لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

نکاتی که اجازه نمی دهد گوگل تگ ها تغییر دهد

با این نکات نذار گوگل تگ هاتو عوض کنه!

 

آیا تگ یا برچسب برای سئو مهم است؟ بسیاری از متخصصان سئو با این جمله “بستگی دارد” پاسخ می دهند. اشتباه نکنید!

اگر برچسب گذاری  به اشتباه انجام شود، می تواند تأثیرات معکوس بر تلاش های سئو شما داشته باشد. در این مقاله، نمونه‌ هایی از روش ‌های متعددی که صفحات تگ می ‌توانند برای سئو مفید باشند را بررسی می‌ کنیم. همچنین ملاحظات فنی سئو و چند نکته را بررسی خواهیم کرد.

تگ کردن چیست؟

«تگ» یا به نوشتار انگلیسی tag یک کلمه کلیدی یا اصطلاحی است که به یک اطلاعات اختصاص داده می شود تا به توصیف آن کمک کند و مکان یابی آن را آسان کند. در زبان پارسی از معادل هایی همچون برچسب گذاری و نیز استفاده می شود.

برچسب ‌گذاری یک نوآوری اینترنتی پیشگامانه نیست، بلکه یک مفهوم مهم از وب مدرن است. در آغاز وب 2.0، زمانی که نشانک‌ گذاری (بوک مارک کردن) اجتماعی، اشتراک‌ گذاری تصویر و سایت ‌های رسانه ‌های اجتماعی منفجر شد ( ترویج یافت )، برچسب‌گذاری اهمیت پیدا کرد. و افراد بیشتری شروع به آپلود حجم وسیعی از اطلاعات در اینترنت کردند. بنابراین، راه حلی برای سازماندهی آن لازم بود.

افراد می توانند به سادگی “تگ” ایجاد کنند تا محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی طبقه بندی کنند. در نتیجه، پایگاه ‌های اطلاعاتی می‌ توانند به سرعت برای محتوا با استفاده از این برچسب ‌ها جستجو شوند. هشتگ ‌ها را به عنوان مثال از اینستاگرام در نظر بگیرید، جایی که برچسب‌گذاری از نماد «#» استفاده می‌کند و طبقه ‌بندی سریع محتوا برای کشف توسط مخاطبان جدید را آسان می‌کند.

تگ عنوان چیست؟

 

تگ عنوان یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. تگ عنوان صفحه به عنوان بخشی از قطعه جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می شود. به عنوان عنوان قابل کلیک برای نتیجه جستجو ظاهر می شود و برای تجربه کاربر، سئو و اشتراک گذاری اجتماعی مهم است. تگ عنوان یک صفحه وب به معنای توصیف دقیق و مختصر محتوای یک صفحه است. مثالی از تگ عنوان:

<head><title>Example Title</title></head>

طول تگ عنوان به صورت بهینه چقدر باید باشد؟

در حالی که گوگل طول پیشنهادی برای تگ های عنوان مشخص نمی کند، اکثر مرورگرهای دسکتاپ و موبایل قادر به نمایش 50 تا 60 کاراکتر اول تگ عنوان هستند. اگر عناوین خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید، تحقیقات ما نشان می دهد که می توانید انتظار داشته باشید که حدود 90 درصد از عناوین شما به درستی در SERP ها نمایش داده شوند. (هیچ محدودیت دقیقی برای کاراکتر وجود ندارد زیرا کاراکترها می توانند در عرض پیکسل متفاوت باشند. SERP های گوگل معمولا می توانند تا 600 پیکسل را نمایش دهند.) در حالی که نوشتن عناوین مختصر برای خوانایی و درک انسان مهم است، Google کل برچسب عنوان را (در حد منطقی) در نظر می گیرد.

چرا تگ های عنوان برای سئو مهم هستند؟

 

برای سئوی درون صفحه یا داخلی، تگ های عنوان یک عامل قابل توجه هستند. بنابراین، tag عنوان برای چه چیزی در سئو استفاده می شود؟

الگوریتم گوگل عنوان یا title را به عنوان نشانه اصلی هدف و ارتباط صفحه می شناسد. در ساختار صفحه، عنوان بالاترین سطح سلسله مراتب است، به این معنی که برای انتقال ایده اصلی محتوای شما وزن بیشتری نسبت به عنوان های فرعی دارد. در درجه اول، عنوان حاوی کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه‌بندی است، و اگر تگ <title> برای پرس و جوها طراحی نشده باشد، فرصتی از دست رفته برای چرخیدن در ترافیک و ایجاد آن تبدیل است.

