لچینه

برگزیده های وب

لچینه

برگزیده های وب

آیا جاذبه شخصی داشتن، ذاتی است؟

آیا جاذبه شخصی داشتن، ذاتی است؟

 

اگر بخواهیم در یک کلمه جواب بدهیم باید بگوییم :خیر. در واقع یک فرد می‌تواند به‌طور ذاتی مجموعه‌ای از رفتار کاریزماتیک را برای جذب و اثرگذاری داشته باشد.اما این به معنی این نیست که این ویژگی ها کاملاً ذاتی است. شما می‌توانید با انجام کارهایی به یک فرد  جذاب تبدیل شوید.

شاید تا به الآن نمی توانسیتم که به سوال جاذبه شخصی  چیست؟ جواب بدهیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید.کار کردن روی زبان بدن یا Body Language است. افراد به‌دقت روی زبان بدنشان توجه دارند.و می‌دانند کجا چه رفتاری را نشان دهند که اثر خود را بگذارند. شما هم می‌توانید با رعایت این نکات تبدیل به یک فرد با شوید.و همه را تحت تأثیر خود قرار دهید.

همچنین بخوانید دربارهتوسعه فردی

 

کاریزما چیست ؟

 

چراکه نه !
شما می‌توانید یک انسان با جاذبه شخصی بالا باشید. فرقی نمی‌کند اگر یک بانوی خانه‌دار هستید.و یا وزیر یا رئیس‌ جمهور یک کشور یا دانشجو یا کارمند ! شما برای اثرگذار بودن نیاز دارید. برای این‌ که به یک انسان جدیدی تبدیل شوید نیاز به شناخت خصوصیات و رفتار کاریزماتیک این افراد دارید.

در ادامه 4 راهکار ارائه کرده‌ایم.تا با استفاده از این راهکارها بتوانید روز به‌ روز ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید.و تبدیل به انسان اثرگذاری شوید که دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد:

 

شنونده باشید تا گوینده:

 

برخلاف تصور افراد یک شخصیت مستحکم زیاد صحبت نمی‌کند.اما وقتی صحبت می‌کند سخنان ارزشمندی می‌زند که همه را میخکوب می‌کند. افراد پرحرف، نه جذاب هستند.و نه اثرگذار، بلکه افراد باشخصیت، کم صحبت می‌کنند و سنجیده.

ویژگی‌های یک شنونده‌ی واقعی را در مقاله‌ای به‌طور کامل توضیح خواهم داد.اما تا اینجا بدانید که باید ارتباط چشمی برقرار کنید. تمرکزتان روی فرد مورد نظر باشد. لبخند بزنید.و به‌ طور کلی به صحبت‌هایی که طرف مقابل می‌زند به‌طور کامل توجه کنید.

پیشنهاد ما به شمافواید یادداشت برداری

 

طرف مقابل شما مهم‌ترین انسان روی زمین است:

 

با این نگاه با دیگران ارتباط برقرار کنید.و به آن‌ها توجه کنید که آن‌ها مهم‌ترین انسان روی زمین هستند. شاید بگویید سخت است.اما به‌ مرور و با تمرین به این مهارت دست پیدا خواهید کرد. بیشتر بگذارید دیگران صحبت کنند تا اینکه به توصیف خود بپردازید.

این را به خاطر بسپارید افراد  کاریزماتیک آگاهی بالایی دارند.که این آگاهی را از همین ارتباط‌ موثر و صحبت با انسان‌های مختلف کسب کرده است. زیاد به صحبت کردن از خودتان پافشاری نکنید.و در مقابل طوری رفتار کنید که صحبت‌های طرف مقابل برایتان جذاب و شنیدنی هستند.

 

کمک کردن و یاری‌ رساندن مهم‌ترین خصلت افراد کاریزماتیک است:

 

دیگران برایتان مهم اند.و اگر همین یک اصل را به‌ خوبی رعایت کنید.خواهید دید افراد زیادی را جذب خود کرده‌اید که واقعاً دوستتان دارند.و به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. هدف از ارتباطتان کمک و یاری‌رساندن باشد،به‌ دور از فخرفروشی و تظاهر.

