لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

سئو خارجی و تکنیک های برتر سئو خارجی

سئو خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای بیشتر دیده شدن وب‌سایت شما است. یعنی عملا بدون لینک‌سازی خارجی و Off-page SEO  نمی‌توانیم برای کسب امتیاز رتبه برتری گوگل با دیگران رقابت کنیم. اگر لینک‌سازی را در حد استاندارد و عالی انجام دهید، قطعا ترافیک باکیفیت زیادی را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدست می‌آورید.

3 دسته‌بندی اصلی سئو

اساسا سئو به سه بخش، داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می‌شودسئوی داخلی وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو کاربر پسند می‌کند. اما سئو خارجی موقعیت وب‌سایت شما را در SERP بهبود می‌بخشد.
تقریبا 90 درصد وبلاگ‌نویسان روی سئو داخلی تمرکز دارند و Off-page SEO را نادیده می‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از ادمین‌های سایت به دنبال راهی برای افزایش ترافیک موتور جستجو باشند. اگر شما هم هزینه و زمان زیادی را برای اثبات ارزش واقعی صفحه خود به گوگل کرده‌اید و نتیجه نگرفتید، بهتر است فعالیت‌های خودتان روی بهینه‌سازی خارجی را بازبینی کنید. ما در این بخش در مورد تکنیک‌ها و روش‌های به کارگیری سئو خارجی صحبت می‌کنیم.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی مجموعه‌ای از عملکردهای حساب شده و خارج از صفحه است که باعث می‌شوند موقعیت وب‌سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود پیدا کند. این بخش از SEO ارزش صفحه شما را از نظر اعتبار و تائید وب‌سایت‌های دیگر به گوگل نشان می‌دهد.

لینک‌ها و تعاملات، ارزهای جدید فضای وب هستند.”

عوامل تاثیرگذار در سئو خارجی

اکثر مردم تصور می‌کنند که SEO خارجی فقط بحث لینک‌سازی خارجی است. اما در دنیای امروز و با تغییر الگوریتم‌های گوگل، این نوع از سئو ترکیبی از عوامل مختلف است. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • متریک‌های سوشال مدیا ( لایک‌های فیس بوک، پین‌های پینترست، تعاملات توئیتر و …)
  • تعاملات کاربران (نظرات)
  • سوشال بوک مارکینگ

تکنیک‌های حیاتی برای داشتن SEO خارجی

 

بک لینک‌های معتبر دریافت کنید

همه بخش‌های SEO خارجی وابسته به بک‌لینک‌ها است. بدون بک‌لینک، قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل غیرممکن است. 99 درصد سایت‌هایی که در صفحه‌ی اول سرچ گوگل نمایش داده می‌شوند، حداقل یک بک‌لینک دارند.
بک‌لینک‌ها به دو گروه dofollow و nofollow تقسیم می‌شوند. خواننده‌ی وب هیچ‌وقت تفاوت بین این دو را متوجه نمی‌شود. تنها تفاوت آن‌ها در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می‌کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چطور بک‌لینک را مشاهده می‌کنند.
بک‌لینک‌های dofollow تمام ارزش یک لینک را از منبع به مقصد مننقل میکند و رایج‌ترین و با ارزش‌ترین نوع بک‌لینک هستند. اگر شما بتوانید از سایت های معتبر بک لینک dofollow دریافت کنید اعتبار زیادی به سایت خود منتقل میکنید.
بک‌لینک‌های nofollow یک نوع دیگر هستند که بصورت غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود و اعتباری رو انتقال نمیدهد. در واقع این بک‌لینک‌ها به گوگل می‌گویند که (( لینک‌های این صفحه را دنبال نکنید)) یا (( این لینک خاص را دنبال نکنید)). گوگل در اغلب موارد آن‌ها را نادیده می‌گیرد.
ما باید برای طبیعی بودن لینک سازی خارجی از هر دو لینک های nofollow و dofollow داشته باشیم تا نتیجه موثرتری را برای سایت خودمان رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت لینک‌های dofollow  و nofollow

