لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

Search Engine Optimization یا سئو چیست؟مهم ترین نکات 2023

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

برای سئو چقدر باید هزینه کنیم؟ سئو جزو خدمات گران قیمت محسوب می‌شود؟

هزینه‌ی سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید لازم باشد یک متخصص سئو استخدام کنید و این فرد تمام بخش‌های کار را مدیریت کند. شاید هم خودتان بتوانید بخش‌های زیادی از فرآیند سئو را انجام دهید. البته که انجام تمام مراحل سئو توسط خود صاحب کسب و کار، خیلی زمان‌بر خواهد بود و خب قبل از اجرا باید آموزش هم ببینید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سئو توصیه می‌کنیم مقاله  همه چیز در مورد قیمت SEOرا مطالعه کنید.

فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت

زمانی که یک سایت وارد این لیست می‌شود، به طور خودکار وارد الگوریتمی می‌شود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر را نهایی می‌کند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبه‌بندی صفحات را انجام می‌دهند عبارتند از:
• 
سئوی خارجی ( Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل می‌کند و بیشتر بر اساس بک لینک‌ها به صفحه‌ی وب اعتبار می‌بخشد. راجع به بک لینک‌ها و سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید کامل راجب سئو خارجی بدانید روی این لینک کلیک کنید.
• 
سئوی داخلی (On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینک‌سازی داخلی محتوای شما عمل می‌کند. در واقع موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه می‌شوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا می‌رود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که می‌توانید از طریق وبلاگ سایت ما به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

تقویت گرامر و جمله بندی در دوره ی کوتاه

گرامر انگلیسی نقش مهمی در استفاده از زبان انگلیسی و یادگیری زبان دارد و به بیانی ساده گرامر، نحوه مطالعه استفاده از کلمات در ساخت جملات است.

گرامر انگلیسی چیست و چند نوع گرامر وجود دارد؟

در نگاه کلی، تنها دو نوع دستور زبان یا گرامر انگلیسی وجود دارد. توصیفی (descriptive) و کاربردی (prescriptive). هر دوی این گرامرها، متمرکز بر قوانین مشخصی هستند اما روش آنها با هم فرق می‌کند.هنوز هم بسیاری از ما قادر به بیان بایدها و نبایدهای زبان مادری خود نیستیم و عموما معلمان، اساتید و زبان شناسان می‌توانند به طور تخصصی گرامر توصیفی را بکار ببرند. اما آنچه که ما در مکالمه های روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم همان گرامر کاربردی است.

آموزش گرامر زبان انگلیسی نکاتی دارد که رعایت آن کمک بسزایی به تقویت گرامر انگلیسی میکند.

به نحوه صحبت کردن دیگران و نحوه جمله سازی آنها زیادی گوش دهید؛ اینکار از جمله تقویت گرامر انگلیسی فواید دیگری از جمله توسعه دامنه لغات، اصطلاحات و بهبود مهارت لیسنینگ نیز می‌شود. دیدن فیلم‌های سینمایی و سریال های خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

نوشتن را هر روز تکرار کنید؛ فراموش نکنید که هر قاعده و مطلب جدیدی که می‌آموزید، با نوشتن بهتر در ذهنتان تثبیت می‌شود. این نوشتن به معنای بکار گیری عملی قواعد گرامی یادگرفته شده بر روی کاغذ می‌باشد.

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید؛ در روش پازلینگ زبان انگلیسی به خوبی این اصطلاحات را میتوانید یاد بگیرید. اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید و در جملات خود به کرار استفاده کنید. چرا که اصطلاحات انگلیسی یا همان Idioms ها عباراتی هستند که به طور کامل از اصول و ساختار گرامر انگلیسی پیروی نمی‌کنند

برای تقویت گرامر انگلیسی مجله و روزنامه انگلیسی بخوانید

مجلات و روزنامه های انگلیسی را می‌توانید در اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید. اینکار به یادگیری گرامر انگلیسی شما بسیار کمک خواهد کرد. چرا که روزنامه ها منبع خوبی برای یادگیری ساختارهای انگلیسی هستند.

بشنوید و تکرار کنید؛ یادگیری نکات گرامری در لیسنینگ! اگر می‌خواهید مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید سعی کنید تمام جملاتی که می‌شنوید را بلافاصله تکرار کنید.این کار کمک بسیاری به تقویت  listeningمیکند.

 

متخصص سئو چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

سئو درواقع یک روش برای بهینه ‌سازی سایت‌ هاست که با سئو می‌توان رتبه‌بالا و کاربران زیادی در موتورهای جستجوی گوگل کسب کرد. متخصص‌ سئو درواقع کسی است که سئوکار است و یک سئوکار حتما باید طرزکار ،نحوه‌رتبه‎دهی و انواع پارامترها را بلد باشد. کسی که متخصص سئواست بهینه‌سازی سایت را انجام می‌دهد و تمام تکنیک‌های لازم برای ایجاد ترافیک و رساندن یک سایت درصفحه اول موتورجستجو را انجام دهد. سئوکاربودن یک شغل پرطرفدار و بسیارمدرن است که جنسیتی ندارد و هم آقایان هم بانوان علاقه‌مند می‌توانند در این شغل مشغول به‌کار باشند.

