لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

فرمت و ایده های مقالات همیشه سبز

رایج‌ترین فُرمت‌های محتوای همیشه سبز

در ادامه برخی از قالب‌های Evergreen جمع آوری شده است. اگر می‌خواهید محتوای شما برای همیشه ماندگار باشد حتما این فرمت‌ها را در نظر بگیرید:

  • لیست‌ها
  • نکات برتر
  • آموزش چگونه
  • مدخل‌های دایره‌المعارفی
  • نظرات محصول
  • فیلم‌ها

 

لازم به ذکر است با وجود آنکه این ساختارها بالاترین سازگاری را با محتوای همیشه سبز دارند، اما انتخاب لزوما محتوای شما را سبز نمی‌کند، مثلا ویدئوها زمانی موثر هستند که نحوه‌ی انجام کاری را نشان دهند. بنابراین اگر نتوانید ویدئوی مناسبی تهیه کنید، تصاویر، نمودارها و… می‌توانند به محتوای شما کمک کنند.

ایده‌های نوشتن مقالات همیشه سبز

بعضی از موضوعات هرگز قدیمی نمی‌شوند! در ادامه برخی از ایده‌های مقالات همیشه سبز جمع آوری شده است. این موضوعات از قدیم وجود داشته‌اند، با اینحال همیشه و تا ابد طرفداران خودشان را دارند.

برخی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای تولید محتوای سبز عبارتند از:

  • عشق و روابط عاشقی
  • غذا
  • امور مالی/راه‌های پولدار شدن
  • تربیت فرزندان
  • کاهش وزن
  • شغل و مشاغل
  • مراقبت از گیاهان و حیوانات خانگی

البته مهم این است که به موضوعات evergreen مرتبط با تجارت خودتان بپردازید. به عنوان مثال اگر لوازم اداری می‌فروشید، می‌توانید یکی از دو مورد زیر یا موارد مشابه با آن را برای تولید محتوای همیشه سبز خود استفاده کنید:

  • چگونه میز خود را مرتب نگه داریم؟
  • لیست انواع خودکار و کاربرد هریک از آنها

با اینحال مشکل پیدا کردن ایده برای تولید محتوای سبز این است که اغلب اوقات به نظر می‌رسد بهترین موضوعات مرتبط قبلا توسط رقیبان به اندازه‌ی کافی یا حتی بیشتر از نیاز کاربر پوشش داده شده‌اند. در چنین مواردی، بهترین راه ارائه‌ی یک دیدگاه جدید در مورد یک موضوع محبوب یا عمیق شدن در مطالب و ارائه‌ی جزئیات بیشتر است.

بهتر است همواره به دنبال کلمات کلیدی دنباله دار (long-tail) باشید. این نوع کیووردها با وجود ارزشمند بودن از نظر رقابت دشوار نیستند. ضمنا چنانچه روی نیچ مارکت تمرکز کنید پیدا کردن ایده‌ی تولید محتوا برای شما راحت‌تر خواهد بود.

مثال‌هایی از موضوعات همیشه سبز

در ادامه یا چند نمونه‌ از تاپیک‌های همیشه سبزآشنا خواهید شد:

 

  • چگونه برای سگ خانه بسازیم: برای تولید محتوای سبز برای چنین عنوانی کافیست آموزشی واضح همراه با توضیحات مختصر و با عکس‌ها و فیلم‌های جذاب ارائه دهید.
  • 10 راهکار برای خوشمزه‌تر شدن همبرگر: به نظر شما امکان دارد کسی باشد که همبرگر دوست نداشته باشد؟ فکر نمی‌کنم تا ابد چنین اتفاقی بیفتد.
  • بهترین راهکار برای آرام کردن گریه نوزاد: هر روز نوزاد جدیدی به دنیا می‌آید. به همین خاطر است که همیشه والدینی وجود دارند که از گریه‌ی نوزاد خود ناراحت و پریشان می‌شوند. محتواهای این چنینی همیشه به درد بخور هستند. ضمنا همیشه والدین باتجربه‌تری وجود دارند که با درج نظرات خود محتوای شما را ارزشمندتر خواهند کرد.

این چند مثال فقط نمونه‌هایی از محتوای سبز محسوب می‌شوند. اصل مطلب این است که محتوایی مرتبط با کار خود پیدا کنید و این نکته را در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید کاری کنید که مطلب شما تا ابد مفید باقی بماند.

سئو همیشه سبز؛ ترکیب محتوای ماندگار و کلمات کلیدی محبوب

محتوای همیشه سبز بخش ارزشمندی از استراتژی بازاریابی محتوا برای وب است. اگر چنین محتوایی با تکنیک‌های سئو ترکیب شود، قدرتمندتر هم می‌شود.

همیشه سعی کنید evergreen content سایت‌تان را بر اساس کلمات کلیدی بنویسید که برای شما مهم هستند و دوست دارید با آنها رتبه بگیرید. فراموش نکنید که حتی بهترین مقاله سبز هم، بدون کاربر بی‌ارزش است. پس سعی کنید مقالاتی بنویسید که مردم آنها را دوست دارند و در موردشان سرچ می‌کنند. اگر در مورد کلمات کلیدی مطمئن نیستید، وقت‌تان را برای نوشتن مطالب سبز هدر ندهید.

حتما از تکنیک‌های اولیه‌ی SEO از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی صفحه، استفاده از متن جایگزین تصویر و استراتژی‌های مربوط به اشتراک گذاری صفحات اجتماعی پیروی کنید. هرچه مقالات همیشه سبز شما سرچ-فرندلی‌تر باشند، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و در نتیجه ترافیک ورودی ماهانه و حتی سالانه‌ی شما را بالاتر می‌برند.

نکاتی در مورد نوشتن محتوای همیشه سبز

  • برای متخصصان ننویسید  ممکن است گاهی هوس کنیم مقاله‌ای بنویسیم که تخصص ما را نشان دهد. اینکار جذاب است اما کاملا اشتباه تلقی می‌شود. معمولا کارشناسان نیازی به کمک ندارند. نباید فراموش کنیم که مخاطبان اصلی ما افراد مبتدی هستند و بهتر است محتوایی تولید کنیم که برای آنها نوشته شده است.
  • از زبان بیش از حد تکنیکی استفاده نکنید  از آنجائیکه بیشتر محتوای ما برای مبتدیان است، نیازی نیست با زبان بیش از حد تخصصی و فنی آنها را بترسانیم. بنابراین دفعه‌ی بعد که قصد داشتید محتوا تولید کنید، از ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین کلمات کمک بگیرید.
  • موضوع خود را محدود کنید  اگردر مورد یک موضوع خیلی کلی و همه جانبه بنویسید، مقاله شما طولانی می‌شود و به احتمال زیاد مخاطبان مبتدی را از دست خواهد داد. موضوعات کلی حاوی کلمات کلید کوتاه‌ و اصطلاحات اصلی با رقابت بالا هستند. ضمنا نوشتن مطالب جامع برای نویسنده هم سخت‌تر است. پس سعی کنید به جای مطالب عمومی، سراغ موضوعات ساده‌تر و خاص‌تر بروید.
  • پست‌ها را به هم پیوند دهید  به جای آنکه یک راهنمای کامل در مورد یک موضوع بنویسید، مباحث اصلی را خُرد کنید و هر یک را طی مطلبی جداگانه منتشر کنید. در نهایت تمام مطالب مرتبط با یک موضوع را به یکدیگر پیوند دهید. اینکار علاوه بر کمک به سئوی سایت، باعث افزایش علاقه‌ی مخاطب به سایت و درگیری او با صفحات مختلف می‌شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.