گوگل هم مثل من و شما لینکها را دنبال میکند.Crawlهای گوگل وارد یک صفحه میشوند و از طریق لینکهای صفحه و برچسبها محتوای مرتبط را پیدا کرده و تجزیه و تحلیل میکنند. اما همانطور که قبلا هم گفتیم، Crawl نمیتواند تصاویر را اسکن کند، پس منطقی است که لینکها و پیوندهای صفحه را به صورت متنی تنظیم کنید.
گوگل از اینکه کلمات را با ساختار پیچیده و رشتههای طولانی بخواند خوشش نمیآید. پس سعی کنید URL های خودتان را تا حد امکان کوتاه کنید و کلمه کلیدی اصلی در آن وجود داشته باشد.
موتورهای جستجویی مانند گوگل از زمانی که محتوا را بارگذاری میکنید تا زمانی که کاربر آن را دریافت میکند را به عنوان شاخص کیفیت میشناسد. هر چه این زمان کوتاهتر باشد، رتبه بالاتری در فهرست گوگل خواهد داشت. عناصر زیادی مانند اندازه تصاویر وجود دارند که روی سرعت صفحه اثرگذار هستند. برای اینکه متوجه شوید چه راهکاری مناسب افزایش سرعت صفحه شما میشود و سرعت صفحه چقدر است، از ابزار Google’s Page Speed Insights کمک بگیرید.
پیشنهاد مطالعه: تاثیر سرعت وب سایت در سئو
وجود یک Dead link در محتوا و سایت شما باعث میشود مخاطب به صفحهای که در حال حاضر وجود ندارد منتقل شود. شاید اصلا این صفحه به طور کلی حذف شده باشد. در این صورت لینک موجود با اصطلاح Broke redirect معرفی میشود. هر دو مورد باعث میشوند تا علاوهبر از دست دادن مخاطبان بالقوه، در رتبهبندی گوگل هم امتیاز کمتری کسب کنید و یا حتی اصلا در فهرست گوگل قرار نگیرید.
Sitemap یک فایل ساده برای فهرست کردن تمام URLهای سایت شماست. گوگل از آن استفاده میکند تا صفحات برای crawl و فهرستبندی شناسایی شوند و سئو بهتری داشته باشد. یک فایل Robots.txt هم به گوگل میگوید که چه محتوایی را ایندکس نکند. هر دو گزینه را ایجاد کنید تا crawl و فهرستسازی محتوای شما با سرعت بیشتر انجام شود.
محتوای تکراری
صفحاتی که محتوای تکراری و کپی شده داشته باشند، باعث گیج شدن گوگل میشوند. معمولا هم هیچ کدام نمایش داده نمیشوند. اگر هم گوگل آنها را پیدا کند، وبسایت شما را جریمه میکند. پس محتوای تکراری یک عامل مخرب و منفی در SEO است.
2. محتوا
هر دفعه که از گوگل استفاده میکنید، میخواهید به یک محتوا دسترسی داشته باشید. محتوای مورد نظر شما ممکن است در قالبهای مختلف باشد. هر قالبی زمانی که توسط گوگل قابل شناسایی باشد، یک محتوا است. یادتان باشد که فرآیند بهینهسازی محتوا، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع میشود.
فقط در صورتی شما مخاطب هدف را به وبسایت و محصول خود منتقل میکنید که محتوای شما متناسب با کلمات کلیدی مرتبط در فهرست گوگل قرار بگیرد. بنابراین SEO زمانی شروع میشود که عبارات و کلماتی که مخاطبان بالقوه در گوگل سرچ میکنند را پیدا کنید. بعد از اینکه کیورد ریسرچ را انجام دادید و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خودتان را پیدا کردید، باید فرآیند بهینهسازی صفحه را آغاز کنید.
موقعی که شما
میخواهید در مورد یک کلمه یا عبارت جستجو دشته باشید، Search engine تمام صفحاتی که در مورد موضوع مورد نظر شما مطلبی
را منتشر کردهاند را به صورت فهرست شده نمایش میدهد. زمانی که یک سایت وارد این
لیست میشود، به طور خودکار وارد الگوریتمی میشود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر
را نهایی میکند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبهبندی صفحات را انجام میدهند
عبارتند از:
• سئوی
خارجی (
Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل میکند
و بیشتر بر اساس بک لینکها به صفحهی وب اعتبار میبخشد. راجع به بک لینکها و
سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر
میخواهید کامل راجب “سئو خارجی” بدانید روی این لینک کلیک کنید.
