دقت کردی که هر روز جند ایده واسه راه اندازی کسب و کار به ذهنت میاد ؟! معمولا کارآفرین ها ، هر روز صبح که از خواب بیدار میشن ، چند ایده به ذهنشون میاد . اما چیزی که خیلی مهمه اینه که اون ایده ها و فکر های نو در ذهن کنترل بشن .
باید بررسی کرد که ببینیم چقدر اون ایده ها با هدف های ما مطابقت دارند ؟! چقدر قابل اندازه گیری هستند ؟ آیا واقعا اون ها می تونن هدف باشند ؟ باید بررسی کرد که اون ایده در حال حاضر فرصته ؟ و یا تبدیل به یک مهارت شده ؟!
اگر فردی قصد کار آفرین شدن رو داره و یا قصد اجرای ایده شروع کسب و کار خودش رو داره.باید از خودش 5 سوال رو برای شروع کسب و کار خودش بپرسه !.
1- آیا کسب و کار توی دهن تو ، با زندگی تو تناسب داره ؟!
خیلی باید حواسمون باشه که ما زندگی نمیکنیم تا کار کنیم … بلکه کار میکنیم تا زندگی کنیم ! آقای دارن هاردی توی کتاب ” بهترین سال زندگی تو ” میگه که باید اهدافت رو بسنجی ! نباید بزاری که به خاطر یک هدف ، هدف هایی که قبلا بدست آوردی و یا چیز هایی که توی زندگی واست خیلی ارزش دارند رو از دست بدی !
پس بخاطر یک هدف ، ارزش های والای زندگیت رو قربانی نکن !
یادمون باشه به این معنی نیست که این موضوع بهونه ای واسه این شه که برای رسیدن به هدفمون تلاش نکنیم !!!
اگر تحقیق کنی متوجه این موضوع خواهی شد که …
فیسبوک ، اپل ، گوگل و خیلی از شرکت هایی مطرح دنیا که می شناسیم ، کسب و کارهایی هستند که به سرمایه انسانی خودشون فرصت زندگی کردن هم میدهند. فرق نمی کنه مدیر ، و یا کارمند …
ما زندگی نمیکنیم تا کار کنیم … بلکه کار میکنیم تا زندگی کنیم !
2- آیا این ایده تا به حال به فکر هیچکس نرسیده است؟
شاید فکر کنید که ایده ای که به ذهن شما می رسه فقط مخصوص خودتون هست وتا بحال کسی اون رو توی ذهنش هم نداشته . چه برسه به این که بخواد اون ایده رو اجرایی بکنه ! اما باید بدونی که این طور نیست دوست من ! توی اکثر مواقع ایده ای که به ذهن شما میاد.به ذهن آدم های دیگه هم اومده. و حتی خیلی اوقات اگر تحقیق کنی متوجه میشی که اون ایده اجرا شده !
اما حواست باشه که نباید این موضوع باعث ناراحتی تو بشه ! این افراد قرار نیست سد راه تو باشن ! این افراد کسایی هستند که قراره رقیب تو باشن .حتی اگر تو زود تر از همه یک ایده رو اجرایی کنی.بعد مدت کوتاهی توی شرایطی قرار می گیری که رقیب های زیادی خواهی داشت .
راهکار چیه ؟!
راهکار اینه که کالا و یا خدمات و یا ایده تو ، ارزش پیشنهادی منحصر به فردی داشته باشه !
3- آیا کسب و کار شما ، محدودیت زمانی داره ؟!
خیلی مهمه این موضوع رو بررسی کنی.که سود دهی ایده ای که توی ذهن تو اومده ، همیشگیه یا مربوط به یک مدت کوتاه هست ؟! سعی کنید کسب و کار هایی رو انتخاب کنید.که قابل رشد باشن و محدودیت زمانی ندارن . مگه این که کسب و کار و فرصتی باشه.که بتونی سودی ازش بدست بیاری.که نسبت به کسب و کار های دیگه ، درآمد خیلی بهتری رو داشته باشی .
