در زیر به بررسی 7 روش بهبود سئو محلی می پردازیم:
1- پروفایل Google My Business بسازید و آن را بهینه کنید.
یکی از سادهترین اقدامات برای بهبود سئو محلی، ساخت پروفایل Google My Business است. این پلتفرم یک فهرست بیزنسی است که برای سرچهای محلی نشان داده میشود. برای راهاندازی این فهرست، باید یک لوکیشن و آدرس خیابان را ثبت کنید. بهینهسازی این پروفایل با دستهبندی، اطلاعات تماس، تصاویر و ساعات کاری انجام میشود و یکی از مراحل مهم در Local SEO است.
پیشهاد ما به شما: تولید محتوای سئو شده
2- پروفایلهای کسب و کار محلی ایجاد کنید
برخی از سایتها هستند که فعالیت شما را بررسی میکنند. مثلا Google+، Yelp و Yellow Pages به کاربران کمک میکنند شما را سریعتر پیدا کنند. هر پروفایل محلی که میسازید، مثل یک پلتفرم مجزا برای بازدیدکنندگان محلی عمل میکند. هدف از ساخت این وبسایتها ایجاد فرصت مناسب برای بهبود سئو محلی و اثبات اعتبار شما به کاربران است.
3- برندهای مولتی لوکال باید محتواها مشترک بین تمام لوکیشنها را تولید کنند.
اگر برند شما روی خدمات و محصولات مشترک بین چند موقعیت جغرافیایی مختلف کار میکند، باید همزمان روی همهی موقعیتها تمرکز کنید.
بسیاری از برندها با این چالش روبرو هستند و نمیدانند باید چطور از آن عبور کنند. بهترین و موثرترین راهکار تولید محتوای محلی در چنین شرایطی، تولید محتوایی است که مناسب همهی موقعیتها باشد. یکی دیگر از راهکارهای موثر، این است که برای هر موقعیت محتوای جدید و یونیک تهیه کنید. از اینکه فقط نام شهر را در محتوا تغییر بدهید اجتناب کنید.
4- کسب و کار خود را روی یک نقشه مشخص کنید.
Google Maps برای شروع کاملا مناسب است. در ایران روی نقشههای آنلاین مثل “ویز” ، بلد” و “نشان” هم میتوانید کسب و کار خود را اضافه کنید. حتما مطمئن شوید که بدون وجود اسپم، منطقه جغرافیایی مورد نظر را به درستی انتخاب کردهاید. حتی تعیین کنید که تا چه محدودهای قابلیت خدماترسانی دارید تا به صورت هدفمند فقط با مشتریان نزدیک ارتباط بگیرید.
5- روی کسب اعتبار خود تمرکز کنید.
برای اینکه بیزنس شما در سایتهای موتورهای جستجویی مثل Google، Bing و یا Yelp رشد داشته باشد، باید تا جایی که امکان دارد معتبر باشید. به صورت مرتب و روتین محتوای کسب و کار خود را آپدیت کنید. تصاویر باکیفیت و جدید هم تاثیر زیادی در بهبود سئو محلی شما دارد. سعی کنید نسبت به بازخوردهایی که از طرف مخاطبان دریافت میکنید، حرفهای و سازنده برخورد کنید تا صمیمیت و اعتماد بین شما و کاربران روز به روز بیشتر شود.
6- جزئیات کوچک را نادیده نگیرید.
هنگام آپلود و انتشار محتوای خود حتما به عناصر حیاتی HTML مانند برچسبها و توضیحات متا توجه داشته باشید. این جزئیات به اندازه تصاویر و محتوای شما حیاتی هستند. سعی کنید کلمات به کار رفته در این جزئیات، مختصر و مرتبط با بازار محلی هدف شما باشند.
7- بازاریابهای B2B باید روی نیاز مشتری تمرکز کنند.
بازاریابی B2B، تجارت بین دو بیزنس است. یعنی یک بیزنس،خدمات یا محصولات تجاری خود را به یک بیزنس دیگر میفروشد. اکثر خریداران تجارت B2B با سرچ نام تجاری، محصول یا خدمات شما، به شما دسترسی پیدا نمیکنند. آنها از عبارات جستجویی استفاده میکنند که مشکلگرا یا نیاز محور هستند. در مورد سوالات متداول و درخواستهای اطلاعاتی با همکاران و مشتریان خود طوفان فکری بر پا کنید. سه الی پنج نقطه کلیدی برای رفع مشکل مشتری را در نظر بگیرید و در جهت رفع آن تلاش کنید. بهبود سئو محلی با این تکنیک خیلی راحتتر انجام میشود.
فرآیند SEO به سرعت تغییر میکند. نمیتوانیم آپدیتهای بعدی گوگل را به صورت دقیق پیشبینی کنیم و بدانیم که تحت چه شرایطی SERPهای گوگل میزبان صفحات میشوند. اما برخی اقدامات هستند که به عنوان اقدامات پایه در نظر گرفته میشوند و Local SEO یکی از آنها است. به همین دلیل ضروری است که همیشه روی سئو محلی تمرکز کافی داشته باشید. با اجرای این 12 مورد عملی، قطعا رشد بزرگی در بحث دیده شدن و رشد بیزنس آنلاین شما اتفاق میافتد.