چطور سئو وبسایت خود را با Google سازگار کنیم؟
همانطور که قبلا بارها گفتهایم، سازگاری سئو و عملکرد شما با الگوریتمهای گوگل کمک میکند تا خیلی سریعتر و ایمنتر به صفحهی اول SERP دست پیداکنید. بنابراین اینکه روش سازگار شدن با این الگوریتم را بدانید، برای وبسایت شما بسیار حیاتی خواهد بود، شما باید دو کار را انجام دهید تا نتیجه درستی دریافت کنید:
” هر زمان که به حجم قابل توجهی از مقالات منتشر شده رسیدید، بهترین روش برای افزایش بازدهی و بازگشت سرمایه شما، آپدیت و بهبود پستهای وبلاگ موجود در وبسایت است.”
تا اینجا متوجه شدیم که تازگی محتوا چقدر میتواند روی رتبهبندی سرچها تاثیر بگذارد، بنابراین لازم است روشهایی را که منجر به افزایش تازگی محتوا و صفحه شما خواهند شد را هم بررسی کنیم تا در استراتژی سئو خود از آنها کمک بگیرید.
سادهترین روش برای اینکه بدانید مخاطبان به چه محتواهایی و با چه میزان تازگی دسترسی دارند، این است که به تاریخ انتشار نتایج برتر سرچ نگاه کنید. توصیه میکنیم که حداقل 10 نتیجه برتر را بررسی کنید و میانگین عمر انتشار آنها را محاسبه نمائید. سعی کنید این میانگین را به سمت اعداد بالاتر گرد کنید تا محاسبات ایدهآلتری داشته باشید.
شاید لازم نباشد که مدام در حال انتشار محتوا در مورد موضوعات جدید باشید. اما این واقعیت هم وجود دارد که گوگل علاقه خاصی به کرول کردن وبسایتهایی دارد که مدام محتواهای نو ایجاد میکنند. اصلا دلیل ایجاد الگوریتم تازگی هم همین مسئله لود. بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم محتوای جدید منتشر میکنید. فرقی ندارد محتوای همیشه سبز باشد یا محتوایی که به زمان حساس است. فقط نظم را در تولید و انتشار محتوا جدی بگیرید.
از آنجایی که حجم گستردهای از محتوای جدید هر روز منتشر میشود، موتورهای جستجو نمیتوانند هر صفحه را دوباره بررسی کنند.در نتیجه گوگل در اغلب موارد صفحات را بر اساس نرخ بهروز رسانی محتوا کرول میکند.
” با آپدیت منظم محتواهای قدیمی، امتیاز تازگی خود را افزایش میدهید و در رتبه بهتری از صفحه سرچ قرار میگیرید.”
معمولا کارشناسان با تغییر تاریخ انتشار مقاله و سال ، صفحه را آپدیت میکنند. اما گوگل در حال حاضر چندان از کاربرد این روش به تنهایی استقبال نمیکند. همانطور که قبلا هم گفتیم تغییر در بدنه اصلی صفحه برای گوگل بسیار مهمتر از تنظیم تگهای تاریخ و زمان است. بنابراین توصیه اکید داریم که محتوای اصلی صفحه خود را آپدیت کنید.
شاید ایجاد تغییرات جعلی تا حدودی به صورت لحظهای CTR شما را افزایش دهد. اما اگر مخاطب همچنان محتوای شما را قدیمی و ناکارآمد بداند، مسلما ترافیک ارگانیک خود را از دست میدهید. اگر هم این روند ادامهدار شود و تعامل ضعیفتری دریافت کنید، مسلما روی رتبه صفحه شما تاثیر منفی خواهد داشت.
زمان منتشر شدن صفحه توسط گوگل با URL شما باید مطابق با عنوان صفحه شما باشد. مقالاتی که زمان انتشار آنها در سال عنوان مطابقت ندارند، در بین وبسایتهای مختلف بسیار رایج هستند و به همین علت از دور رقابت با سردمداران حذف میشوند.
اگر میخواهید روند جستجوی مجدد محتوای شما بعد از آپدیت شدن تسریع شود، میتوانید sitemap خود را مجددا به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. البته این را در نظر داشته باشید که گوگل به طور هوشمند و خودکار این فرآیند را طی خواهد کرد، پس اگر تغییرات شما جزئی و کوچک است، ارزش ندارد تا بخواهید زمانی برای ارتباطگیری مستقیم با سرچ کنسول صرف کنید.
همه این موارد گفته شده جزئی از خدمات سئو می باشند.
درست است که گوگل توجه بیشتری به آپدیتها و تغییرات بزرگ دارد، اما موارد جزئی هم نقش مهمی در رتبهبندی صفحات دارند. همانطور که بارها اشاره کردیم، تازگی یک صفحه به مرور زمان کاهش مییابد و حتی اگر محتوای همیشه سبز هم باشد، از الگوریتم تازگی در امان نخواهد بود. نمونههایی از آپدیتهای کوچکی که میتوانید انجام دهید عبارتند از:
اگر محتوای evergreen دارید، این روشها مناسب برای دریافت ترافیک بیشتر بدون نیاز به بازبینی و تغییرات اساسی است