• سئوی
داخلی
(On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس
چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینکسازی داخلی محتوای شما عمل میکند. در واقع
موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان
پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه میشوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی
دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا میرود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که میتوانید از طریق
وبلاگ سایت ما به آنها دسترسی پیدا کنید.
• سئوی
تکنیکال
(Technical SEO) : ارزشگذاری نهایی سایت شما و رتبهبندی
صفحه توسط عواملی انجام میشود که عملکرد کل سایت را به صورت یکپارچه پوشش میدهند
و روی هر صفحه جدا جدا تمرکز ندارند. نکات مربوط به “سئو
تکنیکال” را میتوانید اینجا مشاهده کنید.
بعد از فرآیند بهینهسازی موتورهای جستجو ، عملا موتورها شروع به پردازش دادههای شما و همچنین ارزشگذاری آنها میکنند. پروسهی رتبه گرفتن ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین ناامید نشوید و به تولید محتوای یونیک و پیادهسازی تکنیکهای سئو در هر محتوا ادامه دهید.
برخی سوالات در مورد سئو وجود دارند که بسیار رایج هستند. در واقع این سوالات تکمیل کننده تمام توضیحاتی هستند که در این مقاله آورده شده است. بیایید رایجترین سوالاتی که در ابتدای مسیر سئو پرسیده میشوند را بررسی کنیم.
· سئو طی چه مدت زمانی نتیجه میدهد و سیستم رتبهبندی شروع به کار میکند؟
اول بیایید این فرضیه اشتباه که سئو یک فرآیند موقتی است را رد کنیم. SEO اصلا مسیر کوتاهی نیست و تکنیک کوتاه مدت موفقیت نیست. حتی کسی که چنین ادعایی کند ثابت میکند که هیچ دانش و آشنایی با حوزه بهینهسازی موتورهای جستجو ندارد و به طور قطعی تا به حال عبارت “سئو چیست؟” را در گوگل سرچ هم نکرده است تا بداند این فرآیند بر چه اساسی انجام میشود. در این فرآیند باید یک برنامه بلند مدت و صبر کافی داشته باشید، چون رتبهبندی اغلب کیوردها بین شش ماه الی یک سال طول میکشد.
احتمالا شما با تایپ کردن عبارتهایی مثل ” سئو چیست؟” ، ” همه چیز در مورد SEO” و یا “سئوی وبسایت یعنی چه؟” به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کردهاید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث میشود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخها را فراهم میکند، یک روش برای بهینهسازی دادهها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی میکنیم.
سئو فرآیند بهینهسازی موتورهای جستجو برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت یا یک صفحهی تحت وب است. SEO به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک رایگان را که با نام ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic traffic) هم شناخته میشود، رقم میزند. ترافیک ارگانیک از بخشهای مختلف جستجو بدست میآید. ممکن است کاربر یک تصویر، ویدئو، مقاله و یا عنوان خبری را جستجو کند و به صفحه وبسایت شما برسد. رتبهی هر وبسایت در نتایج موتورهای جستجو مهم است. در حقیقت همین رتبهی بالا باعث میشود که کاربر از محصول یا خدمات موجود بر روی سایت استفاده کند یا فروش اتفاق بیوفتد. پس رقابت شدیدی بین وبسایتهای مختلف وجود دارد و همگی میخواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. با همهی این توضیحات، ضروری است که در مورد روند این فرآیند حیاتی بیشتر بدانیم.
SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده و بزرگترین ماموریت کاری ادمین یک وبسایت و تیم محتوای آن است. سئو اصطلاحی برای تمامی اقدامهای مربوط به بهبود رتبه یک وبسایت است. قرار است این اقدامات باعث بیشتر دیده شدن وبسایت در سرچهای ارگانیک شوند.
بیشتر بدانید: چرا سئو اهمیت دارد؟
• کیفیت ترافیک: مخاطب هدف خود را بسنجید. یکی از بزرگترین
اشتباهات در حوزهی دیجیتال مارکتینگ، جذب مخاطب غیرهدف به سمت محصول یا خدمات
است. سعی کنید محتوا و تبلیغات وبسایت خود را در معرض دید مخاطبی قرار دهید که به
آن نیاز یا علاقه دارد.
