در مقالهی ” سئو چیست؟” در مورد ضرورتهای SEO صحبت کردیم و کمی با روند کار موتورهای جستجو آشنا شدیم. اما در این بخش خیلی عمیقتر و حرفهایتر دلایل اهمیت سئو (SEO) در موتورهای جستجو مثل گوگل را بررسی میکنیم. مطمئنا شما هدف خاصی از مطالعهی این موضوع دارید. شاید در ابتدای راه یادگیری باشید و یا ممکن است به عنوان صاحب یک کسب و کار بخواهید بدانید چه هزینههایی را برای گسترش بیزنس خود صرف میکنید. در هر صورت، باید به این سوال قبل از هر چیزی پاسخ دهید که ” دلیل ایجاد وبسایت چیست؟” .
دلیل وجود وبسایت شما، شاید کمک به افزایش فروش محصول یا خدمات و یا انتشار اطلاعات باشد. یعنی جدا از ظاهر سایت، شما باید اقداماتی برای دیده شدن محتوای آن هم داشته باشید. به طور کلی هر وبسایت برای کمک به مردم و تسریع خدمات ایجاد میشود. کاربران برای بدست آوردن اطلاعات، پاسخ به سوالات، خرید محصولات، دانلود تصاویر و ویدئوهای مختلف از گوگل استفاده میکنند.
بیش از صد دلیل مختلف برای ساخته شدن یک وبسایت و اهمیت سئو وجود دارد و شما باید دلیل اصلی خودتان را پیدا کنید اما برای شما 7 تا از اصلی ترین و دلایل اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را جمع آوری کردیم. وقتی دلیل محکمی برای انجام هر کاری داشته باشید، با استراتژی و هدفمند اقدامات لازم را انجام میدهید. از بعد تخصصی، کارشناسان و متخصصین سئو این اهداف را به خوبی درک کردهاند و میتوانند به شما و سایت شما کمک کنند تا سریعتر به هدف خود برسید. همیشه به یاد داشته باشید که سئو یک راه پایدار و اساسی برای بازاریابی وبسایت است. شما اطلاعات سایت خود را برای بدست آوردن مخاطب هدف بهینهسازی میکنید. به همین خاطر است که اهمیت سئو به عنوان یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ از سایر روش ها بیشتر است.
بسیاری از برندها و بیزنسها میدانند و یا دست کم فکر میکنند که میدانند برای فعالیت در بخشهای دیجیتالی کسب و کار خود به SEO نیاز دارند. مسلما بهینهسازی قابلیت سرچ و دید کلی یک وبسایت را بهبود میبخشد. اما جالب است بدانید که این فرآیند ارزشهای واقعی دیگری نیز ارائه میدهد. در ادامه بررسی میکنیم که چرا بهینهسازی موتورهای جستجو در این سالها رونق گرفته است و چرا اهمیت سئو روز به روز بیشتر میشود.
سرچ ارگانیک (organic search) بخش بزرگی از عملکرد وبسایتها است و در نهایت باعث ایجاد تعامل بین
فروشندگان، متخصصان و خریداران میشود. گوگل نسبت به دیگر موتورهای جستجو مانند Yahoo ،
Bing،
Baidu،
Yandex و Duck Duck Go بیشترین
سهم از بازار جستجو را در اختیار دارد. ولی همهی آنها به دیده شدن وبسایت شما
کمک میکنند. منطقی است که نسبت به عملکرد گوگل، بیشتر به استراتژیهای آن توجه
داشته باشید و فرآیند فهرستسازی آن را به عنوان مرجع عملکرد خود در نظر بگیرید.
گوگل
پربازدیدترین وبسایت جهان است و بیش از 1 میلیارد کاربر از سیستم Gmail آن
استفاده میکنند. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و حداقل 2 میلیارد نفر در
ماه به آن دسترسی دارند. همهی ما حداقل یکبار در روز برای دریافت اطلاعات از گوگل
استفاده میکنیم.
SEO باعث ایجاد اعتبار و اعتماد میشود
هر کارشناس و متخصص سئو تلاش میکند تا به عنوان تکمیل کنندهی
کار طراح سایت، یک محیط با شرایط استاندارد و قوی و محتواهای هدفمند بسازد. محیطی
که با کسب اعتبار و اعتماد کاربران به راحتی قابل دسترس باشد.
عناصر زیادی
برای قدرتمند شدن سایت شما در برابر رقبا وجود دارد که باید از هر کدام به خوبی
استفاده کنید تا در صفحهی اول و رتبههای برتر گوگل قرار بگیرید. این عناصر
عبارتند از:
• Natural Links لینک
های طبیعی
• رفتار مثبت
کاربران
• سیگنالهای
یادگیری ماشینی Learning machine
• بهینهسازی
عناصر و محتوای On-page
این عناصر برای
تمامی وبسایتها و حوزههای فعالیت تحت وب ضروری است. نکتهای که باید به آن توجه
داشته باشید این است که اعتبارسازی بین گوگل و مخاطب هدف، یک شبه انجام نمیشود و
باید صبور باشید.. به همین خاطر است که اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و توسعه
سایت بسیار زیاد است.
تثبیت یک برند
به عنوان مرجع، به صبر، تلاش و تعهد نیاز دارد. همچنین باید در راستای این هدف یک
محصول یا خدمات با کیفیت را به کاربران و مشتریان ارائه دهید تا به شما اعتماد
کنند