لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

ارتودنسی اطفال و کودکان

ارتودنسی دندان یکی از تکنیک های دندانپزشکی است که از زمان های بسیار قدیم برای تنظیم مجدد دندان های کج و نامرتب و تنظیم صحیح آنها برای زیبایی و سازماندهی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است و با پیشرفت علم و فناوری، گزینه ها و روش های بسیاری در ارتودنسی مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

در این مقاله مهمترین تکنیک های مورد استفاده و انواع آن ها و همچنین مزایا و معایب آن و بهترین گزینه برای انتخاب صحیح و کاملاً آگاهانه را برای شما توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید... دانستنی های ارتودنسی دندان

فواید اصلاح دندان

اصلاح دندان های نامرتب دارای فواید بسیاری برای شما است. زیرا دارای دندان های صاف دلپذیری می شوید و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و از همه مهمتر، دندان هایی که به درستی مرتب شده اند، عملکرد گاز گرفتن، جویدن و حرف زدن را بهبود می بخشد. ارتودنسی را به دلایل مختلفی انجام می دهیم، از جمله:

  • دندان های فوقانی برجسته بیش از دندان های تحتانی است
  • دندان های فوقانی کاملاً دندان های تحتانی را می پوشاند
  • دندان های پایینی بیشتر از دندان های بالایی برجسته هستند که باعث برجسته شدن چانه هم می شود
  • کراس بایت
  • ازدحام

ماه های اول در ارتودنسی کودکان

این همان چیزی است که متخصص ارتودنسی با ترازبندی اولیه به آن اشاره می کند. اگر شما بریس هایی سنتی را برای درمان دندان های خود انتخاب کرده اید که این نوع ارتودنسی بیشتر در  درمان مال اکلوژن جدی تر مفید هستند.

بریس های سنتی یک فشار کم و ثابت در امتداد سیم خمیده متصل به قوس ایجاد می کنند و باعث فشار بر روی دندان ها و رباط های لثه می شود و این باعث می شود استخوان های اطراف دندان به مرو زمان به حالت اولیه خود برگردند.

یک سوال مهم وجود دارد، این است که چه زمانی نتایج ارتودنسی ظاهر می شود و برای پاسخ دادن به آن  باید بدانید که این فشار در برخی موارد به تراز شدن دندان های شما کمک خواهد کرد. زیرا نتایج بسته به شرایط اولیه تراز شدن دندان ها و در صورت رعایت برنامه درمانی، در عرض 3 ماه ظاهر می شود.

مراحل درمان ارتودنسی

به طور کلی، انجام درمان ارتودنسی حدود سی و شش ماه به طول می انجامد. زیرا مدت زمان درمان بستگی زیادی به نوع استفاده از ارتودنسی، نوع دستگاه های دندانپزشکی مورد استفاده برای اصلاح آن و استقامت بیمار دارد.

 از انواع ارتودنسی به ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک نامرئی و... میتوان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.