• مقدار
ترافیک: بعد از اینکه مطمئن شدید مخاطبان هدف شما از صفحه
بازدید میکنند و از طریق
SERPS به وبسایت شما
دسترسی دارند، باید روی افزایش ترافیک وبسایت تمرکز کنید.
• نتایج
سرچ ارگانیک: ترافیکی که از طریق SERPS دریافت
میکنید و بدون صرف هزینه برای تبلیغات بدست آوردهاید را بررسی کنید و سعی کنید
این نوع ترافیک را به طور آگاهانه افزایش بدهید.
به یاد داشته
باشید: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کاربران است. قبل از اینکه از
خود آنها مستقیما چیزی بپرسید. در واقع باید درک کافی از کلماتی که مخاطب امکان
دارد جستجو کند داشته باشید و بدانید چه نوع محتوایی را دوست دارد. اینکه بدانیم
کاربر با چه هدفی سرچ میکند، باعث میشود سریعتر نیازش رفع و به مخاطب بالقوه ما
تبدیل شود.
فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت
حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده میزند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وبسایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه میشوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحهی خود تهیه کنید.
بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسبهای عنوان، توضیحات متا و لینکهای داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.
1. استراتژیهای محتوا
2. لینک
سازی
3. انتخاب
کلمات کلیدی
4. طراحی
وبسایت
5. یکپارچهسازی
شبکههای اجتماعی
6. پردازش
بازخوردهای سایت و محتواها
بیشتر بدانید: هزینه سئو چقدر است؟
برای بهینهسازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبهبندی را در سه زمینهی زیر تقویت کنید:
1. راهاندازی فنی وبسایت
برای اینکه وبسایت شما مورد سنجش رتبهبندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آنها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آنها استفاده شده است. در نهایت هم آنها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وبسایت شما وارد الگورتیمی میشود که در سرچ کاربران دیده میشود.
شاید فکر کنید حالا که صفحه وبسایت خودم را میتوانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وبسایت خودتان را در قالب مجموعهای از گرافیکها، رنگها، متن و لینکهای آن میبینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است.
کپی رایتینگ نیاز به مهارتهایی در رنج سخت تا آسان برای موفق شدن در این کار دارد. در ادامه مهمترین مهارتهایی که یک کپی رایتر برای رشد و ترقی نیاز دارد، عبارتند از:
اولین و مهمترین مهارت که این متخصصان نیاز دارند، مهارت نوشتن است. کپی رایتر باید همه مدل محتوا مانند محتوا مقاله مانند و ژورنالی یا توضیحات کوتاه محصول و شعارهای تبلیغاتی را تولید کند. توانایی انتقال ایدهها به نحوی که مخاطب متقاعد شود تا از طریق محتوا متنی اقدام کند، مهارتی است که همه کپی رایترها باید داشته باشند.
به جز مهارتهای نوشتاری، کپی رایترها باید مهارت کلامی قوی داشته باشند. توانایی معاشرت در طول جلسات، همکاری با مشتریان از سری مهارت های ارتباطی است که به موفقیت نویسنده های کپی رایتر کمک می کند.
کپی رایترهایی که بر روی پروژههای مختلفی مانند تبلیغات یا بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند باید با رنج بزرگی از مهارت های فنی و کامپیوتری آشنایی داشته باشند. ایجاد صفحات وب و قالببندی اولیه از سری کارهایی است که کپی رایتر باید به آن مسلط شود.
ساخت محتوا نوشتاری به مقدار قابل توجهی به خلاقیت و ذهن خلاق وابسته است. خلاقیت باعث میشود متخصصان کپی رایتینگ در این زمین رشد کنند و با ظهور ایدههای نوآورانه، اعتماد مشتری را کسب کنند.
بیشتر بخوانید: آموزش محتوا نویسی
در اولین قدم باید یک نویسنده قوی باشید! دیدگاه قوی، مهارت همکاری و خلاق بودن از ویژگیهای ابتدایی هر کپی رایتر است. در ابتدا مهارتهای نوشتاری خود را تقویت کنید و پس از آن دورههای آموزشی مرتبط با کپی رایتینگ را بگذرانید تا گواهیهای لازم برای این حرفه را همراه خود داشته باشید.
