تعدادی از پدیدههای مشکلساز در SERP هستند که توسط پاندا شناسایی میشوند. این پدیدهها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.
صفحاتی که متن و منابع کمی در مورد یک موضوع دارند، صفحات ضعیفی در گوگل شناخته میشوند. اصطلاحا محتوای آنها را Thin content مینامند.
محتوای تکراری به محتوایی گفته میشود که بیش از یک وبسایت یا صفحه آن را منتشر کرده باشد. اگر در وبسایت شما چند محتوای تکراری که شباهت آنها به دیگر صفحات زیاد باشد، وجود دارد، قطعا پاندا آنها را شناسایی میکند. مثلا شاید یک شرکت، 10 صفحهی مختلف برای معرفی یک محصول در شعب مختلف خود ایجاد کرده و توضیحات آن را صرفا با تغییر نام شهر یا شعبه عوض کند.الگوریتم پپاندا این شرایط را نمیپذیرد و مطمئن باشید که محتواهای شما به سرعت از صفحه سرچ خارج شده و یا رتبهی خیلی پایینی دریافت میکنند.
بعضی صفحات، محتواهایی را با کاربران به اشتراک میگذارند که اطلاعات عمیق و قابل استنادی ندارند. یعنی عملا هیچ ارزشی برای زمان و نیاز مخاطب خود قائل نیستند. طبیعی است که الگوریتم پاندا با آنها قاطع برخورد کند. زیرا پاندا روی احترام به مخاطبین گوگل بسیار حساس است.
اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید شرایط لازم برای جلب اعتماد مخاطب را بدست آورید. پاندا با هدف حفظ امنیت کاربران، هر کاری میکند تا یک وبسایت بدون اعتبار نامطئن را شناسایی و جریمه کند. پس حتما تائیدیههای لازم را از منابع قانونی و مورد اعتماد کاربران دریافت کنید.
اگر تعداد زیادی صفحه که کیفیت پائینی دارند و محتوای آنها از وبسایتهای دیگر جمعآوری شدهاند داشته باشید، وبسایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته میشود. یعنی موضوع مشترکی بین طیف گستردهای از محتواهای شما وجود نداشته باشد. در زبان عامیانه فارسی میتوانیم بگوییم که گوگل وبسایتی که شبیه به چهارشنبه بازار است را به سرعت شناسایی میکند.
پس از هر موضوعی محتوا تولید نکنید و روی تخصص خود تمرکز کنید. در غیر اینصورت الگوریتم پاندا وارد عمل میشود و جریمههای مربوط به محتوا را روی وبسایت شما اعمال میکند. بیخودی اعتبار و ارزش فعالیت خود را از دید گوگل و مخاطب کاهش ندهید.
این محتواها اغلب در بخش پستهای وبلاگ مهمان مشاهده میشوند. این پستها اغلب پر از غلط املایی، نگارشی و تکنیکی هستند. بنابراین از نظر گوگل کم ارزش و ضعیف تلقی میشوند.
بعضی از وبسایتها بیشتر از اینکه محتوای مفید روی صفحه خود داشته باشند، تبلیغات پولی دارند.
محتواهایی که به برنامههای پولی وابسته اشاره میکنند.
بعضی از وبسایتها را خود کاربران بلاک کرده یا گزارش میدهند چون محتوای بیکیفیت و بیارزشی در آنها منتشر شده است.
صفحاتی که قول میدهند با کلیک کردن روی آنها پاسخهای مرتبط با موضوع سرچ ارائه دهند، توسط Google Panda شناسایی میشوند.
بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن چیست؟