برای بالا رفتن از قله ی مرتفع نتایج جستجو، تگ عنوان HTML شما باید برای الگوریتم های موتورهای جستجو واضح باقی بماند و تجربه کاربر را بهبود بخشد. با سطح بهینه سازی عنوان، نرخ کلیک (CTR) متفاوت است. از آنجایی که سعی می کنید افراد واقعی را به صفحه خود جذب کنید، می خواهید صفحه خود را به خوبی معرفی کنید و آن را به عنوان یک منبع مفید تنظیم کنید.

ارتباط بین یک برچسب عنوان سئو خوب و CTR به تولید خطی از متن می رسد که مزایای متمایز برند شما را به روشی جذاب نشان می دهد. پوشاندن برچسب عنوان خود با عبارات جذاب یا دعوت به اقدام موثر (CTA) می تواند CTR شما را تقویت کند و ترافیک واجد شرایط را افزایش دهد.

 

راه های درآمدزایی از پولسازی از اینترنت

راه های درآمدزایی از پولسازی از اینترنت و فضای آنلاین

 

درآمدزایی مسئله‌ای است که افراد مختلف دوست دارند میزانش را افزایش بدهند. برخی دوست دارند از طریق استخدام شدن این کار را انجام دهند و برخی نیز می‌خواهند از طریق راه اندازی کسب و کار این عمل را محقق کنند. عده‌ای هم هستند که درآمد زیادی را به دست می‌آورند اما با این وجود دوست دارند که با سرمایه گذاری این درآمد را افزایش دهند. از این رو قصد داریم در این مقاله به سؤال چگونه درآمدزایی کنیم؟ از جنبه‌های مختلف پاسخ دهیم. در این مقاله چهار دسته کارآفرینی، فریلنسری، کارمندی و سرمایه گذاری را به شما معرفی می‌کنیم و سعی می‌کنیم که ایده‌های پول‌ساز مختلفی را به شما معرفی کنیم.

چگونه کسب درآمد کنیم؟

 

راه‌های درآمدزایی بسیار زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانیم به استقلال مالی برسیم. در ادامه به طور کلی برخی از دسته‌های کاری را بررسی می‌کنیم که می‌توانید دریکی از آن‌ها وارد شوید.

فریلنسری

 

فریلنسری جز دسته‌های کاری است که شما می‌توانید به وسیله آن در خانه خودتان درآمدزایی را شروع کنید و روز به روز آن را افزایش دهید.

تولید محتوا

 

اصولا تولید کردن محتوا زیر شاخه‌های مختلفی دارد که در هر کدام از آن‌ها می‌توانید به صورت فریلنسری و از خانه خودتان پروژه بگیرید.

تولید محتوای متنی

 

شما می‌توانید برای سایت‌های مختلف مقاله تولید کنید. تعداد سایت‌ها روز به روز در حال افزایش است و شما می‌توانید از این طریق درآمد متوسطی را به دست بیاورید.

تولید محتوای تصویری

 

منظور از تولید محتوای تصویری، تصویربرداری و ادیت ویدیو برای اینستاگرام، یوتیوب و سایت است. برای شروع این کار نیاز به تسلط بر نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ، پریمیر دارید و در کنار آن باید تسلط کافی در کار با دوربین را دارا باشید. به این صورت می توایند درآمد خوبی را به دست بیاورید.

ادمینی اینستاگرام

 

وظایف ادمین اینستاگرام عبارتند از گذاشتن پست و استوری به موقع، افزایش فالوور پیج، بررسی عملکرد پیج، هشتگ گذاری و نوشتن کپشن. اینستاگرام از جمله مواردی است که درآمدزایی را بسیار ساده‌تر کرده است. درآمد ادمینی اینستاگرام با توجه به تعداد پیج‌هایی که می گیرید و همچین میزان حرفه‌ای بودن شما متغییر است.

پیشنهاد ما به شما: کسب و کار اینترنتی

طراحی سایت

 

طراحی سایت و به دنبال آن سئو کردن سایت در چند سال اخیر به یکی از تخصص‌های پول‌ساز تبدیل شده است. شما می‌توانید در اتاقتان سایت‌های مختلف را طراحی کنید و از طریق سئو آن‌ها، پول خوبی را به دست بیاورید.