4- علاقه ، آیا بعد از شروع کسب و کار ، از انجام کار لذت می برید ؟!
پول محرک مهمی برای راه اندازی هر کسب و کاری هست ولی این همه ماجرا نیست. اگر قرار باشه که برای اجرایی کردن ایده های خودت هر روز و هر هفته ساعتهای زیادی وقت صرف کنی. باید از کاری که انتخاب کردی لذت ببری. هر کاری چالش داره اما تو باید بتونی با علاقه و پشت کاری که داری …
چالش های کسب و کار خودت رو حل کنی و از کسب و کارت لذت ببری . میشه گفت کارآفرینی در واقع دنبال کردن علاقه واقعی شماست . اگر بخوایم آسون تر بگیم همون رسالت شماست که از انجام دادنش لذت می برید .
5- چقدر صبر دارید ؟! صبر در راه اندازی کسب و کار
توی اکثر مواقع وقتی افراد موفقی دیده میشن ، گذشته ی اون ها فراموش میشه. طوری که انگار از زمان تولد تا زمان حالشان ، پولدار و ثروتمند بودند … اما نه این طور نیست !
بیل گیتس همیشه بیل گیتس بوده اما همیشه ثروتمند نبوده.
شروع و راه اندازی کسب و کار | چطور کسب و کار راه بیندازیم ؟!
سلام دوست من ! امیدوارم حالت عالی باشه. موضوعی که امروز می خوایم در مورد راه اندازی کسب و کار صحبت کنیم . این که برای شروع کسب و کار باید ، چه نکاتی رو رعایت کرد. و اون نکات چه تاثیری بر روی کسب و کار ما خواهد داشت . پس بدون اتلاف وقت می ریم جلو !
میشه گفت که حتی شاید بیش از هزاران کامنت اومده باشه که چطور کسب و کارمون رو راه اندازی کنیم ؟
مهم اینه که برای راه اندازی کسب و کار …
باید از اصول و قواعد صحیحی استفاده کنید که اصول راه اندازی کسب و کار و Startup هستن. و استفاده از این اصول باعث میشه تا بتونید بهترین روش رو برای خودتون انتخاب کنید. پس حتما این مقاله رو بار ها و بار ها بخون و مشکلاتت رو برای ما کامنت بزار تا اون ها رو با هم بررسی کنیم .
وقتی صحبت از شروع کسب و کار میشه … همه میگن ما که سرمایه ای برای شروع نداریم !
یا سرمایه کارم رو چطور باید پیدا کنم ؟! اینجا باید بگیم که …
بله درسته دوست من ! استارت کسب و کار بدون سرمایه اولیه امکان پذیره ! گاهی ممکن است شما ایده ای برای یک کسب و کار داشته باشید ولی پول و سرمایه اولیه را برای شروع آن نداشته باشید. این جاست که باید بگیم اصلا جای نگرانی وجود نداره !
اگر تو یک ایده عالی و موفقیت آمیز را برای شروع یک کسب و کار داری.می تونی به راحتی کار خودت رو ، بدون داشتن هیچ سرمایه ، شروع کنی .
فقط باید یادت باشه قبل این که بخوای کسب و کارت رو شروع کنی …
دقت کردی که هر روز جند ایده واسه راه اندازی کسب و کار به ذهنت میاد ؟! معمولا کارآفرین ها ، هر روز صبح که از خواب بیدار میشن ، چند ایده به ذهنشون میاد . اما چیزی که خیلی مهمه اینه که اون ایده ها و فکر های نو در ذهن کنترل بشن .
باید بررسی کرد که ببینیم چقدر اون ایده ها با هدف های ما مطابقت دارند ؟! چقدر قابل اندازه گیری هستند ؟ آیا واقعا اون ها می تونن هدف باشند ؟ باید بررسی کرد که اون ایده در حال حاضر فرصته ؟ و یا تبدیل به یک مهارت شده ؟!
