امروزه آموزش گرامر زبان انگلیسی بسیار شنیده میشود. بعضی کلمات و یا حروف در زبان انگلیسی، به حروف صدادار معروف هستند. حتی در دوران مدرسه هم معلمهای زبانمان از این حروف و اهمیتشان در زبان انگلیسی میگفتند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل شکل مختلف حروف صدادار انگلیسی را به شما آموزش دهیم و از کاربرد هرکدام بگوییم تا یکبار برای همیشه آن را یاد بگیرید. فیلم انگلیسی برای یادگیری زبان
اصولاً حروف صدادار در گلو تولید میشوند و هیچ اندام دیگری را درگیر نمیکنند؛ اما هنگام ادای حروف بیصدا اندامهای دیگر دهان مانند زبان و دندان و لب نیز درگیر میشوند. این حروف گاهی در کلمات مختلف صداهای متفاوتی دارند و به همین دلیل شناخت کامل آنها ضروریست. بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی
تلفظ کلمات انگلیسی با لهجه بریتی
در واقع یادگیری این حروف،در واژهها و موقعیتهای گوناگون به شما کمک میکند که از آنها بهدرستی استفاده کنید. کسانی که با این حروف آشنایی ندارند شاید فکر کنند این حروف کمی پیچیده است،ولی با یادگیری اصولی آن میفهمید که بسیار راحت تر از آن چیزی است که فکر میکنید
صدای کوتاه a//
وقتی که یک حرف صدادار بین دو حرف بی صدا قرار می گیرند یا به قول معروف در بین صدادارهای بسته از دو طرف از دو طرف قرار می گیرد وجود دارد و به صورت آ بلند تلفظ می شود.
مثال:
صدای کوتاه /ɔ/
این صدا در همه ی کلمات وجود دارد که با یک حرف بی صدا یا صدادار سایلنت تمام می شود و تلفظ نمی شود. همچنین در کلمات تک بخشی و کلماتی که r بعد از aقرار می گیرد، وجود دارد و به صورت آ بلند تلفظ می شود.
مثال:
صدای /er/
زمانی این گونه تلفظ می شود که فرمول زیر باشد،
حرف بس صدا + a + حرف بی صدا
مثال:
E
/ “e،/i : بلند
این گونه فونیک نشان دهنده ی صدای (ای بلند) است.
مثال:
/e/
یک نوع مصوت کوتاه و همان e محسوب می شود این حروف عموما در کلمات تک بخشی یافت می شوند.
مثال:
/ə:/
شوا یا schwa : یک حرف صدادار رایج در زبان انگلیسی است که در بسیاری از کلمات یافت می شود و این یک حرف صدادار کاهشی است و در بسیاری از کلمات در بخش نهایی یافت می شود.
مثال:
I
/ai/
مصوب ترکیبی با کلماتی که در یک بخش با این حروف همراه می شوند،
Gn, id, nd یا gh و به صورت آی تلفظ می شوند.
مثال:
/I/ کوتاه
زمانی که i در بین دو صامت یعنی حروف بی صدا قرار می گیرد به صورت آی کوتاه خوانده می شود.
مثال:
/ə:/
در قسمت هایی بین دو حروف بی صدا قرار می گیرد.
مثال:
/aiə/
که با یک “r” در یک قسمت باز کلمه دنبال می شود و به صورت آی خوانده و تلفظ می شود.
مثال:
O
/ɒ/
به صورت آ کوتاه خوانده می شود.
مثال:
/ɔ:/
اگر با یک r دنبال شود به صورت” ﹹ ” بلند تلفظ می شود.
مثال:
/ə:/
شوا، اگر قبل از آن w و بعد از آن حرف r آمده باشد و همچنین در حروف صدادار نهایی هم استفاده می شود.
مثال:
/ʌ/
اگر قبل از آن w یا c و بعد از آن با یک n دنبال شده باشد. صدای آ بلند می دهد.
مثال:
شما برای اولین قدم در سئو کردن صفحات باید به دنبال تحقیق کلمه کلیدی بپردازید. حال به این برخورد میکنیم که کلمه کلیدی چیست؟ کلمه کلیدی همان کلمه ای است که مخاطبان شما در موتور های جست و جو گر به دنبال آن میگردند. برای مفهوم بهتر کلمه کلیدی میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد عبارت کلیدی مگه همان کلمه کیدی نیست، دوستان این دو با هم تفوت زیادی ندارند برای مثال: شما وقتی سرچ میکنید (خرید لپ تاپ ایسوس 850G) این یک عبارت کیدی است و وقتی سرچ میکنید (لپ تاپ) ،کلمه کلیدی است.
وقتی شما انجام کار های سئو سایت را به دست یک متخصص سئو میسپارید، مراحل پیدا کردن یا فرایند پیدا کردن کلمه کلیدی را کیورد ریسرچ میگویند.این میتواند کوتاه ترین متن یا طولانی ترین جمله باشد، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی در گوگل موضوعی را سرچ میکنید به گوگل به شما کلمات کلیدی آن موضوع یا مرتبط با اون موضوع نشان میدهد تا شما به نتیجه دلخواه برسید.
کیورد ریسرچ دید دقیقی از نیاز مخاطب به شما میدهد. به زبان سادهتر شما با تحقیق در مورد keyword مناسب محتوای خود، به سوالات و درخواستهایی که مخاطب از گوگل دار پاسخ میدهید. همین فعالیت کوچک میتواند به موفق شدن قطعی استراتژی سئو شما کمک کند و اهرم رشد استراتژی بازاریابی بیزنس شما باشد. پس باید به عنوان بخش تاثیرگذار سئو وبسایت خود به آن نگاه کنید.
کاربران در سرچ آنلاین خود، از کلمات کلیدی استفاده میکنند. بنابراین اگر کلمات انتخابی محتوای شما شفاف، درست و مناسب باشند، ترافیک بیشتری بدست میآورید. توجه داشته باشید که محتوایی که روی وبسایت شما به اشتراک گذاشته میشود باید بر اساس نیاز و سوال کاربر هدف تهیه شده باشد. این پروسه هم با تحقیق در مورد کلمه کلیدی شروع میشود.
ما زمانی مطمئن میشویم یک اقدام به اندازه کافی اهمیت دارد که مزایای آن را بدانیم. به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایای تحقیق کلمه کلیدی خواهیم پرداخت.
بارها تکرار کردهایم که وقتی بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب میکنید، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب میکنید. بنابراین کاربران بیشتری از وبسایت شما بازدید میکنند.
اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر افراد به دنبال آن هستند، میتوانید نیاز آنها را برطرف کنید و از طریق استراتژی سفر مشتری، کاربران را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید همراهی کنید. اگر کلمات و عبارات کلیدی درستی انتخاب کنید، قبل از رقبای خود میتوانید کاربران را جذب کرده و به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.
کیورد ریسرچ به شما نشان میدهد که مردم به چه موضوعاتی اهمیت میدهند ( با فرض اینکه از ابزار استاندارد و مناسب سئو در این فرآیند استفاده میکنید) و چقدر این موضوعات بین مخاطبان شما محبوبیت دارند. در واقع رابطهی بین موضوع و کلمه کلیدی کاملا دو طرفه است. زمانی که شما موضوع مورد نظر خود را انتخاب میکنید، برای تولید محتوا سوالات و نیاز مخاطب را هم در نظر میگیرید. مراحل پیدا کردن کلمه کلیدی به شما کمک میکند تا موضوع دقیقتری هم انتخاب کنید و ایدههای جدیدی برای تولید محتوای بعدی خود داشته باشید.