برنامه نویسی

 

نکته‌ای که راجع به برنامه نویس وجود دارد این است که تعداد برنامه نویسان سطح بالا، بسیار کم است. شما اگر بتوانید تخصصتان را دریکی از زمینه‌های برنامه نویسی اندروید، برنامه نویسی ios و برنامه نویسی وب بالا ببرید می‌توانید پروژه‌های زیادی را دریافت کنید و از این طریق درآمدزاییتان را بیشتر کنید.

 

آینده بنیان گذاران دیجی کالا

آینده بنیان گذاران دیجی کالا : فراتر از مرزها

 

به گفته‌ی برادران محمدی دیجی‌کالا در طول ۱۱ سال اخیر به تمام اهداف تعیین شده دست پیدا کرده است.
این استارتاپ به ترتیب پس از تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در ایران، در نهایت با کسب عنوان بزرگ‌ترین خرده فروشی اینترنتی ایران برای تمام کالاها، گوشه چشمی به ثبت رکورد در مقایسه با رقبای منطقه‌ای داشته باشد.
بنابر آخرین اطلاعات ارائه شده توسط مدیران دیجی‌کالا، این فروشگاه اینترنتی با در اختیار داشتن بیش از 15 میلیون کاربر ثبت نام کرده و 9 میلیون کاربر با تجربه خرید در آستانه‌ی عبور از سوق (Souq) و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه از نظر فروش است.
البته این تنها رکوردی نیست که دیجی‌کالا موفق شده تا در بازه‌ی منطقه‌ای به دست بیاورد؛ مرکز پردازش دیجی‌کالا واقع در جاده‌ی فتح مساحتی ۵۰ هراز مربعی داشته و بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه است.
برای درک بزرگی این مرکز پردازش کافی است تا بدانیم که طول نوار نقاله‌ی (Conveyor) بکار رفته در این مرکز نزدیک به ۲ کیلومتر است.
براساس آمارهای ارائه شده توسط بنیان گذاران دیجی کالا  انبار دیجی‌کالا برای ۴ میلیون کالا ظرفیت داشته و امکان پردازش بیش از ۳۰۰ هزار کالا را فراهم آورده است.

به گفته بنیان گذاران دیجی کالا ،برند آن ها  به عنوان یک برند ملی و استارتاپ موفق داخلی در نظر دارد تا وارد بازار کشورهای خاورمیانه شود.
به‌طور حتم ورود این کسب و کار و سایر استارتاپ‌ و کسب و کارها به بازار‌ کشورهای همسایه می‌تواند اقتدار کشورمان را در منطقه‌ی خاورمیانه به مراتب افزایش دهد.

پیشنهاد ما به شما: کسب و کار موفق 

دیجی‌کالا به عنوان یک برند ملی و استارتاپ موفق داخلی در نظر دارد تا وارد بازار کشورهای خاورمیانه شود.

به‌طور حتم ورود این کسب و کار و سایر استارتاپ‌ و کسب و کارها به بازار‌ کشورهای همسایه می‌تواند اقتدار کشورمان را در منطقه‌ی خاورمیانه به مراتب افزایش دهد.

نقشه راه مالک دیجی کالا :

 

نکته‌ایی که مسیر رشد و پیشرفت بنیان گذاران دیجی کالا را ارزشمند و طلایی کرده، تیزهوشی در کشف فرصت‌ها در دل نیاز جامعه در تمام طول راه طی شده، تا به اینجای کار بوده است.
مالک دیجی کالا با تیز هوشی، نیاز جامعه را خیلی خوب درک و تشخیص دادند و البته نکته مهم دیگر اجرای ایده است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، که اگر شاهد چنین درخششی هستیم قطعا مشروط به تلاشی بی‌وقفه از سوی بنیانگذاران این مجموعه موفق است.
قطعا در این مسیر خیلی سختی کشیده اند،قطعا با چالش های مختلفی روبرو شدند که شاید هر کدام از این چالش ها ،یک کسب و کار را به سمت سقوط بکشاند، اما بنیان گذاران دیجی کالا  سعی کردند به جای اینکه از ادامه دادن دست بکشند،همان چالش را تبدیل به یک فرصت کنند.