اگر فردی قصد کار آفرین شدن رو داره و یا قصد اجرای ایده شروع کسب و کار خودش رو داره.باید از خودش 5 سوال رو برای شروع کسب و کار خودش بپرسه !
سیگنال های اجتماعی تعامل و تعامل انسان با پست های رسانه های اجتماعی است. سیگنال های اجتماعی عبارتند از:
هرچه تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و کلیک های یک پست اجتماعی بیشتر باشد – بیشتر قابل مشاهده است و در رسانه های اجتماعی شما رتبه بالاتری دارد.
موتورهای جستجو سیگنال های اجتماعی را به عنوان شاخصی از منابع محتوای با کیفیت، ارزشمند و مفید رصد می کنند. در حالی که گوگل به طور رسمی از سیگنال های اجتماعی به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کند، می دانیم که بک لینک ها، هدف جستجو، کیفیت محتوا، تازگی و اعتبار از عوامل رتبه بندی هستند.
و هر چه پستهای اجتماعی شما سیگنالهای اجتماعی، تعامل و دید بیشتری داشته باشند – این نکته به Google میگوید که محتوایی را به اشتراک میگذارید که هدف جستجو را برآورده میکند – مرتبط و معتبر است، با کیفیت بالا و تازه است، و اشتراک گذاری های اجتماعی بک لینک بیشتری به محتوای شما ایجاد میکنند.
سیگنالهای اجتماعی به موتورهای جستجو میگویند که کدام محتوا مرتبط، محبوب و قابل اعتماد است؛ و این میتواند رتبه جستجوی ارگانیک سئو را برای محتوا و صفحه افزایش دهد. موتورهای جستجو می خواهند محتوای با کیفیتی را در اختیار مردم قرار دهند که هدف جستجوی آنها را برآورده کند. برای انجام این کار، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ محتوا را بر اساس تعدادی از عوامل رتبه بندی، از جمله میزان محبوبیت یا قابل مشاهده بودن URL، رتبه بندی می کنند.
و اینجا، دقیقا جایی است که موقعیت و چگونگی سیگنال های اجتماعی اهمیت دارد. تعداد زیادی لایک، اشتراک گذاری و بازدید از یک پست اجتماعی به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که این محتوا نیازهای کاربران آنها را برآورده می کند. تاثیر غیرمستقیم افزایش ترافیک وب سایت، بک لینک ها و دیده شدن پست های اجتماعی با میزان تعامل بالا، بر روی سئو و رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شما تأثیر می گذارد.
با تاکید بر اهمیت تعامل اجتماعی و دیده شدن در فاکتورهای رتبه بندی و سئو، به یاد داشته باشید که گوگل با توییتر شراکت دارد. این همکاری که در سال 2015 شکل گرفت، تمرکز خود را بر جستجوی اجتماعی و قدرت دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی برای تقویت ارزش و ارتباط محتوا قرار می دهد.
به بیان ساده، هر لایک، ریتوییت، دوبارهسازی، اشتراکگذاری، کلیک روی URL و مشاهده باعث افزایش دید، ایجاد بک لینک و آگاهی میشود – به موتورهای جستجو میگوید که محتوا مرتبط، تازه، با کیفیت و مهم است – و در نهایت سئو را بهبود می بخشد.
و رتبه بندی جستجو بر خلاف گوگل و بینگ، تعامل کاربر (سیگنال های اجتماعی) را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد. بینگ تعامل کاربر، تازگی، کیفیت، اعتبار و ارتباط را از عوامل مهم رتبه بندی می داند. تاکید بر اینکه چگونه لایک ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و کلیک های اجتماعی می توانند بر رتبه بندی جستجوی بینگ شما تاثیر بگذارند و انجام می دهند. داده های اخیر نشان می دهد که 36 درصد از جستجوهای دسکتاپ در آمریکا در Bing انجام می شود و این عددی که نباید نادیده گرفته شود!