یک رفتار صادقانه کاملاً به دل می‌نشیند و نیازی به‌ زحمت زیاد نیست.بنابراین ،مطمئن باشید که اگر در کلام خودتان فخر فروشی و یا تظاهر دیده شود ،دیگر به چشم یک فرد تاثیر گذار به شما نگاه نخواهند کرد.توجه داشته باشید که یک مبحث عاطفی است و شما دقیقا با فخرفروشی خودتان را از چشم افراد می اندازید.

 

تشویق و تکریم را فراموش نکنید:

 

نکات مثبت افراد را شناسایی کنید و به آن‌ها بگویید صادقانه و به‌ دور از اغراق، این کار شما را در ذهن افراد ثبت می‌کند.

توجه داشته باشید که زمانی که تصمیم به  تعریف از ویژگی افراد می کنید ،در این کار اغراق نکنید. زیرا همین امر ،اگر به صورت اغراق آمیز و یا غلو شده باشد دیگر جنبه طبیعی خودش را نخواهد داشت پس در نتیجه آن اثرگذاری لازم را هم نخواهد داشت.

 

شخصیتی با چهره کاریزماتیک چه سودی برای ما دارد؟

 

چهره کاریزماتیک داشتن چیست و یعنی چه ؟ وقتی شما وارد مهمانی می شوید.آیا توجهات به سمت شما جلب می شود.و افراد دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند. این از ویژگی های شخصیت جذاب می باشد.این شخصیت موجب می شود.که افراد به شما اعتماد کنند، موجب پیشرفت و مقبولیت شما در بین افراد می شود.و به شما در رسیدن به اهدافتون کمک می کند.

 

چهار ویژگی افرادی که جاذبه شخصی دارند

یک انسان می‌تواند تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم را داشته باشد.ولی زیبا نباشد. یک شخصیت فردی است که می‌تواند تعداد افراد بسیاری را با اهداف خود همراه و هم سو کند. تحقیقات زیادی در این‌ ارتباط انجام شده است.که یک فرد چه ویژگی‌هایی دارد که در این مقاله به ۴ ویژگی مهم این افراد اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد ما به شماتوسعه فردی

چهار ویژگی افرادی که جاذبه شخصی دارند :

 

صحبت کردن قاطع:

 

اگر بخواهید در همان نگاه اول یک فرد را بشناسید.به صحبت‌ها و صدای او توجه کنید. این افراد با اعتماد به نفس بالا و قاطع صحبت می‌کنند.و به خاطر همین قاطعیت و اطمینان در فن بیان خود افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند.و باعث می‌شوند افراد شنونده به صحبت‌هایشان اعتماد کرده.و با آن‌ها همراه شوند.

داشتن قاطعیت در لحن و بیان باعث می شود که اکثر آدم ها به این افراد اعتماد کنند. افرادی که دارند ؛می توانند انسان های اطراف خود را تنها با قدرت بیان خود، با هدف و یا خواسته های خودشان هم سو و هم جهت کنند پس همین حالا مجددا از خودتان بپرسید کاریزماتیک بودن چیست و یعنی چه ؟ تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن رشد کنید.

 

ثابت‌ قدم بودن:

 

چهره کاریزماتیک  در عقاید و باورهایشان استوار و ثابت‌قدم‌اند. این افراد به هر نحوی روی عقاید خود پافشاری می‌کنند و امکان ندارد با تغییر شرایط از تصمیم خود منصرف شوند. به همین دلیل است که به هر آنچه بخواهند می‌رسند. دیر یا زود دارد اما انجام می دهند. دقیقا یکی از دلایلی که این افراد به اکثر خواسته های خودشان می رسند ،همین استمرار و ثابت قدمی در هدفشان می باشد.