بک‌لینک‌ها مهم‌ترین عامل رشد صفحه شما در سئو خارجی هستند و به آن اعتبار می‌بخشند. اگر وب‌سایت شما حداقل یک بک‌لینک داشته باشد، گوگل نسبت به آن اعتماد بیشتری کسب می‌کند. این اعتماد باعث می‌شود، زمانی که به دنبال یک محتوای جدید می‌گردد، صفحات جدید شما را ایندکس کند و در دسترس کاربران قرار دهد. وقتی افراد در مورد یک موضوع مشابه سرچ می‌کنند نیز گوگل از الگوریتم خود استفاده و رتبه‌ی سایت شما را مشخص می‌کند.
اصطلاحا به این فاکتورها و الگوریتم‌ها، فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل Google ranking factors in SEO می‌گوییم. بعدا به طور مفصل در مورد این فاکتورها توضیح خواهیم داد.


مقاله مرتبطسئو چیست 


سیگنال‌های سوشال مدیای خود را تقویت کنید

اگر می‌خواهید مطمئن باشید که سئو خارجی سایت شما عملکرد خوبی دارد، باید به طور منظم مطالب مرتبط در صفحات سوشال مدیای خود به اشتراک بگذارید. کیفیت محتوای شما باعث می‌شود که مخاطب جذب کنید. مخاطبان محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، لایک کرده و از لینک شما بازدید می‌کنند. وب‌سایت شما مشترکان جدید و کاربران فعال دریافت می‌کند. جامعه‌ی کاربران شما رشد می‌کند، پس سایت شما هم رشد خواهد داشت. کم کم صفحات شما به عنوان منبع خدمات، اطلاعات یا محصولات تخصصی برای کاربران شناخته می‌شوند. در هر سرچ مرتبط با خدمات شما از طرف کاربر، صفحه‌ی شما در بالاترین رتبه‌ی نتایج قرار می‌گیرد. جایگاه شما کم کم در این نقطه ثابت می‌ماند.
در نظر داشته باشید که روند بالا یک سیکل کامل است و نباید این چرخه را از کار بیاندازید تا حداقل رتبه‌ی ثابتی داشته باشید.

فعالیت و پاسخ دادن در Quora را شروع کنید

افسانه‌های حوزه‌ی سئو مثل Rend Fishkin و Neil Patel، Quora برای افزایش بازدید سایت استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌های عالی برای بهبود سئو شناخته می‌شود. Quora فضایی است که در آن بهترین پاسخ‌ها برای هر نوع سوالی وجود دارد.

” Quora معدن طلا برای کارشناسان SEO است.”

برای یوتیوب ویدئو بسازید

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از Google است. پس لینک‌هایی که از یوتیوب دریافت می‌کنید بسیار با ارزش هستند و باعث تقویت سئو خارجی وب‌سایت شما می‌شوند.
یوتیوب در حال حاضر بسیار پرطرفدار است. این پلتفرم قابلیت درآمدزایی هم دارد. شما فقط باید به طور مداوم تلاش کنید تا در ساخت ویدئو مهارت بیشتری کسب کنید. این فاکتور را جدی بگیرید و برای رشد در فضای آن تلاش کنید.

اینفوگرافیک بسازید و از تصاویر جذاب در محتواهای خود استفاده کنید

 

زمانی که از تصاویر جذاب و منحصر به فرد در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بررسی و حتی اشتراک‌گذاری محتواهای شما را خواهند داشت. بنابراین لینک‌های با کیفیت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید و SEO خارجی شما تقویت می‌شود.

مردم کمتر به محتواهای متن محور علاقه نشان می‌دهند. پس ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت سئوی صفحه، اینفوگرافیک است.”

از ترکیب رنگ‌ها، نمودارها، آیکون‌ها و جدول‌ها در کنار اطلاعات محتوا کمک بگیرید و آن را جذاب‌تر کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Canva به راحتی اینفوگرافیک انجام دهید و کیفیت عملکرد اینفوگرافیک خود را اندازه‌گیری کنید.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.