سن بیمار

·       شدت عارضه

·       نوع تجهیزات و وسایل مورد نیاز

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

هزینه ارتودنسی

از آن جا که ارتودنسی دندان های بالا در مقایسه با دندان های پایین دشوارتر است؛ از اینرو هزینه بیشتری نیز برای انجام آن مورد نیاز خواهد بود. البته تعیین هزینه وابسته به نوع و روش درمان و نوع براکت های استفاده شده است.

منبع: ونیر کامپوزیت

هزینه های عمل جراحی بینی

هزینه های عمل جراحی، ذهن بسیاری از افرادی که قصد عمل جراحی بینی را دارند مشغول می کند. هزینه های جراحی توسط بهترین جراح بینی در تهران با هزینه های جراحی با یک پزشک غیر ماهر و کم تجربه متفاوت است. کسانی که قصد دارند در سال 1400 عمل جراحی انجام دهند، وقتی شروع به تحقیق در مورد هزینه های جراحی های رینوپلاستی می کنند با هزینه های جراحی از بازه 3 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان مواجه می شوند. بسیاری از افراد این تصور را دارند که هر چقدر هزینه دریافتی پزشک بالاتر باشد، نتیجه جراحی نیز بهتر است و میزان موفقیت آن جراح بیشتر است. در حالی که باید بدانیم که هزینه های معقول چقدر است؟

هزینه عمل بینی چقدر است؟

بسیاری از افرادی که اعتماد به نفسشان به علت شکل بینیشان کم تر شده است و قصد جدی برای انجام جراحی دارند، هزینه های جراحی برایشان سنگین است و تمایل دارند تا هزینه های جراحی خود را با کمترین مبالغ انجام دهند. اما باید در نظر داشت که بینی که در مرکز صورت و کانون توجه افراد است، تاثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد؛ بنابراین بهتر است در انتخاب بهترین جراح بینی خود دقت کافی داشته باشید و گول هزینه های بسیار بالا یا بسیار پایین را نخورید.

بیشتربخوانید... جراحی بینی طبیعی

هزینه‌های جراحی بینی به چه بخش هایی تقسیم می شوند؟

·       هزینه‌های قبل از عمل

این هزینه‌ها شامل هزینه ی آزمایش خون، عکس آتلیه و عکس سیتی اسکن در صورت وجود مشکلات تنفسی و شکستگی بینی و برای ارزیابی دقیق‌تر ساختمان بینی است. آزمایش خون شامل آزمایش‌های CBC، PT، PTT، HIV Ab، HIV Ag، HBs Ag، HCV Ab می‌شود که به منظور بررسی کمبود آهن، کم خونی، ایدز، قند خون و… انجام می‌گیرد. اگر فرد دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند تیروئید و یا بیماری‌های قلبی عروقی باشد، باید از مراکز تخصصی مربوطه نامه‌ای با مضمون «انجام عمل بینی بلامانع است» را دریافت و تحویل پزشک بدهد. عکس آتلیه نیز به منظور بررسی مستقیم و کلی فرم بینی است که در اکثر مطب ها، خودشان از سه زاویه عکاسی می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه به آتلیه نیست.

بیشتربخوانید... عمل فانتزی بینی

·       هزینه دستمزد جراح

الف. تجربه و تخصص جراح

ب. نوع بینی

ج. محل جراحی بینی و مکان جغرافیایی

·       هزینه متخصص بیهوشی

·       هزینه جلسات معاینه بعد از عمل

منبع: دانستنی های عمل بینی