اما اصلیترین راه برای آموزش و یادگیری، وارد شدن به دنیا کار است. با استفاده از روش آزمونوخطا و کسب تجربههای مختلف، میتوانید در این حرفه به یک متخصص بیعیب و نقص تبدیل شوید. میتوانید برای شروع کار، درخواست کارآموزی دهید یا به عنوان یک کارمند نوپا در شرکتهای بازاریابی مشغول به کار شوید. از رئیس یا مسئول ارشد خود درخواست کنید تا دورههای آموزشی در اختیار شما قرار دهد یا تجربههای خود را در این زمینه به شما تعلیم دهد. وبینارهایی که در این زمینه وجود دارد یا سایتها آموزشی میتوانند در این راه به شما کمک کند. مطئن باشید پس از مدتی کار کردن در این زمینه میتوانید، درآمد خوبی داشته باشید و در بهترین شرکتها مشغول به کار شوید.
بیشتر بدانید: سئو چیست؟
مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفهای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.
کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش بیشتر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده میشود. ایجاد وبسایت، ایمیل، کاتالوگ، لینک نمونههایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته میشود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وبسایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.
کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.
بهترین محتوایی که کپی رایتر میتواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیشتر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.
کپی رایتر میتواند در آژانسهای بازاریابی، رونامهها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفهای هستند.
بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد استراتژی محتوا
داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وبسایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.
این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.
1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را جلب کند.
2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغکننده داشته باشید.
3) اصلیترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.
علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژیهای مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژیها ذکر شده است.
یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمیشود و فقط زمانی میتوان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی میتوانید یک محتوای سرگرمکننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.
برای انتشار پستها در وبسایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وبسایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.
اگر مقالات وبسایت شما در آدرسهای دیگر به راحتی یافت میشود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدیترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید میکنید.
برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وبسایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید میکنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.
باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک میکند تا وبسایت شما در جستوجوی گوگل در رتبهبندی بالایی قرار میدهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.
کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وبسایت به اتمام نمیرسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.
در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیکهای که استفاده کردهاید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.
بیشتر بدانید: سئو چیست؟
وبسایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وبسایتها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاههایی را پوشش دادهاند، از چه کلمات کلیدی استفاده کردهاند و در نهایت چطور میتوانید آنها را پشت سر بگذارید.
یکی از طبیعیترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینهسازی کنید که دیگران از آنها به خوبی استفاده نکردهاند. برای آنالیز رقبا میتوانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار میتوانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحهای که مقابل شما باز میشود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آنها را به خوبی ببینید.
در بخش Top SEO Pages هم میتوانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده میکنید به ترتیب از محبوبترین صفحه تا ضعیفترین صفحه را نشان میدهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آنها رتبهبندی شدهاند را هم میتوانید ببینید.
با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه میشوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبهبندی میشوند و برای چه کلماتی رتبهبندی نمیشوند. حتی میتوانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص میشوند و میتوانید روی موضوعاتی که کار نکردهاید تمرکز کنید.
به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخشهای محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آنها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما میدانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.
در مورد تولید محتوا میتوانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحهی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آنها چه جزئیاتی را از قلم انداختهاند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.
” هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم میتوانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”
برای این کار میتوانید از دو ابزار خیلی حرفهایGoogle Search Console و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحهی برتر وبسایت خود را بررسی کنید. 10 صفحهی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب میکنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آنها لینک داخلی میدهید.
باید بررسی کنید که :
با این کار شما کمک میکنید این پستها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.
بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینکهای داخلی
در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان میدهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبهبندی کردهاید. موضوعات مختلفی که برای آنها تولید محتوا انجام دادهاید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهرهوری بیشتری داشتند.
ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگهای عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آنها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه میشوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث میشود بدون انجام پروسهی سخت و پیچیدهای و حتی بدون لینکسازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.
داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پستهای وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمیگردید و البته بیشتر از 90 روز طول میکشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.
بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟
برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب میشو. یکی از راههایی که کمک میکند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخههای محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.
تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه دادهاید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل میپرسند.
بعد میتوانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچهای خود استفاده میکنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمتها و جزئیات کار خودتان را پوشش میدهید و همیشه لینکهای داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.
تمام مراحل گفته شده به شما کمک میکنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاورهای به شما است.