 

آینده‌ نگر بودن:

 

این افراد  آینده را می‌بینند.و با توجه به آن عمل می‌کنند. تصمیمات امروزشان با توجه به برنامه و نتیجه‌ای که در آینده می‌بینند گرفته می‌شود. این شیوه‌ی عملکرد این افراد باعث می‌شود راحت‌تر و مطمئن‌تر تصمیم بگیرند. چون می‌دانند مقصدشان کجاست و چه اقداماتی باید انجام دهند.

 

جلوتر از دیگران درحرکت‌اند:

 

افراد با جاذبه  شخصی انسان‌های عصر هجر نیستند. بلکه افرادی هستند که از آموزش‌های نوین، برنامه‌های محکم و شیوه‌ های مدیریتی جدید برای پیشبرد اهدافشان استفاده می‌کنند و می توانند به این پاسخ برسند که مدیریت چیست.آنها به شدت به یادگیری و آموزش کاریزما علاقه مند هستند و همیشه برای یادگیری مطالب جدید ؛به شدت مشتاق هستند.

این افراد می‌دانند دانش برای آن‌ها قدرت است.و هیچ‌وقت از کنار این موضوع بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند. سعی می‌کنند همه‌ چیز را بدانند.و با آگاهی تصمیم بگیرند. سطح آگاهی و دانش این افراد از کلامشان کاملاً مشخص است. این افراد مدام در حال مطرح کردن ایده های نو می باشند.

افرادی که از جذابیت برخوردار هستند ؛همیشه برای مشکلات و چالش هایی که برایشان اتفاق می افتاد نسبت به دانشی که دارند ،راه حل های خلاقانه و نوآورانه ایجاد و طراحی می کنند. همین مسئله تا حد زیادی باعث افزایش جذابیت آن ها می شود وآن ها را به فردی کاریزماتیک تبدیل می کند.

تصور کنید که شخصی هست که برای هر چالش راه حل فوق العاده ای دارد ؛ قطعا برای همه چنین افرادی جذابیت دارند.

 

پیشنهاد ما به شماتکنیک کالباسی چیست

 

جاذبه شخصی چیست ؟ ” را در افراد مشهور دنیا بررسی کنیم

کاریزما چیست ؟!

 

کاریزما از واژه‌ای یونانی خاریسما گرفته‌ شده است.و در فرهنگ لغات این‌ چنین معنی می‌شود :

مجموعه رفتارها و ویژگی‌هایی از اطمینان، اعتماد به نفس و … است.که فرد با این ویژگی‌ها جذاب و اثرگذار دیده می‌شود. درگذشته  به‌ دور از ، مثبت یا منفی بودن این اثرگذاری اتفاق عجیبی به نظر می‌رسید. و همیشه این سوال مطرح می شود.که چطور چنین افرادی بر تعداد افراد بسیاری چنین اثری می‌گذارند ؟

به طوری که اکثر مردم تحت تاثیر جاذبه شخصی این افراد قرار می گیرند و از آنها تاثیر می گیرند.

زمانی که زندگی نامه رهبران را بررسی می کنیم متوجه می شویم اولین چیزی که باعث تبدیل شدن آن ها به یک فرد با چهره کاریزماتیک شده است، یک باور درونی به مسیری ناشناخته بوده است. امروزه نیز شما می توانید با رعایت برخی از اصول به یک فرد جذاب تبدیل شوید و کاری کنید که افراد بسیار زیادی به پیروان شما تبدیل شوند. در ادامه این ویژگی ها را با شما در میان می گذاریم.

 

خوب است بدانید دربارهراز ثروتمند شدن یهودیان

 

جاذبه شخصی چیست ؟ ” را در افراد مشهور دنیا بررسی کنیم

 

اگر شخصیت رهبران بزرگی چون هیتلر را مورد بررسی قرار دهیم.به این تعریف می‌رسیم که این افراد دارای جذابیت و اثرگذاری زیادی بوده‌اند.تا حدی که افراد بسیاری در راستای خواسته‌هایشان تسلیم‌ می شدند. و به دستورات یا خواسته‌های آن ها پاسخ مثبت می‌دادند زیرا این افراد بزرگ از قانون کاریزما استفاده می کردند.

