لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

ارتودنسی دندان روکش دار

هیچ چیزی به اهمیت یک لبخند روشن نمی باشد، زیرا این یکی از رازهای جذابیت صورت و نشانه زیبایی آن است و زیبایی لبخند  تنها با داشتن دهانی سالم و دندان های سفید روشن و عاری از پوسیدگی کامل می شود. طبق نتایج بدست آمده از بسیاری از مطالعات، سلامت دهان و دندان های سفید باعث جذابیت و اعتماد به نفس بیشتر فرد می شود.

داشتن دندان های خوب و قشنگ به خودی خود، از نظر سنی نیز احساس بهتری در فرد ایجاد می کند و اخیراً، تکنیک های دندانپزشکی زیبایی مورد توجه بسیاری از افراد در طبقات و سنین مختلف قرار گرفته اند.

امروزه با پیشرفت فناوری های دستگاه ها و تجربه کادر پزشکی باعث بروز شدن برخی از تکنیک ها برای روکش دندان مورد استفاده قرار می گیرد. روکش کردن دندان ها به عنوان یکی از راه حل های موثر زیبایی برای تعدادی از مشکلات دندانی مانند شکستگی و پوسیدگی بکار گرفته می شود.

برای دانستن همه چیز در مورد ” ارتودنسی دندان روکش دار ” ادامه مقاله را مطالعه فرمایید و با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

روکش دندان چیست؟

تاج دندان که به آن روکش دندان یا پوشش دندانی گفته می شود، یک روش آرایشی و زیبایی در دندانپزشکی است که هدف آن جبران خسارتی است که در بعضی از دندان های آسیب دیده در اثر شکستگی، افتادن قسمتهایی از دندان یا عفونت با پوسیدگی ایجاد می شود، تا عملکرد طبیعی آن بازیابی و محافظت شود و آنچه از آن باقی مانده است تحت تأثیر قرار نگیرد.

این فناوری جدید نیست، اما از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است، زیرا اخیراً تعدادی از تاج های طلایی در داخل یک مقبره فرعونی در یکی از مراحل جستجو و کاوش کشف شده است که نشان می دهد آنها از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده پادشاهان قرار میگرفته اند  و امروز، با سرعت بخشیدن علم پزشکی، روش ها تکامل یافته اند.

هدف از به دست آوردن روکش دندان

1-     ظاهر ی جذاب

2-     حمایت و محافظت

3-     ترمیم شکستگی ها

4-     بریج های ثابت کننده

5-     پوشش آرایشی

انواع تاج دندان

1-     تاج های دندانی استنلس استیل

2-     پرسلن

3-     چینی ذوب شده به فلز

4-     کامپوزیت رزین

5-     تاج های موقت

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ایمپلنت دندان، لمینت دندان و... میتوان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.