بیشتر بخوانید: همه چیز در باره هزینه های سئو
تقریبا دو سال پیش، در دسامبر 2010، دنی سالیوان مقاله ای روشنگر درباره سیگنال های اجتماعی و تاثیر آنها بر رتبه بندی موتورهای جستجو نوشت. این مقاله امکان تاثیر سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی را بررسی کرد، اما برای زمان خود زود بود. روش های لینک سازی مقیاس پذیر بسیار رایج بودند، و توجه زیادی به سیگنال های اجتماعی در بخش بزرگی از صنعت صورت نمیگرفت. سالیوان این سوال را مطرح کرد:
آیا یکی از موتورهای جستجوی اصلی واقعا از این سیگنال های اجتماعی برای رتبه بندی نتایج جستجوی معمولی استفاده می کنند؟
او به این نتیجه رسید که داده های فیس بوک تا حد زیادی توسط گوگل استفاده نمی شوند (به دلیل دسترسی نداشتن به داده های دیوار شخصی از فیس بوک)، اما «ریتوییت ها به عنوان شکل جدیدی از ایجاد پیوند عمل می کنند. صفحه خود را در توییت های افراد معتبر ذکر کنید، و این می تواند تا حدی به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی معمولی کمک کند.”
حدود دو هفته بعد، مت کاتز یک ویدیوی وب مستر منتشر کرد که در آن تایید کرد که سیگنال های اجتماعی در واقع در سئوی ارگانیک نقش دارند.
در دو سال آینده، شرکت هایی که در جایگاه های رقابتی بازی می کنند – و استراتژی اجتماعی قوی ندارند- ، توسط آن هایی که دارند، در غبار بی خبری رها می شوند. سیگنال های اجتماعی از نظر اهمیت کلی در الگوریتم رتبه بندی به “پیوند” جدید تبدیل می شوند. در حالی که متخصصان سئو گمان نمی کنند ارزش لینک ها بهعنوان سیگنال رتبه بندی به طور کامل از بین برود، اما معتقد هستند که تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم سیگنال های اجتماعی در نهایت از پیوندها به عنوان با ارزش ترین عامل رتبه بندی پیشی خواهد گرفت.
سایت های زیادی هستند که نقش واسطه ایی در خصوص خرید از آمازون ایفا می کنند که ما دو نمونه از آن ها را در بالا بیان کرده و نحوه خرید از آن را توضیح داده ایم مانند بلوبای که سالیان سال است در این حوزه مشغول به فعالیت بوده است.
سایت نیک پرداخت از جمله سایت های معتبر در این زمینه است که می توانید به صورت واسطه ایی از آن خرید کنید و سپس کالاهای خود را با اطمینان تحویل بگیرید. اما دو نکته در این حوزه وجود دارد و آن، این است که شما بایستی به سایتی اعتماد کنید که کالاها را سالم تحویل گرفته و آن ها جز محصولات مرجوعی نباشند، پس در نتیجه بهتر است که به اینماد آن توجه لازم را نمایید.
ایگرد نیز یکی دیگر از سایت های معتبر است که به صورت واسطه ایی در این حوزه عمل می کند. البته لازم به ذکر است که این ذکر این موارد صرفا جهت آشنایی شما با سایت های واسطه ایی در خرید است و هیچ گونه مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.
پس در نتیجه سایتهای زیادی در ایران وجود دارند که نقش واسطه ایی و خریداری از آمازون را دارند که امور مربوط به سفارش کالا را انجام داده و به ایران ارسال می کنند. در واقع شما یک لینک به آن ها ارسال می کنید و سپس این شرکت ها بعد از بررسی آن ها، قیمت تمام شده را بررسی و سپس به شما اعلام خواهند کرد که در مراحل بعدی چه کارهایی انجام دهید.