یک شخصیت جذاب و کاریزماتیک شخصیتی است.که به‌ دور از تصورات اغلب افراد، پرهیجان، شاد و فعال هستند. و یک شخصیت ایمن و یا مطمئن دارند. یک انسان ، شخصیت پایدار و مطمئنی دارد.که به نظر می‌رسد همین اطمینان موجب جذابیتشان می‌شود . به گونه ای می توان گفت ؛که اقتدار خاصی در لحن ،بیان و عمل آنها هست که اکثر مردم  را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک انسان می‌تواند تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم را داشته باشد.ولی زیبا نباشد. یک شخصیت فردی است که می‌تواند تعداد افراد بسیاری را با اهداف خود همراه و هم سو کند. تحقیقات زیادی در این‌ ارتباط انجام شده است.که یک فرد چه ویژگی‌هایی دارد که در این مقاله به 2 ویژگی مهم این افراد اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد ما به شماحافظه کوتاه مدت

 

دو ویژگی افرادی که جاذبه شخصی دارند :

 

صحبت کردن قاطع:

 

اگر بخواهید در همان نگاه اول یک فرد را بشناسید.به صحبت‌ها و صدای او توجه کنید. این افراد با اعتماد به نفس بالا و قاطع صحبت می‌کنند.و به خاطر همین قاطعیت و اطمینان در فن بیان خود افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند.و باعث می‌شوند افراد شنونده به صحبت‌هایشان اعتماد کرده.و با آن‌ها همراه شوند.

داشتن قاطعیت در لحن و بیان باعث می شود که اکثر آدم ها به این افراد اعتماد کنند. افرادی که دارند ؛می توانند انسان های اطراف خود را تنها با قدرت بیان خود، با هدف و یا خواسته های خودشان هم سو و هم جهت کنند پس همین حالا مجددا از خودتان بپرسید کاریزماتیک بودن چیست و یعنی چه ؟ تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن رشد کنید.

 

ثابت‌ قدم بودن:

 

چهره کاریزماتیک  در عقاید و باورهایشان استوار و ثابت‌قدم‌اند. این افراد به هر نحوی روی عقاید خود پافشاری می‌کنند و امکان ندارد با تغییر شرایط از تصمیم خود منصرف شوند. به همین دلیل است که به هر آنچه بخواهند می‌رسند. دیر یا زود دارد اما انجام می دهند. دقیقا یکی از دلایلی که این افراد به اکثر خواسته های خودشان می رسند ،همین استمرار و ثابت قدمی در هدفشان می باشد.

 

مبحث کاریزما چگونه به وجود آمد؟

کاریزما چیست؟ افراد کاریزماتیک چه ویژگی هایی دارند

 

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه باید کاریزما داشت؟ و آیا آموزش کاریزما می‌تواند روی زندگی و کسب و کار ما تأثیر داشته باشد؟ سؤالات زیادی در این مورد وجود دارد که قصد داریم در این مقاله آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.  کاریزما (charisma) در حوزه های مختلف مخصوصاً در بین مفاهیم قانون جذب کاریزما بسیار کاربرد دارد از طرفی هم به کمک همین قانون می‌توان این مهارت را تقویت و آن را راحت تر پیاده سازی کرد.

پیشنهاد ما به شما: توسعه فردی

 

اما مبحث کاریزما چگونه به وجود آمد؟

 

بعد از دوران رنسانس دانشمندان علوم روانشناسی به تحقیق در مورد رفتارهای انسانی پرداختند که در آن میان مارکس وبر توانست تمایزهایی را که در بین افراد وجود دارد را با معرفی مهارت های کاریزماتیک به تصویر بکشد. در ابتدا این موضوع با واکنش های منفی روبرو شد زیرا مردم فکر می کردند با این روش فریب دادن افراد به سادگی اتفاق می افتد. اما با این حال در نهایت این روش به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شد.