برند برای یک کمپانی مثل شهرت برای یک شخص است. شما شهرت را با تلاش برای انجام درست کارهای سخت بدست می‌آورید.
جف بزوس

و در آخر :

 

بنیان گذاران دیجی کالا  در خانواده پرچمعیت در منطقه جنوب شهری تهران به دنیا آمده‌اند، در طول رشد و پرورش خود هیچ‌گاه امکانات خاص و ویژه‌ایی نداشتند، هزینه زیادی برای آموزش صرف نکردند ولی در ادامه شاهد رشد و پیشرفتی بودیم که همگان را تحت تاثیر قرار داده است.
زمانی که دقیق تر به اطرافمان نگاه می کنیم ،متوجه می شویم که در این سرزمین افراد زیادی هستند که با حداقل امکانات دست به کار آفرینی زدند ،افرادی که در ابتدا امکانات زیادی نداشتند و به اصطلاح از صفر شروع کردند مانند بابک بختیاری،ماهان تیموری و
این افراد هیچ گاه از اهدافشان کوتاه نیامدند، در صورتی که قطعا در این راه،چالش های بسیار متفاوت و سختی را گذرانده اند اما تنها به پیشرفت فکر کرده اند.
دقیقا به همین علت است که الان افرادی مانند : بنیان گذاران دیجی کالا ،بابک بختیاری ،ماهان تیموری و
توانسته اند با کارآفرینی که انجام داده اند ،برای چند صد نفر اشتغال زایی کنند. این افراد در کسب و کارشان لحظات سخت زیادی داشتند ،لحظاتی بوده است که شاید بسیار خسته از راهی بودند که باید به تنهایی می پیمودند ،اما با تمام وجود به مسیر ادامه دادند.

پیشنهاد ما به شما:راه اندازی کسب و کار

طلوع دیجی کالا از کجا شروع شد؟


در همین راستا، مدیران دیجی‌کالا از ابتدا شعار “Content is The King” را به عنوان یکی از شعارهای خود همواره رعایت می‌کنند، حال آنکه این شعار امروزه کامل تر شده است و بصورت “Content is not King, It is the Kingdom” بر دیوارهای بخش تولید محتوای دیجی‌کالا نقش بسته است.
به گفته‌ی بنیان گذاران دیجی کالا ، دیجی‌کالا با توجه به خلا موجود همزمان با پیشرفت سرعت نفوذ اینترنت، با شتاب بالایی رشد کرد و موفق شد تا در طول سه ماه اول فعالیت خود، سوددهی را تجربه کند.

پیشنهاد ما به شما: راه اندازی کسب و کار

 

درخشش دیجی کالا

 

یکی از مواردی که دیجی‌کالا در سال‌های ابتدایی بسیار به آن پایبند بود، عدم پیروی ۱۰۰ درصدی از نوسانات قیمت دلار بود.
دیجی‌کالا تا سال ۱۳۸۸ رشد سالیانه‌ی ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده و موفق شده بود تا مشکلات کلیدی را پشت سر بگذارد.
قوی‌تر شدن هر چه بیشتر بنیان اقتصادی دیجی‌کالا پس از سه سال باعث شده بود تا این فروشگاه اینترنتی بتواند در برابر نوسانات قیمت دلار در سال‌های آینده مقاومت کرده و مشتریان خود را راضی نگه دارد.
به گفته‌ی بنیان گذاران دیجی کالا ، حاشیه‌ی سود پایین و بعضا به جان خریدن ضرر در فروش محصولات پس از سال ۱۳۸۸ که بیشتر زاییده‌ی افزایش قیمت دلار بود، باعث شد تا دیجی‌کالا همچنان به رشد ادامه داده و مشتریانش را راضی نگه دارد.
به گفته‌ی موسس دیجی کالا ،در روزهایی که فروشندگان و تامین‌کنندگان کالاهای دیجیتال به موجب افزایش نرخ دلار سیاست عدم عرضه یا افزایش نجومی قیمت‌ها در پیش گرفته‌ بودند، دیجی‌کالا به لطف موجودی انبار خود، محصولاتش را با قیمتی معقول و پایین‌تر از بازار در اختیار مشتریانش قرار داده بود. و همین امر ،تاثیر چشمگیری در روند پیشرفت دیجی کالا داشت.