دلیل دیگری که شما بایستی از آمازون خرید نمایید این است که شما امکان پرداخت ارزی به صورت مستقیم ندارید و در نتیجه از آنها استفاده نمایید و پرداخت خود را از طریق خدماتی که آن ها ارائه می دهند استفاده نمایید و از این راه به کسب درآمد دلاری نیز خواهید رسید، در صورتی که به عنوان کسب و کار به آن نگاه کرده و تعدادی از جنس های خود را بدین شکل وارد نمایید.
از جمله راه های دیگری که می توان از سایت آمازون خرید کرد استفاده از گیفت کارت می باشد. خرید از آمازون، با استفاده از گیفت کارت امکان پذیر است. و یک روش فوق العاده برای کسب درآمد از آمازون است.
این کار از طریق شخصی که در خارج از ایران زندگی می کند امکان پذیر است و می توان راه به جایی برد و سرانجام خرید خود را انجام دهید. درنتیجه می توان گفت که شما می توانید محصولات را خرید نماید اما محصول را به آدرس دوستتان ارسال خواهد نمود.مسترکارت نمونه ایی از آن است.
همان طور که در بالا گفته شد افراد ساکن ایران توانایی خرید از محصولات آمازون را نداشته و بسیاری از افراد که می خواهند از این سایت ها خرید کنند بایستی از روش های روش خرید واسطه ایی استفاده کنند که ما به دو مورد از آن ها اشاره نموده ایم که شما می توانید خرید خود را از فروشگاه اینترنتی آمازون به این شیوه انجام دهید. در واقع مردم ایران به دلیل تحریم های موجود امکان خرید مستقیم از این فروشگاه را نداشته و مجبور بوده که بدین شکل عمل کنند و کالاهای مورد نظر خود را در ایران دریافت نمایند.
در واقع عده ایی از اشخاص نیز علاوه بر مصرف شخصی خود، برای فروش این اجناس را خریده و سپس آن ها را برای فروش عرضه خواهند کرد.
اما به طور کلی فروشگاه اینترنتی آمازون که مالک آن جف بزوف فردی موفق و سرمایه گذار بوده می باشد، امکان همکاری در فروش آمازون را فراهم کرده که اشخاص می توانند به صورت غیر مستقیم با این فروشگاه در تبادل باشند. که این موضوع برای ایرانیان صدق نخواهد کرد و آنها نمی توانند به صورت مستقیم و شخصا با این شرکت در تعامل باشند.
مترجمی سالهاست که یک کسب و کار خانگی به شدت پول ساز است . اما این روزها با گسترش اینترنت ، این فرصت ایجاد شده است که افراد بسیاری که مهارت ترجمه دارند ، به دنیای اینترنت وارد شوند.
و از طریق کار در منزل و ایجاد یک بستر اینترنتی برای دریافت پروژه ، ترجمه کنند و پول در بیاورند.
اگه شما هم دانش زبانی خوبی دارید ، می تونید وارد این کار شوید و درآمد بسیاری کسب کنید . اما این نکته رو نیز فراموش نکنید که ترجمه ، تنها ترجمه متن نیست .
شما می تونید با گسترش دانش خودتون ، به حوزه ی ترجمه ی فیلم ، ترجمه ی ویدیو های انگیزشی و موفقیت ، ترجمه ی کتاب ، ترجمه ی انیمیشن و حتی ترجمه همزمان برای شرکت های تجاری و سیمنارها هم بپردازید که هر کدام در آمدهای فوق العاده ای برای شما خواهند داشت.
بستگی به میزان پروژه ها و نوع کار داره . اما میانگین درآمد این شغل از 3 میلیون تومان تا دویست میلیون تومان در ماه می باشد . ( مترجمین همزمان ، درآمدی بالای 30 میلیون در ماه دارند) .
هزینه ها و سرمایه اولیه برای شغل مترجم
این کار نیاز به سرمایه اولیه نداره .تنها هزینه ی اون ، آپدیت کردن اطلاعات است که می توان با صرف کمتر از پنجاه هزار تومان در یک ماه ، اون رو انجام داد.