کاریزما که از ریشه یونانی خود یعنی موهبت گرفته شده است، شرح و بسط های بسیاری پیدا کرده است تا در نتیجه با آموزش کاریزما بافراد به نتایج خارق العاده ای دست پیدا کنند. بنابراین :

 

  • از نظر شما کاریزما چیست؟
  • چرا بعضی از افراد بیشتر از دیگران مورد توجه قرار می گیرند؟
  • چرا برخی از افراد دوست داشتنی تر از دیگران هستند؟

 

جاذبه  شخصی عبارتی است که در این چندین ساله بسیار شنیده ایم و ذهن ما را درگیر کرده است اما همیشه برای ما سوال بود که کاریزما چیست و یعنی چه ؟ که همه افراد در این چند ساله به دنبال جاذبه شخصی داشتن هستند و میل دارند که شخصیتی جدید از خودشان بسازند تا به واسطه همین شخصیت جدید به چیزی برسند که تا به امروز به آن دست نیافته بودند و حتی نزدیک به آن نیز نشده بودند اما دیگر همه می دانیم انسانی می تواند زندگی بهتری بسازد که شخصیت کاریزماتیک بهتری داشته باشد و بعید است شخصی که از خود شخصیتی قدرتمند نساخته است بتواند به این درجه برسد و با این مهم به اروزهایش دست یابد.

به همین دلیل نیز داشتن جاذبه شخصی محبوب جامعه و افرد شده است چون همه دیگر می دانیم که ما تنها در زمانی می توانیم به موفقیت زیادی برسیم که به واسطه این عبارت جاذبه شخصی به شخصیت جدیدی دست یابیم تا با واسطه به همین مورد دست آورد های زیادی را بدست بیاوریم و خود را در یک جایگاه بالاتری قرار بدهیم.

ما در این مقاله به صورت کاملا مشخص و علمی درمورد این موارد به بحث پرداخته ایم و برای اینکه بتوانید به بهتری شکل ممکن این مباحث را درک کنید مباحث را به ساده ترین صورت ممکن بیان کرده ایم و شما را در راستایی قرار داده ایم تا به وسطه ی آن بتوانیم شخصیتی جذاب و کاریزماتیک بودن را برای خودتان بسازید.

جاذبه شخصی ذاتی نیست

 

کاریزماتیک بودن  ذاتی نیست و مهارتی است که هر فردی می تواند آن را یاد بگیرد و در زندگی خود پیاده سازی کند. بااین‌وجود چند نفر از اطرافیان شما وجود دارند که از قانون جذب کاریزما  استفاده کنند؟ آیا کسی را می شناسید که از  قانون کاریزما بهره کافی را گرفته باشد؟ شاید با خودتان فکر کنید این فرد چه کارهایی انجام می دهد که می تواند در دل همه نفوذ کند و این‌قدر دوست داشتنی باشد.

بگذارید با یک داستان جاذبه شخصی  را مورد بررسی قرار دهیم. در یک دانشگاه دختری ثبت نام کرد که زیبایی ظاهری خوبی نداشت به همین خاطر وقتی وارد کلاس شد دختری که بسیار زیبا و ثروتمند بود با غرور او را مورد تمسخر قرار داد، اما دختر تازه‌وارد به جای اینکه با او بحث و مشاجره کند به او گفت ولی تو بسیار زیبا و خوش‌رو هستی! دختر زیبا درجای خود خشکش زد زیرا انتظار چنین رفتاری را از فرد تازه‌وارد نداشت.دختر تازه وارد با همه رفتار بسیار مثبتی داشت که او را متمایزتر از دیگران می کرد.

درست است که این دختر زیبایی ظاهری نداشت اما چیزی داشت که کمتر کسی ازاین مهارت آگاه بود . این دختر کاریزمایی داشت که هیچ فردی به‌اندازه او از این مهارت برخوردار نبود به همین خاطر ماجرا تا جایی ادامه داشت که همه می خواستند با این دختر بیرون بروند و با او نشست و برخواست کنند. به همین دلیل است که می گوییم داشتن جاذبه شخصی یک مهارت است که هر فردی می تواند آن را یاد بگیرد و در زندگی خود به کار گیرد.