 

موج اول سرمایه گذاران

 

دیجی‌کالا اولین پیشنهاد سرمایه‌گذاری خود را از سوی کمپانی Naspers طی آخرین روزهای سال ۱۳۹۰ دریافت کرد.
پس از انجام مذاکرات تکمیلی، به یکباره و بر اثر اتفاقات سیاسی که در سال‌های ۹۰ و ۹۱ روی داد، نسپرس تصمیم گرفت تا وارد ایران نشود.

همزمان با سیاست‌گذاری برای گسترش خدمات و کالاها، سرآوا، به عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری داخلی به سراغ دیجی‌کالا آمد و دوباره مذاکرات برای سرمایه‌گذاری در دیجی‌کالا آغاز شد که در نهایت باعث سرمایه‌گذاری سرآوا در دیجی‌کالا شد.

دیجی‌کالا پس از سرمایه‌گذاری سرآوا در سال ۱۳۹۱ روند رو به رشد خود را همچنان ادامه داد.
بطوریکه در سال ۱۳۹۲ این فروشگاه اولین مرکز پردازش کالای خود را راه‌اندازی کرد. دیجی‌کالا در نهایت موفق شد تا پس از برنامه‌ریزی فراوان در سال ۱۳۹۳ گستره‌ی محصولات خود را به کالاهای غیر دیجیتال افزایش داده و طیف گسترده‌ای از محصولات را پوشش دهد.

حمید محمدی و سعید محمدی، همزمان با انجام مذاکرات در فکر گسترش دامنه‌ی فروش محصولات خود و تبدیل شدن به فروشگاهی اینترنتی بودند که فقط لوازم الکترونیک و گجت‌های دیجیتال به فروش نمی‌رساند.
هرچند این سیاست چالش‌هایی برای دیجی‌کالا در پی داشت، اما به اعتقاد بنیان گذاران دیجی کالا  عدم پوست‌اندازی و تمرکز روی محصولات الکترونیک دیجی‌کالا را در موقعیتی خطرناک قرار می‌دهد و باعث می‌شد تا در صورت ورود رقیبی قدرتمند، با چالش‌های جدی‌تری روبرو شوند.
پس از سرمایه‌گذاری سرآوا در دیجی‌کالا، فرآیند اضافه کردن کالاهای غیردیجیتال وارد فاز عملی شده و در واقع سیاست‌گذاری برای تبدیل شدن به فروشگاهی برای همه‌ی اجناس آغاز شد.
دیجی‌کالا از فروشگاهی برای خرید کالای دیجیتال ،به فروشگاهی برای خرید دیجیتالی کالا تبدیل می‌شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که دیجی‌کالا بیش از یک سال زمان صرف برنامه‌ریزی برای این کار کرد و حتی برای تصمیم‌گیری بهتر در رابطه با استراتژی‌های تبلیغاتی به سراغ چندین آژانس فعال در حوزه‌ی تبلیغات نیز رفت.
نهایتا دیجی‌‌کالا فرایند اضافه کردن کالاهای غیر دیجیتال را با اضافه کردن لوازم خانگی آغاز کرد.

پیشنهاد ما به شما: کسب و کار موفق

جرقه آغاز موفقیت برادران محمدی (صاحبان دیجی کالا)


جرقه آغاز موفقیت این دو برادر ( حمید محمدی و سعید محمدی)

 