برای سئوکاربودن تحصیلات لازم این‌است که مهم‌نیست کارشناسی چه رشته‌ای داشته باشید زیرا در دانشگاه رشته‌ی مورد تحصیل برای سئو وجود دارد به همین دلیل برای استخدام‌شدن شرکت‌ها به تحصیلات اهمیتی نمی‌دهند.

کسی که بخواهد سئوکار باشد باید مهارت‌های ذکرشده را داشته‌باشد:

 

●آشنایی با ترندهای سئو و الگوریتم‌های گوگل

●توانایی ساخت لینک

●تسلط به موتورهای جستجو

●توانایی تسخیص کلمات‌کلیدی

●آشنایی با تولیدمحتوا

 

از وظایف مهم یک سئوکار به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

●یک سئوکار باید بتواند جایگاه سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد

●اصلاح تایتل‌ها

●اصلاح تگ‌های هدینگ

●آنالیزکاربران سایت

●بهینه ‌سازی سایت

●آماده‌کردن گزارشکار از وضعیت سایت

●پیداکردن کلمات کلیدی

●بررسی رقیب‌ها

●غنی‌کردن محتوای سایت

●استفاده از لینک ‌سازی خارجی و لینک سازی داخلی

●تقویت محتواهای قدیمی

 

یک متخصص سئو باید تسلط کافی برروی زبان فارسی و نکات‌نگارشی داشته باشد اگرچه در زمینه زبان‌انگلیسی هم می‌توان سئوکاربود که کسانی که تمایل به سئوکاربودن در این زمینه را داشته باشند هم باید تسلط کافی کسب نمایند.

برای اینکه یک سئوکار حرفه‌ای بود ابتدا باید آموزش‌های لازم با روش‌هایی ازجمله :

 

●مطالعه و تحقیق در سایت‌های معتبر

●شرکت در کلاس‌های آموزش سئو

●شرکت در وبینارهای مربوط به سئو

●کارآموزی و کار در شرکت‌های دیجیتال مارکتنیگ

●فعالیت فریلنسی

●یادگیری عملی سئو

●اخذمدرک و گواهینامه معتبر

 

چگونه سئو را یادبگیریم؟

امروزه طراحی وب وسایت طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد درحال یادگیری آن هستند چراکه آینده‌ای عالی دارد. در این میان هم بسیاری از کسب‌وکارها به فکر ایجاد سایت برای فروش بیشتر محصولات خود هستند.اگرچه این‌کار نیازمند آموزش‌های عالی است اما شرکت‌هایی وجود دارد که با پرداخت‎‌‌هزینه بهترین سایت را برای آن‌ها طراحی می‌کنند.

از مهم‌ترین عوامل اینکه یک سایت چگونه به درجه‌ای عالی می‎رسد این است که بهینه‌سازی یا سئو شود.

خدمات سئو درواقع از راهکارهایی است که باعث بهینه‌سازی سایت می‌شود و سایت را در رتبه‌های بالای موتورجستجو قرار می‌دهد. انجام بهینه‌سازی یا سئو نیازمند تکنیک‌هایی است ازجمله:

●پایبندبودن به الگوریتم‌های جدید گوگل

بک ‌لینک گذاری

●بروزرسانی محتواها

●انتخاب هاست

●سازگاری با گوشی‌های موبایل

 

علاوه بر این تکنیک‌ها نبایدهایی هم وجود دارد که باید از انجام‌دادن آن‌ها پرهیز کرد چون در غیراین صورت سایت در موتورجستجو دچار جریمه و افت‌کلی و حتی حذف آن می‌شود.

برای یادگیری سئو راهکارهای زیادی وجود دارد اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی آن را رایگان یادگرفت و یا در آموزشگاه‌ها و شرکت‌هایی با تیم‌قوی پروسه یادگیری را انجام داد که در نظر داشته‌باشید آموزش نیازمند وقت زیادی است و نباید عجله داشته‌باشید.

موارد مورد آموزش برای یادگیری سئو شامل موارد زیر است:

 

تولیدمحتوای خاص:

برای یادگیری سئو حتما باید محتوای درست و ایده‌آلی تولید کرد که این محتوا با موضوع اصلی ارتباط مستقیم داشته‌باشد.

 

بک‌لینک گذاری:

در سئو برای ایجاد ترافیک بیشتر باید تبلیغ انجام داد و بک‌لینک گذاری از این تبلیغات است.

 

تحلیل سرعت وب‌سایت:

بررسی سرعت سایت در سئو بسیار مهم است و مواردی که باعث کاهش سرعت آن شود رفع می‌شود.

 

اشتراک‌گذاری فضای‌مجازی:

برای تعداد بازدید بیشتر ازسوی مخاطبان حتما باید مطالب وب‌سایت را در یکی از شبکه‌های اجتماعی که تعداد کاربران زیادی دارد به اشتراک گذاشت که بازدید وب‌سایت بالا برود و در رتبه‌های بالای موتورجستجو قرارگیرد.