 پیشنهاد ما به شما: بهترین زمان مطالعه

 

سئو داخلی چیست؟ راهنمای کامل On-page SEO

سئو داخلی چیست؟ راهنمای کامل On-page SEO در سال 2022

 

قبلا هم گفته بودیم که SEO داخلی جزو فرآیندهای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت محسوب می‌شود و باید نکات کلیدی آن را خوب پیاده‌سازی کنیم. در واقع سئو داخلی برای رتبه‌گرفتن در گوگل بسیار حیاتی است، چون باعث می‌شود هوش مصنوعی گوگل بفهمد هر قسمت از محتوای وب‌سایت شما در مورد چه موضوعی است.
الگوریتم فهرست‌سازی گوگل به این صورت است که محتواهایی با قالب و استراتژی ساده و مشخص را سریع‌تر می‌شناسد و بر اساس کیفیت و نظرات کاربران به آن‌ها رتبه می‌دهد. یعنی هر چه بیشتر به گوگل و سلیقه‌ی آن اهمیت دهید، ترافیک ارگانیک بیشتری بدست می‌آورید و رتبه‌ی بالاتری در سرچ‌ها خواهید داشت. ترافیک ارگانیک، درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. به طور کلی در صورت انجام صحیح سئو داخلی، تجربه کاربر بهبود پیدا خواهد کرد. ما در این بخش به طور کامل فاکتورهای On-page SEO را بررسی کرده و موثرترین موارد را توضیح می‌دهیم.

 

On-page SEO یا سئو داخلی چیست؟

 

SEO داخلی، فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب برای کسب رتبه بالاتر در گوگل است. این فرآیند به کمک انتخاب و تعیین کلمات کلیدی خاص صورت می‌گیرد و باعث رشد ترافیک ارگانیک می‌شود. این فرآیند در واقع برچسب‌های عنوان، خود عنوان، محتوا و عبارت‌های هدف جستجو را با کمک کلمات کلیدی تراز می‌کند و در دسترس گوگل قرار می‌دهد.
قبلا در مقاله‌ی ” سئو چیست؟عنوان کردیم که فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت از سئوی خارجی، سئوی داخلی و سئوی تکنیکال تشکیل شده است و این فاکتورها چه تاثیری در الگوریتم گوگل دارند. بعضی از افراد On-page SEO را با سئوی تکنیکال یکی می‌دانند و گاهی حتی اصطلاح آن‌ها را جابجا استفاده می‌کنند. اما به صورت تخصصی بهتر است که این دو را از هم جدا کنیم و به طور تفکیک شده روی هر کدام تمرکز کنیم تا هیچ اقدامی را برای رتبه گرفتن محتوای سایت‌مان از دست ندهیم.
از بعد تخصصی، Technical SEO یا همان سئو تکنیکال و فنی روی مواردی مثل سرعت صفحه، سرعت بالا آمدن سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، Crawling و Indexing تمرکز دارد. یعنی فرآیند بهینه‌سازی را به طور کلی روی تمام بخش‌های سایت انجام می‌دهد، در حالی که سئوی داخلی، درون صفحه و روی URLهای خاص متمرکز است.
سئوی خارجی یا اف پیج سئو نیز شامل تمام اقدامات و عناصری است که خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتند. مثلا لینک سازی خارجی یکی از این اقدامات است.

 

چرا سئو داخلی On-page SEO برای گوگل مهم است؟

 

گوگل مدام الگوریتم سرچ خود را تغییر می‌دهد. در سال 2021 و با انجام 800000 تست، الگوریتم خود را بیشتر از 5000 بار آپدیت کرد. با همه‌ی این آپدیت‌ها اما، همچنان کامل نیست و برای درک محتوای جدید به کمک نیاز دارد. جالب است بدانید ” سئوی داخلی راهی برای پرکردن خلاءهای گوگل در بحث SEO است.”
از بزرگنمایی‌ها و تعریف‌های دیگران در مورد سئوی On-page نترسید. اتفاقا جزئیات این فاکتور آنقدر هم که افراد تصور می‌کنند سخت نیست. فقط کافی است تعداد انگشت شماری از عوامل رتبه‌بندی را رعایت کنید تا نتیجه درست و عالی بگیرید.

