حیاتیترین بخش استراتژی سئو، ساختن حداقل یک بکلینک عالی برای محتوا است. پاندا هم نقش مهمی در این فرآیند ایفا میکند. در واقع صفحاتی را که تعداد زیادی منابع خارجی به آنها لینک شدهاند را به صفحاتی که محتوای مرتبط و با کیفیت دارند، ترجیح میدهد. بک لینکهای مثبت و مرتبط ثابت میکنند که وبسایت شما یک منبع معتبر است و ارزش بیشتری در دید مخاطب پیدا خواهید کرد. پاندا شدیدا روی لینکهای اسپم حساسیت دارد، بنابراین سعی کنید اصلا از اسپمها استفاده نکنید.
این الگوریتم بخش نظرات کاربران را بررسی میکند. سعی کنید به کاربران و مشتریان خود این فرصت را بدهید تا عملکرد و کیفیت محصول و خدمات شما را ارزیابی کنند. یکی از قالبهایی که گوگل به سرعت آنها را تشخیص میدهد، قالب ارزشدهی 5 ستاره است. با کمک این قالب موتور جستجو میتواند کیفیت خدمات شما و از آن مهمتر تجربه کاربری شما را تشخیص دهد.
یکی از راههایی که میتوانید به موتورهای جستجو و Google Panda ثابت کنید اطلاعات قابل اعتمادی را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار دادهاید، ارجاع دادن به منابع شناخته شده و معتبر است. گوگل تلاش شما برای نشر دادن اطلاعات درست و دقیق را از این طریق میبیند و صد در صد آن را تحسین میکند. پاداش فعالیت درست شما هم افزایش میزان بازدید و رتبه گرفتن خواهد بود.
یکی از علائم فعالیت پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وبسایت شما است. شاید هم رتبه شما در بین سرچهای گوگل افت داشته باشد. اگر تیم سئو شما دائما در حال آنالیز صفحات باشند و خدمات سئو را به خوبی انجام دهند، متوجه میشوند که در چه بازه زمانی این اتفاقات رخ داده است. اگر این بازه کوتاه باشد، به احتمال زیاد الگوریتم پاندا به شما ضربه زده است. فقط به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی ترافیک و رتبه وبسایت تاثیرگذارند و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.
پاندا، آپدیتی است که ریکاوری از آن کار دشواری خواهد بود. اما از آنجایی که کیفیت وبسایت و محتوا روی الگوریتم پاندا اثرگذاری زیادی دارد، میتوان امیدوار بود که با انجام یک سری اقدامات اصلاحی، ریکاوری انجام شود. این اقدامات عبارتند از:
همانطور که مشخص است، تولید و انتشار محتوا کار تخصصی و دقیقی است که فقط و فقط کارشناسان و سئوکاران ماهر از پس آن به خوبی بر میآیند.