ترجمه یک کار به شدت تخصصی است . برای آموزش دیدن اون باید چیزی حدود یکسال تا سه سال زمان گذاشت . هزینه ی یادگیری نیز چیزی حدود 10 تا بیست میلیون می باشد. اما نسبت به درآمدی که در یک ماه می توان کسب کرد ، مبلغ زیادی نیست .
بهترین راه ، همکاری با دارالترجمه های آنلاین است. و بعد از استفاده از سایت های برون سپاری . شما می تونید پروژه های بسیاری رو در فضای اینترنت بدست بیاورید و در آمد خوبی هم کسب کنید.
اگه بخواهیم یک تکنیک ویژه هم به شما یاد بدهیم ، باید بگوییم که این روزها در فضای مجازی ، کانال های بسیاری هستند که پروژه های دانشجویی انجام میدهند ، کافیست با یک قیمت رقابتی کارتون رو در این فضاها شروع کنید.
یکی دیگه از کارهای پر درآمد و صد البته پر تقاضا در بازار کسب و کار خانگی مبتنی بر اینترنت ، مباحث طراحی و کارهای گرافیکی است .
بهترین شغل ها در این حوزه ، طراحی سایت و انجام کارهای گرافیکی می باشد . این روزها ، بیش از ده ها هزار سایت در ایران در حال فعالیت هستند و هر کدام شان برای شروع کسب و کار نیاز به طراحی سایت دارند .
از سمت دیگه ، کمپین های تبلیغاتی ، تبلیغات گسترده ، صفحات لندینگ و سایر نیازها نیز در این حوزه وجود داره که بازار کار به شدت گسترده ای رو برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند ، به وجود می آورد .
طراحان سایت درآمدی معادل 6 تا 30 میلیون برای طراحی هر سایت کسب می کنند.
هیچ هزینه ای برای انجام این مهارت نیاز ندارید.
هزینه ها و مدت زمان یادگیری این شغل : برای یادگیری این شغل شما نیاز به صرف زمانی به مدت سه ماه تا یکسال دارید .
همچنین هزینه ی یادگیری اون نیز بسته به شیوه ی یادگیری متفاوت است . چرا که منابع رایگان بسیاری در این حوزه وجود داره و از سمت دیگه نیز کلاس های تخصصی ای هم وجود دارند که مبالغ بین دو میلون تا شش میلیون رو برای آموزش طراحی سایت از شما دریافت می کنند.
کافیست یک صفحه در شبکه های مجازی برای خودتون داشته باشید و نمونه کارهاتون رو بگذارید و یا در سایت های برون سپاری شروع به دریافت پروژه کنید.
پشتیبانی اینستاگرام و تلگرام
این روزها ، شبکه های مجازی ، یکی از ابزارهای برند سازی و ارتباط
سازی برای شرکت ها و افراد بزرگ هستند .
طبیعی است که این افراد و یا شرکت ها طرفداران بسیاری دارند و هر کدام هم روزانه پیام های بسیاری دریافت می کنند و نیاز به یک پاسخگو دارند .
از سمتی دیگه هم ، مدیریت این صفحات و قراردادن پست ها ، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق داره و این باعث شده است که در این روزها ، یکی از شغل های پردر آمد کسب و کار خانگی ، شغل پشتیبانی و ادمین بودن در فضای مجازی باشد.
میزان درآمد : از پنج میلیون تا چهل میلیون
این کار هیچ هزینه و سرمایه اولیه ای نمی خواهد و تنها نیاز به یک اینترنت پر سرعت داره.
هزینه ها و مدت زمان یادگیری این شغل : زمانی کمتر از سه روز برای یادگیری این کار ، اون هم بدون هیچ هزینه ای کافی است.
سایت های برون سپاری و آگهی های کسب و کار بهترین منبع برای پیدا کردن این شغل است.