 

بزرگترین هدف و اولویت شما باید ایجاد یک تجربه کاربری استثنایی در کنار بهینه‌سازی اصولی محتوا باشد.”

 

فاکتورهای SEO داخلی که باید هر متخصص و مشاور سئو بداند

 

لیست مهمترین تکنیک‌های سئو داخلی را برای شما فراهم کرده‌ایم تا به طور کلی بدانید چه مسیری را باید طی کنید.
1.
از URLهای کوتاه و توصیفی استفاده کنید
2.
تگ‌های عنوان را بهینه‌سازی کنید
3.
توضیحات قانع‌کننده و جذابی برای متا بنویسید
4.
داده‌های ساختار یافته را روی صفحه پیاده کنید
5.
هدرهای محتوا را بهینه کنید
6.
روی کپی رایتینگ سرمایه‌گذاری کنید
7.
حتما کلمه کلیدی اصلی را در 100 کلمه ابتدایی محتوا استفاده کنید
8.
چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید
9.
محتوا را متناسب با هدف کاربر ایجاد کنید
10.
حتما محتوای شما خوانا و جذاب باشد
11.
لینک‌های داخلی و خارجی به محتوا اضافه کنید
12. SEO
تصاویر را هم جدی بگیرید
در ادامه برای اینکه کمی بیشتر در مورد فاکتورهای سئو داخلی بدانید، چند مورد از لیست بالا را انتخاب کرده‌ایم و کمی جزئیات موارد انتخابی را بررسی می‌کنیم.

 

URLها به On-page کمک می‌کنند

 

گوگل خیلی واضح بیان کرده است که URLها کمک می‌کنند تا درک بهتری از محتوای یک صفحه داشته باشد. بنابراین باید بلد باشیم که چطور URLهای صفحه را بهینه‌سازی کنیم.
یک کلمه کلیدی داشته باشید: وجود کلمه کلیدی اصلی در URL به گوگل و کاربران کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند.
فوکوس در سمت چپ: کلمه کلیدی را تا حد امکان در ابتدای URL، یعنی در سمت چپ آن قرار دهید.
از کلمات درست و واقعی استفاده کنید: تلاش کنید تا کلمات ناواضح و بی‌مفهوم در آدرس اینترنتی صفحه وجود نداشته باشد تا گوگل و کاربر بتوانند فورا از محتوای این آدرس استفاده کنند. کلمات نقش اساسی در On-page SEO دارند.
آدرس کوتاه و واضح باشد: حالت ایده‌آل این است که URL صفحه کوتاه و برای موتورهای جستجو و کاربران قابل درک باشد. هر چه کوتاه‌تر و قابل درک‌تر باشد، نمایش آن در فهرست سرچ‌ها و صفحه‌ی وب آسان‌تر می‌شود.

دقت کنید که مخاطب هر چه بیشتر جزئیات فعالیت شما را درک کند، بیشتر به کلیک کردن روی نتیجه و حتی لینک‌های دیگر علاقه‌مند می‌شود.”

از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید: خط فاصله URLها را خواناتر می‌کند. به عنوان مثال اگر صفحه‌ای درباره‌ی خدمات SEO است، از URL ” www.yourcompany.com/SEO-services” استفاده کنید.
اجتناب از شناسه Ids: تا جایی که ممکن است از درج Ids درURL های سایت اجتناب کنید. چون Idsها مجموعه‌ای از URLها را برای همان صفحه ایجاد می‌کنند و شرایط پیچیده می‌شود. خود گوگل پیشنهاد می‌کند که از First-party cookieها استفاده کنید.