جرقه ایده شکل گیری کسب و کاری با نام دیجی کالا با تجربه ی تلخ خرید یک کالا:
سعید محمدی و حمید محمدی این‌گونه از شکل‌گیری دیجی کالا می‌گویند:
دوربین دیجیتال تازه آمده بود (شاید دو، سه سال بود) و علاقه به عکاسی دیجیتال ما را به فکر خرید دوربین انداخت، علاقه داشتیم که جدی و حرفه‌ای ‌عکاسی کنیم.
خلاصه تصمیم گرفتیم با هم یک دوربین SLR دیجیتال بخریم، شاید آن زمان بالای یک میلیون تومان قیمت داشت و گران بود.
چون پول پس اندازمان بود و با زحمت به دست آورده بودیم، برایمان خیلی مهم بود که دوربین درستی بخریم.
بنابراین شروع کردیم به بررسی کردن که چه دوربین باید بخریم، با چه تجهیزات و لنزی و… با دوستان و آشنا ها صحبت کردیم، با کسانی که عکاسی می‌کردند صحبت کردیم و البته باید بگویم که عموما هنوز کسی از فضای عکاسی دیجیتال و جزییات آن خیلی مطلع نبود و همه به دوربینهای آنالوگ مسلط بودند.و این کار ما را در رسیدن به اطلاعات مناسب سخت کرده بود.
سال ۸۴ بود، بنابراین به فکر راه دیگری افتادیم و یکی از گزینه‌هایی که این موقع ها همیشه درآستین داشتیم و داریم، استفاده از اینترنت است، کاری که خیلی آن زمان هنوز مرسوم نبود.
تو اینترنت سرچی کردیم و دیدیم یک سایت‌هایی هست مثل دی پری ویو (dpreview.com) که کارشان اصلا همین است؛ راهنمایی و نقد و بررسی کردن محصولاتی که دارای پیچیدگی‌ هستند؛ مثل دوربین، وسایل صوتی و تصویری و
پس از طریق این سایت‌ها با محصولات مختلف، برندهای متنوع و مقایسه مدل‌‌ها با همدیگر و امکانتشان آشنا شدیم و درنهایت تصمیم نهایی را برای خرید دوربین گرفتیم. آنقدر بررسی کرده بودیم که دیگر برای خودمان هم ماجرا جالب شده بود.
مدل Nikon D7 انتخاب کردیم، در نهایت یک مغازه پیدا کردیم در جمهوری که دوربین را موجود داشت، کلی ذوق داشتیم و خیالمان راحت بود که بالاخره دوربینی را که می‌خواستیم پیدا کرده‌ایم.
دوربین را خریدیم و آمدیم خانه ولی تا جعبه را باز کردیم متوجه شدیم که لنز دوربین را عوض کرده‌اند و لنز ضعیف تری روی آن گذاشته‌اند که نه لرزشگر دست داشت و نه فوکوس خودکار.
به جزیئ‌ترین موضوعات توجه کرده بودیم ولی در نهایت سر لنزی که اهمیتش خیلی زیاد بود سرمان کلاه رفته بود. واقعا برایمان خیلی ناراحت کننده بود،چون اون پول، تمام پس اندازمون بود و پول زیادی برایمان بود .
یعنی نهایت یک تجربه خوشایند بررسی و انتخاب یک محصول دیجیتال به پایان تلخ خرید منتهی شد.
موسس دیجی کالا ، اما از این تجربه تلخ استفاده کردند و به جای اینکه در حسرت پول از دست رفته شان و یا کلاهی که سرشان گذاشته شده بود ،باشند .
سعی کردند که این مشکل را به طور کلی بر طرف کنند.
خرید دوربین تلنگری شد برای تاسیس بزرگترین شبکه خرید و فروش اینترنتی ایران

خرید دوربین تلنگری شد برای تاسیس بزرگترین شبکه خرید و فروش اینترنتی ایران

پیشنهاد ما به شما: کسب و کار موفق

طلوع دیجی کالا

 

دیجی‌کالا بهمن ماه سال ۱۳۸۵ متولد شد.
این دو برادر موفق (حمید محمدی و سعید محمدی)، با در اختیارگرفتن دفتر کار کوچکی در خیابان مفتح که متعلق به برادر آن‌ها بود و استخدام ۵ نیرو، با سرمایه‌ای ۱۰ میلیون تومانی دیجی‌کالا را راه‌اندازی کردند.
دیجی‌کالا با دو تولیدکننده‌ی محتوا، یک مسئول خرید، یک حسابدار و یک پیک برای تحویل کالا کار خود را آغاز کرد.
در دورانی که محتوا معنای امروزی خودش رو پیدا نکرده بود و فضای وب فارسی دچار فقر محتوای غنی بود بنیان گذاران دیجی کالا در فضایی با نام دیجی کالا با تاکید و تمرکز بر روی ارائه محتوای خوب در حیطه گجت‌های دیجیتال، با سرعت رتبه‌های بالای جستجوی گوگل را تصاحب کرده و از این‌ رو در فاصله‌ی چند هفته پس از آغاز فعالیت رسمی خود، اولین فروش را تجربه کرد.
محتوا به اندازه‌ای برای موسس دیجی کالا اهمیت داشت که دیجی‌کالای جوان تنها اقدام به اضافه کردن محصولاتی می‌کرد که محتوایی با کیفیت برای آن تهیه می‌شد.

پیشنهاد ما به شما: راه اندازی کسب و کار